|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mĂžrket...
|
SPOILERS! Harry Potter and the Deathly Hallows 21.juli skjer det, dere!
Den aller siste Harry Potter-boken kommer ut den 21.juli!
Har dere noen teorier om hva som kan komme til Ă„ skje i den syvende og siste boken? 
|
_________________ SĂ„ rart ... Ă„ vĂŠre flaggermus!
Ă
flakse rundt, fra hus til hus
og gÄ til sengs i trÊrne!
Men er det noen som forstÄr,
hvordan de kan fÄ sove nÄr,
de henger etter tĂŠrne?
Skrevet: Tor 01 Feb 2007, 20:58 Sist endret av Nenja den Fre 02 Feb 2007, 20:34, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Hmmm. Vel, jeg tipper at Harry dĂžr. Kansje har dreper seg selv.
Ă
at vi fÄr vite mer om hva som foregÄr i mysterieavdelingen, Ä mer om Sirius sin dÞd.
Ă
at vi fÄr vite hvem som hadde Þdelagt den malacruxen som Harry og Humlesnurr skulle hente, men sannsyneligvis vet de som har lest bÄde den engelske og norske versjonen allerede.
|
_________________ Ă
ÄÄÄ, jaaa, de Äpner jo dÞÞra!
Skrevet: Tor 01 Feb 2007, 21:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledÄse
|
Alle innser at Severus innerst inne bare er en snill liten gutt som trenger masse kjÊrlighet. *kose pÄ Severus*
Og sÄ gÄr Draco over til den gode siden, og sÄ er det noen av hovedkarakterene som dÞr, bare ikke Severus eller Remus, sÄ blir Corvus fornÞyd, og koser seg med boken, og ingen forteller henne hva som skjer til slutt fÞr hun er heeeelt ferdig med den, og sÄ kan hun lÞfte hodet mot solen med Severus' gjenvunne Êre i ryggen, og si 'hva var det jeg sa'. 
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Tor 01 Feb 2007, 23:24 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
Teori? Klart jeg har en teori
http://www.dsgf.no/artikkel/274/1
|
Skrevet: Fre 02 Feb 2007, 10:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Asfrith
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006 Innlegg: 3325 Bosted: Mellom regnbygene
|
Kan noen moderatorer slenge inn en SPOILER i tittelen pÄ denne trÄden? Har en mistanke om at folk som ikke har lest alle bÞkene enda, men som har lyst til Ä fÄ med seg historiene senere en gang ikke vil like denne trÄden sÄ godt 
|
_________________ We only use 10% of our brains. Imagine what we could accomplish if we just used the other 60%.
Skrevet: Fre 02 Feb 2007, 12:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Eeeeem, nÄr man leser det fÞrste innlegget, vet man da veldig godt om man har lyst Ä lese videre? Det er jo helt klart en trÄd for de som har lest Harry Potter.
|
_________________ Ă
Skrevet: Fre 02 Feb 2007, 16:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Jeg hÄper virkelig at Slur er ond Ä at Harry dreper han, jeg har hata han helt fra fÞrste bok. Dessuten var utrykket i ansiktet hans da han gjore den slemme tingen han gjore i bok seks, ganske avslÞrende.
Jeg har ett spÞrsmÄl til de som virkelig vet mye om Harry Potter:
Humlesnurrs bror Abraim, fÄr vi noen gang vite hvor han jobber?
PrÞvde en quiz, Ä der sto det at han var bartender pÄ Galthodet, men det kan da ikke stemme?
|
_________________ Ă
Skrevet: Fre 02 Feb 2007, 16:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja

