DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
mattelæreren er kristen. kondom.
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 2 av 2 [38 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Av Innlegg
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Du er kristen fordi du tror på hva?
har aldri skjønt meg på kristendommn jeg. punktum

InnleggSkrevet: Ons 21 Apr 2004, 12:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 18 Feb 2004
kristne lærere er dritt. hvertfall de som trer det over huene våre. en lærer som siterer bibelen i naturfagen. NATURFAGEN! darwin vs bibelen...

syke mannen. foresten er begrepet personlig kristen det som skiller luthersk fra katolsk...katolikkene er kristne pga handlinger, lutherske pga tro.

kristne konservative mennesker gjør seg ofte blinde, det er ulovlig å si "øl", men hvis noen drikker på skolen later de som de ikke legger merke tildet...bare for å slippe å ta stilling til det.

InnleggSkrevet: Lør 24 Apr 2004, 20:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
meine hüter skrev:
kristne lærere er dritt. hvertfall de som trer det over huene våre. en lærer som siterer bibelen i naturfagen. NATURFAGEN! darwin vs bibelen...
På den kristne privatskolen jeg gikk på hadde vi 5-6 timer religion(les: vår egen) i uka, og de sidene i lærebøker som stridet mot vår lære(feks der det sto om millioner av år, vi mente at jorden kun har stått 6000 år(det er en annen historie)) ble fjernet, og vi ble fortalt vår versjon istedet der hvor de ikke var fjernet. Dessuten ble religionen vår, iom skolen vi gikk på, brukt i absolutt alle fag. Dessuten er sex før ekteskapet galt, så seksualundervisning hadde vi ikke. jeg gikk på denne skolen 1990-2000.
Tror du fortsatt du har det ille? Wink (denne skolen ligger forresten under den 'sekten' omtalt i VG igår, ang bryllupet MetteM gjestet.)
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Man 26 Apr 2004, 08:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
omg.. jeg hadde rømt Shocked

InnleggSkrevet: Man 26 Apr 2004, 08:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Jeg vil anbefale mattestykket og konsekvent bruke ordet øl i timene for å se hvilke reaksjoner det avstedkommer fra nevnte lærer. Represalier relatert til dette skal det bli vanskelig å forsvare...hold oss oppdatert hvis det skjer noe Very Happy

InnleggSkrevet: Man 26 Apr 2004, 10:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

å sende unger på relgiøse skoler er ille. jeg ser hele tiden hvor mye påvirkning voksne har på unger, så religion blr de ligge unna.

foresten er skolen skikkelig sløve greier, jeg sitter her nå, når jeg har gym. skulle gjerne hatt gym, men rakk ikke pakke gymtøy..lærere gir faen. de ramser opp noen oppgaver, og setter seg og retter prøver. er kun heer for å heve lønnen sin. gjelder ikke alle, da. men alle de jeg har.

InnleggSkrevet: Man 10 Mai 2004, 10:58
mattestykke
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 05 Feb 2004
glemte å si dette:
Vi fikk masse kondomer fra helsesøster. Vi la de på pulten hans, tredde det på dørhåndtak, passeren og pekestokken. Vi venta på læreren, det tok litt tid før han oppdaga det etter han kom inn i klasserommet.
Men så skal han til å konstruere og han skvetter til. Passeren flyr over hodene våres, han springer ut av døra..

Nei desverre... han tok det med ro og slo vitser om det.

InnleggSkrevet: Man 10 Mai 2004, 15:24
desmodus
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004
Mareth skrev:
Du er kristen fordi du tror på hva?
har aldri skjønt meg på kristendommn jeg. punktum

min definisjon av å være kristen er å tro på at Jesus døde på korset for deg, at du ahr tatt i mot ham som din personlige frelser og at du kan stå for det du tror på....
Desverre er det vist utrolig mange som er så utrolig konservative som måler hvor kristen du er utfra hvor god person du er:( jeg kaller dt å være religiøs. Han læreren til "mattestykket" er vist en sånn en.føler med deg mattestykket!
Personlig har jeg ikke noe mot alkohol og en liten fest nå og da, bare jeg har kontroll over meg selv...

InnleggSkrevet: Man 10 Mai 2004, 18:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Majane
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 21 Okt 2003
brunt tøysevann
hehe
alddri hørt før!
Morsom måte å si det på!

Og jeg liker veldig godt:
Snuble brus hehe, (rusbrus da!)
scream and shout.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 09:57
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

upersonlige kristne er vel de som ikke har giddi å melde seg ut. foresten er ingen katolikker eller jøder personlig relgiøse(bruker ikke begrepet, hvertfall) de satser på handlinger...

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:31
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
Re: mattelæreren er kristen. kondom.

mattestykke skrev:
Mattelæreren vår er kristen. vi kan ikke engang si materialet. "øl" i klasserommet.

jeg hadde en rektor et år på ungdoms skolen som var kristen.
tidligere så hadde han vært lærer på barneskolen i KRL blant annet.
Søstra til en venn av meg hadde hatt han og fortalt at han hadde hoppet over de kapitlene i boka som ikke var direkte koblet til Kristendommen.
Så de hadde masse prøver, innlevereinger og gruppearbeid om jesus, himmelen, gud etc etc men nesten ikke noe om buddah, islam etc etc. før han fikk en repremande fra gutta litt lenger opp i skole hirarkiet.
da snakker man om å gå litt langt...

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
meine hüter skrev:
å sende unger på relgiøse skoler er ille. jeg ser hele tiden hvor mye påvirkning voksne har på unger, så religion blr de ligge unna.

foresten er skolen skikkelig sløve greier, jeg sitter her nå, når jeg har gym. skulle gjerne hatt gym, men rakk ikke pakke gymtøy..lærere gir faen. de ramser opp noen oppgaver, og setter seg og retter prøver. er kun heer for å heve lønnen sin. gjelder ikke alle, da. men alle de jeg har.

Vi kunne jo diskutert den norske skolen på en nye tråd eller noe, for du har SÅ rett i at det finnes så mange lærere som er dårlige og bare ser på skolen som en jobb, uten tanke på at han her har en stor betydning ofr alle elevenes videre fremtid.

Jeg har gått på privatskole, samme som 0nskemestern, og det er rett at påvirkningen er stor, og det er også negativt når kritiske spørsmål, som man egentlig skulle blitt belønnet for, oppfattes som angrep, og bidrar negativt på lærerens syn.
Men vi hadde derimot også gode lærere, og de var de mange av. Vi er også en av de beste skolen i landsdelen og på vidergående ble lærerene automatisk positivt innstilt når jeg sa hvor jeg kom fra. Fordi skolen er kjent for flinke og veloppdragne elever.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Det som er verre, sånn med den læreren over, er at her er det en offentlig skole og barna og foreldrene er ikke forberedt på dette.

På den skolen jeg gikk på var foreldrene mine det, de valgt jo for meg. Jeg vist jo også at alt som ble sagt var utifra den læren som skolen pratiserte.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:42
desmodus
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Apr 2004
Ganske enig med ronja der. Det står tross alt i skole loven(eller noe sånt) at lærere med en personlig tro ikke skal bruke den til å påvirke elevene. Det gjelder både kristne, muslimer jøder osv...
Da er det greit med religiøse privatskoler for de som vil ha religion inn i skolen.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 12:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
jeg syntes ikke relgion bør være i skolen før på ungdomsskolen.
Det er galt å tvinge barn til å dra på gudstjenester i skole sammenheng.
Relgion burde ikke være med i bildet før de er gamle nok til å bestemme selv.

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 13:50
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Jeg gikk på steinerskolen, der lærte vi relgion på en "historisk" måte.. Fortellinger fra bibelen og det gamle testamentet. Kan ikke huske at noen sa at dette var sannheten, men synes det var mange hyggelige og spennende eventyr.. (På barneskolen..)

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 17:26
QIQrrr
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 05 Jan 2004
Steinerskolen er en særdeles god skole i så måte...

InnleggSkrevet: Tir 11 Mai 2004, 17:32
hüter'n
Slushpuppy!
Slushpuppy!

det er så mange unger som går der fordi foreldrene har gitt opp. men utgangspunktet er fint.

InnleggSkrevet: Ons 12 Mai 2004, 13:28
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 2 av 2 [38 Posts]   Gå til side: Forrige 1, 2
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet