|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Star Wars -generasjonen
Hvis du
-er mellom 17 og 30 aar gammel
-har sett alle Star Wars filmene minst en gang
-har lest diverse fantasy- (ringenes herre), sci-fi- (dune) boeker og/eller smale tegneserier slik som Sandman og andre tegneserier fra DC comics/vertigo
-har trent en eller annen kampsport i minst et aar
-liker smalere filmer og/eller kult-filmer slik som Pulp fiction (tarantino-filmer generelt), kubrick-fimer (Clockwork orange, Dr Strangelove), Monthy Python-filmer, Kinesiske/Japanske kampsportfilmer, manga/amime +++
-har proevd eller spiller, eller kjenner mange som spiller seare spill som rollespill (D&D, world of darkness), kortspill som magic etc..
-kjenner deg igjen i minst 4 av disse punktene
gaar du under klassifiseringen Star Wars generasjonen. Du er dermed medlem av et internasjonalt fellesskap. Uannsett hvor du gaar i verden er du i fare for aa treffe andre av samme sort. Dette er bare en liten undersoekelse, for jeg har en vag anelse om at det er littegranne hoeyere konsentrasjon av denne sorten her i dsgf enn andre tilfeldig valgte organisasjoner rundt om kring.
Oppfordrer alle som kjenner seg igjen til aa gi tilbakemelding.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Tor 21 Mar 2002, 17:52 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2204 Bosted: Asker
|
Re: Star Wars -generasjonen
ach, jeg scorer 4, så glede.
Men uansett, jeg har lagt merke til det du sier, at sorten er ganske konsentrert i DSGF. Fin ting
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Fre 22 Mar 2002, 00:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
flott! Da har også jeg fått et merke.
|
_________________ Blogging: If minds had anuses, blogging would be what your mind would do when it had to take a dump.
Skrevet: Fre 22 Mar 2002, 09:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Jeg kan bare skryte på meg 2,5 av det der.. men jeg er litt rar da..
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Fre 22 Mar 2002, 11:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jurupari
Gjest
|
Uæh, kjente meg igjen i alt..
Svimerke? 
|
Skrevet: Fre 22 Mar 2002, 15:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Rhunn
Gjest
|
I am, yet I am not.. kjenner meg i gjenn, men frasier medlemskapet i starwars-generasjonen ugg.. wtf? liker ikke star wars heller. I am just less..
|
Skrevet: Søn 24 Mar 2002, 14:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
haakoo
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2220 Bosted: Oslo
|
Har ikke trent noen kampsport (så lenge man ikke kaller håndball kampsport)... men ellers stemmer de andre punktene..
|
Skrevet: Man 25 Mar 2002, 22:01 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eithor
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 309 Bosted: I havgapet vestenfor Trondheim
|
1. stemmer
2. stemmer ikke, liker egentlig ikke starwars noe særlig.
3. har bare lest ringenes herre og tilbehørende (hobbiten + silmarillon)
4. trente taekwon-do i noen måneder en gang på barneskolen.
5. smalere filmer er kos
6. har såvidt prøvd et sci-fi rollespill, arti
7. Nja...Ville kjent meg bedre klassifisert som fantasy-generasjonen, pga punkt 2. Men ellers: Ja 
|
Skrevet: Man 25 Mar 2002, 23:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Gjest
|
Skal love deg at jeg hører hjemme i SW-generasjonen!!!
Scora på alle punktene også!!
1: Er 21 år
2: Har sett alle SW-filmene mange ganger
3: Har lest Ringenes Herre og Hobbiten
4: Har trent Taekwon-Do i 7 år
5: Digger sånne filmer (spes. Kubrick og Tarantino)
6: Er aktiv i rollespilling
Så det såh!
Jess!!!
May the Force be with you!! 
|
Skrevet: Lør 30 Mar 2002, 19:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
Jaco:
Du skremmer meg. Jeg kjenner flere av dine dobbeltgjengere. Burde lage en metal huskelapp til meg selv om aa holde meg langt unna deg (men saa er jeg allerede paa andre siden av kloden, saa det blir vaskelig aa komme seg lengre vekk). *lol*
|
Skrevet: Lør 30 Mar 2002, 22:12 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
Definisjon: Star Wars -generasjon
Jeg tilhoerer vel selv det mindretallet jenter som gaar under denne klassifikasjonen. Lista er basert delvis paa meg selv og delvis paa de andre jeg kjenner av samme sort.
Selv har jeg bare sett alle Star Wars filmene en gang, og husker lite av det, fordi det var sent paa natta og enkelte andre omstendigheter. Likevel vil jeg klassifisere meg under Star Wars generasjonen.
La meg forklare: En typisk fantasy/sci-fi/vertigo-tegneserie-leser kan vaere hvem som helst, fra en sotsvart goter til en tretten aar gammel nerd (fjortisser er likevel forholdsvis svakt representert). Kampspoertfolk likesaa. Filmene, vel dette er en meget vid gruppe, og aa kalle noe kultfilm-generasjonen blir litt vagt.. Rollespillere... vel, de er en gruppe for seg, en subgruppering under alt det andre. Naar du har tatt steget over til rollespill, vel, da er du mer eller mindre fortapt for den normale delen av verden. Det er et faktum at de fleste rollespillere med noen aar bak seg passer under flere av de andre kriteriene. Likevel er det mange som er med paa alt det andre, men aldri har hoert om rollespill.
De aller fleste som er ekte Star Wars-entusiaster vil kunne passe under de andre kriteriene ogsaa. Og de aller fleste som passer under alle de andre grupperingene har sett Star Wars. (Jeg kunne tegne et sannt matematisk diagram med rundinger innihverandre og "gruppe A", "B" osv av alt dette, men jeg faar det ikke opp paa forumet likevel). Derfor mener jeg selv at Star Wars filmene er den beste karakteistikken aa navngi denne underlige grupperingen av mentalt anderledelse mennesker etter. Alle andre alternativer (fantasy/sci-fi/kampsport/kultfilm/rollespill -generasjonen) blir enten for store og altomfattende eller smaa og ekslusive grupper.
Det er nemlig paa hoey tid at denne generasjonen faar et navn, den har eksistert temmelig lenge, og medlemmene av dem har alle skremmende mye til felles.
|
Skrevet: Lør 30 Mar 2002, 22:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
Rettelse: Jaqo
Beklager at jeg stavet nicket ditt feil.
|
Skrevet: Lør 30 Mar 2002, 23:36 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ExXaR
Gjest
|
Re: Definisjon: Star Wars -generasjon
Jeg fikk full pott!!!
Er ihhvertfall stolt over å ha introdusert deg(zatharee) til den fantastiske star wars verden samt litt kampsport. Trur jeg må tvinge deg til en ny runde SW filmer når du kommer tilbake. 
|
Skrevet: Søn 31 Mar 2002, 17:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
generaln
Gjest
|
17 til 30 år...check!
sett alle filmene...check!
lest og sett ringenes herre, lest og sett dune, leser med glede sandman...check!
kampsport? ser ikke åssen det passer inn, men jeg har absolutt lyst til å begynne med det..finner ingen plass å trene ...vi sier et halvpoeng?
tarantino er digg, monty python er mine store idoler(spør meg hva som helst om dem9 er med på japanske kampsport og anime oxo jeg...check
spiller gjerne (a)d&D (sært???), magic har kostet meg flesk
det ble 5.5..føler meg truffet :-\
|
Skrevet: Fre 05 Apr 2002, 22:10 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
Re: ExXaR
Vel, du var en av de jeg modellerte disse kriteriene etter, saa det overrasker meg ikke.. Takker ja til Star Wars informasjonen, hvis jeg kommer meg til tromsoe en gang.
(ExXaR? det var da oxaa et nick..)
|
Skrevet: Lør 06 Apr 2002, 22:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ExXaR
Gjest
|
Re: ExXaR
Skal nok få inn litt mer SW inn i hodet ditt!
Angående nicket mitt så er det hentet(og modifisert) fra SW selvfølgelig.
Exar Kun var en Sith Lord 4000 år før filmene så vet du det....
Totalt unyttig info som stort sett bare meg og noen ytterst få andre bryr seg om 
|
Skrevet: Tir 09 Apr 2002, 13:08 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Greywind
Gjest
|
hva i huleste har kampsport med saken å gjøre? jeg ville sagt folk som trener kampsport er en motsatt type. folk som trener kampsport er (etter hva jeg har erfart) gjerne veldig kroppsfikserte og liker å slåss. slik er vel ikke star wars generasjonen?
|
Skrevet: Søn 14 Apr 2002, 22:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

|
vel, det passer kanskje ikke helt inn i helhetsbildet, men saa mange av de jeg kjenner i SW-generasjonen trener en elelr annen kampsport at det bare maa vaere et bindeledd der et sted...
|
Skrevet: Tor 25 Apr 2002, 22:18 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|