|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Bås-setting
Jeg er lei av å høre at menn ikke er annet enn utro svin!
Beklager om dette irriterer noen feminist-søstre jeg ikke deler meninger med, men det får da være grenser!
Mannen til min mors venninne har forlatt kona, antakelig for en annen dame. Min mor setter seg så ned og starter en lang belæring for meg om at ''slik er alle menn, og han der kjæresten din også, bare vent, før eller senere finner han også en annen, alle menn er slik, venter på noe bedre, stikker av, fra seng til seng, kvinne til kvinne' osv, osv... 'du er for ung til å skjønne, du tror at den du er glad i er det eneste unntaket, men du vil lære gjennom bitter erfaring, men er utro, de finne seg en ny uten å blunke, velger alltid den enkleste utveien...''
Gee, thanks for the romantic hopes, mom!
Jeg derimot, er overbevist om at en ganske stor prosent av våre hannkjønn der ute er reale karer, og er ute av primitivitetens grotter.
Jeg blir ikke lett provosert, men jeg er drittlei av å høre denslags!
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Søn 18 Mar 2007, 22:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Justin Case
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jan 2007 Innlegg: 561 Bosted: Hjemme
|
Meget godt sagt!!! Bra du forsvarer oss griser! All honør til deg!
edit: ment som "griser"
|
_________________ Og DU sier du har tær på føttene?
Skrevet: Søn 18 Mar 2007, 23:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004 Innlegg: 357 Bosted: Horten
|
Corvus: er mora di alltid sånn? Hørtes ikke særlig positivt ut mtp på påvirkning og slikt.
Men det er uansett bra at du tror på dine egne følelser og ikke svelger sånt som det der.
Alle menn er griser, men det er vel et fåtall som er så ille som det mora di beskriver. Alle jenter er også griser, men også et fåtall som er så ille som det der.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Man 19 Mar 2007, 08:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Min tante er også sånn Hun er aktiv i Otar, og hun mener at alle menn er overgripere (JA, overgripere.)
Hun syntes også det er blodig diskriminerende at det er grønn MANN og rød MANN og en MANN på fotgjenger skiltet og en MANN på ditt og datt! Det er rett og slitsomt 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Man 19 Mar 2007, 08:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

|
Det verste er jo at de bytter ut de skilta og slikt nå :S Syns det var koselig med han mannen med hatt og greier som gikk over fotgjengerfeltet ;D
Det er for dumt når man skal ha det SÅ riktig. Blir for dumt.
|
_________________ Perfect day for scrubbing the floor and other exciting things.
Skrevet: Man 19 Mar 2007, 09:23 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
| darkfrog skrev: | Min tante er også sånn Hun er aktiv i Otar, og hun mener at alle menn er overgripere (JA, overgripere.)
Hun syntes også det er blodig diskriminerende at det er grønn MANN og rød MANN og en MANN på fotgjenger skiltet og en MANN på ditt og datt! Det er rett og slitsomt  |
Oooh, gjett om jeg skulle likt noen timers diskusjon med tanta di..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Man 19 Mar 2007, 10:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Justin Case
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jan 2007 Innlegg: 561 Bosted: Hjemme
|
Det er noe jeg ikke har skjønt... siden Ottar eller Otar eller hva det heter er en kvinnesaksgruppe, hvorfor har de da valgt et mannenavn?
|
_________________ Og DU sier du har tær på føttene?
Skrevet: Man 19 Mar 2007, 16:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

|
| Eruanna skrev: | Corvus: er mora di alltid sånn? Hørtes ikke særlig positivt ut mtp på påvirkning og slikt.
Men det er uansett bra at du tror på dine egne følelser og ikke svelger sånt som det der. |
Ehm... pretty much. Når kjæresten min er på besøk (Han er forresten feminist) må vi ikke bare sove på forskjellig rom, men i forskjellige hus. ; Han må ligge hos besteforeldrene mine i huset ved siden av, mens jeg må være på mitt eget rom - ikke senere enn midnatt.
Mhm. Må bite meg i tunga hvar gang hun starter foredragene sine, for ikke å rope ut hva jeg egentlig mener.
|
Skrevet: Søn 25 Mar 2007, 21:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

|
| Corvus skrev: | | Eruanna skrev: | Corvus: er mora di alltid sånn? Hørtes ikke særlig positivt ut mtp på påvirkning og slikt.
Men det er uansett bra at du tror på dine egne følelser og ikke svelger sånt som det der. |
Ehm... pretty much. Når kjæresten min er på besøk (Han er forresten feminist) må vi ikke bare sove på forskjellig rom, men i forskjellige hus. ; Han må ligge hos besteforeldrene mine i huset ved siden av, mens jeg må være på mitt eget rom - ikke senere enn midnatt. (og jeg er 18 år.) Herregud, det skal bli godtå flytte ut.
Mhm. Må bite meg i tunga hvar gang hun starter foredragene sine, for ikke å rope ut hva jeg egentlig mener. |
|
Skrevet: Søn 25 Mar 2007, 21:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

|
| Corvus skrev: | | Ehm... pretty much. Når kjæresten min er på besøk (Han er forresten feminist) må vi ikke bare sove på forskjellig rom, men i forskjellige hus. ; Han må ligge hos besteforeldrene mine i huset ved siden av, mens jeg må være på mitt eget rom - ikke senere enn midnatt. |
Wow. Det er rett og slett bare DRØYT :O
All hail deg som faktisk overlever med det 
|
Skrevet: Søn 25 Mar 2007, 21:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
| Eruanna skrev: | Det verste er jo at de bytter ut de skilta og slikt nå :S Syns det var koselig med han mannen med hatt og greier som gikk over fotgjengerfeltet ;D
Det er for dumt når man skal ha det SÅ riktig. Blir for dumt. |
Hehe, mulignes ute av tema, men jeg har sett en Nemi-stripe med akkurat dette samtale-emnet. Fin stripe, men jeg kan ikke finne den frem til dere nå.
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Å flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Søn 25 Mar 2007, 21:28 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Hvorfor ikke fortelle din mor hva du mener?
Men likevell, mennesker setter folk i bås hele tida, det er ikke noe spesielt at man ser på menn på den måten. Det ligger erfaringer bak slike ting. Jeg f.eks. får direkte beskjed av meg selv hver gang noen sjekker meg opp på byen eller prater til meg (gutter og menn), at de er drittsekker og at jeg skal komme meg bort med en gang. For sel om det ikke er slik, er det menneskehjernenes reaksjon på erfaringer, evnt. redsel. De fleste fordommer bygger jo på redsel eller få erfaringer. Synes ikke du skal dømme di mor så hardt, for tror alle, hvis de ser i seg selv, sitter med lignende holdninger.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Søn 25 Mar 2007, 21:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
| Nenja skrev: | | Eruanna skrev: | Det verste er jo at de bytter ut de skilta og slikt nå :S Syns det var koselig med han mannen med hatt og greier som gikk over fotgjengerfeltet ;D
Det er for dumt når man skal ha det SÅ riktig. Blir for dumt. |
Hehe, mulignes ute av tema, men jeg har sett en Nemi-stripe med akkurat dette samtale-emnet. Fin stripe, men jeg kan ikke finne den frem til dere nå. |
Helt ute av tema, men jeg syntes jeg måtte vise dere denne:

|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Å flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Søn 25 Mar 2007, 21:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

|
På fotgjengerovergangskilta er det faktisk mann. Ikke bare et menneske med hatt. Man ser det at det er en mannskikkelse. Koselig fyr. Liker ikke den stygge som er nå. Ser ut som en seigmann på ville veier.
Den ene læreren min på skolen er veldig fæl på å sette i bås. Han liker ikke jenter. Han mobba oss fordi han mente at hvis man spurte en jente om hva slags type buss det var de nettopp kjørte med, så visste de ikke det, men visste at den var blå. Men om man spurte gutter klarte de klart å svare hva slags buss det var. Det skulle han da demonstrere da det var noen som kom for seint til timen fordi bussen var forsinka. Han spør den ene jenta "hvilken farge var det på bussen?" Og hu svarer jo selvfølgelig blå. Så setter han i den verste ondskapsfulle og arrogante latteren sin. Om noen spør om fargen svarer man da ikke merket! Hater båssetting.
|
Skrevet: Søn 25 Mar 2007, 21:54 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Hadde også en slik lærer, men etter en del klagebrev og samtaler med rektor fikk han tilsnakk og måtte skjerpe seg.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Søn 25 Mar 2007, 22:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Eruanna
SteinHakkeToillat

|
Skummelt at det er så mange, spesielt lærere, som er sånn. Og i detta tilfellet tror jeg ikke det er stort å gjøre med det. Han har vært sånn i alle år virker det som. (Det er også veldig skummelt når han plutselig klikker i vinkel. Han blir rett og slett forbanna av ingenting. skriker og sender ut drepende blikk.)
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 07:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

|
| Ronja skrev: | Hvorfor ikke fortelle din mor hva du mener?
Synes ikke du skal dømme di mor så hardt, for tror alle, hvis de ser i seg selv, sitter med lignende holdninger. |
1. Jeg er for ung til å dø.
2. Vel. Nå var jo liksom poenget det at dette var i litt vel ekstrem grad. -og, for å si det på din måte; 'les innlegget mitt litt nøyere'.
|
Skrevet: Man 26 Mar 2007, 18:16 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|