DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Vi Menn & Femme Fatale
Hestjenter
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Av Innlegg
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006
 Hestjenter
Er det mange av dem?

Jeg bare tenker litt ... Er det mange hestejenter rundt omkring?

De har jo egne blader i buttikken, og da bør det jo være ganske mange. Hvorfor er det akkurat hest som virker så populært for jentene?
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?

InnleggSkrevet: Søn 01 Okt 2006, 15:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Ja, nei du, det samme har jeg spurt meg og.
Skjønner ikke hva som er så spesielt med HEST... ??
Iguaner er mer spennende enn hest!!

InnleggSkrevet: Søn 01 Okt 2006, 15:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Nenja

Ble Medlem: 19 Jun 2006
Jaqo skrev:
Ja, nei du, det samme har jeg spurt meg og.
Skjønner ikke hva som er så spesielt med HEST... ??
Iguaner er mer spennende enn hest!!

Iguan? Hva er en iguan for noe, er ikke det en type firfisle? Question
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?

InnleggSkrevet: Søn 01 Okt 2006, 15:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Jo no sånt.

En veldig stor en.

SÃ¥nn ser den ut:

InnleggSkrevet: Søn 01 Okt 2006, 15:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
SurGodis
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Aug 2006
Ja, det er endel hestejenter rundt om kring. Er selv en av dem og har vært det i snart 16 år.
Kan tenke meg at mye av grunnen til at det er mange jenter som driver med hest, er fordi vi har en greie for dyr generelt. Man pleier, tar hånd om,steller og duller. Det er en egen spenning i det å sitte på hesteryggen og klare å håndtere de muskelbuntene som dem er.
En utfordrer gjerne seg selv ved å ri inn og temme unghester, ser åssen dem utvikler seg.
Man har mange muligheter innen hest, og det er en gren som stadig vokser seg større.

Når det skal sies, er det faktisk flest mannfolk som driver f.eks med travhester. Men flere og flere gutter/menn begynner også generelt innen hestesporten. Mannfolk i ridebukser er ikke mye pent, men det er da kjekt at det er flere av hannkjønn som etterhvert viser interessen for disse dyra Smile

InnleggSkrevet: Søn 01 Okt 2006, 17:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
En liten link til samme emne: http://dilbertblog.typepad.com/the_dilbert_blog/2006/09/women_and_horse.html

InnleggSkrevet: Man 02 Okt 2006, 09:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
Little known horse fact:

Hvis du arbeider mye med hest, er du immun mot byllepest, sånn som svartedauen. Det er fordi de lusa som sprer smitten ikke takler lukta av hest, og heller finner seg et annet menneske å spise på.

Med andre ord, hester stinker så mye at ikke en gang Svartedauen vil være i nærheten av dem Very Happy

InnleggSkrevet: Tir 03 Okt 2006, 15:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Knaskerot
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006
Hester er svære og mandige, det er derfor jenter er ville etter hester.

InnleggSkrevet: Fre 06 Okt 2006, 10:17
Marilla
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004
Jeg var hestejente i .. tja. 8 år eller noe sånt. Utrolig koslig, spennende og lærerik hobby. Jeg sluttet idet jeg skulle begynne på videregående, mye fordi det er dyrt og interessen var litt lavere enn den var da jeg begynte. Det er mye i det qkel sier, fantastisk følelse å samarbeide med et beist som _kan_ kaste deg av og tråkke på deg når det bare vil, men likevel klarer du å få det til å gjøre som du sier. Pluss at dulling og strigling av hester er veldig koslig.

InnleggSkrevet: Lør 07 Okt 2006, 11:08
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg var hestejente i begynnelsen av tenåra, og her følger min forklaring på hvorfor riding er gøy. Dette virker kanskje som en litt ganske far fetched greie, men jeg syns man kan sammeligne ridning med dansing.

Det er noe med samspillet, kontroll over eget kroppspråk, små signaler som oppfattes og reageres på, kunsten å få hesten til å forstå hva du vil uten å måtte dra og sparke. Som når man skifter vekta litt lenger bak i salen og setter seg tungt ned og puster dypt, flytter hendene et par centimeter, og med en gang merker at hesten blir roligere og setter ned tempoet. Det er noe fascinerende med denne ordløse kommunikasjonen, som nesten kan sammenlignes med pardans. Dette var mye av grunnen til at jeg syntes riding var utrolig gøy, når jeg fikk det til.

Pluss at riding involverer fart og spenning, mosjon og en mulighet til å komme seg ut i naturen. Mye morsomt med andre ord.

InnleggSkrevet: Lør 07 Okt 2006, 17:39
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Hmm, jeg var ikke særlig hestejente da jeg var yngre. jeg likte hester, men kom liksom aldri til noen stall. Søster var veldig hestejente og kalrte å ordne seg hester som hun stelte osv. Men da hun fikk hest på helfór og siden kjøpte hesten fordi eieren døde blei jeg litt mer interessert. Hesten (calgary) var da drektig og fikk ei søt hoppe (marcella). Jeg var oftere i stallen enn før (en gang i mnd eller noe) i 2004 lurte min søster på om jeg ville være med på å kjøpe sønnen(Pride) til Calgary, jeg sa ja, og ble deleier. så hadde jeg Calgary på fór et år fordi min søster ikke hadde tid til henne ettersom hun hadde Marcella alene og i tillegg treneransvar for Pride (alle hestene er varmblodstravere)
Så i sommer begynte søster å snakke om at hun skulle selge Calgary. Det synes jeg var fryktelig trist, og det hele endte opp med at jeg fikk henne inn hit. Kjøpte henne for 3000 kroner. nå er jeg i stallen hver dag og bruker rundt 3000 kr i mnd på henne Razz Men hun er en gammel dame, nesten 20 år gammel og fortjener det beste. skikkelig søt er hun.

Jeg ble hestevenn og hesteier pga av barmhjertighetsprosjekt, rett og slett.

InnleggSkrevet: Tir 14 Nov 2006, 05:38
Ronja

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Hestejenter er tøffere enn andre som regel, det er en sport som gjør oss både selvstendige og gir oss (som regel) mer selvtillit.

Har vel drevet med hester nå siden, tja, jeg var seks år eller noe.

InnleggSkrevet: Man 27 Nov 2006, 02:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [12 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Vi Menn & Femme Fatale
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet