DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TĂ„keprat »   Lekegrinda
Historielek 3.0
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Av Innlegg
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006
 Historielek 3.0

Jeg liker denne leken veldig godt, og har lest den et par ganger. Jeg har ogspÄ fÄtt skrevet ned en god del av den, sÄ jeg tenkete kanskje noen ville se hvorden lekene egentlig startet.

Jeg har ogsÄ en oppfordring til de som har for mye fritid: Kopier videre, slik at vi muligens kan fÄ samlet dette prisbelÞnnede verket pÄ en side!

Det var en gang, for veldig lenge siden, at en mus og en oter satt pÄ bar i Lillesand, hvor de drakk Þl etter Þl og utvekslet historier. De drakk enda mere Þl, og fortalte enda flere historier. Etterhvert ebbet praten ut og tilslutt var det en lang pause, inntil oteren ga musa et langt, vurderende blikk, og sa:

”Jeg tror egentlig ikke at dette er þl”

Musa hadde lenge tenkt det samme, sÄ han sa:

"Mulig det kan komme av at ingen av oss har noe sĂŠrlig med smakslĂžker... men tror du det kanskje kan vĂŠre brus?"

Oteren sÄ seg rundt med store Þyne og blunket uforstÄende mot bartenderen. Idet han skulle til Ä Äpne munnen og spÞrre, ble han klar over en lyd som hadde murret i bakgrunnen en stund; en langsomt Þkende, buldrende rumling. Det var lyden av tomme Þl-tÞnner, som ramlet hardt mot gulvet. Bartenderen sÄ oterens spÞrrende blikk, og gjemte seg sÄ fort han kunne. Oteren griper pistolen sin og retter den mot tinningen. Musen sÄ dette, og ble litt i villrede.

"Ehm... Er du virkelig desperat nok til Ä skyte deg selv nÄr det er tomt for Þl?" spurte musa.

Oteren sÄ pÄ musa med desperate, blodskutte Þyne, og sa med skjelvende stemme; "Ja, erru gÊÊrn mus, vet du egentlig hvor langt det er til neste whisky-bar? Vet du i det hele tatt veien til neste whisky-bar?"

Musa sÄ pÄ Oteren og sa: "Gi meg pistolen sÄ jeg kan skyte deg, din dumme oter, selvfÞlgelig vet jeg veien..."

Da oteren hÞrte disse ord, ble han vred og vendte pistolen bort fra sin egen tinnig og mot musa, siktet pÄ ham en stund, fÞr han omsider trykket inn avtrekkeren... Ut av pistolmunningen dukket det opp et lite rÞdt flagg hvor det sto PANG med store, svarte bokstaver. Musa dÞde av latter grunnet dÄrlig humor.

"Det gikk da ikke helt som jeg hadde tenkt meg" sa oteren stille til seg selv.

Og rettet pistolen mot sin egen tinning igjen... Resultatet ble selvfÞlgelig at han fikk flagget i Þret. Heldigvis, for oteren, sÄ var den keivhendt, og med poten var det vanskelig Ä fÄ grepet riktig. SÄ han trakk ninjasverdet i stedet. Men det var fremdeles vanskelig Ä fÄ grep; og etter en halvtimes trybel prÞving og feiling, hadde han dekapitert den dÞde musen, spiddet bartenderen gjennom bardisken, kuttet hÄnden av en tilfeldig bargjest, skremt vannet av to russejenter og pÄfÞrt seg selv et lite sÄr pÄ leggen. Oppgitt kastet oteren fra seg ninjasverdet, og bestemte seg for Ä hoppe foran en buss i stedet. Men plutselig kommer Sven O. inn dÞren, og sier:

"OTER!!! Jeg vil ha deg!!! NÅÅÅÅÅ!!!!!!"

Oteren fikk plutselig full panikk, og skrek sÄ hÞyt han kunne:

"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Sven O. trodde at oteren sa JAAAAA, og begynte derfor Ä strippe. Sven O. hadde jo lÊrt seg noen triks av ekskona, sÄ han var ingen dÄrlig stripper. Det var selvfÞlgelig en mager trÞst for vÄr venn Oteren, som hikstende i ren og skjÊr terror ble trengt opp et hjÞrne av en stadig mindre pÄkledd Sven O. Men da Sven O.'s duvende mannebryster med relativt stive, for en mann pÄ 67, vorter disset foran ham, skjedde det noe uventet med vÄr venn oteren; Han begynte Ä rÞyte!! Alle hÄrene pÄ oterens kropp bare bleknet, krÞllet seg og falt, alle som én, sakte ned mot gulvet. SÄ der sto da plutselig oteren, og Svenno, strippet til skinnet begge to! "Dette blir enda bedre enn jeg trodde, all Êre til smÄ blÄ piller!", sa Sven O, mens det lynte fandenivolsk av Þynene hans. SÄ skjedde det som bare skjer pÄ dÄrlige historieleker:

En meteoritt pÄ stÞrrelse med en klinkekule falt ned fra himmelen, skjÞt pÄ skrÄtt gjennom taket, gikk inn gjennom bakhodet og ut gjennom munnen pÄ Sven O, videre gjennom kjellerluka, hvor den slo hull pÄ en tÞnne med utsÞkt rÞdvin som bartenderen hadde gjemt i tretten Är, for Ä feire sin kommende femtiÄrsdag. Oteren kjente den liflige duft at moden rÞdvin, og sprang ned i kjelleren og la seg under hullet i tÞnna, slik at vinen rant rett ned i hans Äpne munn. Det gjorde han rett i; for vinen var utsÞkt, full av karakter, boquet og liflige tanniner, og det siden bartenderen lÄ og forblÞdde bak bardisken sÄ var det jo ikke som om han kom til Ä bry seg. Men vinen gjorde noe med oteren; vinen i kombinasjon med SvennOs fremtreden tidligere, gjorde at oteren fikk seksuelt noenlunde avvikende, urovekkende erotiske tanker om prinsessefarens tilsynelatende livlÞse kropp.

Da, plutselig, kom Fortellerstemmen inn og sa: "Æsj Toth, det der var bare for kvalmt. Skjerpings!"

Men sÄ plutselig kom fortellerstemmen inn igjen, og sier: "Men hva f...! Hvordan kom Ari Behn seg inn i story'n, og hva gjÞr'n med oteren?!"

Og mens Ari Behn tok Oteren knallhardt bakfra (og da tenker vi ikke pÄ fotballtaklinger), hikstet det stakkars dyret ut ; "Sverdene i Hafrsfjord! Sverdene i Hafrsfjord! MÄ... redde... henne! ... Hafrsfjord... sverdene..." inntil det velsignede mÞrket senket seg over ham.

Ari gliste sleskt, og sa; "Du fÄr meg til Ä fÞle meg som en lysfontene."
Og med det gikk Ari Behn ut i Nordmarka for Ä slÄ en bjÞrn, og knuse en stein.

...

Samtidig, pÄ en ranch i Kentucky... Hvor G.W Bush tilfeldigvis er pÄ ferie, ringer den rÞde telefonen. George sukker dypt fÞr han roper; "Honey, could you get that please? I'm busy watching Sesame Street!"

I en undertone la han til "I just love these edacul... edulca... educali... learning stuff..."

SÄ plutselig, som et lyn fra klar himmel... Klarer George Ä uttale Educational! Det blir helt stille i rommet, mens fra kjÞkkenet hÞres lyden av glass og fat som faller i gulvet. Constanzia, hushjelpen roper: "Hjelp! Fruen! Fruen ligger pÄ gulvet og frÄder!" George W. Bush ble bare sittende i stolen og smile lurt til seg selv, mens han nikket sakte pÄ hodet. "Finally, I'm smart enough to become President of the USA..."

... og det kunne han kanskje blitt ogsÄ, om det ikke var for Illuminati-agenten som lÄ i en busk pÄ en lav Äskam, 900 meter ut fra vinduet over TV-apparatet til George, og siktet pÄ ham med en matt sort Barrett 12,7mm sniperrifle. men lite rekker han Ä gjÞre fÞr kurdistans geriljatropp "pesjmerge" stormer ut av intet og tar med seg W tilbake til baren der han blir tvunget til usÞmmelig omgang med strippestangen. Forbannet over Ä mÄtte skifte stilling og risikere Ä utlÞse en alarm, listet vÄr nye venn fra Illuminati seg et par hundre meter til venstre og nÊrmere, og fant seg en ny stilling under et epletre med utsikt til baren, hvor han tok sikte mot den dansende presidenten, og kjempet ned et lett tilfelle av kvalme ved synet av 'Dubya' i boxershorts og konemishandlerskjorte.

...

Samtidig, pÄ GrÞnland: Lektor TÞrdahl stod ved taxiholdeplassen og forsÞkte kommunisere med de innfÞdte ved hjelp av sin lommeparlÞr. Det TÞrdahl prÞvde Ä si, var "Pleier det ta lang tid Ä fÄ taxi?", men grunnet litt duggete briller og noen duggfriske, ble det isteden "Jeg har en lang ting, du kan fÄ den i taxien!".

Damen som sto bak Lektor TĂžrdal fniste og sa: "Ekki ekki ekki, kaboom, schwing...."

Lektor TÞrdahl bladde febrilsk i lommeparlÞren sin i et par minutter fÞr han sÄ opp pÄ damen igjen i villrede; Hvilken ting, og hvorfor ville hun ogsÄ svinge seg pÄ den? Damen slikket seg smÄfrekt rundt munnen, prikket seg i panna, klasket sammen kneskÄlene og pekte pÄ TÞrdahl.

Plutselig kom en indrefilet fallende fra himmelen og klasket i bakken! Den stakkars indrefileten hadde sÄvidt rukket Ä finne ut at den ville kalle bakken for bakken, og luft for luft, mens petuniaen bare tenkte "Änei, ikke igjen..". Petuniaen deiste rett i hodet pÄ den stakkars damen, og begge ble liggende urÞrlig pÄ bakken.

"Å nei!!" var det en stemme som sa

"Å jo!!" var det en annen stemme som sa.

"Men jeg sa NEI!" sa den fĂžrste stemmen igjen.

"Hey, er det flere lĂžse stemmer her?" sa en tredje stemme.

"Kan hende," svarte en fjerde

"Herregud," sa den fĂžrste, "finn dere en kropp Ă„ hĂžre til, eller la vĂŠre Ă„ blande dere!"

"ØYH! Du snakkÊr ikke sÄnn til kidza mine!!" Sa en femte...

Akkurat DA grep Lektor TĂžrdahl inn i kaoset! "Åh, Ring min klokke! Ikke nĂ„ igjen..." ropte han hĂžyt, fĂžr han falt sammen i krampegrĂ„t. ’ Ved et merkelig sammentreff(?) ringte det akkurat da i klokka i baren hvor SvennO satt..

HAPPY HOUR! jublet han lykkelig! "Endelig tid for JENGA!!!"

"Se pÄ meg du, jeg er jenkadanserinne.. jeg jenkadanser pÄ deg hele natten, mens du ooa-er i sÞla!" hveste sidemannen i baren.

"Hmm... prĂžver denne karen Ă„ faktisk skremme meg??? Jeez!!" tenkte Svenno.

"Du er ikke tilfeldigvis den beryktede Tore fra DSGF?" Spurte han, pÄtatt likegyldig.
Sidemannen bare stirret hardt, iskaldt og megetsigende tilbake pÄ SvennO... SvennO begynte Ä fÄ gÄsehud oppover armene, sÄ pen syntes han at den skumle DSGFTore var!

"Si meg, stripper du?"

"Ikke for andre enn jenta som i mine kretser gÄr under navnet Pyro", svarte han bestemt, og fyrte opp en sigg. Svenno sÄ seg rundt, for Ä se om denne Pyro kanskje var i nÊrheten. Og der sto hun, jenta som knuste hjerter og kneskÄler. KneskÄlknusehammeren hvilte i den ene handa, et glass melk i den andre, og Þynene brant seg gjennom panna pÄ Svenno. Hun gikk bort, satte glasset pÄ baren og la en arm rundt Tore. Svenno stirret til Þynene begynte Ä svi av mangel pÄ blunking pÄ denne fagre skjÞnnheten som nettopp hadde Äpenbart seg.

"Beklager Svenno, skjÞnner at du vil se ham uten en trÄd, men det er forbeholdt meg" sa hun, med en stemme som dryppet av sukkersÞt honning.

Mens Tore nipper til whisky'n, tar Pyro hele melkeglasset pÄ styrten, stÄlsetter seg og sier:
"Tore, kjĂŠre, jeg trenger en masasje, skal vi dra hjem?"

Tore(som nÄ er en fiksjonsfigur) svarer kjekt: "Well well, her deler vi ikke bare ut massasjer i hytter og gevÊr, hva har du Ä tilby i bytte?"

"Du kan velge, jeg fÄr masasje, eller du fÄr smake kneskÄlknusehammeren..." svarte hun med en stemme som fikk blodet til Ä fyse til is i Ärene.

Han smilte lurt; "Du husker kanskje ikke at bÞllebÞrre knuste kneskÄlene mine allerede i 3. klasse, og at det nÄ bare er stÄl der? I likhet med de fleste av ledda mine, og mesteparten av skallen.."

"Det eneste irriterende med det er at jeg aldri fÄr fly mer, kommer aldri gjennom sikkerhetsklareringa," la Tore til, lavt for seg selv, fÞr han svelget unna resten av innholdet i glasset.

"Klart jeg husker pus, det var jo jeg som trÞsta deg da du grÄt dine modige tÄrer etterpÄ, fÞr jeg gjorde ham til evig medlem av SÞlvguttene."

Tore smilte sitt tapre smil og viste gebisset som glinset fint i lyset fra discolampen. "Ikke si at du har sÄnn diamantpynt pÄ tanna da, er ikke det litt... *kremt... femi?", spurte Pyro lattermildt.
Tore sÄ surt bort pÄ Pyro og sa "Det er ikke femi, det er VAKKERT! " Pyro lo til hun ble helt blÄ i ansiktet. Samtidig vÄknet oteren opp, og sa:

"DET ER SLUTT PÅ BURGERE!!!!!"

Et Þyeblikk ble det helt stille i baren, Pyro, Tore og Svenn O stirret pÄ oteren som hadde vÊrt antatt dÞd, men som nÄ gjenoppsto, ribbet, full og voldtatt av Ari Behn; modigere menn ville ha brutt sammen i krampegrÄt, tatt livet av seg eller druknet seg selv i tomatsyltetÞy, men ikke oteren ...

Han reiste seg med ustĂž ben, vendte seg mot Pyro, Tore og Svenn O og sa:

"Folkens.. Dette.. DETTE.. ..Dette var TØFT:D

SĂ„ hoppet han opp og begynte Ă„ rope: "Twister, anyone?" med et sleskt smil..
"Klart det!" svarte de, og brettet ut spillebrettet.

Svenno fikk selvsagt beskjed om Ä dekke til ymse avslÞrende kroppsÄpninger fÞr spillet startet..
Pyro ble bedt om Ä avdekke ymse avslÞrende kroppsÄpninger fÞr spillet startet. Noe hun selvfÞlgelig gjorde med en gang...! Og samtidig som hun skulle dra av seg klÊrne, fulgte masken og hold-max-inne-drakten etter, og avdekket Cowboy-Laila! Oteren, Tore og Svenn O gjorde store Þyne.
Men er det noen som forstÄr,
hvordan de kan fÄ sove nÄr,
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Ons 04 Okt 2006, 10:02
Sist endret av Nenja den Tor 12 Okt 2006, 20:07, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Nenja

"Å, Tore, min fantastiske lille grisevokter", sukket hun og sĂ„ pĂ„ ham med bedende Ăžyne.

Tore som ikke kunne finne ord, gjorde det eneste mulige... Dro av seg _sin_ drakt, og avdekket... SPUTNIK!! "OMG! Dette begynner virkelig Ä ta av!" hÞrte de alle plootselig en stemme si fra oven. Og der, oppe pÄ en balkong, sto kongefamilien og bivÄnet det heiet, mens de vinket armene ut av ledd.

Harald kauka: "SVENNO! har vi ikke sagt vi ikke vil se deg her?!"

"Sorry! Kan'kke no' for det," svarte Svenn O. "Jeg bare ER sÄnn! Du vet jo hvor mye slike ting tiltrekker meg!"

SÄ gikk de igang med Twister, oteren satte pÄ litt stemningsfull musikk:

DEn nye trance-mix'en av "Tio tusen röda rosor"...

Cowoy-Lalia snurret pila, "Svenn O, venstre bein pÄ grÞnt felt!"

Men siden SvennO var fargeblind satte han sitt venstre bein pÄ den rÞde prikken! Dette gjorde Cowboy-Laila vred; "Er du helt DUM I HODET, Svenno?! Din sopp!!"

Svenn O sÄ bare dumt tilbake pÄ Laila og svarte: "Min sopp? Skal jeg fÄ den??"

Men akkurat i det krangelen begynte Ä utarte, kom Ari Behn inn dÞra med steinen han hadde knust og bjÞrnen han hadde slÄtt. Han kastet et blikk pÄ forsamlingen ved twister-brettet, tok pÄ solbrillene, rev opp skjorta og ropte: "Jeg har sÄ vondt i Þreflippene!"

Alle stirret pÄ ham, men fÞr de fikk sjansen til Ä si noe, trakk Ari pistolen og fortsatte" Derfor skal jeg drepe dere alle!"

Med sin 9mm Beretta plaffet han villt rundt seg sÄ blodet sprutet til alle kanter!! Da han var ferdig lÄ Cowboy-Laila, Sputnik, Oteren og (heldigvis!) Svenn O dÞde og gjennomhullede pÄ gulvet. Ari gliste, tok av seg solbrillene og sa "My name is Behn, Ari Behn."

Harald selv hoppet ned fra balkongen og sa; "MIN SVIGERSØNN! "HVORFOR GJORDE DU DET?" Ari rettet pistolen mot Harald og fyrte av. "NÄ er det du som er Trist som faen!", ropte han, og lo en hul latter.
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Ons 04 Okt 2006, 10:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Langemin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 18 Mai 2005
Äja, det var det jeg hadde tenkt Ä gjÞre, jo! x]
Men bare natten har verdensrom!

InnleggSkrevet: Ons 04 Okt 2006, 21:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Nenja

Langemin skrev:
Äja, det var det jeg hadde tenkt Ä gjÞre, jo! x]

SĂ„ skriv videre da! Jeg har ikke tid mer! Laughing
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Tor 12 Okt 2006, 20:02
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
det er greit, men jeg flytter denne leken jeg Smile

InnleggSkrevet: Fre 13 Okt 2006, 00:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
aniraC skrev:
det er greit, men jeg flytter denne leken jeg Smile

Kan du endre navn pĂ„ den ogsĂ„ da? Å ha to trĂ„der i samme underforum som heter Historielek 2.0 kan bli litt merkelig...

InnleggSkrevet: Fre 13 Okt 2006, 21:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
JEEEZZ!!! *ruller rundt pÄ gulvet i voldsom latterkrampe*

SĂ„ vanvittig bra Ă„ lese den samlet!! Dette MÅ jo bare leveres til et forlag!! Latter

InnleggSkrevet: Tor 19 Okt 2006, 08:12
Nenja

Men det Ari ikke visste, var at kulen bare hadde streifet tinningen til Harald. Harald var ei dÞd ... derimot var han i ferd med Ä bli virkelig vred, og han gjorde sitt aller beste pÄ Ä fokusere de plirende Þynene sine pÄ Ari, og med tilnÊrmet fast stemme snÞvlet han med hÞy rÞst:

"DU VET IKKE HVEM DU YPPER MOT, GUTT! Sonny(*), ta deg av denne guttungen!"

(*) Haralds kallenavn pÄ Dronning Sonja, red. amn.

Og Sonja rev av seg kjolen og sto der i en grÞnn latexdrakt med SD* pÄ brystet!

*SuperDronning

"Ikke bare er jeg oberst i forsvaret, jeg er mester i Shotokan ogsÄ, jeg har sett alle Karate Kid filmene 50 ganger hver!" roper Sonja fÞr hun gir fra seg noen ville jungelhyl. Imens driver Mette-Marit og Haakon og har seg bak bardisken.

"Jeg er konge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" roper en fornĂžy Haakon etter at Mette- Marit har gjort seg fortjent til en Oskar...

"NĂ„ nĂ„, gutt. Ikke enda..." sier Harald, mens han sniker seg til et par glimt av svigerdattera. Mens dette stĂ„r pĂ„ har SuperDronningen lagt Ari i bakken og satt seg pĂ„ ham. "NÅ?? SKal du vĂŠre snill??" sier hun med sin strenge superdronningstemme, "Eller mĂ„ jeg fise min supersoniske SuperDronning-fis pĂ„ deg?!?" "Hva som helst, bare ikke det", roper Ari desperat og begynner Ă„ grĂ„te. "HAH!! For ei pingle!!!" utbryter Haakon. "Fokus! Fokus!" roper Mette Marit, fortsatt liggende pĂ„ rygg. Haakon snur seg brĂ„tt tilbake mot Mette-Marit, setter et illsint blikk i henne og sier kaldt: "SpareBank1 Mette! Ellers slutter jeg NÅ, med en gang, FØR det gĂ„r for meg!!" Mette-Marit holder klokelig kjeft, siden Haakon har sĂŠreie. Tilfreds fortsetter Haakon: "Det er jenta si det! Je, beibe jeee!!! Who's your daddy? WHO'S YOUR DADDEY?!?" "Jeg stĂ„r rett her borte," sier Harald, mens han ser pĂ„ sin svigerdatter med stadig stĂžrre Ăžyne, "Det der fĂ„r ikke jeg lov til med Sonny..." "Vel," sier Sonja som har reist seg fra Ari. "Jeg har idag sett lyset Harald, og er mer enn villig til Ă„ PRØVE *purrpurr*..."

Det hele kunne ha endt vel, med gruppesex og gode greier, men dessverre ble dÞra slÄtt Äpen og inn stormet ... Steven Spielberg!!

Han skulle nemlig lage en ny film: "TangaKongen i Dronningbassenget!" En til-skrekk-og-advarsel-blÄfilm. (kommer forhÄpentligvis aldri til en kino nÊr deg...) Filmen hadde forresten et manus skrevet av ingen ringere enn: Den tidligere nevnte Ari Behn, som ogsÄ hadde Þnsket Harald som TangaKongen, fordi han regnet med at Harald ville se sexy ut i tanga. dessuten hadde han alltid lurt pÄ hvor tÞyelig Sonja var...

Steven kom da inn dÞra, sÄ hva de holdt pÄ med og ropte: "Hvorfor har dere begynt uten meg???"*

*oversatt fra engelsk, red anm.

"Vi tenkte vi skulle Þve litt," svarer Harald. "Det er jo vel og bra, men dere skulle ha gitt meg beskjed!" svarte Steven. "Beskjed," sa Harald, "du mÄ starte Ä fÞlge med mann!"
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Ons 20 Des 2006, 21:52
Nenja

Da hÞrte de plutselig en merkelig lyd: Krrrrreeeepeeeenwooootblergh!! Det var lyden fra Pavens helikopter, som nÄ reiste rundt i verden for Ä stoppe umoralske livsfÞrsel. Akkurat nÄ var helikopteret i seriÞse problemer, antagelig fordi paven ikke hadde fylt pÄ drivstoff, men latt slike smÄting bli styrt av Herrens kraft. Men desverre var Gud pÄ ferie i karibien denne helgen, og helikopteret styrtet rett inn i baren. Ut krabba en forslÄtt pave, mens han gjentatte ganger mumla "Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg?"
"Sikkert pga alle de smÄ alterguttene dine", kom det tÞrt fra Steven.
"Men for pokker heller!" fortsatte han, "det der vil bli em glimrende scene i denne filmen!! Kan du gjĂžre det der igjen???"

"Insh' Allah..." svarer paven tÞrt, fÞr han rykker hodet opp og panisk nesten roper ut: "Jeg mener, hvis Gud vil!" Da kom det bulder og brak fra oven, og en stemme sa "PAVE! HVA GJØR DU DER? kOM HJEM OG VASK OPP!" "Jamen nÄ har jeg jo en gyllen mulighet for Ä ENDELIG gjÞre det stort i Hollywood!!" svarer paven fortvilet. "Det driter jeg i!" svarte mammaen hans sinna. "OK, hvis jeg driter i det... FÄr jeg se Barne-TV da?" "Ikke hvis det er Pompel&Pilt, jeg orker ikke finne frem plast-lakenet igjen.." "Neida mamma! Skal bare se Mummi! Jeg sverger ved Gud!" "Jaja... Men du skal ikke sove med lyset pÄ, det sier jeg! SÄ hvis Hufsa kommer, er det av med TV'n pÄ flekken." Joda, paven lovte dyrt og hellig det, og gikk for Ä se Barne-TV. "mumle, mumle, Hufsa... pfft!" tenkte paven.

I mellomtiden hadde Steven satt opp kameraene sine, og gjorde seg klar til fÞrste taging av scenen med Sonja, Ari og Harald. Han satte seg til i regi-stolen, og ropte "ACTION!!" Harald ble med en gang sÄ forfjamset at han kikket rett inn i kameraet og begynte med nyttÄrstalen fra i fjor. Steven skulle akkurat til Ä avbryte hele scenen i villt sinne over tabben, men... Sonja tok tak: "Say my name, Bitch!" sa hun, fÞr hun tok en potet, skrelte den, og spiste den med stor nytelse. "Dette er nydelig!" tenkte Steven, og felte en tÄre.
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Sűn 14 Jan 2007, 18:17
Nenja

"Dette er perfekt, da kan vi skyte neste scene:"
HArald spratt opp da han hþrte dette: "SKYTE???? Skal vi skyte?? HÆ? HÆ??? FÅr jeg pistol?????"
"Jeg vil ogsĂ„ ha en, jeg er oberst!" ropte Sonja. Steven tenker seg om en stund, og gnir seg litt i skjegget, fĂžr han sier: "Kanskje vi kan gjĂžre dette til en erotisk actionkomedie? KAN NOEN SKAFFE MASSE VÅPEN OG EKSPLOSIVER???"
"PrĂžv Bush," svarte Harald.
"Hvor er Kristin Krohn Devold nÄr du virkelig trenger henne? Jeg likte Kristin!" roper Sonja. Men hun hadde ikke rukket sagt det, fÞr alle hÞrte lyden av et angrepshelikopter, og gjennom hullet i taket var det tydelig at Kristin Krohn Devold satt bak spakene.
"Sonja, at du aldri kan holde kjeften din" sa Harald irritert!
"Dette blir bare bedre og bedre!!" tenkte Steven, og vendte kameraet opp mot helikopteret Kristin Krohn Devold satt i, mens han idiotisk nok ropte "ACTION! SHOOT!"
Godtroende Kristin gjorde jo selvfÞlgelig det hun kunne best, og sendte av gÄrde et par cruise missiler rett mot seg selv! (har aldri vÊrt sÄ veldig flink Ä stille inn koordinatene pÄ rakettene stakkar) Stille satt hun i helikpteret og sÄ pÄ hva hun selv gjorde, og klarte ikke klemme fra seg som siste ord annet enn: Pondus! (famous last words?)
"BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM" sa det. Og vrakdelene regnet ned over alle som sto der.
Harald kikket litt oppgitt opp og sa "TjÞren. Hvem tjkal vi ha tjom fortjvatjminitjter nÄ?"
"MEG!!" hÞrte de plootselig en stemme sa, og inn dÞren trÄdde Indiana Jones, med hatten pÄ snei, Äpen skjorte og lassoen klar.
"INDYYY!!!! Gamle venn!!!" UtbrĂžt Steven i hysterisk glede!
"Hva gjĂžr HAN her?" spurte Sonja, ytterst syrlig.
"Er her for Ă„ kapre Prinsessa og halve kongeriket, for Askeladden var ikke tilgjengelig for rollen!!" svarte Indy kaldt tilbake.
"Vel, det var jo faen sÄ trist, men det har jeg faktisk allerede gjort," sa Ari.
"Da blir det duell!" ropte Indy, "Velg vÄpen, din slask!"
"Da velger jeg pennen, for det er det skarpeste vÄpenet i verden!" svarte Ari, mens han blunket lurt til MÀrtha. "Prinsessen pÄ fjerten" (Aris kjelenavn pÄ MÀrtha) sukket bare oppgitt, trakk pÄ skuldrene og tenkte i sitt stille sinn at hun skulle hÞrt pÄ dem som sa at han var homo. Indy og Ari ble stÄende og stirre pÄ hverandre, med hvert sitt vÄpen klar i handa.
"Bare gi deg!" ropte Ari. "Jeg har en Parker-penn, den skriver overalt, til og med i verdensrommet og under vann!"
"ÅJAA??" svarer Indy og svinger pisken sin. "Skriv pĂ„ DENNE du!!!"
Og Indy svingte Sprit-tusjen sin, og laget en stor SVART strek over hele fjeset pÄ Ari. "Hva! Her fÄr du en tilbake! Tusje!" ropte Ari, og skrev "TEIT" i panna pÄ Indy. Indy svarte med og skrible Ari ned med diverse ord som (dessverre) ble strÞket av sensuren.
"Hmmm.. Jeg taper her..." tenker Ari. "PÄ tide Ä finne frem mitt hemmelige supervÄpen!" Det ble helt stille mens Ari Äpnet jakka og trakk frem: Sin kinesiske kalligrafipenn, med nyslipt titaniumsspiss, lilla blekk og pÄfuglfjÊr! Indy innsÄ at hans lille sprit-tusj ikke hadde noe og stille opp med, sÄ han grep tak i datamaskinen og manipulerte noen bilder med Ari og Svenno slik at det sÄ ut som om dem... ja!
Da brĂžt Ari sammen og begynte Ă„ grĂ„te. "NÅ er jeg trist som faen nĂ„!!!" hulket han. "Men tristere skal du bli!" kom det plutselig fra MĂ€rtha, hun lĂžp forbi Ari og begynte Ă„ rĂ„kline med Indiana Jones.
de henger etter tĂŠrne?

InnleggSkrevet: Fre 02 Feb 2007, 20:22
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
"Ikke vĂŠr lei deg Ari, du har fremdeles meg," sa Otto Jespersen idet han kom inn i baren.
Plutselig ropte Steven: "GAAAADUUNGAAAAAAAAAAAAAAA!!!!"
Det er indisk og betyr: Jeg har en bever i buksa!
Alle snudde seg mot Steven, der han sto og skrelte poteter med en ... en ... eh, du vil ikke vite hva han skrelte potetene med. Stol pÄ meg, du vil ikke vite det.
"Hei! Jeg kjente en drÄpe!"
"Berg kamerautstyret!" ropte han, mens han viftet med... med... den TINGEN han hadde skrelt poteter med.
"Hva er vitsen?" spurte Kongen, mens han la hodet litt pÄ skakke og sÄ oppgitt inn i kameralinsen.
"Er'u dum eller??" svarte Steven
"Kameraet stÄr jo for fanden ikke pÄ en gang!"
"Da foreslÄr jeg fÞlgende lek: Kongen befaler!! Kongen befaler at du slÄr det pÄ!!" utbrÞt harald i sinne!
"SÄ sÄ, Harry," sa Sonja fortvilet.
"Det der er ikke en selskapslek, vet du..."
"Jamen, du SA jeg kunne fÄ leke den hver fredag!!" sutret harald.
"Nei, du mÄ nok spise opp grÞten din fÞrst" viftet GlÞtta lett tilbake...

Plutselig kom et skjerf dalende. Hele forsamlingen la hodene bakover og titten opp mot himmel hvor skjerfet hadde kommet fra.
...bortsett fra Harald, som fremdeles trodde at han lekte Kongen Befaler med kameraet.
Harald lo triumferende og trodde at han hadde vunnet kongen befaler sÄnn siden ingen hadde sagt kongen befaler legg hodet bakover. Men det Kongen ikke sÄ, var at skjerfet hadde en tekst pÄ seg.. Harald sÄ dette og lÞp bort for Ä se hva som stod pÄ skjerfet...dessverre sÄ han ikke at Ari spente ben pÄ ham.
Harald reiste seg fortere opp enn noen noensinne har reist seg, og skulle til Ä mÄke knyttneven i trynet pÄ Ari da han med ett innsÄ at han er som Macgyver, sterk motstander av vold.
"NĂ„ var du heldig!" Ropte han ut. "MĂ€rtha! Du har husarrest!"
Ari var snar om Ă„ tĂžrke av seg gliset etter Ă„ ha hĂžrt Marthas barduse melding.
MĂ€rtha begynte nemlig Ă„ lese hĂžyt fra Grunnloven for Ă„ overtale sin far om at han ikke kunne gi henne husarrest.

Og vi vet vel alle hvem som er Marthas far?

Er vi da helt sikre pÄ at vi vet det??

Plutselig rĂždmet Sonja dypt, og sa:
"Du, Harald...jeg trur du mÄ bli med meg pÄ soverommet, for du gjÞr meg sÄ heit der du stÄr!".
Harald tenkte seg om en stund, og sÄ sa han: "Kongen befaler at vi to gÄr inn pÄ soverommet, Sonny!"
De to gikk med lange skritt mot soverommet, og det dryppet en merkelig vĂŠske ned fra skjĂžrtet til Sonja idet de forsvant inn i Slottets mest forseggjorte rom.

" jeg mÄ fortelle deg noe viktig" sa sonja mens harald forsÞkte Ä rive av henne klÊrne...
Harald sliter med Ă„ holde seg i skinnet idet Sonja fortsetter med "Du skal bli pappa!".
”fillern og jeg som er steril” mumlet harald, sĂ„ hostet han litt stygt og sa han hĂžyt:
"hva skal det nye barne hete da?" spurte harald nervÞst mens han fremdeles gjorde smÄ forsÞke pÄ Ä fÄ av sonja sitt pikante undertÞy.
"BRYNJAR MELING vel!!" svarte Sonja.
Sonja sÄ hvordan Haralds sinne vokste, og tok noen skritt bort fra ham.
"Slapp av litt nÄ da sonja vennen min" sa harald og stemmen hans skalv litt nÄ...
"Det navnet er vel opptatt!"
"Er det?? Hvem ville da kalle ungen sin for noe sÄ rart bortsett fra meg??" svarte sonja sjokkert!
"Det vet jeg ikke... Men hva med Ă„ kalle ham Finn-Roger Kato?"
Sonja satte seg ned pÄ sengen og sÄ tomt ut i rommet. "Finn-Roger Kato, sier du...?"

InnleggSkrevet: Man 09 Apr 2007, 20:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
SecretWindancer
l33t
l33t

Ble Medlem: 21 Mar 2004
Med det samme, i rommet ved siden av:
de to tvilling norlending tjenerene ved navn Odd Even og Hans Hugo stod med hvert sitt glass mot veggen og tyvlyttet til hva Sonja og Harald snakket om...
"Er det noen som noterer dette??? Se & HÞr vil gÄ av hengslene!!" sa Odd Even stille.
"Holder pÄ," sa Hans Hugo, som hadde tipstelefonen til Se og HÞr lagret pÄ mobilen.
"velkommen til familien Reverud, vi er ikke hjemme, sÄ legg igjen en beskjed etter pipetonen!" hÞrte han stemmen i den andre enden si.
"Noooooooo!!!!!!!!!!!" Hylte hans hugo som var helt fortvilet...
"Jeg leste inn tipset pÄ telefonsvareren til en heelt vanlig norsk familie!!!"
"Hvaa?? Hvordan klarte du det??" sa Odd Even mens han sakte la fra seg glasset...
...og trakk frem en merkelig avlang, skinnende blank gjenstand.
"Dette er en sammenleggbar ting som jeg ikke helt vet hva som jeg skal bruke til, men nÄ skal jeg spÞre sonja hva den er til!" sa han bestemt og marsjerte inn dÞren til kongen og dronningen sin sovesal.

Men akkurat idet han skulle til Ä banke pÄ dÞren, ble han overfalt av en gjeng gale dsgf-medlemmer som var pÄ vei til sommertreff og forlangte Ä bli forklart veien til iskrembaren, fÞr de gav ham buksevann og sendte ham pÄ rulleskÞter ned Karl Johan.
Men fĂžr de fikk stukket av, veivet mannen med armene og klaret Ă„ gripe tak i et av DSGF-medlemmen, som tilfeldigvis var:
Knaskerot og Asfrith!

(ok.. sÄ ble det to!)

Og mannen dro Knaskerot og Asfrith med seg ned over Karl Johan, der de tre krÊsjet mot Nenja og gkel som tilfeldigvis var pÄ vei til Jack Sparrow-kongress.
"Heis pÄ theis" ropte Nenja og gkel i kor mens folk begynte Ä samle seg rundt de fem for Ä se hva som hadde skjedd.
Asfirth sÄ litt merkelig pÄ befolkningen rundt seg og tenkte: "Jeg skulle Þnske at jeg ikke var en muldvarp..."
"Men du er da ikke en muldvarp?" svarte Nenja mens hun reiste seg opp og bĂžrstet stĂžv av klĂŠrne sine. "Er du vel?"
"Hva," sa Asfrith, tydelig overrasket av at han hadde snakket hÞyt. "Selvsagt er jeg ikke muldvarp! Jeg er jo verdens flotteste mulvarp, og mange ganger har jeg ogsÄ vunnet dsgf sin heders muldvarppris! sÄ det sÄ".. og bÄde nenja og gkel ba om autografen.

Imens hadde hans Hugo og Odd Even gjort noe heller forhastet. Fortvilet over at de hadde ringt feil, hadde de nemlig tatt drosje til sjefsredaktÞren i Se ogHÞr, og gitt seg ut for Ä vÊre George W. Bush med frue. Dog sjefsredaktÞren bare hadde dasket seg pÄ lÄret, ledd og sagt:
"Du lurer ikke meg! Spionsatelitten vÄr vet alltid hvor Dubya er, og han skal ikke komme hit fÞr om omtrent fem minutter! Det er kÞ pÄ Gardermobanen!"
"Hvor har de fÄtt tak i sÄÄÄ avansert teknologi?" Sa hans hugo.
"Jo, det skal jeg fortelle deg! Det er nemlig hos Darkfrog det!" svarte Baj, som hadde gjemt seg i sÞplekassen. Men nÄ klatret han ut, og ropte at alle DSGF-medlemmene skulle angripe og okkupere Visigothland!
"Eh, hvor Er egentlig Visigothland?" spurte Nenja forvirret, mens hun sÄ pÄ Baj med store, vÄte Þyne.
"Visigothland!" ropte Baj, "det ligger til venstre for Bergen!"

SÄ lÞp alle de lykkelige DSGF medlemmene mot Visigothland! Der mÞtte de pÄ Knutsen og Ludvigsen, som sang sÄ pent og vakkert.
"Hvor skal dere?" spurte Ludvigsen forvirret. "FÞrst en ku og en bikkje, nÄ kommer det jammen galninger ogsÄ," mumlet han fortvilet.
"Vi skal til Visigothland!" ropte Baj, "Vi skal nemlig angripe og okkupere hele landet!"
"D'ĂŠ fali, det" hĂžrte de plutselig en stemme si.
Det var Ludwig som prÞvde Ä overtale Solan til Ä IKKE hoppe i strikk. "Hvorfor fÄr jeg ikke lov??" Spurte Solan med en litt smÄlig gretten stemme mens han nynnet pÄ "Hit me, baby, one more time".

SÄ fortsatte de Ä lÞpe mot Visigothland. Men sÄ, plutselig stoppet alle og satte seg ned for Ä hÞre pÄ litt musikk. Dette var fordi alle hadde fÄtt "Hit me baby one more time" pÄ hjernen, sÄ den mÄtte selvsagt erstattes med grevling i taket sangen til Knudsen og Ludvigsen, som hadde spist veldig mye lÞk for Ä fÄ bedre kontroll over Det Store Dyret, som pÄ sin side truet med Ä rive ned alle tunneler i hele norge + sveriges flotte hovedpostkontor. Alle svenskene hyyyylte i frykt for Ä miste sitt flotte hovedpostkontor, men den fantastiske lÞkmannen klarte Ä sette hÄndjern pÄ alle de 17 armene til Det Store Dyret. Og det var stor glede fra tyttebÊrlyngen, hvor svenskehÊren hadde vÊrt gjemt siden 1700-tallet. Hele svenskehÊren kom lÞpende mot den fantastiske lÞkmannen mens de sang pÄ "under en blÄgul fana". SÄ plootselig revnet himmelen i et voldsomt lyn og torden-vÊr! Den gamle svenskehÊren kastet seg ned pÄ bakken og hylte "Oskan! Tor Àr kommit tilbaka! Hyll! Hyll!" Men det var ikke Tor. Det var gkel som kom lÞpende mot dem med Asfrith pÄ slep!

Asfrith og gkel diskuterte med skomaker Anderson om han faktisk ga de smÄ, rÞde skoene til rett person likevel. "Mmnjaaa... skeptisk!" svarte Jaqo, som faktisk aldri hadde sett Skomagergata og derfor ikke visste hvem Skomaker Anderssen var.
Det ble da en heftig diskusjon mellom Asfrith, Jaqo og gkel om hvor mye tequila som er nok tequila.
"15 liter!!!" mente Asfrith bestemt.
Gkel mente pÄ sin side at det var nok med 10 liter pÄ deling, men Jaqo satte foten kraftig ned da han sa:
”Tequila er farlig!”
Fordi Jaqo, klok som han var, hadde av erfaring med at Asfrith og gkel fÞr hadde drukket alt for mye tequila og alt for mye tequlia slÞver som kjent Asfrith ganske mye hver uke. I tillegg blir Asfrith veldig aggressiv dersom noen prÞver Ä komme mellom ham og Jaqo uten at han fÄr se pÄ, eller aller helst filmet det. Fordi Jaqo spanderte mye pÄ Asfrith, siden Asfrith var sÄ snill og lÄne ham sin dansende lille ape, ogsÄ kalt Lille-Ibsen, i bÄnd. Gkel derimot hadde ingen ape sÄ hun mÄtte hjelpe ham med Ä male huset hans pÄ lÞrdagene.
Planen var Ä bruke grÞnn maling pÄ veggene og oransje pÄ listverk, men dessverre slo han hÄnden i bordet og sa:
” Ooook!”
” Oook, oook, eeek!”
For han hadde nettopp tatt et brevkurs i bibliotekar-sprÄket.
Ved Ă„ tolke det han sa, kunne vi hĂžre et sitat som historikere kommer til Ă„ foreles om i fremtiden, nemlig:
"Svaret er 42!"
Men etterpÄ ble det stor stas da det viste seg at svaret egentlig var 41.

Forskere mÄtte forske litt ekstra pÄ dette og etter maaaaaaaaaaaange Är med grubling fant de ut at de trengte mat! Derfor bestemte de seg for Ä bestille pizza. De ringte Peppe's og bestilte 54 pizzaer, og pÄ dem skulle det vÊre: ananas, banan, chorizo, dadler, epler, fiken, gresskarkjerner, honning, ingefÊr, jalapeño, kongereker, lÞrdagsgrÞt, mozzarella, nacho, oregano, pinjekjerner, quiche, rabarbra, stjernefrukt, thousand island-dressing, urteschnitzel, vannmelon, wasabi, xtra ost, yoghurt, zebrakjÞtt, Êrfuglpostei, Þl og Älfilet!
Men det viste seg at tre av forskerne var medlem av Êrfuglenes venner, og proteseterte pÄ Êrfuglposteien som ble bestilt. Da kom plutselig Tittan lÞpende inn og sa:
” Dovre faller!”
"ÅÄÄ neiii!" ropte gkel og Nenja i kor mens Asfrith som satt i ett hjĂžrne plutselig brĂžt sammen i hysterisk grĂ„t.
Gkel og Nenja glemte Ăžyeblikkelig tittan med sine Dovre problemer og lĂžp bort for Ă„ trĂžste Asfrith.
Tittan ble en smule forvirret, siden de ikke brydde seg sÄ mye om Dovre, og lÞp istedet til Glahn for Ä fÄ han til Ä overtale de andre over hvor viktig dette var.

Glahn forsto heldigvis alvoret bedre enn gkel og Nenja og kalte derfor alle medlemmene sammen med sin meget autoritÊre stemme. Halvparten av DSGF kom, men dessverre ble den andre halvparten stanset av tollen, fordi de hadde tatt meg deg altfor mange koffein-piller og koffeinholdige drikker med taurin og b-vitamin etter de var innom Sverige pÄ vei til Tr.Heim. Men halve DSGF var ihvert fall der, og Glahn spurte om noen hadde noen forslag pÄ hva de kunne gjÞre for Ä redde Dovre (fra Ä falle). Secretwindancer rakte hÄnden opp i vÊret for Ä komme med et utrolig genialt forslag:
"Vi bruker superlim!"
Glahn ristet oppgitt pÄ hodet og klasket hÄnden i panna.
"Er de ingen andre forslag til hvrodan vi kan redde Dovre? Hvem som helst?"
"Jaqo kan stÄ og holde den igjen med tennene," ropte Asfrith fra langt bak i salen.
Da Jaqo hÞrte dette, prÞvde han rolig Ä liste seg ut av salen kammunflert som en paraply, men en noe kunstnerisk utseende pike ved navn Corvus kastet seg mot ham og overbeviste ham med sine ekstraordinÊre talegaver om at tenner sÄ sterke som hans mÄtte ha en mening i livet, og Jaqo gjorde derfor en mandig helomvending og slo seg sÄ pÄ brystet som en gorilla, mens han brÞlte:
"Til Dovre!"
HvorpÄ alle i salen jublet og klappet, til Êre for denne tapre, lille mannen.
SÄ alle i DSGF dro til Dovre med tog, men da de kom dit sÄ de en flokk med moskus komme lÞpende imot dem i stor fart, unaturlig stor fart.
"Ta det med ro, dette fikser jeg!" ropte Jaqo drevent, "Jeg skal deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeengeeeeeeeeeeeeeeee dem helt til jeg har brukt opp alle e-ene i hele verden!"
Og sÄ gjorde han det. Fa_n, d_tt_ var _n _l_ndig id_... t_nkt_ Jaqo.
"M_n hva skal v_rd_n gjĂžr_ uten __r?" spurte Corvus.
"Bah, vi mÄ bar_ vÊr_ glad_ for at han ikk_ sa at han skull_ bruk_ all_ bokstav_n_ i h_l_ v_rd_n!" sa Asfrith, fÞr han klapsa til Jaqo.
Og da Asfrith klapset til Jaqo, kom Eene pÄ mystifistisk vis tilbake igjen ... men de hadde fremdeles ikke lÞst problemet med Dovre. "Okei, Jaqo! Ta tenna fatt!" ropte en uidentifisert jente med tigertÞfler fra gruppa. Og Jaqo kastet seg frem og holdt igjen Dovre med tennene, men da han hadde stÄtt slik en stund, skjÞnte de at de hadde fÄtt et nytt problem: Jaqo mÄtte nemlig et liiiiite Êrend bak en busk. Han prÞvde Ä fortelle det til de andre, men siden han fortsatt holdt Dovre fast med tennene, fikk han ikke frem annet enn:
"HĂ„lkensch! Oeng Ă„ a ove! Å pĂ„ ooooooo!"

Dessverre var det ingen som helt forsto hva det var han bablet om. Tiden gikk, og Jaqo begynte Ä bli sÄnn passe desperat. Men til slutt forsto han at det bare var en ting han kunne gjÞre: Han var bare litt for flau til Ä gjÞre det. Valget sto mellom Ä redde Dovre, eller Ä gÄ pÄ do. Han gjorde det siste. Og Dovre falt....veeeeldig sakte. Unaturlig sakte. Det var som om noe eller noen holdt det oppe.... og da sÄ vi det; det var....: En hel haug med heliumballonger som hadde hektet seg fast i Dovre. Alle stod og mÄpte mot Dovre mens Jaqo plystret hÞyt bak en meget lav busk. Alle ble meget glade for at heliumballongene holdt Dovre oppe, men plutselig dukket en liten miniversjon av Jaqo opp med en sprettert! Han plukket opp busken som den ekte Jaqo sto bak, og skjÞt den mot heliumsballongene med spretterten sin.
Ballongene sprakk og Dovre falt. Braket var overdÞvende, og en stÞvsky steg opp og dekket alle DSGFerne (noe som var veldig heldig for Jaqo, som dere mÄ huske nÄ befinner seg bukselÞs bak busken som ikke er der lenger...) De ble stÄende der en stund, fullstendig stumme, ute av stand til Ä fatte det de hadde sett. Om man her refererer til synet av at Dovre falt, eller synet av Jaqo uten bukser, skal forbli usagt.

Plutselig varslet ulende sirener om at politiet hadde oppdaget hva som hadde skjedd med Dovre.
Det var nÄ Jaqo virkelig begynte Ä bli nervÞs....
Politet stormet ut av bilene sin og ropte:
"Freeze fatherfuckers! Ehmmmm... Det ble ikke riktig. Chill, motherstabbers! Faen, fremdeles ikke riktig. Jaja, STÅ STILLE HEILE GJENGEN!!!!!"
Alle i DSGF stivnet til, og ble stÄende musestille, mens politiet dannet en sirkel rundt alle DSGF`erne og lukket Þynene samtidig som de begynte Ä synge pÄ en sang med fryktelig irriterende melodi.
Og sÄ "NÞtteliten" da, tenkte alle sammen.
Dette var faktisk en av politets nyeste forhĂžrsmetoder, og det varte ikke lenge fĂžr et av medlemmene brĂžt sammen:
'Hellige ku, ikke nĂžttene, ikke nĂžttene!!'
SparrowN falt sammen pÄ bakken og slo hendene for Þrene. Politiet sÄ dette, og smilte lurt mens de sang enda hÞyere.
SparrowN ble desperat, og brukte telefonen sin for Ă„ ringe de eneste han trodde kunne hjelpe: nemlig Baj! Politiet ble ganske fort urolige, men fortsatte bare Ă„ synge enda sterkere.
Dessverre tok ikke Baj tekefonen, og SparroN ble helt fortvilet:
Han kastet seg ned pÄ bakken mens han rev seg i hÄret og skrek opp mot himmelen: "HERRE GUD, HAN TAR IKKE TEKEFONEN!"
Dessverre var det ingen der oppe som hÞrte ham sÄ han endte da opp med Ä rulle rundt pÄ bakken. Da sa Asfrith:
"NÄ fÄr det sannelig vÊre nok!"
Nenja og gkel nikket enige og bestemte seg for Ä jage bort politiet ved Ä kaste poteter pÄ dem! Dessverre var politiet i besittelse av de supernye Ak5-potetgullomformingsvÄpenene, og snart regnet det sÞrlandschips nedover Dsgf-erne, som besvarte dette flasset fra himmelen ved Ä komme pÄ en helt ny ide for Ä redde SparrowN fra den grusomme NÞtteliten-sangen, nemlig ... Ä begynne Ä synge en annen sang, mye hÞyere!
Det var 'Hallelujah' i Gitarkameratenes versjon! Halve politikorpset begynte Ă„ grine, noen lĂžp i sirkler med hendene for Ăžrene, men de som fremdeles hadde noen lunde hjernekapasitet igjen bestemte seg for Ă„ besvare ild med ild.
Den ene politimannen strakk hÄnden opp i vÊret og begynte Ä dreie pekefingeren fort rundt og satte i med "Rosa Helikopter".
Da det var vanskelig Ä klare Ä synge noe mer irriterende enn det, bestemte DSGF-medlemmene seg for Ä bruke sitt aller siste og nesten verste (Dun dun dun DUUUN!) vÄpen:
Den beryktede OSTEHØVELEN!
OstehÞvelen er urgammel og magisk, den ble smidd av Ostens Herre, for mange Ärhundrer siden;
Ostenes Herre befant seg i et lite meieri i ei lita bygd pÄ vestlandet, han hadde lenge jobbet med kuvelting og trespikking fÞr han oppdaget magien til Ä lage ostehÞvelen.
I tillegg til OstehÞvelen, lagde han tre tre gaffler, syv skjeer og ni smÞrkniver, som han ga til de tre lederne pÄ Tine, de syv lederne pÄ SynnÞve Finden og de ni lederne pÄ Q. OstehÞvelen beholdt han sÄklart selv siden den inneholdt en svart magi han mente ikke gjorde seg stort ute blant vanlige meierier og hvordan DSGF medlemmene hadde fÄtt tak i dette vÄpenet er en lang og episk historie.

Men den har vi ikke til til nÄ, vi fortsetter heller der vi forlot DSGF-medlemmene, midt i kampen med politiet: Corvus tok tak i ostehÞvelen og lÞp hylende mot en av politimennene som var pÄ andre verset i Rosa Helikopter. SÄ svingte hun den rundt tre ganger, mens hun ropte de magisk ordene:
'Tilbake til sangpedagogen, purkejĂŠvler!''
Og OstehÞvelen begynte Ä lyse, og polititet trakk seg forskrekket tilbake. Det viste seg noen svÊrt forstyrrende inngraveringer pÄ undersiden av ostehÞvelen i ett med at den lyste.
"Ristes fĂžr bruk."
Ingen forstod noe og alle satte seg ned for Ä diskutere hva dette kunne bety og om det var en hemmelig Milkshake melding. Men da fikk dessverre politiet overtaket, og fikk stappet alle de mistenkelige mistenkte inn i en mistenkelig stor politibil, for Ä kjÞre dem til den store bananplantasjen pÄ MÞre. Der ble de satt til Ä plukke bananer fra noen unaturlig store banatrÊr.

SÄ kom Bjarne BrÞndbo, som for Þvrig plutselig hadde blitt innsatt som ny statsminister og lette etter en ny regjering, siden de andre hadde emigrert nÄr de fant ut at de mÄtte jobbe med ham. Han lÞp forvirret rundt pÄ plantarsjen og plukket med seg noen bananer, Nenja, gkel, Justin Case og SecretWindancer til Ä bli ministere i den nye regjeringen! Det ble mye glede og alle kaset seg i en klynge for Ä gi hverandre en klem, MEN.... dessverre begynte de nesten umiddelbart Ä krangle om hvem som skulle vÊre utenriksminister. De ble til slutt enige om at den som kunne finne den hellige kaka og spise opp hele fÞrst skulle bli utenriksminister. Og de 4 DSGF'ene la i vei med bananene pÄ slep. De hadde ogsÄ fÄtt med seg hvert sitt kart, som skulle lede dem pÄ rett vei. Ved fÞrste rundkjÞring gikk de hver sin vei, og hÄpet pÄ det beste, for kartene var nemlig hÄndtegnet av Michael J Fox, og dermed umulige Ä forstÄ. Corvus, som de andre hadde glemt igjen alene pÄ encella i Drammen politikammer begynte for alvor Ä lure pÄ hvor de andre hadde blitt av, siden de dyrt og hellig hadde sverget Ä komme Ä hente henne, der de forsvant, med et mistenkelig kjÞlvann av bananlukt etter seg. Heldigvis var ikke Corvus alene, flere DSGF-medlemmer satt pÄ rekke og rad ved siden av henne, tiltalt for en rekke forbrytelser:
bl.a.
HĂžylytt pruting
handling pÄ Äpen gate
ulovlig antall sÞmmer pÄ buksa
feil mÄte Ä Äpne dÞren pÄ
trÄkke pÄ streker
trÄkke pÄ kumlokk
svare pÄ kjedebrev
utdanne seg.

Men den verste forbrytelsen var det bare 1 DSGF'er som hadde gjort! Nemlig:
Justin Case, han hadde lastet ned samlealbumet til DDE fra internett. Alle, fra George Bush til Osama bin Laden var enige om at Justin mÄtte dÞ. Men Justin ville helst leve litt til, sÄ sammen med resten av DSGF pÞnsket han ut en plan:
"Jeg kan forkle meg som en biljardkule og trille ut av fengselet!"
Og det gjorde han. Desverre hadde det seg slik at ute pÄ gaten stod en svÊrt muskulÞs dÞrvakt, som tilfeldigvis hadde en svÊrt inngÄende lidenskap for biljard. Han grep en gatelykt, siktet pÄ Justin og skÞt han tilbake til fengselet. NÄ skjÞnte Justin at alle DSGF'erne mÄtte samarbeide for Ä komme ut, og akkurat da fikk Corvus en strÄlende ide:
"LA OSS KLE OSS UT SOM BILJARDKULER OGSÅ KAN VI TRIL....nei, glem det"
Plutselig ble ikke idéen sÄ strÄlende likevel, men fÞr hun rakk Ä sette seg ned igjen, sÄ kom hun pÄ en ny strÄlende idé! Nemlig Ä tilkalle de DSGF-medlemmene som var pÄ frifot med telepati! Mens hun startet med dette, begynte Justin Ä lure pÄ hvordan han plutselig havnet i dette fengselet. Han hadde jo akkurat vÊrt ute og lett etter den hellige kaka. Dessverre, eller kanskje vi skal si heldigvis, hadde Justin et lite hukommelsestap, sÄ han fant ikke noe svar pÄ hvorfor han var der. Snart merket Justin at de andre DSGF'erne pirket pÄ han, og han skjÞnte at de ville at han skulle gjÞre som de andre og hjelpe Corvus. SÄ alle DSGFerne satte seg i en ring rundt Corvus, og sÄ, etter noen dypt konsentrerte minutter, fikk hun kontakt med det nÊrmeste DSGF-medlemmet pÄ frifot: Nenja! Disse hadde nemlig god kontakt fra fÞr av, og dermed ble det enda enklere Ä opprette en telepatisk forbindelse. Dermed merket Nenja plutselig at hun fikk en liten stemme inne i hodet sitt, som sa:
” hjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp"
Nenja ble naturligvis ganske forvirret, og begynte Ä riste pÄ hodet til hun omsider kom inn pÄ riktig frekvens: ''Nessa, fÄ flaggermusrumpa di hit og hjelp oss, din bevingede lathans, Justins humkommelsestap har antatt katastrofale dimensjoner; han forsÞker Ä gjennombore oss med en svÊrt morderisk utseende biljardkÞlle som han stjal fra innerlomma til dÞrvakten, og nÄ har vi klynget oss sammen i et hjÞrne og holder hverandre i hendene, og er veldig, veldig redde, sÊrlig for rÞrleggeren i det andre hjÞrnet som sitter i bar overkropp og stirrer sleskt pÄ oss... vi trenger seriÞst litt hjelp her!''

SÄ Nenja tok frem OstehÞvelen, og lÞp mot politistasjonen sÄ fort hun kunne. PÄ veien dit snublet hun over mange stener og fikk sand i skoene. SÄ hun mÄtte stoppe minst tre ganger for Ä tÞmme skoene for sand og stein, men endelig: Nenja kom omsider frem til politistasjonen og fant frem: et pÄskeharekostyme hun hadde kjÞpt i en lekebutikk og en kurv med pÄskeegg hvor hun hadde lagt ostehÞvelen i bunnen. SÄ to minutter senere ble politimennene som satt pÄ vakt overrasket av en pÄskehare. "Hohohoho, god pÄske!" Sa Nenja med dyp rÞst og trampet med harefoten i takt med ho`ene. Samtidig hÞrte hun groteske hylelyder fra innsiden av bygningen, samt lyden av tre mot betongvegg, og gnissing fra fuktige gummisÄler. BÄde Nenja og politimennene ble ganske bekymret.

Da politimennene og Nenja kom til cellen, sÄ de en Justin kraftig nedsprutet av blod, og en rÞrlegger med en biljardkÞ stikkende ut fra et sted den definitivt ikke hÞrer hjemme. Enkelte DSGF-medlemmer tÞrket blod, mens de aller fleste lÄ i et hjÞrne mens de skrek:
”Bildene! Bildene! Ta bort bildene! ”
Og den ene politimannen, som hadde tatt psykologiutdanning via brevkurs, skjÞnte at bildene var minnene de husket fra den groteske handlingen. Han husket ogsÄ at den eneste rette handlingen i en slik situasjon var Ä hele en bÞtte med kaldt vann over de pÄrÞrende. Han hastet derfor til nÊrmeste vannkran, men da han nÊrmet seg oppdaget han at vannkranen allerede var skurd pÄ full styrke, og vannmengdene truet med Ä oversvÞmme huset. Han ble lammet av sjokket, og funderte pÄ Ässen i all verden han skulle klare Ä fylle vann i bÞtta nÄ. Akkurat da bestemte pÄskeharen (Nenja i forkledning) seg for Ä finne frem OstehÞvelen!
"HAHAAHHAHAAAAA....GOD PÅSKE, LIKSOM" brĂžlte hun og rev opp ostehĂžvelen fra kurven og kastet av seg kostymet pĂ„ et spektakulĂŠrt vis.

InnleggSkrevet: Man 09 Apr 2007, 20:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TĂ„keprat »   Lekegrinda
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet