|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 881 Bosted: Praha
|
Fylla har skylda... hmm.. riktigheten av det kommer litt an på hvilke venner jeg vanker med. En del av venneflokken mener det ikke finnes noen formildende omstendigheter for det som forløper seg på feks julebord, mens andre nikker gjenkjennelig på hodet og tar det som skjedde med en klype salt.
Forøvrig er jeg av den oppfatninga at når en person er full, ser man et uttrykk for personligheten til denne personen, på godt og vondt. "Det er av fulle folk og små barn man skal høre sannheten"
|
_________________ Don't call me insensitive just because I don't feel you
Skrevet: Tir 18 Nov 2003, 03:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
Er litt uenig med de som sier at fylla viser hvordan man egentlig er. Ja, det gjør det også, men ikke 100%.
Et menneske har aldri bare ett personlighetstrekk. Jeg har iallfall enda til gode å møte noen slike. Vi har flere både gode og dårlige personlighetstrekk som synes i større og mindre grad. Noen av dem er vi stolte av, og noen av dem holder vi under kontroll.
Det finnes mennesker som tilsynelatende bytter personlighet totalt i fylla. Selv er jeg overbevist over at det er fordi at en del av personen da skammer seg over å være full og trekker seg tilbake, mens andre deler som vedkommende til vanlig undertrykker forsterkes. Greit nok at det ikke oppstår noe som ikke er der fra før av, men er det egentlig et korrekt bilde av personen? Er det sånn vedkommende egentlig er? Jeg mener nei.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Tir 18 Nov 2003, 10:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

|
Selv de flinkeste til å holde fasaden oppe knekker sammen før eller siden, som regel i dypt frustrerende og stressende situasjoner. Da er det lett for de rundt å bli overrasket og kanskje litt skremt av alt som kommer ut. Feks, det er satt i sammenheng at de som blir voldelige i fylla tyr til vold når de blir utrolig sinte eller deprimerte.
Jeg er ikke enig i at en person som er flink til å holde fasaden, til å spille skuespill og dekke over sine "negative" trekk er i kontakt med sin personlighet. Det finnes andre måter å gjøre noe med væremåten sin enn å dekke over den.
|
Skrevet: Tir 18 Nov 2003, 17:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
| BagBiter skrev: | | Mareth skrev: | På mine snart 20 år hvorav det siste har vært ganske alkoholfritt føler jegikke at jeg har tilstrekkelig erfaring, men jeg var i alle fall ganske skker på at fulla hadde skulda da jeg var 14  |
ww0000t.. 14 år? tidlig. |
Heh, jeg kommer fra Telemark, nærmere ebstemt bamble. Alle begynner med sånt når de er mellom 12 og 14 virker det som. Men sant er det. Jeg var brisen første gang da jeg var 9, blanda det jeg fant i kjølerommet i et glass og drakk. hint om hva det var, tyrker, kiresbærlikør, bacardi, vodka, pisang og noen ting til.
Jeg har likevel gjort mest syke og gale ting i edru tilstand. Bilkjøringa mi kan grense litt til galskap noen ganger, takk og pris for at jeg er edru da JEg drikker forøvrig nesten ikke noe lenger. Er lei.
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tir 18 Nov 2003, 18:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eyden
Veronica

|
| Mareth skrev: | | Jeg var brisen første gang da jeg var 9, blanda det jeg fant i kjølerommet i et glass og drakk. hint om hva det var, tyrker, kiresbærlikør, bacardi, vodka, pisang og noen ting til. |
Heheh, høres ut som litt av en drink!
Btw, er det flere enn meg der ute som i fjortisalderen har blitt skjenket av bestemoren sin?
|
Skrevet: Tir 18 Nov 2003, 18:53 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ulven
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mai 2003 Innlegg: 431 Bosted: skogen
|
Drikkepress har jeg aldri vært utsatt for, har aldri skjønt alle disse advaringene mot det, alt maset om det på skolen og utsagn som: "stå i mot presset" og slike ting. merkelig det egentlig, med alle de alkisene jeg omgås. 
|
_________________ Don`t eat the yellow snow
Skrevet: Tir 18 Nov 2003, 19:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Voon
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 3937 Bosted: Heggedal
|
| Eyden skrev: | | Mareth skrev: | | Jeg var brisen første gang da jeg var 9, blanda det jeg fant i kjølerommet i et glass og drakk. hint om hva det var, tyrker, kiresbærlikør, bacardi, vodka, pisang og noen ting til. |
Heheh, høres ut som litt av en drink!
Btw, er det flere enn meg der ute som i fjortisalderen har blitt skjenket av bestemoren sin? |
Du aner bare ikke :p
Bestemor har aldri sjenket meg heldigvis...!
|
_________________ Angels fly because they take themselves lightly
Skrevet: Tir 18 Nov 2003, 19:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg har inntatt visse mengder alkoholholdig drikke i skrivende stund. Jeg tror ikke jeg er vesentlig annerledes enn i edru tilstand, jeg er bare om mulig enda mer distre, og koordinasjonen er enda verre enn vanlig.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Ons 19 Nov 2003, 01:47 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
| Glahn skrev: | | Jeg har inntatt visse mengder alkoholholdig drikke i skrivende stund. Jeg tror ikke jeg er vesentlig annerledes enn i edru tilstand, jeg er bare om mulig enda mer distre, og koordinasjonen er enda verre enn vanlig. |
Hehe. Godt aa hoere at det er andre som ogsaa er slik. Jeg har faatt hoere atjeg er saa kjedelig i fylla: Jeg endrer meg ikke.
Hvorfor skal en endre seg, sier no jeg.
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Ons 19 Nov 2003, 18:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
til helvete med drikkepress...jeg kan ikke drikke på seks måneder...
greit nok, jeg drikker ikke så mye fra før av...men det er sinnsykt kjipt å ikke kunne drikke noe som helst! Ikke på nyttårsaften...ikke på 18årsdagen min... fy søren så kjipt!
|
Skrevet: Tor 20 Nov 2003, 19:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Stabeistet
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003 Innlegg: 392 Bosted: I de dype skoger på Østlandet
|
| songbird skrev: | til helvete med drikkepress...jeg kan ikke drikke på seks måneder...
greit nok, jeg drikker ikke så mye fra før av...men det er sinnsykt kjipt å ikke kunne drikke noe som helst! Ikke på nyttårsaften...ikke på 18årsdagen min... fy søren så kjipt! |
Stakkar... Lyst på en klem?
|
Skrevet: Tor 20 Nov 2003, 19:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
| Stabeistet skrev: | | songbird skrev: | til helvete med drikkepress...jeg kan ikke drikke på seks måneder...
greit nok, jeg drikker ikke så mye fra før av...men det er sinnsykt kjipt å ikke kunne drikke noe som helst! Ikke på nyttårsaften...ikke på 18årsdagen min... fy søren så kjipt! |
Stakkar... Lyst på en klem? |
Det hjelper jo ikkeno... *snøft*.
|
Skrevet: Tor 20 Nov 2003, 19:13 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
|
| songbird skrev: | | Stabeistet skrev: | | songbird skrev: | til helvete med drikkepress...jeg kan ikke drikke på seks måneder...
Det hjelper jo ikkeno... *snøft*. |
hjelper det bittelitt hvis jeg både gir deg en klem, og sympati-ikkedrikker med deg på nyttårsaften?
|
Skrevet: Tor 20 Nov 2003, 21:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
| Therese skrev: | | songbird skrev: | | Stabeistet skrev: | | songbird skrev: | til helvete med drikkepress...jeg kan ikke drikke på seks måneder...
Det hjelper jo ikkeno... *snøft*. |
hjelper det bittelitt hvis jeg både gir deg en klem, og sympati-ikkedrikker med deg på nyttårsaften? |
Ja! Jeg vil ha Therese-klem...gjerne en akkurat nå.
|
Skrevet: Fre 21 Nov 2003, 16:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
|
Kanskje litt vanskelig men. I romjula! Da skal du få. Mange. Jeg lover.
|
Skrevet: Fre 21 Nov 2003, 17:04 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |