DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Tror du pÄ spÞkelser?

Ja
40%
 40%  [ 6 ]
Nei
26%
 26%  [ 4 ]
Vet ikke
20%
 20%  [ 3 ]
Har aldri mĂžtt et...
13%
 13%  [ 2 ]

Antall stemmer : 15

Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
SpĂžkelser...
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [28 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006
 SpĂžkelser...

Er det noen flere enn meg som tror pÄ spÞkelser her?
Men er det noen som forstÄr,
hvordan de kan fÄ sove nÄr,
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Lűr 30 Des 2006, 15:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Absotivt definilutt!!
SpĂžkelser finnes! Banna bein!

InnleggSkrevet: Lűr 30 Des 2006, 21:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
SpÞkelser blir bare observert pÄ den delen av verden der de er en del av kultur/religion, og blir stort sett bare av folk som tror pÄ dem. Dessuten finnes det mange fysiologiske/vitenskapelige forklaringer pÄ hva folk tror er spÞkelser. Det er lett Ä avfeie alt man ikke der og da kan forklare med "mystisk".

Jeg har selv opplevd noe sprÞtt nok til Ä bli religiÞs, helt uten logisk lÞsning, for senere Ä oppdage at det fantes en logisk forklaring der jeg aldri ville lete etter den. Men hva vet vel jeg, det kan godt hende det finnes. Jeg tror det imidlertid ikke fÞr jeg fÄr se det.

InnleggSkrevet: Sűn 31 Des 2006, 12:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Jeg har sett endel pÄ "A Haunting" pÄ Discovery.. Selvsagt er det en mulighet for at absolutt alle intervjuobjektene lyver, men jeg er overbevist om mange av dem har opplevd ett eller annet.. Og mange av dem sier de aldri trodde pÄ slikt fÞr opplevelsene.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Sűn 31 Des 2006, 16:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Nja, er svaret mitt. Jeg har hatt noen opplevelser som ikke er veldig enkle Ä forklare, men jeg er ikke helt overbevist. Henger sikkert sammen med at jeg er en utpreget agnostiker, for at jeg skal tro pÄ noe mÄ jeg vÊre veldig veldig sikker. Hvis jeg ikke er helt sikker, finnes det en liten mulighet for at det ikke er som jeg tror.

InnleggSkrevet: Sűn 31 Des 2006, 17:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Det er alltid sÄ altfor fristende Ä forsÞke Ä forklare ting man egentlig ikke kan forklare. Det kan virke litt fantasilÞst i utgangspunktet, men all den tid jeg vet at ting kan ha mange forskjellige, mulige forklaringer, sÄ lar jeg vÊr sÄ godt jeg kan Ä sette meg fast i bare én av de mulige forklaringene.

Mangt og meget av opplevelser kan virke uforklarlige pÄ normalt vis i utgangspunktet. Men hvis man bare tenker over ting og kanskje ogsÄ husker pÄ at det er mangt og meget som kan forklares pÄ sÊrdeles jordnÊre mÄter, man bare vet ikke selv hvordan, sÄ blir plutselig behovet for forklaringen "spÞkelser" forsvinnende lite.

InnleggSkrevet: Man 01 Jan 2007, 15:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
I see dead people... Twisted Evil

Jeg tror absolutt, definitivt pÄ spÞkelser. Det har jeg gjort siden jeg var liten.
Men jeg har aldri vĂŠrt redd for de.

InnleggSkrevet: Man 01 Jan 2007, 17:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
GjÞr egentlig ikke det. Eller, jeg tror pÄ de slik jeg tror pÄ f.eks. gud, det er selvfÞlgelig mulig at de fins men om de gjÞr det sÄ spiller det veldig liten rolle for meg Smile

InnleggSkrevet: Lűr 06 Jan 2007, 22:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Eruanna
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004
Har alltid trodd pÄ det. Tenker ikke pÄ det som om at jeg tror pÄ spÞkelser, men jeg tror pÄ at det er et eller anna der vi ikke klarer helt Ä forklare. Men som bidrar til at litt merkelige ting skjer fra tid til annen. Har opplevd ting selv som har vÊrt uten en god forklaring.

InnleggSkrevet: Lűr 06 Jan 2007, 23:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Jeg tror pÄ alt som er skummelt jeg... PrÞver Ä la vÊre, men blir kjempemÞrkeredd hele tiden.
Har sett litt pÄ "HjemsÞkt" pÄ tvNorge, det var ikke lurt. Jeg ble bare mer overbevist om at det er ikke alle ting som kommer seg dit de skal etter at de har forlatt dette livet.

