DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Røykere, hvor er dere?!?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Av Innlegg
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
 Røykere, hvor er dere?!?
Ja, altså det er ikke noe galt med å ikke å røyke, men..

Når jeg kommer til Norge føler jeg meg _alene_, og en smule uglesett! Hvis jeg kunne vært 13 omigjen, ville jeg sikkert valgt å ikke røyke. Men nå har jeg snart røyket nogen lunde fast i 10-11 år Shocked
Det har blitt en del av min identitet, i og med at jeg dannet min identitet i det stadiet jeg også begynte med å røyke.. Og det er antagelig en av grunnene for at jeg har så svært med å slutte! Jeg kan gå uten sigaretter i flere dger, så det er ikke det fysiske. Det er rett og slett fordi det og røyke føles som _meg_!
Jeg _vil_ ikke stoppe fordi det er jo så koselig, og hvordan kan noe bli like hyggelig uten røyk..?

Hjelp, noen??

- Og er det andre her som meg??

InnleggSkrevet: Fre 30 Mar 2007, 04:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Jeg er her jeg, og har IKKE lyst til å slutte. Jeg har røykt i 10-12 år selv, og det er _meg_. Nå driver endel venner å slutter, og jeg er nesten alene igjen.. Susanne, kom til Kr.sand og bli min venn! Very Happy

Som danskene selv sier, Kr.sand er danmarks nordligste by.. Wink
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 30 Mar 2007, 08:25
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Joshiwo
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 21 Mar 2007
Her i Kristiansand er det mange som røyker Razz Jeg føler meg litt alene som ikke-røyker faktisk..

InnleggSkrevet: Fre 30 Mar 2007, 12:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Vel, jeg røyker ikke, men jeg har det da hyggelig fordet Neutral
Hvis jeg står og prater med venner på fest elns og de sier de må ut og røyke så sier jeg "k, jeg joiner deg", så man kan fint være sosial med røykerne selvom man ikke røyker selv.

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Fre 30 Mar 2007, 12:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Har vel røyka i 6-7 år nå. Klart det er usunt, men det er veldig koselig også.

Men røykeloven er ikke dum, og jeg tror det er en grunn til at man faktisk får så lite kvin. Jeg stemmer for dsgf røyke-treff i Kristiansand Smile

InnleggSkrevet: Fre 30 Mar 2007, 13:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Justin Case
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jan 2007
Greit nok for meg at andre røyker, så lenge jeg slipper å bli en passiv en. Det er utrolig irriterende...
Som pappa sier: "Jeg skulle ønske jeg røyket, for da kunne jeg sluttet med det og spart masse penger..." Laughing

InnleggSkrevet: Fre 30 Mar 2007, 13:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Jeg røyker heller ikke, men jeg var folkehøgskolens mest aktive passiv-røyker da... Er som darkfrog, om noen jeg er med skal røyke, kan man jo fint bli med ut uten å røyke?
Og det er bare teit med folk som skal mase så sinnsykt for å få folk til å slutte. La folk gjøre hva de vil liksom.. Wink

InnleggSkrevet: Lør 31 Mar 2007, 01:17
Deak-Teronica
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Des 2006
Hei, her er jeg!

Har røyket i snart øøh 10 år? *telle* Nei, 9. 8,5 år fast. Jeg begynte å røyke før pappa begynte. (Han begynte i en alder av 36,5 år.)

Har ikke planer om å slutte med det første, men har en avtale med forloveden min om at jeg skal slutte senest når jeg blir gravid. Forhåpentligvis skjer det planlagt, så da må jeg slutte når vi begynner å prøve å få barn. Leeenge til enda Razz

Føler meg litt alene her jeg også, kjenner bare ett par stykker som røyker her i trondheim og kan ikke røyke inne noen steder. (Bortsett fra hos min kjæres onkel, som røyker selv. På kjøkkenet, ved siden av komfyren, med vifta på Smile ) Når jeg er på besøk "hjemme" i porsgrunn derimot, så røyker jeg inne både hos pappa og bestevenninna mi og kjæresten hennes og flere andre.

Ennasus: Virker som om du rett og slett må prøve å skifte syn på hva som er "deg". Skifte image, på en måte Smile Er ofte like tungt psykisk å slutte å røyke som det er fysisk..
Jeg er avhengig fysisk, og sånn er det bare. Vet jeg skal klare å slutte når viljen er stor nok, men så lenge det ikke er ett barn inni meg som trenger god helse, så bryr jeg meg rett og slett ikke nok om kroppen min til å slutte. Har bestefar som har hatt diverse problemer pga røyking, bestemor som hadde kols og døde pga bl.a røyking og pappa hadde ett lite hjerteinfarkt i fjor, det hjalp sikkert ikke at han røyka. Fremdeles skremmer det meg ikke nok. Sært. Jeg klarer da fint å holde meg unna dop og tilfeldig sex, bare fordi jeg vet det ikke er bra for meg! Men den logikken funker visst ikke når det gjelder røyking... Sukk. Får skylde på at jeg var 13 da jeg begynte.

(Steike lang post, unnskyld, er sliten og skravlete i dag Razz )
poem writes YOU!!

InnleggSkrevet: Lør 31 Mar 2007, 02:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Her er jeg...!!!

Vel, på skolen min er det veldig få som ikke røyker faktisk! De fleste lærerne røyker også, så vi har jo røykepause hvert kvarter nesten..
Når jeg tenker meg om så røyket nesten hele min familie før, mamma, pappa, tanter og onkler, besteforeldre, men nå er det bare pappa, tante og bestefar igjen som fortsetter. Mamma røyket forsåvidt gjennom graviditeten med meg...!
Vi har aldri røyket inne, og det er jeg veldig glad for!! Det lukter, og tenk på de stakkarsene som ikke røyker og kommer på besøk.
Jeg respekterer de som ikke liker og ikke tåler røyk, så jeg står ikke å røyker oppå dem, men her forleden dag sto jeg å tok en røyk utenfor bilen min og det kom en dame bort til meg og ba meg stumpe den ettersom hun sto rett i nærheten. Sorry ass, men jeg tok et drag og pustet ut og sa at jeg kunne røyke AKKURAT hvor jeg ville..kjerringer ass!

InnleggSkrevet: Lør 31 Mar 2007, 09:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Har veldig, veldig mye å si hvordan man sier det. Da vi var i Belgia med klassen røykte vi inne på hotellet da vi kom, ett bare jenter begynnte å skrike og hyle med en gang. Hadde de bedt oss fint hadde selfølgelig vi gått ut, men det var lov å røyke der og den skrikinga gjore at alle som røyka satt å dampa det de kunne til vi gikk rommene våre.

Jeg ser ikke vitsen i at noen skal prøve å slutte hvis de ikke er motivert, da komme de nesten helt sikkert ikke til å klare det..

InnleggSkrevet: Lør 31 Mar 2007, 11:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Ennasus
l33t
l33t

Hehe, godt å se at det er noen fler som har det som meg! Very Happy

Jeg forstår jo godt at det ikke er noe særlig å bli utsatt for passiv røking som ikke-røyker. Jeg tror bare jeg har blitt litt påvirket av å bo i et liberalt land som Danmark.. Jeg synes det burde finnes steder for røykere også. Hvis man velger å oppholde seg i et innrøyket miljø, burde man få lov til det! (Joa, sitt eget hjem vil noen si..)
Men jeg spør:
- Er det virkelig statens oppgave å fortelle oss hva vi må og ikke må?

(Røykeloven har meldt sin ankomst i Danmark 15. august. Om det er den samme røykelov, eller tilpasset danske forhold er det ingen som vet.)

Hm-hm.

InnleggSkrevet: Tir 03 Apr 2007, 12:41
Aurfael
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Mar 2006
Hehe, jeg tror jeg har blitt litt for vant med Norges røykepolitikk.

Jeg var på harry-tur til Danmark i Januar, og det som var mest merkelig å omstille seg til var muligheten til å røyke INNE!
det føltes faktisk ut som om jeg gjorde noe galt. o_O;;

Men ja, røyk og meg går hånd i hånd.
Jeg kunne ikke tenke meg å slutte - iallefall ikke på nåværende tidspunkt.
Jeg liker røyken min. <3

InnleggSkrevet: Fre 06 Apr 2007, 11:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Aurfael skrev:
Hehe, jeg tror jeg har blitt litt for vant med Norges røykepolitikk.

Jeg var på harry-tur til Danmark i Januar, og det som var mest merkelig å omstille seg til var muligheten til å røyke INNE!
det føltes faktisk ut som om jeg gjorde noe galt. o_O;;

Men ja, røyk og meg går hånd i hånd.
Jeg kunne ikke tenke meg å slutte - iallefall ikke på nåværende tidspunkt.
Jeg liker røyken min. <3

Det betyr vel bare at røykeloven i Norge fungerer. Men jeg klager hele ikke om jeg får røyke inne på en bar i Danmark Wink

InnleggSkrevet: Fre 06 Apr 2007, 13:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Aurfael
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Mar 2006
Ja, den funker. Og ja, jeg er [egentlig] glad for at vi har den.
Dog den kunne blitt moderert litt slik at det gikk ann å røyke inne på kafé sålenge det ikke var servering der elns. o_O
Men men men .. thats life.

Man har da blitt vant med værre ting. : P

InnleggSkrevet: Søn 08 Apr 2007, 19:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

Jeg røyker ikke da, men på slåtthaug trenger man aldri stå ensom og alene å røyke. Der finnes alltids noen andre å henge med. Enten det er ved bommen, inni buskene, i hukket med gymsalen/kantinen eller under taket på vei bort dit...

InnleggSkrevet: Søn 08 Apr 2007, 21:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [15 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet