|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003 Innlegg: 936 Bosted: Hundvåg, uttales: /'honnvåg'/
|
hm...
Det virker som en meget eksklusiv klubb dette her...
Når vil man få beskjed om Søknadsavgjørelse??
|
Skrevet: Lør 23 Aug 2003, 23:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Etter neste møte i foreningen tenker jeg. Disse er sjeldne, siden nestleder og leder bor i hver sin by. Men det vil nok oppdateres. 
|
_________________ Såh.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Søn 24 Aug 2003, 16:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Det innkalles herved til møte i Foreningen for gjeninnføring av hattemoten blant menn. Møtet vil foregå lørdag 15.11 d.å. kl. 1900 på Scapa bar og spiseri i Trondheim, med mindre annen beskjed blir gitt. Så sant det er mulig vil det bli avholdt et oppfølgermøte i Oslo i romjulen.
Medlemmene vil, så langt det er mulig, få tilsendt personlig innkalling. Medlemskapssøkende bes møte på eget initiativ.
Kveldsorden:
- Møtet er satt.
- Godkjenning av innkalling og kveldsorden.
- Styret informerer.
- Inntak av brun drikke.
- Innkomne saker.
Hvis noen av medlemmene har noe å ytre som fordrer vedtak i styret, er dette punktet å gjøre det under.
- Aldersgrense.
Blant annet fordi FFGHBMs møter avholdes i lokaler hvor det serveres alkohol, har det kommet forslag om å innføre aldersgrense på opptak i foreningen.
- Nytt inntak av brun drikke.
- Lovendringer.
Enkelte av foreningens medlemmer har uttrykt en smule misnøye med lovene som ble vedtatt 1. juli d.å. Hvis noen har forslag til hvordan de kan gjøres mer forsonlige, så bes de komme med dem her.
- Opptak av nye medlemmer.
Styret har mottatt medlemskapssøknad fra Hr. Pål Røkholt, Hr. Arnt Richard Johansen, Hr. Krister Pedersen, Hr. Bjørnar Haveland, Hr. Knut Ola Naastad Strøm, Hr. Petter Røen, Frk. Karita Kristiansen, Frk. Margrethe Somerville, Frk. Monica Dahlback og Frk. Grethe Børsum.
- De nye medlemmene beskåles i brun drikke.
- Eventuelt.
Vi håper bl.a. at medlem Frk. Hox beretter om status for FFGHBF.
- Møtet er hevet.
Forklaring til pkt. 6:
Alle FFGHBMs møter som har vært avholdt til nå har vært på steder hvor det serveres alkohol. Da disse stedene er pålagt minst 18-årsgrense, får vi problemet at våre yngste medlemmer ikke får overvært møtene. I tillegg vil vi legge en viss tyngde bak begrepet menn.
Det framkomne forslag gjelder å sette en nedre aldersgrense på 18 år for ordinært medlemskap, 16 år for prøvemedlemskap. Det inngår ikke i forslaget å gjøre dette vedtaket retroaktivt.
Ærbødigst,
Hr. Helge Lund Kolstad, formann.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Tor 13 Nov 2003, 14:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gaute
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003 Innlegg: 512 Bosted: Trondheim
|
Hva skal til for å bli prøvemedlem i deres eminente orden? Regner med at jeg har en hatt fra og med imorgen hvis det er påkrevet?
Jeg venter i spenning
Gaute
|
_________________ "Its a Backstreet Boy world, and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself" Billy Corgan
Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud
Skrevet: Tor 13 Nov 2003, 15:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Da må jeg nesten somle meg til Scapa på lørdag, da
Med hatt.
Hvis jeg ikke har tullet meg bort i en Sangfugl før angitte klokkeslett, da.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 13 Nov 2003, 22:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
kris_ter
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003 Innlegg: 936 Bosted: Hundvåg, uttales: /'honnvåg'/
|
Hmm.. Beklager!! Må nok melde avbud... 
|
Skrevet: Fre 14 Nov 2003, 05:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

|
| Gaute skrev: | | Hva skal til for å bli prøvemedlem i deres eminente orden? |
For det første trenger vi Hr. Gautes etternavn.
For det andre har vi kun støttemedlemmer og ordinære medlemmer, ikke prøvemedlemmer.
For det tredje er det en forening, ingen orden.
Ærbødigst,
Hr. Kolstad, formann
|
Skrevet: Fre 14 Nov 2003, 09:03 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Jeg skulle mene bestemt at dette er en forening for undertegnede. Jeg er overbevist om at jeg ville være et pent og velartikulert ansikt utad for ovennevnte forening. Hatter har da vel forresten ei gått av 'moten'? Undertegnede bruker hatt til alle festligheter og sammenkomster, gjerne akkompagnert av en hvit dress, hvit frakk og en velsmakende Cubansk cigar.
Send søknad i 3 eksemplarer dersom dere skulle ønske herren i deres forening, og den vil bli vurdert og forkastet/innvilget.
Ærbødigst,
Torres Taraldsino
Adm. Dir,
La Cosa Nostra
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 14 Nov 2003, 09:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

|
OBS! Ny beskjed følger!
På grunn av faktorer vi ikke er herre (eller fruentimmer, i de tilfellene det måtte gjelde) over, har møtet blitt utsatt til fredag 21. november d.å. Både nåværende og potensielle medlemmer henvises til Foreningens nettsted, http://ffghbm.nvg.org/.
Ærbødigst,
Hr. H. L. Kolstad
|
Skrevet: Fre 14 Nov 2003, 14:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gaute
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 07 Sep 2003 Innlegg: 512 Bosted: Trondheim
|
Navnet er Grasbekk, Gaute Sødal Grasbekk. 
|
_________________ "Its a Backstreet Boy world, and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself" Billy Corgan
Despite my thirty years of research into the feminine soul, I have not yet been able to answer the great question that has never been answered: What does a woman want?
- Sigmund Freud
Skrevet: Fre 14 Nov 2003, 14:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Jeg må få uttrykke min lykke over å endelig se de eminente nettsidene for forening tre frem i full prakt. De har gjort en særdeles utmerket jobb Hr. Kolstad.
Ærbødigst
Frk. Hanne Hox
|
_________________ Såh.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Fre 14 Nov 2003, 17:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

|
Referat fra medlemsmøte 21.11.2003
- Møtet ble satt.
- Innkalling og dagsorden ble godkjent.
- Styret informerer. Det ble orientert om fotgjengerskiltsaken, hvor det fortsatt avventes en rapport fra Hr. Green. At FFGHBM også har stilt med hattemodeller ble også behøring dokumentert. Til slutt en fotmote om at det ryktes fra de som burde vite slikt om at hattemoten er på vei inn igjen.
- Inntak av brun drikke. Scapa har et ypperlig whiskyutvalg, som flere av medlemmene benyttet seg av.
- Innkomne saker. Ingen hadde tenkt å ytre seg.
- Aldersgrense. Det opprinnelige forslaget, om 16-årsgrense for prøvemedlemskap og 18-årsgrense for fullt medlemskap, ble vedtatt med øyeblikkelig virkning.
- Nytt inntak av brun drikke. På grunn av at pkt. 5 ble så amputert, var det flere som hadde drikke igjen.
- Lovendringer. Følgene punkter ble vedtatt endret i lovene:
- Ny §4: Ekskludering. Et medlem kan ekskluderes hvis det foreligger særskilte grunner til at foreningen ikke lenger er tjent med å ha vedkommende i medlemsmassen. En slik avgjørelse krever 3/4 flertall på et medlemsmøte.
- Følgende settes inn i §3, mellom «øverste autoritet» og «Medlemmer har stemmerett»: «Medlemsmøtet kan settes hvis formann eller nestformann og minst to andre medlemmer er til stede. Innkalling skal foreligge 10 dager i forveien.»
- Ny §5: Foreningen kan anbefale:
- Whisky
- Mørkt øl
- Brun drikke generelt
- Stumtjenere
- Hattehyller for hatter (dvs. hvor folk respekterer hattens fortrinnsrett)
- Fruentimmer
- Laiv/live (regionalt betinget stavemåte)
- Ny §6: Foreningen kan ikke anbefale:
- Pepsi Max
- Koffeinfri Cola Light
Den gamle §4, Avvikling, blir således renummerert til §7.
- Opptak av nye medlemmer. Medlemsmøtet vedtok å ta opp som ordinære medlemmer Hr. Pål Røkholt, Hr. Arnt Richard Johansen, Hr. Bjørnar Haveland, Hr. Petter Røen, Hr. Gaute Sødal Grasbekk, Frk. Karita Kristiansen, Frk. Margrethe Somerville, Frk. Monica Dahlback, Frk. Grethe Børsum og Frk. Ingrid Heggland. Videre ble Hr. Knut Ola Naastad Strøm tatt opp som støttemedlem med bakgrunn i pkt. 6. Vi gratulerer.
- Det behørig skålt for de nye medlemmene - i brun drikke, selvsagt.
- Eventuelt. Webherren mottok en rekke gode forslag til hva som kunne tilføres Foreningens tilstedeværelse på Internett. Deriblant gjestebok, mailliste og forum. Frk. Hox ble hetset for manglede tilstandsrapport om FFGHBF og Frk. Raaum beskålt for å ha skaffet til veie en rekke nyttige lenker. Videre ble det nevnt måter vi kunne tilnærme oss Karin Hattemaker i Ravelsveita. Formannen utreder.
Ærbødigst,
Hr. Helge Lund Kolstad, referent.
|
Skrevet: Ons 26 Nov 2003, 13:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |