DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Drikking og fylleoppførsel
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 3 [45 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg er overbevist om at om en blir full nok, så mister en kontroll. Man blir ikke en helt annen, men man klarer ikke lenger å "se lenger enn til nesetippen" når det gjelder fremtid/konsekvenser osv. De som hevder at de aldri mister kontrollen i fylla er folk som klarer å føle på når det er nok, eller som slokner og sovner eller blir dårlig før det punktet.

Men, det er likevel ingen grunn til å unnskylde seg med at fylla har skylda. For hvem er det som går på fylla? Hvem er det som drikker og drikker til det nærmest går helt galt? Det er hver enkelts valg om de vil utsette seg selv for denne tilstanden, så da tar de faktisk den avgjørelsen allerede før de drar på fylla, klink edru. Bortsett fra "bare en øl/drink til"-menneskene Smile , der dømmekraften blir gradvis svekket Razz Men likevel, det er her de små grå skal pludre sammen noe om at "dette gikk da ikke så bra forrige gang"

InnleggSkrevet: Tor 24 Nov 2005, 19:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Det er menneskelig å feile, men det er enda mer menneskelig å gjøre samme feilen om og om og om og om igjen.

Hvordan er jeg i fylla? Jeg blir bare mer meg. Ikke si at jeg ikke advarte dere Wink

InnleggSkrevet: Fre 25 Nov 2005, 00:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Jeg var ganske snydens i helgen, uforvarende etter et litt utagerende vorspiel med mye godt.. Ja, jeg snubler og slarver og sier rare ting, men å miste kontrollen og gjøre ting jeg ikke kunne tenke meg ellers(bortsett fra karaoke)? Nix.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 25 Nov 2005, 09:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
BOJ
Främling
Främling

Ble Medlem: 22 Nov 2005
SparrowN skrev:
Enkel psykologi: de forventer at de skal miste kontrollen, dermed gjør de det (tror de).

Korekt, true, jepp, stemmer og sandt det å alt det der.
Hvor tror dere skikkeli fjortissfyllatendenser (går ut fra att meg med flere har opplevd 14/15 år gammle unger som drikker seg "kanon" på to rusbrus) kommer fra?
Det er ingen tvil om att man kan "lure" på seg selv en skikkeli rus.
Men det må og nevnes det att( ja jeg veit att Glomfjord ikke er noe bra representasjonsplass for dette tema) her er det vanlig att folk (som er gammle nok til å drikke) legger i seg en hel flaske med 40% på en kveld, og mere en det noen ganger spesielt vist de har fådt tak i 90% heimert. Poenget mitt med dette er å få frem att jeg har sett mennesker som drikker til de går i alkosjokk og regelrett svimer av og andre som burde ha svimt av for lenge siden, og de er helt klart ikke bevisste. De kan ikke gjøre rede for seg og de kan ikke prate, og spør du dem dagen etter så husker de heller ikke noe av hele forige kveld. Jeg vil kalle det ubevisst. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Fre 25 Nov 2005, 17:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Yahoo Messenger    Til Toppen 
Gnomulfen
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005
Personlig så har eg titt og ofte tydd til fylla har skylda. Ikke fordi det absolutt dukker opp en liten demon på skulderen min, og regelrett driver meg mot idiotien, men snarere av den grunn at jeg når jeg dirkker skikkelig, mister end el av de hemningene jeg har pålagt meg selv. For å eksemplisere kan jeg nevne en episode hvor jeg til stor glede for menneskenne rundt stirret velystig ned i en utrigning. (Nå liker jeg perverst godt utrigning, og etter et par øl lar jeg som oftest hemningene fare, og nyter livets glade, men det har lite med saken å gjøre.) Poenget med dette er at jeg i edruelig tilstand ikke ville stappet nesegrevet såpass langt nedi, som jeg vistnok gjorde.

Alkoholen gir nok mennesket muligheten til å leve ut en del av de tinga vi absolutt skulle ønske vi kunne leve ut, men det viser seg av og til at fylla hvirkelig har skylda. (Jeg mener, når jeg våkner opp i samme seng som to menn... og en kvinne, og alle sover godt... og eg fremdeles har klær på, og dermed føler meg utelatt av det gode selskap... Da har fylla for fatosen skylda. Hadde eg vært mindre full, ville eg jo blitt med på morora.)

InnleggSkrevet: Fre 25 Nov 2005, 19:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
BOJ
Främling
Främling

Ble Medlem: 22 Nov 2005
Gnomulfen skrev:
Personlig så har eg titt og ofte tydd til fylla har skylda. Ikke fordi det absolutt dukker opp en liten demon på skulderen min, og regelrett driver meg mot idiotien, men snarere av den grunn at jeg når jeg dirkker skikkelig, mister end el av de hemningene jeg har pålagt meg selv. For å eksemplisere kan jeg nevne en episode hvor jeg til stor glede for menneskenne rundt stirret velystig ned i en utrigning. (Nå liker jeg perverst godt utrigning, og etter et par øl lar jeg som oftest hemningene fare, og nyter livets glade, men det har lite med saken å gjøre.) Poenget med dette er at jeg i edruelig tilstand ikke ville stappet nesegrevet såpass langt nedi, som jeg vistnok gjorde.

Alkoholen gir nok mennesket muligheten til å leve ut en del av de tinga vi absolutt skulle ønske vi kunne leve ut, men det viser seg av og til at fylla hvirkelig har skylda. (Jeg mener, når jeg våkner opp i samme seng som to menn... og en kvinne, og alle sover godt... og eg fremdeles har klær på, og dermed føler meg utelatt av det gode selskap... Da har fylla for fatosen skylda. Hadde eg vært mindre full, ville eg jo blitt med på morora.)

HAHAHAHHA!!! eni me du...

InnleggSkrevet: Lør 26 Nov 2005, 02:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Yahoo Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Hvem bestemmer da hvor grensene ligger for hva som er små og store ting?

Alkohol senker terskelen for hva man kan tillate seg å gjøre, er det visst mange som mener. At man får dårligere dømmekraft er et faktum. Men uansett hvilken tilstand man er i så er man ansvarlig for sine egene handlinger.

InnleggSkrevet: Tor 08 Jun 2006, 19:23
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005
Gnomulfen skrev:
For å eksemplisere kan jeg nevne en episode hvor jeg til stor glede for menneskenne rundt stirret velystig ned i en utrigning. (Nå liker jeg perverst godt utrigning, og etter et par øl lar jeg som oftest hemningene fare, og nyter livets glade, men det har lite med saken å gjøre.) Poenget med dette er at jeg i edruelig tilstand ikke ville stappet nesegrevet såpass langt nedi, som jeg vistnok gjorde.

Og eneste grunnen til at du husker dette er fordi jeg fortalte deg det Wink

InnleggSkrevet: Tor 08 Jun 2006, 20:06
Gnomulfen
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005
Ah, gleden av å rippe opp i gamle sår... Razz

InnleggSkrevet: Tor 08 Jun 2006, 20:30
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005
Gnomulfen skrev:
Ah, gleden av å rippe opp i gamle sår... Razz

Hvilket sår? Du hadde det meget gøy der du stod du Wink

InnleggSkrevet: Tor 08 Jun 2006, 20:58
toth42
Cowboy
Cowboy

Jeg var ganske for full på Lørdag, men hadde vært utendørs og konsumert, så følte meg egentlig i toppform! Ene kameraten min endte med å småkline litt med ei jente vi begge kjenner, og begge pratet med.. Småkline litt hadde de også gjort en annen gang på byen, så det var et eller annet der. Selvfølgelig helt greit for meg, jeg var ikke interessert på den måten..
Jeg pratet med alt og alle(kanskje litt mye med denne jenta, da hun sto ved siden av meg), og var hyggelig som vanlig.
Jenta skulle så være med på nachspiel med oss(etter invitasjon fra kameraten min), når vi gikk mot taxikøen gikk hun å frøs en stund, så jeg ga henne jakka mi(kameraten min hadde ikke jakke), og vi pratet normalt. Når vi kommer på nachspiel prater jeg igjen med alt og alle, og er snill og hyggelig.
Long story short, når kameraten min går og legger seg, og jeg blir igjen i stua for å ligge på sofaen, blir hun og igjen i stua.. Shocked Så, måtte dele sofaen med henne(hvor seff ingenting skjedde, da jeg nettopp har vært i forhold og ikke er særlig interr. i annet nå), sove dårlig og trangt, og gjorde nok kameraten min ganske gretten..

Poenget med å fortelle dette, det virket rett og slett som promillen min gjorde at jeg ikke oppfattet signaler om at jeg tydeligvis var _for_ hyggelig, Rolling Eyes noe som gjorde at jeg sjarmerte en i utg.pkt opptatt jente, uten å ville det! Har pratet med alle som var der, og ingen mener at jeg flørtet overhodet, bare at jeg var veldig hyggelig og pratsom, som vanlig..

Spm: Er dette min feil på noe vis, eller er det rett og slett jenta som var ustabil(hun var ikke spesielt beruset)?

PS: alt er utsnakket, oppklart og i orden mellom meg og kameraten min..

InnleggSkrevet: Fre 09 Jun 2006, 07:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
det er da ikke din feil..hadde du bedt henne om å sove med deg og du hadde gjort noe, så hadde det vært noe annet Wink
you go tore Razz

InnleggSkrevet: Tir 13 Jun 2006, 16:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

aniraC skrev:
det er da ikke din feil..hadde du bedt henne om å sove med deg og du hadde gjort noe, så hadde det vært noe annet Wink
you go tore Razz

Uhm.. men gjorde jeg noe feil i oppførselen min som gjorde at hun plutselig ble mer interr. i meg enn i kameraten min..? Var egentlig det jeg lurte på, vil ikke være noen dame-tyv.. Shocked

InnleggSkrevet: Ons 14 Jun 2006, 08:04
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
du kunne jo kanskje ha sagt noe som "eyh, jeg vil ikke ta deg fra kameraten min, så pleas dont sleep with me in the sofa" hehe..Razz

InnleggSkrevet: Ons 14 Jun 2006, 09:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
På en annen side kan ikke to gutter bli enige om hvem som skal få dama, det må nesten dama være med å bestemme og. Man kan selvfølgelig velge å holde litt avstand for å gi kompisen bedre mulighet, men det må være opp til dama hvem hun velger til slutt Wink

InnleggSkrevet: Ons 14 Jun 2006, 10:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
RoR
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Okt 2003
Kameraten din gikk og la seg mens det bare var deg og dama han var interessert i igjen i stua, og den eneste plassen man kan sove er på en sofa? Høres litt ut som om han har skutt seg selv i leggen da..

InnleggSkrevet: Ons 14 Jun 2006, 11:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Med tanke på at hun allerede hadde klina med kompisen din (ved flere anledninger), så burde det jo være mulig for deg å være hyggelig mot henne, uten at hun plutselig skulle finne ut at hun skal skifte beite...
Med mindre dere er utrolig like av utseende, slik at hun trodde du var han og omvendt, er det vel litt rart å bytte kompis i løpet av kvelden (spesielt siden hun ikke var spess full heller), spør du meg....

InnleggSkrevet: Ons 14 Jun 2006, 14:46
toth42
Cowboy
Cowboy

haakoo skrev:
På en annen side kan ikke to gutter bli enige om hvem som skal få dama, det må nesten dama være med å bestemme og. Man kan selvfølgelig velge å holde litt avstand for å gi kompisen bedre mulighet, men det må være opp til dama hvem hun velger til slutt Wink

RoR skrev:
Kameraten din gikk og la seg mens det bare var deg og dama han var interessert i igjen i stua, og den eneste plassen man kan sove er på en sofa? Høres litt ut som om han har skutt seg selv i leggen da..

Som sagt hadde de to allerede "varmet opp" litt som pyro ferska, ellers hadde det jo vært en annen ting..
Og det var fritt frem for henne å legge seg i dobbelsenga til kameraten min isteden..
Men da velger jeg å støtte meg til at det var dama som fucka opp, ikke meg.. Razz

InnleggSkrevet: Ons 14 Jun 2006, 15:13
toth42
Cowboy
Cowboy

Pyro skrev:
Med tanke på at hun allerede hadde klina med kompisen din (ved flere anledninger), så burde det jo være mulig for deg å være hyggelig mot henne, uten at hun plutselig skulle finne ut at hun skal skifte beite...

Det jeg og trodde..

Og nei, vi likner ikke særlig mye på hverandre.. Wink

InnleggSkrevet: Ons 14 Jun 2006, 15:14
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Kanskje hun ble hos deg på soffaen fordi hun ble skuffet over kameraten din. Kanskje han ikke var oppmerksom på henne, og så gikk han bare å la seg.. Enig med RoR i at han muligens skøyt seg selv i beinet..
Så er det jo mulig at hun prøvde på å gjøre han sjalu. You never know..
Wink

InnleggSkrevet: Ons 14 Jun 2006, 19:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 3 [45 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet