Av
Cowboy
Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
Fravær av moderering Hva syns du? Det er ingen hemmelighet at vi ikke har særlig moderering mer. De fleste eller alle moderatorne er inaktive, og baj er ikke akkurat noen hai på kjeftinga.
Jeg synes likevel det går ganske knirkefritt. Endel tråder sklir et stykke off-topic, men ingen ser ut til å irritere seg nevneverdig over det.
Har vi det like greit uten moddiser?
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 15 Nov 2006, 12:47
Pyro
Erkegranul
Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
Tror det har mye å gjøre med at folk er flinkere til å holde seg på tema og skiller mer mellom hvilke tråder man kan tillate seg å rote seg bort på.
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Ons 15 Nov 2006, 13:08
Baj
Crash Test Dummy
Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
Jeg er jo rene kjeftekongen!
Det er vel en kombinasjon av snille og få aktive brukere tenker jeg.
På en annen side så synes jeg litt av poenget med en moderator er at man skal kunne gå til denne personen med spørsmål eller meninger, og da nytter det jo lite så lenge de er inaktive.
www.baj.no /
www.dsgf.no /
www.galeforbundet.no
Skrevet: Ons 15 Nov 2006, 13:15
toth42
Cowboy
Men ta f.eks tråden "det perfekte kupp". Den har sklidd helt ut(mye grunnet meg), men ingen kjefter, og ingen ser ut til å ha noe mot det.. Da er jo egentlig alt i orden.
Skrevet: Ons 15 Nov 2006, 15:32
Zylfia
Hurrafantastisk
Ble Medlem: 11 Apr 2005 Innlegg: 1267
toth42 skrev: Men ta f.eks tråden "det perfekte kupp". Den har sklidd helt ut(mye grunnet meg), men ingen kjefter, og ingen ser ut til å ha noe mot det.. Da er jo egentlig alt i orden.
vel, tråden er jo blitt "kuppet" da , så passer vel for såvidt
Skrevet: Ons 15 Nov 2006, 15:44
aniraC
Moderator
Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
jeg ser på meg selv som meget streng. men hver gang jeg kjefter så får jeg jo kjeft får at jeg i det hele tatt moderer. men greit, hvis det er det dere vil, så ikke kjeft på meg når jeg først sier ifra!!!
jeg er her hele tiden og ser alt! så greit..jeg skal bli flinkere
_________________Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 16 Nov 2006, 01:17
Tittan
Erkegranul
Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
Zylfia skrev: toth42 skrev: Men ta f.eks tråden "det perfekte kupp". Den har sklidd helt ut(mye grunnet meg), men ingen kjefter, og ingen ser ut til å ha noe mot det.. Da er jo egentlig alt i orden.
vel, tråden er jo blitt "kuppet" da , så passer vel for såvidt
Jeg innrømmer at jeg kuppet den tråden med mitt "perfekte kupp" og bildene fra kuppet... Men, det i seg selv er jo et ganske bra kupp, eller hva?
Skrevet: Tor 16 Nov 2006, 01:38
Tittan
Erkegranul
Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
Må forresten legge til at jeg "tar mer av" i Tåkeprat enn i de andre forumene, da jeg ser på Tåkeprat som et "lettere" forum enn de andre. Lekegrinda har jeg gitt opp, for det ble for rart for meg... De andre forumene forsøker jeg å behandle pent og forsiktig.
Nå synes jeg generelt at det ikke er noen problemer her på forumet, grunnet ,som Baj sier, lav deltakelse og slikt. Jeg er, som dere kanskje husker, administrator på kampforum.com, hvor vi har rundt 300 aktive medlemmer og 500 som slenger innom en gang i uka eller mer, og der er det mye mer å moderere enn her - tro meg!
Og aniraC, uansett hva du gjør som moderator kommer du til å få kjeft. Det er synd, men sant. Jeg har opplevd at medlemmer på kampforum har slettet profilen sin fordi jeg har stengt poster som vi i staben har ment skle for langt ut, men som medlemmene hadde det gøy med å skrive i - enkelte av dem var ganske like "Det perfekte kuppet", bortsett fra at de i tillegg hadde drittkasting, navnekalling og personangrep...
En moderators lodd i livet er å få kjeft når noe er galt, og aldri, eller i alle fall sjelden, skryt når noe er bra...
Skrevet: Tor 16 Nov 2006, 01:45
haakoo
Slushpuppy!
Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
Jeg vet ikke hvor mange av de andre moderatorene som titter innom, men jeg logger meg stortsett inn tre-fire ganger i uka. Grunnen til at jeg ikke poster spesielt mye er det "lave" nivået og all internhumoren som blir skrevet her. Veldig få tråder det frister å svare på.
Det at folk ikke respekterer det vi ser hjelper ikke akkurat heller...
Skrevet: Tor 16 Nov 2006, 10:12
toth42
Cowboy
aniraC; SÃ¥ lenge du er tough but fair, kan du bare la kjeften prelle av..
Ang. Håkons holdning; Blir det kanskje litt rart å ha en moderator som ikke er særlig interessert i det som foregår/diskusjonene som er? Eller er det en fordel å ha en "ekstern" nøytral moddis?
Skrevet: Tor 16 Nov 2006, 10:48
Jaqo
Erkegranul
Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
Hmmm... vet iaffal at JEG er flink til å skli ut "litt" på enkelte plasser...
Så jeg ser på det som en fordel at jeg har noen til å græbbe meg i nakkeskinnet dersom det trengs til tider...
Skrevet: Tor 16 Nov 2006, 19:23
aniraC
Moderator
men når dere VET at dere sklir ut av emnet, hvorfor poster dere innlegget da ? bare for å liksom få sagt det dere vil, eller får å sjekke moderator-egenskapene våres ?
Det er en ting jeg kommer til å slå HARDT NED på, og det er folk som har innlegg som innholder "mm..enig." Jeg skjønnere dere er keen på masse innlegg, men seriøst..Slike innlegg er unødvendige!!
Skrevet: Fre 17 Nov 2006, 10:07
toth42
Cowboy
Kan du ikke bare slette slike innlegg i stillhet? da teller dem ikke heller. Forøvrig må man ha 10 ord for å få telling, og i noen debatter er det faktisk sånn at det holder å høre at noen er enige. Debatter er meningsutvekslinger, folk vil ha frem meningene sine. Og hvis den over mener akkurat det samme som deg, må det være lov å si "enig med siste taler" istedet for å skrive akkurat det samme selv.
Skrevet: Fre 17 Nov 2006, 14:10
aniraC
Moderator
trenger man ærlig talt da å svare ?
hvis en sier at han syntes odd nordstoga er tøff, trenger ikke en annen å svare "enig"...
Skrevet: Fre 17 Nov 2006, 21:05
toth42
Cowboy
Vel.. Jeg vet ikke med deg, men jeg synes det er fint å få støtte for meningene sine, selv om det bare er "mm, enig".
Skrevet: Fre 17 Nov 2006, 23:37
Baj
Crash Test Dummy
Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
Jeg vet med meg, i alle fall, og jeg synes det er meningløst. Det er flott at folk er enige, men pakk det gjerne inn i noe.
www.baj.no /
www.dsgf.no /
www.galeforbundet.no
Skrevet: Fre 17 Nov 2006, 23:39
Glahn
Mors Lille Ole
Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
toth42 skrev: Vel.. Jeg vet ikke med deg, men jeg synes det er fint å få støtte for meningene sine, selv om det bare er "mm, enig".
Enig.
Det er noe med det - du får mer tyngde bak ordene dine hvis andre sier seg enige. Å si seg enig i noe er ikke bare å si at man selv tenker det samme - man gir også støtte til den man er enig med. Slik sett er poster hvor folk sier seg enige like meningsfylte som poster hvor noen argumenterer mot deg og ikke gir sin støtte. Men selvsagt er det en bra ting om man sier hvorfor man er enig.
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 18 Nov 2006, 14:58
sharee
Slushpuppy!
Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
Glahn skrev: toth42 skrev: Vel.. Jeg vet ikke med deg, men jeg synes det er fint å få støtte for meningene sine, selv om det bare er "mm, enig".
Enig.
Det er noe med det - du får mer tyngde bak ordene dine hvis andre sier seg enige. Å si seg enig i noe er ikke bare å si at man selv tenker det samme - man gir også støtte til den man er enig med. Slik sett er poster hvor folk sier seg enige like meningsfylte som poster hvor noen argumenterer mot deg og ikke gir sin støtte. Men selvsagt er det en bra ting om man sier hvorfor man er enig.
Men det er slitsomt når det kommer masse poster med svært lite annet innhold enn bare "enig, 10 tegn", har sett på andre forum hvordan folk av og til bruker sånt stort sett for å øke antall innlegg de har skrevet. Blir lett mye spam av sånt...
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Man 20 Nov 2006, 04:44
toth42
Cowboy
sharee skrev: Glahn skrev: toth42 skrev: Vel.. Jeg vet ikke med deg, men jeg synes det er fint å få støtte for meningene sine, selv om det bare er "mm, enig".
Enig.
Men det er slitsomt når det kommer masse poster med svært lite annet innhold enn bare "enig, 10 tegn", har sett på andre forum hvordan folk av og til bruker sånt stort sett for å øke antall innlegg de har skrevet. Blir lett mye spam av sånt...
Helt klart et potensielt problem, ja. Men jeg kan ikke se at vi har det slik nå..? I hele tatt ingen medlemmer som utmerker seg som spamete om dagen synes jeg..
Skrevet: Man 20 Nov 2006, 08:32
Pyro
Erkegranul
Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
Jeg synes det bør være litt rom for komentarer. Det er f.eks vanskelig å se et bilde av Darkfrog uten å kommentere de fantastiske skjortene.
Før synes jeg det var et stort problem med at rota seg helt på villspor, men pga av at de som gjorde det har tatt seg selv i nakken og lav deltagelse så synes jeg ikke det er et problem om dagen.
Moderatorene er viktig om folk roter seg helt på viddene, men _litt_ slækk , må det være synes jeg..
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 20 Nov 2006, 09:57
Vis Innlegg fra: Alle Innlegg 1 Dag 7 Dager 2 Uker 1 Måned 3 Måneder 6 Måneder 1 År Sorter etter: Dato Innleggets tittel Av Stigende Synkende