|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
Hva innebærer "pause" ?
Jeg har vært i et par forhold hvor vi har funnet ut at vi trenger en liten pause.. En eks mente pausen var et slags opphold i forholdet.. Pausen varte i 3 uker og vi gjorde akkurat det vi selv ville..Han hadde f.eks ei dame på si..
En annen jeg var litt sammen med var pausen sånn at vi bare mistet kontakten litt, men fortsatt var sammen og vi skulle ikke gjøre noe intimt med andre..
Og hva skjer etter pausen? Er det stor sjanse for at forholdet fungerer igjen?
For meg betyr ordet "pause", en mild måte å si til kjæresten at det er slutt på.. jeg kjenner ingen som har vært sammen LENGE etter en pause..
noen som har noen tanker eller erfaringer rundt begrepet "pause i forholdet" ??
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 11 Apr 2007, 23:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Joshiwo
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Mar 2007 Innlegg: 199 Bosted: Kristiansand
|
For meg er "pause" en feig og dårlig måte å si det er slutt på... Å ta en pause er en dårlig måte å prøve å fikse et forhold på. Er det så alvorlig at man vurderer pause kan man like godt bare slå opp.
Er man sammen med noen skal man ikke ha et behov for å unngå vedkommende i lengre perioder. Da er noe galt..
|
_________________ - HURRA FOR MEG -
Trykk her, om du tør!
Skrevet: Ons 11 Apr 2007, 23:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Mhm, et forhold er ikke et nintendospill med pauseknapp. Sorry Darkfrog :p
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Ons 11 Apr 2007, 23:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Enig med alle så langt...å ta en pause er vel strengt tatt bare å gjøre det slutt uten å egentlig måtte innrømme det selv.
Altså..enten er man sammen, eller så er man ikke det. Enkelt og greit.
|
Skrevet: Ons 11 Apr 2007, 23:55 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Enig med det de over har sagt.
Men vil også få føye til at det er litt mer pausepause om man f.eks. har vært gift i mange år og slikt. Da er det jo faktisk folk som klarer å ha en liten pause og så leve videre som ingenting har skjedd, bare at de har det enda bedre. Er det et forhold som ikke har blitt dønn alvorlig på papiret eller ikke vart i så mange år vil jeg si at pause egentlig er en rar måte å gjøre det slutt på.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Tor 12 Apr 2007, 06:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Eruanna skrev: | Enig med det de over har sagt.
Men vil også få føye til at det er litt mer pausepause om man f.eks. har vært gift i mange år og slikt. Da er det jo faktisk folk som klarer å ha en liten pause og så leve videre som ingenting har skjedd, bare at de har det enda bedre. Er det et forhold som ikke har blitt dønn alvorlig på papiret eller ikke vart i så mange år vil jeg si at pause egentlig er en rar måte å gjøre det slutt på. |
Det er jo sant... er det ikke sånn at dersom man vil skilles, må man være separert et år før de kan skrive under på skilsmissepapirene? Eller gjelder det bare om det er barn inne i bildet?
For separasjon er jo på mange måter akkurat som en pause, og det er jo flere som velger å flytte sammen igjen etter å ha vært separert...
|
Skrevet: Tor 12 Apr 2007, 06:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
trodde det var 2 år seperasjonstid jeg...??
hvorfor man har det er jo fordi mange par finner tilbake til hverandre rett etter en skilsmisse. Bare se på hun Formoe og Karlsen..De har jo nettop blitt sammen igjen får nå se hvor lenge det varer da men...
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 12 Apr 2007, 07:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Pause _kan_ funke, dersom grunnlaget er "riktig". Om begge faktisk har lyst å være sammen, og er forelska, men andre grunner spiller inn.. Om den ene trenger tid til ett eller annet, eller om man har sett hverandre alt for mye og er litt "lei" en periode, så man er skikkelig grinete.. Da kan man ta pause i den forstand at man ikke ser hverandre på en uke eller to, og kjenner hvordan man savner hverandre osv..
Pause av den type du nevnte i første post, hvor man kan gjøre hva man vil i mellomtida, det er noe annet.. Da kan man like gjerne slå opp..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 12 Apr 2007, 09:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Er det snakk om avstand e.l. så blir saken en annen. F.eks. kjæresten til en venn av meg studerer i Polen for tiden og de har en "pause". Det betyr ikke at de roter rundt med gud og hvermann fordèt
Men om man tar en pause og det er free-for-all, hva er det egentlig man vil tilbake til når "pausen" er over?
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Tor 12 Apr 2007, 15:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
I noen tilfeller kan en pause være bra. Med pause så mener jeg da at man skal ha litt tid for seg selv til å finne ut hvor man står i forhold til hverandre, ikke hvor man står i forhold til alle andre....
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Tor 12 Apr 2007, 21:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter: