|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Svada
Er det bare jeg som synes av Savada-forumet er mistenkelig likt DSGF, både når det gjelder oppsett, underform, tråder og personer?
Dette var opprinnelig et innlegg i en annen tråd. Jeg har derfor valgt å skille ut dette innlegget og starte et nytt tema.
Moderator aniraC
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 10:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
hehe.. du er ikke alene der Men la nå folka få styre det forumet for seg selv.. vi har hatt flere "copy-cat" forum før som har vært i live i noen uker/måneder.. jeg vet ikke jeg, men tror det er kun for å "Provosere" litt ikke skjønner jeg hva de skal med det.. men sjefen sjøl sier jo at det er kun for morro osv.. men seriøst. hva er meningen med å ha to helt identiske forum. det er jo samme tråder også liksom.
vil jeg bli medlem der? neh sorry! jeg gidder ikke å klippe, lime og kopiere så mye! er jo akkurat det som skjer!
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 11:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
JESS!! DER kom den!!! Har venta på den der!
JA, det er likt! Nei, det er ikke det samme! Jeg mekka det forumet slik at folk kunne poste all den svadaen som ikke er lov å poste her lenger! Dsgf har blitt altfor seriøst til det føler jeg! Jeg savner alle de meningsløse diskusjonene som var aktive før, NonStop-diskusjonen er et perfekt eksempel på akkurat DET. Det var nesten ene og alene grunnen til at jeg meldte meg inn i dsgf den gangen husker jeg, fordi man kunne være useriøs uten å få noen kommentarer på det. Sånn synes ikke jeg det er lenger, folk maser altfor mye på å holde seg til tema, (ja det sklir ut en del, men lell..!), og det forventes (føler jeg) at man skal være mere seriøs enn løsluppen. DERFOR oppretta jeg Svada, slik at folk kunne si AKKURAT hva de ville (til en viss rimelighet selvfølgelig ), hvor de ville og når de ville!
Synes folk det er altfor likt dsgf til å melde seg inn der, så for all del!! Det er ingen som tvinges til medlemskap, og dem som melder seg inn er hjertelig velkomne til å melde seg UT igjen! Men IKKE hakk på folk som melder seg inn der og som skriver det samme der som her! Liker dere det ikke så er det ingen som tvinger dere til å være der!!
Tanken bak Svada var at det forumet skulle ha all den svadaen som jeg føler har forsvunnet litt fra dsgf. Og da sier det seg selv at det blir likt
_Litt_ frustrert er jeg, selv om jeg skjønner enkeltes reaksjoner!!
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 12:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
Ja det er likt og JA det er det samme!
du sier at dsgf har blitt så seriøst osv osv osv.. assa, ALT som er postet på forumet ditt er på dette forumet her også. ditt forum er ikke noe mer svada enn dsgf spør du meg..
og du nevner nonstop diskusjonen? vel, bør du ikke ta et hint at det er passe døft å diskutere om og om igjen når den tråden er død på dsgf, og kun de tre/fire medlemmene som diskuterer det i ditt forum...det kan jeg være enig i; det blir FOR svada..
|
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 12:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
Jaqo skrev: | JESS!! DER kom den!!! Har venta på den der!
JA, det er likt! Nei, det er ikke det samme! Jeg mekka det forumet slik at folk kunne poste all den svadaen som ikke er lov å poste her lenger! Dsgf har blitt altfor seriøst til det føler jeg! Jeg savner alle de meningsløse diskusjonene som var aktive før, NonStop-diskusjonen er et perfekt eksempel på akkurat DET. Det var nesten ene og alene grunnen til at jeg meldte meg inn i dsgf den gangen husker jeg, fordi man kunne være useriøs uten å få noen kommentarer på det. Sånn synes ikke jeg det er lenger, folk maser altfor mye på å holde seg til tema, (ja det sklir ut en del, men lell..!), og det forventes (føler jeg) at man skal være mere seriøs enn løsluppen. DERFOR oppretta jeg Svada, slik at folk kunne si AKKURAT hva de ville (til en viss rimelighet selvfølgelig ), hvor de ville og når de ville!
Synes folk det er altfor likt dsgf til å melde seg inn der, så for all del!! Det er ingen som tvinges til medlemskap, og dem som melder seg inn er hjertelig velkomne til å melde seg UT igjen! Men IKKE hakk på folk som melder seg inn der og som skriver det samme der som her! Liker dere det ikke så er det ingen som tvinger dere til å være der!!
Tanken bak Svada var at det forumet skulle ha all den svadaen som jeg føler har forsvunnet litt fra dsgf. Og da sier det seg selv at det blir likt
_Litt_ frustrert er jeg, selv om jeg skjønner enkeltes reaksjoner!! |
Dette pga. hva, to tråder? Jeg synes du blåser dette ganske opp. For all del, gjør hva du vil, men føler du det ikke er litt uheldig å si at du har laget et forum hvor dere kan diskutere hva som helst, men ender opp med å dobbeltposte emner på begge forumene hvor stort sett de samme menneskene diskuterer det?
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 12:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
Å kjære meg...!!!!
Den var bare et _eksempel_....!!
Dessuten: At dere GIDDER...!!
HVA er så fælt med det forumet?? HVA er så galt med det?? Det er som sagt INGEN som tvinger dere til å skrive addressa til svada på adresselinja på peseene deres, og det er INGEN som tvinger dere til å oppholde seg der! Hvis det er SÅ fælt... hold dere for pokker unna da!!
Sorry, sinna nå...!
*veive frustrert med armene*
|
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:01 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Hvorfor tar du så av?
Jeg stiller et normalt spørsmål, det er ingen grunn til å hisse seg opp. Du sitter og forventer en reaksjon, men det ser ut til at det er du som sitter med den.
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
Reaksjonen kom ikke på ditt spørsmål Baj, men på det store og det hele...
Ja, det er de samme som skriver på bege forumene, men det er også litt fordi at det er bare oss som er medlemmer der foreløpig.
Jeg vil bare kunne gjøre ting uten at jeg blir hakka så JÆVLIG på for det... er det så galt?
|
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Marilla
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004 Innlegg: 233 Bosted: Horten
|
Jeg tror ikke noen mener å angripe deg, Jaqo, de - sånn som meg - forstår oss ikke helt på hvorfor dette forumet er opprettet i første omgang, da det kun virker som et miniatyrplagiat for å provosere. Ingen har hakket på deg, vi har kun spurt hvorfor.
|
_________________ The ships hung in the air much the same way bricks don't...
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Jaqo skrev: | Reaksjonen kom ikke på ditt spørsmål Baj, men på det store og det hele...
Ja, det er de samme som skriver på bege forumene, men det er også litt fordi at det er bare oss som er medlemmer der foreløpig.
Jeg vil bare kunne gjøre ting uten at jeg blir hakka så JÆVLIG på for det... er det så galt? |
Jaha. Vel, du har jo sittet og ventet på en reaksjon, du har fått den, hva er galt med det? At du velger å ta det som hakking får være din sak, men jeg synes det er litt fjernt 
|
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
Baj skrev: |
Jaha. Vel, du har jo sittet og ventet på en reaksjon, du har fått den, hva er galt med det? At du velger å ta det som hakking får være din sak, men jeg synes det er litt fjernt  |
Da har jeg pusta litt, og funnet roen...
Hehe, ja jo, jeg har vel kanskje reagert litt voldsomt. Blir bare sånn når jeg blir frustrert
Marilla_sila skrev: | da det kun virker som et miniatyrplagiat for å provosere. |
Det er absolutt ikke meningen! Hvis det virker sånn, så beklager jeg det... eller, egentlig ikke, siden det ikke skal være et plagiat for å provosere... eller... ja jeg håper dere skjønner hva jeg mener...
|
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Visse likhetstrekk er det jo, men har jeg forstått det riktig er poenget med Svada at man skal kunne poste så mye svada man vil uten å få kjeft for det. Hvis det funker, så kan det jo kanskje bidra til at det blir mindre svada her, og slik jeg har forstått det er det endel som ønsker nettopp det.
SÃ¥nn sett kan det brukes til noe konstruktivt 
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

|
Takk Glahn!! Det var noe sånn jeg prøvde å få fram i sted... Jeg er bare litt flink til å uttale meg feil, og voldsomt
Det er AKKURAT det som er poenget med Svada!
|
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Dessuten er det ikke bare like poster, jeg har laget noen poster på svada som ikke er her. Men for å finne de, så må dere kanskje lete litt nå, foreløpig.
Som det blir sagt, mye er likt. Og det var jo meninga også. Svada skal være et sted for useriøse diskusjoner om ALT mellom himmel og jord, og mye av det blir diskutert her også. Sånn vil det være til å begynne med, ettersom de fleste svadamedlemmene er selverklærte. Kanskje blir det annerledes når thomas får med seg sine klassevenner, jeg får med noen fra Nittedal og så videre, hvem vet?
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

|
Glahn skrev: | Visse likhetstrekk er det jo, men har jeg forstått det riktig er poenget med Svada at man skal kunne poste så mye svada man vil uten å få kjeft for det. Hvis det funker, så kan det jo kanskje bidra til at det blir mindre svada her, og slik jeg har forstått det er det endel som ønsker nettopp det.
SÃ¥nn sett kan det brukes til noe konstruktivt  |
altså. jeg vet at dette ikke er stedet for å diskutere dette. men har dere fått kjeft for å poste svada ? helt seriøst. jeg kan telle på en hånd på hvor mange "advarsler" dere har fått..*riste oppgitt på hodet*
jeg fatter seriøst enda ikke meningen med svadaforumet. men be my guest. jeg bare forstår ikke hvorfor folk gidder å kopiere og lime så mye..
|
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 13:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
forskjellige folk har forskjellige interesser...
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 14:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
Jeg trives begge plasser jeg. Bare så det er sagt...
Og jeg gidder ikke krangle om hvorvidt man får si "blabla" på Svada, og ikke på dsgf, eller motsatt. Bare så det også er sagt...
Det jeg mener er følgende:
Vi er en gjeng her på dsgf, som har fått beskjed om at vi er litt for interne. Det kan vel alle være enige om? At vi har fått en slik beskjed? Flott
Dermed opprettet vi et forum hvor vi kan være akkurat så interne som vi ønsker, slik at dsgf-forumet igjen kan virke åpent og inkluderende for alle som kjenner og ikke kjenner oss.
Og om det kun blir oss 17 som er medlemmer nå på Svada, så gjør ikke det noe - for vi kan være superinterne, akkurat som vi ønsker
Så løser vi med andre ord to "problemer" på en gang. 1) DSGF sitt forum blir uten all denne interne svadapraten, og 2) "svadagjengen" får utløp for svadaet sitt allikevel.
Edit: Og, bare for å stikke hånden i honning, for så å holde den i en bikube - det er faktisk godt å ha Svadaforumet, for der kan jeg poste det som faller meg inn, uten å få dårlig samvittighet - for det er faktisk det jeg har fått her i det siste... Dårlig samvittighet, fordi jeg ikke har vært "seriøs" (i mangel av et bedre ord) nok, og fordi det jeg postet sikkert virker teit for folk som ikke kjenner meg... Den følelsen har jeg fått når jeg poster her, samme hva andre mener og sier, og det er ikke noe gøy.
aniraC skrev: | jeg fatter seriøst enda ikke meningen med svadaforumet. |
Hvis du puster ut, tømmer hjernen for tanker om dsgf, svada og alt annet, og later som du er en fremmed, som kommer innom dsgf, og ser følgende tråd: http://forum.dsgf.no/viewtopic.php?t=9275 så kan det tenkes at du ser grunnen til at Svada ble opprettet...
Edit: Av og til på jobb, når ting har vært hektiske (jeg jobber fremdeles med psykisk utviklingshemmede barn, så hektisk er jævlig hektisk!) tar jeg en pause. Sier fra at "Nå stikker jeg på et annet rom, med VG, og kobler av. Kanskje Svadaforumet er enkelte av oss dsgf-medlemmer (og andre!) sin måte å koble av på?
|
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 14:05 Sist endret av Tittan den Tor 04 Jan 2007, 14:19, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
nemi1985
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Okt 2003 Innlegg: 222
|
Jeg skjønner ikke helt det store problemet, jeg..
Altså..jeg kjenner TO stk her på dsgf, og jeg føler meg en god del mer komfortabel på svadaforumet. Fordi der har jeg ikke så fryktelig mange og forholde meg til. Ikke det at jeg har store problemer med folkemengder og mistrives i dsgf, men that's how I feel.
Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk skal lage et problem ut av at noen lager et forum og koser seg med det..
|
Skrevet: Tor 04 Jan 2007, 23:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
nemi1985 skrev: |
Jeg skjønner bare ikke hvorfor folk skal lage et problem ut av at noen lager et forum og koser seg med det.. |
Og det er det vel egentlig ikke heller noen som gjør?
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Fre 05 Jan 2007, 03:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
nemi1985
Spitzy (!)