|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
VG-sak: Rett og galt ? - tyveri er IKKE rett!
http://www.p4.no/txo/90121.asp
http://no.news.yahoo.com/030619/1/15rd6.html
http://www.dt.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=/20030619/NTBI/6190166
Heidi Falch sier at datteren ble behandlet som en kriminell av vekteren.
- Eh, javel ? Skulle vekteren smilt til henne og ikke gjort noe ? Den jenta HAR gjort noe kriminellt, og kan ikke bare gÄ for den saks skyld. Han sÄ nok at hun var utviklingshemmet, men ikke hvor mye. AltsÄ, seriÞst, jeg ville gjort akkurat det samme som vekteren. For uansett hvem og hva, sÄ kan du ikke la en tyv gÄ! For, tar du noe, da er du en tyv!
(saken provoserte meg. Foreldrene hennes gjorde. Vekteren gjorde jobben sin bra, foreldrene skal ikke la ei jente som stjeler gÄ ute pÄ gata alene. Hvis hun ikke er "gammel" nok til Ä vite forskjell pÄ rett og galt, har hun ingenting ute Ä gjÞre) - BASTA!
(mulig den ikke passer inn her.. men; ja..)
|
Skrevet: Ons 02 Jul 2003, 11:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
BlueNova
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003 Innlegg: 612 Bosted: altfor nĂŠr drammen
|
Uhm.. tja...ok.
Vekteren gjorde det rette, men kansje en time er litt mye og hvis det er SĂ
innlysende at hun mentalt var 3 Är, er en time i avhÞr altfor mye.
Foreldrene overreagerer litt ogsÄ, selv om hun er 12(3) Är mÄ hun pÄ en mÄte lÊre at det hun gjorde var feil. Det Ä bli busta var kansje den beste mÄten Ä lÊre det pÄ...ikke vet jeg. Den jenta kan ikke beskyttes i foreldrenes lille univers hele livet.
|
_________________ la mayyitan qadirun yatabaqa sarmadi
fa itha yaji ash-shuthath al-mautu qad yantahi
Skrevet: Ons 02 Jul 2003, 11:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crispa
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003 Innlegg: 661 Bosted: Levanger
|
BlueNova skrev: | Uhm.. tja...ok.
Vekteren gjorde det rette, men kansje en time er litt mye og hvis det er SĂ
innlysende at hun mentalt var 3 Är, er en time i avhÞr altfor mye.
Foreldrene overreagerer litt ogsÄ, selv om hun er 12(3) Är mÄ hun pÄ en mÄte lÊre at det hun gjorde var feil. Det Ä bli busta var kansje den beste mÄten Ä lÊre det pÄ...ikke vet jeg. Den jenta kan ikke beskyttes i foreldrenes lille univers hele livet. |
Mhm, han gjorde det litt brutalt; ja. Men han kan ikke la henne gÄ. Han ringte jo sjefen ifÞlge VG'n, og hÞrte og fikk til svar at han hadde gjort rett ogsÄ. Det beste hadde jo vÊrt at vekterne hadde fÄtt opplÊring angÄende dette mens de er i opplÊring, slik at slike situasjoner kan gÄ litt lettere. Det er jo innlysende at hun er utviklingshemmet, men om det er sÄ innlysende at hun var pÄ treÄrsstadiet ? Hmm, er ikke sikker. Man vet aldri hvor voksen de er. Og ja; du har rett, en time var en time for mye. Han skulle ha fÄtt tak i foreldre og sÄnn fÞrst...
|
Skrevet: Ons 02 Jul 2003, 14:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|