|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
To PC'er vurderes solgt! En stasjonær og en laptop..
Hvor mye kan jeg få/hvor mye byr du?
1 stasjonær Dell, toppmodell for ca et år siden, da pris 12000. 2.8GHz 19" flatskjerm DVD- og CD-brenner(to stasjoner), m.m..
1 bærbar Acer Aspire 1700, kjøpt brukt for 7000 for ca 4mnd siden. 3GHz, 17" skjerm, innebygd diskettstasjon og DVD, Firewirekort, 120Gb harddisk, XP professional og Office 2003..
Ka dåkk trur? Vil helst kvitte meg med begge og kjøpe en mindre bærbar..
*edit:
Et Logitech webcam, et VGA digitalt fotoapparat aldri åpnet, og Bluetooth-plugg kan følge med..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 18 Jan 2007, 16:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Omfg! Hadde jeg bare ikke hatt gjeld opp til øra hadde du fått deler av studielånet mitt
Laptopen får du kansje 4-5 tusen for (den er brukt og skjermkortet i Aspire 1700 er ikke akurat noe og rope hurra for )
Den stasjonære kan være vanskelig og si, siden du ikke gir noen andre opplysninger en skjerm og CPU Hva er ram og GPU'en i den?
Den 19" skjermen trekker jo prisen ganske opp hvis det er en grei skjerm. Hvor god responstid og bra bilde osv?
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Tor 18 Jan 2007, 21:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Ble jeg "lurt" når jeg kjøpte laptopen for 7K for 3-4mnd siden, da?
Jeg skal fikse no mer specs.. Hvordan finner jeg responstiden på skjermen a'? Jeg er ikke gamer..
Skjermen står forøvrig på en fet stålfot, kan vris og vendes, t.o.m på høykant, OG den har innebygd USB-hub!
Mener på det er 1024 RAM, tror ikke det var 2 gig på den tida.
Forøvrig har kabinettet en form for "quick-release", så det går like kjapt å bytte komponenter som å bytte diskett..
*edit:
Tror dette er skjermen:
The Dell™ UltraSharp™ 1907FPV 19-inch Flat Panel LCD Monitor redefines the performance of LCD displays with its stylish design and advanced functionality. This monitor offers a high resolution of up to 1280x1024 pixels, 20ms (black-to-white) response time, high contrast ratio of up to 1000:1 and an excellent wide viewing angle, allowing one to view the screen from various positions without compromising its image quality. The Dell™ 1907FPV monitor features analog as well as digital (DVI-D) capabilities, providing enhanced connection flexibility. In addition, with four USB 2.0 high speed ports, it offers easy access to connect peripheral devices such as cameras, USB keys or a mouse.The slim Black bezel design fits into most working environments and on most desktops. Its stand lock down mechanism allows easy locking of the monitor at the lowest possible height.This Flat Panel LCD Monitor comes with a 3-Year Warranty.
Sharp text, brilliant graphical images, with a maximum resolution of up to 1280x1024 pixels
High contrast ratio of 1000:1 delivers high colour accuracy and colour uniformity
DVI (Digital Video Interface) connector helps to ensure a high quality image
Wide viewing angle of 170° (vertical), 170° (horizontal) allows one to view the screen from various positions without compromising image quality
Comprehensive flexibility of height adjustability (130mm up or down), swivel (50° left and right), rotate (90°) and tilt (4° forward and 20° backward) for easy viewing comfort.
http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&sku=73063
Isåfall er det da 20ms responstid.. Er det bra? 
|
Skrevet: Fre 19 Jan 2007, 08:50 Sist endret av toth42 den Fre 19 Jan 2007, 09:27, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Og der fant vi kvitteringen:
Var visst 3.2GHz
Dimension 8400 P4 prossesor 640 (3.20GHz 800FSB,2MB cache)
1905FP HAS Ultrasharp Midnight grey flat panel 19"
256MB nVidia GeForce 6800
3.5" Floppy drive
16x max. DVD+/-RW og 48xCDRW
AS500 Soundbar
250GB SATA 7200RPM Harddrive
1024MB Dual Channel DDR2 400MHz memory (2x512)
|
Skrevet: Fre 19 Jan 2007, 09:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Dæven, den stasjonære hadde futt, gitt Spesielt for og være 1 år gammel.
Skal vi ta en titt på delene inni der da.
Prossesoren er ikke DC, og jeg tror de fleste vil ha DC nå til dags. Prisen på prossesoren der ligger på 750-800,-
Skjermkortet er ganske bra, jeg hadde et slikt skjermkort engang i tiden og jeg har ingen klager på det. Prisen der ligger på 850-900,-
Floppy drive? Finnes det enda?
16x DvD brenner er jo rimelig kjapt, prisen på en vanelig slik en ligger på 200-400,- alt ettersom hva slags merke osv det er. (Hvis det er Plextor kan du bare kaste den )
Soundbar, ikke nødvendig, men absolout kult. Aner ikke hva slike koster, regner med 200-300,- (Jeg hadde ihvertfal betalt det )
Harddisken er stor og har godt med RPM, rundt 1300-1500,- der tenker jeg.
Fet RAM, DDR er ownage. Dog litt lite MHz, men det er ikke så ille 1200-1300,-
Skjermen var jo ganske stilig. Personelig syntes jeg 20ms er litt høyt, men det er ikke noe man legger merke til emindre man er sikkelig sær/hardcore gamer. Prisen på den ligger 3.275,-
Da er vi oppe i 7775,- på det laveste for ditt utstyr helt nytt. Jeg er ikke veldig god på priser osv, men jeg tror nok du fint kan få solgt den for minst 6000,-
Men det er bare meg da 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Fre 19 Jan 2007, 17:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Om floppy finnes? Jepp, jeg bestilte diskettstasjon som ekstra-utstyr just for the hell of it.. Ren nostalgi! Hvem vet, en dag trenger man den kanskje plutselig?
Høres ikke så galt ut.. jeg håper å få 11-12K totalt, så jeg kan kjøpe en småfet laptop.. 
|
Skrevet: Lør 20 Jan 2007, 17:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|