Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Hei nørds.
Det begynner å nærme seg DEN tiden igjen. Min trofaste fine iMac har plutselig blitt gammel (snart 5 år, når i alle dager skjedde det??), og det begynner å merkes.
Samtidig skal jeg bli student igjen om et par uker. Tanken om at dette er en god unnskyldning for å kjøpe nytt datamaskineri er uunngåelig.
Spørsmålet er selvsagt: Hvilken maskin? Jeg er kronisk dårlig på å bestemme meg. Primært sliter jeg med to avgjørelser:
1) PC eller Mac? Jeg liker og er vant med begge. Jeg har fra før både iPhone og iPad, og disse produktene syncer jo ganske bra sammen. Mac er dessuten pen, og jeg er så overfladisk at jeg liker pene ting. Også liker jeg ikke noe som har kommet fra Windows etter (under tvil) Vista. Samtidig er PC-er lettere å mekke litt på selv (ikke at jeg gjør så mye slikt), og har flere kule spill (ikke at jeg spiller så mye utenom konsoll uansett), men vet ikke hvor tungt dette egentlig veier.
2) Stasjonær eller bærbar? Jeg har ikke råd til å kjøpe begge. Bonus ved å kjøpe bærbar er at da kan jeg tyne iMac-en til siste rest, og for en periode faktisk HA begge deler (lah-di-dah). Annen bonus er at jeg kan ta den med til skolen. Og bruke den når jeg ikke gidder å flytte meg fra horisontal stilling i sofaen. Og den tar mindre plass. Bonus med stasjonær er at den er vel litt sterkere (kanskje?), og har stor fin skjerm som egner seg til å se ting på (ikke at jeg egentlig ser så veldig mye på den uansett da). Hm. Mulig jeg har besvart mitt eget spørsmål allerede.
Erfaringer? Anbefalinger? Generisk "Apple suger"-propaganda fra PC-kultister (og motsatt) blir ignorert.
|