|
Asfrith skrev: | Kan noen moderatorer slenge inn en SPOILER i tittelen pÄ denne trÄden? Har en mistanke om at folk som ikke har lest alle bÞkene enda, men som har lyst til Ä fÄ med seg historiene senere en gang ikke vil like denne trÄden sÄ godt  |
NÄ har jeg puttet inn "SPOILERS", vil helst ikke ha en gjentagelse av det som skjedde pÄ grÄtefilm-trÄden.
Ronja skrev: | Jeg har ett spÞrsmÄl til de som virkelig vet mye om Harry Potter:
Humlesnurrs bror Abraim, fÄr vi noen gang vite hvor han jobber?
PrÞvde en quiz, Ä der sto det at han var bartender pÄ Galthodet, men det kan da ikke stemme? |
SÄ vidt jeg vet, har vi fÄtt to opplysninger om Abraim: Han ble tiltalt for Ä ha utfÞrt usÞmmelige heksekunster pÄ en geit, og det er kanskje ikke sikkert at han kan lese, og at han var medlem av den opprinnelige FÞniksordenen.
Men over til tema: Det eneste jeg er sikker pÄ akkurat nÄ, er at Severus egentlig er god, og at Hummlesnurrs dÞd egentlig var avtalt hvis ting gikk galt. Ikke prÞv Ä overbevise meg til noe annet, dere, dere snakker med et medlem av "InSnapeWeTrust". NÄr det gjelder hvem som kommer til Ä dÞ, har jeg egentlig ikke sÊrlig peiling. Men jeg tror ikke at Harry kommer til Ä dÞ. Og jeg hÄper at Remus ikke dÞr, for da blir det et sammenbrudd pÄ lik linje med i femte bok. Akk, da var jeg lei meg i en uke.
Jeg kan nesten ikke vente. 
|
Ă
de henger etter tĂŠrne?
Skrevet: Fre 02 Feb 2007, 20:40 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Jeg tror at Harry er en av malacruxene. For det fÞrste har du alt dette med at han vet hva Voldermort tenker og fÞler. OgsÄ er det slik at det aller vÊrste Voldemort kan tenke seg er dÞden, derfor tror jeg at han ved Ä gjÞre Harry til en malacrux, tror han at Harry ikke vil ofre seg selv..
Slur, hmm, synes beskrivelsen av ansiktet hans da han drept Humlesnurr er god nok beskrivelse av han.
Noen flere som har en god mistanke om hvem R.A.S er?
Jeg mener at der er rimelig sikkert at det er broren til Sirius.
|
_________________ Ă
Skrevet: Fre 02 Feb 2007, 20:59 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja

|
Ronja skrev: | Noen flere som har en god mistanke om hvem R.A.S er?
Jeg mener at der er rimelig sikkert at det er broren til Sirius. |
SÄvidt jeg har lest, blir den teorien stÞtttet av nesten alle oversetterne, fordi de har endret R.A.B sÄ nanvet kan bli Svart, eller annet de oversatte "Black" med. Men det kan jo vÊre at J.K bare ahr satt de bokstavene for Ä lure oss, og introduserer en ny karakter i den siste boken, som er R.A.B! Eller kanskje ikke...
|
Ă
de henger etter tĂŠrne?
Skrevet: Fre 02 Feb 2007, 21:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Jeg trodde jeg hĂžrte noe om at Rowling hadde tipset dem om etternavnet..
Uansett har hun en utrolig evne til Ä overraske leseren, det er virkelig vanskelig Ä spÄ noe.
|
_________________ Ă
Skrevet: Fre 02 Feb 2007, 21:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

|
Ronja skrev: | Jeg hÄper virkelig at Slur er ond Ä at Harry dreper han, jeg har hata han helt fra fÞrste bok. Dessuten var utrykket i ansiktet hans da han gjore den slemme tingen han gjore i bok seks, ganske avslÞrende.
|
Det gÄr da ikke an Ä HATE Severus Slur??! SÞte lille Severus snufserussingen min...
JÞss, nÄ kom jeg plutselig pÄ at S-en i R.A.S kan vÊre Snape...
DĂšt hadde vĂŠrt tĂžft, det! (Hvis han dĂžr, tar jeg selvmord i protest!)
|
Skrevet: Man 09 Apr 2007, 19:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
Det gÄr helt fint an Ä hate Snape.
Rowling har forĂžvrig allerede uttalt flere ganger at Dumbledore helt klart er dĂžd. SĂ„ det drepte min lille teori om at det bare var en dekkoperasjon. (dermed ble jeg sur en uke til).
Og angÄende R.A.B. vil det jo vÊre ganske naturlig om det var Regulus Black. Selv om jeg ikke er sikker pÄ hva den A'en stÄr for. Kanskje han hadde et mellomnavn. Han er jo en sannsynlig kandidat til Ä ha byttet ut den ekte horcruxen med en falsk. Han var jo en death eater, sÄ han kan ha plukket opp informasjon om hvor den var... Og vi vet jo ogsÄ at han prÞvde Ä komme seg ut av miljÞet senere, men bare overlevde noen fÄ dager... Han kan ha gjort det i lÞpet av de dagene fÞr han ble drept...
Hmm...er alltid like morsomt pÄ sÄnne diskusjonstrÄder som dette, hvor noen har lest pÄ norsk og noen pÄ engelsk. Blir herlig forvirrende etterhvert...
(hva i all verden er Galthodet? The Hog's Head? I Hogsmeade?)
Og bare et spÞrsmÄl, sÄnn fÞr jeg evt forteller noe folk ikke har lyst til Ä vite; har folk her lest rykter og uttalelser fra Rowling om den nye boka, eller er det strengt forbudt Ä skrive noe av det her?
Jeg respekterer om folk ikke vil vite noe, sÄ det er bare Ä skrike ut...
(ja, jeg gleder meg til boka! Startet Ä lese hele serien pÄ nytt (igjen) for et par uker siden bare, og er allerede halvveis i sjette boka...)
|
Skrevet: Man 09 Apr 2007, 21:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja

|
Vel, dette er jo spolier-advarsel i tittelen pÄ trÄden her, sÄ de som kommer hit vil vel vite, kan jeg tenke meg. Jeg vil i hvert fall! Hvis du ikke vil skrive her, sÄ send det til meg, jeg vil gjerne vite det!
|
Ă
de henger etter tĂŠrne?
Skrevet: Man 09 Apr 2007, 21:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Kan jo gi deg et par linker jeg fant her om dagen, sÄ kan du lese deg hlvt ihjel
http://www.hp-lexicon.org/essays/essay-the-list.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Harry_Potter_and_the_Deathly_Hallows
regner med at de fleste har vĂŠrt innom og sjekket wikipedia allerede, men er jo greit Ă„ ta den med...
edit: oppdaget at intervjuet jeg hadde tatt med et utdrag fra, var om bok nr 6... My bad.
|
Skrevet: Tir 10 Apr 2007, 03:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja

|
Corvus skrev: | Ronja skrev: | Jeg hÄper virkelig at Slur er ond Ä at Harry dreper han, jeg har hata han helt fra fÞrste bok. Dessuten var utrykket i ansiktet hans da han gjore den slemme tingen han gjore i bok seks, ganske avslÞrende.
|
Det gÄr da ikke an Ä HATE Severus Slur??! SÞte lille Severus snufserussingen min...
DĂšt hadde vĂŠrt tĂžft, det! (Hvis han dĂžr, tar jeg selvmord i protest!) |
Det er veldig lite sannsynelig da...
Hvor i alle dager er han sĂžt henn?
Jeg tror ikke lenger at han er ond eller god, jeg tror han er en egoist, at han kommer til Ă„ holde med den sida som vinner. Han gjĂžr det som er best for han, han er jo fra Smygard.
|
_________________ Ă
Skrevet: Tir 10 Apr 2007, 16:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja

|
Ronja skrev: | Hvor i alle dager er han sĂžt henn? |
Det minner veldig om min mors kommentar nÄr jeg sa at Jack Sparrow er sÞt.
Ja, tilbake pÄ topic: Det er veldig fine linker, Songbird. Jeg liker dem!
Jeg tror fortsatt at Snape er pÄ FÞniksordenens side, og min aller stÞrste grunn til Ä tro det er at det virker alt for enkelt! Vi har hÞrt gjennom alle de seks bÞkene hvor fÊl Snape er. Drapet pÄ Humlesnurr mÄ vel vÊre det endelige beviset, men det virker alt for enkelt. Jeg tror det er mye mer her som vi ikke vet.
|
Ă
de henger etter tĂŠrne?
Skrevet: Tir 10 Apr 2007, 19:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

|
Ronja skrev: | Corvus skrev: | Ronja skrev: | Jeg hÄper virkelig at Slur er ond Ä at Harry dreper han, jeg har hata han helt fra fÞrste bok. Dessuten var utrykket i ansiktet hans da han gjore den slemme tingen han gjore i bok seks, ganske avslÞrende.
|
DĂšt hadde vĂŠrt tĂžft, det! (Hvis han dĂžr, tar jeg selvmord i protest!) |
Det er veldig lite sannsynelig da...
Hvor i alle dager er han sĂžt henn?
. |
Hehe - Jeg vet det, men det var en morsom tanke.
Jeg har en forkjĂŠrlighet for mĂžrkkledde menn med hese stemmer og dyster, trist fortid. InSnapeItrust.
|
Skrevet: Tir 10 Apr 2007, 20:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Jeg blir mer og mer usikker pÄ Snape egentlig...jeg tror det er som Ronja sier, han er rett og slett egoist tvers gjennom..
Har vi egentlig fÄtt vite hvorfor Dumbledore stolte sÄ sterkt pÄ han? Kan ikke komme pÄ det nÄ...
|
Skrevet: Tir 10 Apr 2007, 20:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja