|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
Jul på forumet
Tolv timer i strekk løp han rundt med panikk i blikket, mens venstre hånd dro visakortet som ett stempel, gang på gang. Til slutt var det kroppen som tokk over og førte ham til steder der det vanligvis var korte køer. Mutter, fatter, søs og kjerringa. Ungen, gamla, besta og naboen.
Hjertet dunket i brystet hans, hendene skalv, har jeg husket på alle?
Morgenen 10 desember, søndag andre advent, kom frosten.
Med en rykende varm kopp, blu java kaffe, kikker jeg tilfreds ut av kjøkkenvinduet mitt.
Samens med frosten i natt, kom roen min. Panikken jeg bar, er nå kun et vondt minne. Julehandelen er over for i år.
(Faktisk er det noen dager siden jeg ble ferdig, men man klarer liksom ikke helt å lande før det har gått et par dager.)
Fra vinduet får jeg et glimt av en fortvilet ung mann, ikke stort mer en 25, men med det slitne ansiktet til en 40åring. Han løper i skytteltrafikk mellom leiligheten og bilen med bæreposer av julepresanger, dama hans står og kjefter.
Han stopper opp og tar i mot en handleliste, lang som et vondt år, før han igjen slenger seg i bilen med retning for kjøpesenteret. I det han spinner ut av parkeringsplassen ser jeg at dam fortvilt vifter med lommeboken hans, lommeboken som han har glemt. Han kan vente seg en streng reprimande når han oppdager fadesen og må vende hjem.
Jeg klarer det bare ikke, det å legge skjul på en ondsinnet skadefryd når jeg tenker på de fortapte sjeler som fortsatt er der ute.
Der ute i helvete. Og vet du hva, deres helvete er min glede…
Ahha, kaffen smaker ekstra godt i dag;)
Med et skjevt smil retter jeg min oppmerksomhet vekk fra vinduet og over til deg i dsgf.
Hva får din kaffe til å smake ekstra godt? Hva må til for at din søndag skal bli perfekt.
Hva, hvem, hvordan skape juleglede på forumet?
|
Skrevet: Søn 10 Des 2006, 16:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006 Innlegg: 1882 Bosted: I mørket...
|
http://forum.dsgf.no/viewtopic.php?p=135575#135575
Julekaker gir julesteming. Gi oss bilder av dine julekaker!
|
_________________ Så rart ... å være flaggermus!
Ã… flakse rundt, fra hus til hus
og gå til sengs i trærne!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?
Skrevet: Søn 10 Des 2006, 18:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare på temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|