InnleggSkrevet: Sűn 07 Jan 2007, 13:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
SpĂžkelser finnes nok ikke, nei.
Sorry og mÄtte skuffe dere Razz

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Tor 11 Jan 2007, 09:11
Lala
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2006
SpĂžkelser finnes som bare det!!! Den som ikke tror meg kan komme og sove noen netter pĂ„ rommet mitt hjemme hos mamma og pappa! Der spĂžker det sĂ„ ille at folk ikke tĂžr Ă„ overnatte der. En natt ble jeg vekt av at noen klappa. Og det var ingen der. Jeg sjekka BÅDE i skapet OG under senga og egentlig overalt ellers. Og jeg hĂžrer at det gĂ„r "noen" rundt der, jeg kan faktisk peke pĂ„ hvor "de" gĂ„r. Som oftest gĂ„r det greit. Men av og til er det sĂ„ sinnsykt ubehagelig at jeg mĂ„ gĂ„ ned pĂ„ stua og sove der en stund Razz Greit at de har teselskap pĂ„ rommet mitt, bare jeg slipper Ă„ vĂŠre med!

En anna gang ble plutselig krana pÄ vaskerommet skrudd pÄ pÄ fullt uten at det var noen der. Ikke engang en katt. Det var litt ekkelt..

Og jeg tror generelt at det finnes utrolig mye mer mellom himmel og jord enn vi aner! Og om det ikke er spÞkelser i formen skikkelse med hvitt laken og kjetting, sÄ er det iallefall "noe", mange kaller det ekko eller "minner" eller noe.

It walks overhead not duck to disappoint snow in the spacewheel!

InnleggSkrevet: Fre 12 Jan 2007, 15:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Vel, hvis et spÞkelse kan gÄ gjenom dÞrer og vegger sÄ greier det vel ikke og skru pÄ en vannkran eller klappe heller? Razz
Tror du hÞrer syner Very Happy Jeg har hatt sÄnne perioder selv.

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Fre 12 Jan 2007, 23:12
Lala
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Nov 2006
darkfrog skrev:
Vel, hvis et spÞkelse kan gÄ gjenom dÞrer og vegger sÄ greier det vel ikke og skru pÄ en vannkran eller klappe heller? Razz
Tror du hÞrer syner Very Happy Jeg har hatt sÄnne perioder selv.

HÞrer? Vannkrana BLE pÄskrudd, og det var INGEN som kunne ha gjort det...! Og jeg er faktisk en av flere uavhengige personer som har pekt pÄ hvor "noen" gÄr pÄ rommet mitt.

It walks overhead not duck to disappoint snow in the spacewheel!

InnleggSkrevet: Man 15 Jan 2007, 21:07
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Jeg tror det fins ting vi ikke kan forklare, og jeg syns det gjĂžr livet litt mer spennende.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Fre 19 Jan 2007, 00:36
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
sharee skrev:
Jeg tror det fins ting vi ikke kan forklare, og jeg syns det gjĂžr livet litt mer spennende.

Livet mitt veldig spennende til tross for at overnaturlige elementer ikke er en del av det. Det finnes masse jeg ikke kan forklare, men det er bare fordi sansene og hjernen min ikke strekker til. Det betyr ikke at det eksisterer noe som strider med fysikkens lover.

InnleggSkrevet: Sűn 21 Jan 2007, 02:31
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Som om jeg skulle sagt det selv, Optimist. Mennesker er altfor flinke til Ă„ hoppe til feil konklusjoner.

InnleggSkrevet: Sűn 21 Jan 2007, 21:08
toth42
Cowboy
Cowboy

..Og det har ikke falt deg inn at du kanskje har gjort nettopp det, nÄr du konkluderer med at "spÞkelser finnes ikke"? Wink

InnleggSkrevet: Man 22 Jan 2007, 09:48
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg har ikke konkludert med at spÞkelser ikke finnes. Jeg har konkludert med at det finnes en mengde andre mulige forklaringer pÄ tilsynelatende merkelige fenomener, som er langt mer sannsynlige og jordnÊre, og som ikke krever at man skriver om alle fysikkens lover slik vi kjenner dem.

InnleggSkrevet: Man 22 Jan 2007, 13:50
toth42
Cowboy
Cowboy

Da sÄ.. SÄ lenge du ikke benekter at det finnes, skal ikke jeg hakke! Smile

InnleggSkrevet: Man 22 Jan 2007, 14:13
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [28 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Filosofi
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet