|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Helvete
Gjest
|
ekstrem sjenerthet...
Lurer på om jeg lider av en ekstrem grad av sjenerthet som utarter seg på en grusom og utagerende måte.....
Vanlige,moderat sjenerte mennesker holder seg til å sitte i en krok og ikke si noe, og i hvert fall ikke se på fremmede. De rødmer og fniser og bruker kun enstavelsesord.
Jeg derimot får vill panikk hver gang jeg møter fremmede, lirer av meg en masse svada, som: "Hei, vil du gifte deg med meg?" "Jeg tror jeg skal melde meg ut av verden" "Jeg synes du er ekstremt usympatisk og vil ikke snakke mer med deg" "Vil du kline med meg?" "Du ligner litt på en liten gnom som lever under sengen til folk". "DIN LILLE BÆSJEKLUMP! JEG HATER DEG!" "sÅ SØT du er! Kile kile kile!"
De gangene jeg forsøker å holde en anstendig samtale, får jeg vill panikk når jeg plutselig lirer av meg noe som kommer litt galt ut, og da er vi i gang igjen. En strøm av meningsløs tale kommer ut av meg. Ordene strømmer på. jeg veiver med armene og kommer med mine løsninger på alle verdensproblemer og forventer at alle skal høre på meg.
Hvordan i helvete skal jeg komme ut av denne grusomme lidelsen? HJELP! HJELP!
|
Skrevet: Man 08 Apr 2002, 19:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cheese
Gjest
|
Re: ekstrem sjenerthet...
Du høres veldig irriterende ut. Hva med å roe deg helt ned, ta ting helt cool, og ikke være så nervøs.
Lettere sagt en gjort kanskje
men du må seriøst gjøre noe. du høres hardbar og irriterende ut
|
Skrevet: Man 08 Apr 2002, 19:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ST|STAKAN
Gjest
|
veit hva du mener, personlig så er jeg redd for å møte flere enn 2 pers. når jeg er ute å går, jesus om meg, (som ost her sier Du høres lit irriterende ut)
|
Skrevet: Man 08 Apr 2002, 21:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Helvete
Gjest
|
Jeg ER irriterende. Jeg irriterer selv meg selv. Ofte er jeg nødt til å advare folk jeg snakker med, mot meg selv. Kom dere bort før det er for sent og dere er blitt innlemmet i noe dere aldri kommer dere ut av og som vil gjemsøke dere resten av livet....En skjebne verre enn døden.
Men til mitt forsvar blir jeg ganske grei etter hvert, så de som holder ut de første minuttene, er priviligerte, synes jeg, for senere kan jeg komme med noen gullkorn og føre til økt selvinnsikt og berikelse av folks liv. Dessuten har vennene mine noe å gapskratte av når jeg igjen møter fremmede, skumle mennesker og jeg lirer av meg at jeg skal overta verdensherredømme og at de skal skjelve i buksene.
|
Skrevet: Tir 09 Apr 2002, 10:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Johanna
Gjest
|
Kjære Helvetesperson!
Jeg synes ærlig talt det er en menneskerett å være irriterende og ufin når man treffer folk. Hvorfor skal alle være så veltalende og sympatiske?? Jeg kan heller ikke se at det bryter med Norges Lover å utøve den form for manglende konversasjonsevner som du tydligvis har de første minuttene av det du karakteriserer for plagsom tale.
Er det sånn du er, så høres du ut som en fantastisk person, og hadde jeg truffet deg, så hadde jeg sagt ingenting fordi jeg sansynligvis hadde vært opptatt med å le.
Suss til deg:-)
|
Skrevet: Søn 19 Mai 2002, 22:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Helvete
Gjest
|
Vel, hva betyr vel de første minuttene? Det man sier da er jo likevel tåpelig..."Så du liker å lese bøker? så interessant,da!" "Hvor lenge har du spilt fotball?" "Ja, det er fint i Sandefjord, jeg var innom der en gang da jeg var fem år. Jeg synes jeg husker at det var trivelig der."
Hvis man isteden klarer å sjokkere folk, vil de enten flykte (arrogante, konvensjonelle,kjedelige mennesker...ikke noe å samle på likevel...), har man plutselig brutt barieren som er mellom mennesker som ikke kjenner hverandre. Da kan man slappe litt mer av og snakke om normale og seriøse eller ikke fullt så seriøse ting.
Er det noen som har flere forslag til hva man kan si til folk man ikke kjenner? "Hei, jeg har sett deg mange ganger på gaten. Du ligner litt på Søppelbill i Kalle Klovn.."
|
Skrevet: Søn 26 Mai 2002, 18:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|