|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Lukt - viktig, viktig, viktig!!
Det er få ting som teller så mye for meg som lukt. Gutten må lukte godt, selv uten parfyme. Jeg er helt syk på det. Finner jeg noen som lukter godt kan jeg godt sniffe på dem hele dagen. Hva er det viktigste med en gutt for dere andre jenter?
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Tor 31 Aug 2006, 16:12 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005 Innlegg: 1267
|
Lukt er faktisk veldig viktig.. Uansett hva man tiltrekkes av eller ikke.
Det er forsket på dette med lukt og mellom-menneskelige forhold.
Dersom man er glad i noen (som familien sin) kommer man alltid til å synes at de lukter godt, uansett om de stinker av svette (ja, de lukter kanskje ubehaglig, men ikke vondt). Dette trekkes også over til vennskap og mulige kjærester. De man er glade i lukter alltid godt.
Derimot dersom man blir skikkelig irritert eller sinte på noen, så lukter vedkommende uansett vondt.
Man ser også at dersom noen lukter godt er det større sjangs for at man har lyst å bli kjent med vedkommende enn om vedkommende luktet vondt, uansett utseendet. Og ukjente har vanligvis ikke en bestemt god eller vond lunkt, da dette bestemmes ved førsteinntrykk eller etter at man har blitt kjent med vedkommende.
Noe man også kan si angående utseendet til folk.. folk man er venner med, kjenner godt og er glade i ser alltid bedre og bedre ut for hver dag.. Selv om du kanskje ville tenkt "ALDRI I LIVET" om du traff dem på en blind date eller på byn 
|
Skrevet: Tor 31 Aug 2006, 18:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Riktignok er jeg ikke jente, men jeg svarer litt allikevel jeg, for jeg tror begge kjønn bryr seg om dette
Lukt er særdeles viktig. Sist gang jeg virkelig var forelska - og det er lenge siden nå... første gangen jeg gav henne en klem, var det én tanke som gikk gjennom hodet mitt: hun lukter godt. Jeg har store problemer med å synes at ei jente er tiltrekkende eller attraktiv hvis hun ikke lukter godt.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tor 31 Aug 2006, 20:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
hvis en gutt ikke lukter godt, så stikker jeg før jeg har fortalt hva jeg heter og tlf nr mitt =)
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tor 31 Aug 2006, 22:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Lukt er vel omtrent oppmerksomhets-middel nr. 1 i naturen.. Revirmerking, bikkjer som snuser bak.. Er vel egentlig bare naturlig at vi har tatt med oss dette, og derfor bryr oss om lukt alle sammen..
Men hva lukter best? Parfyme eller naturlig(så fremt man er ren)?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Fre 01 Sep 2006, 08:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Sett at man tenker naturlig lukt - hvordan kjenner vi det? Jeg har aldri lagt merke til den, men har heldigvis fått høre at jeg lukter ganske godt.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Fre 01 Sep 2006, 12:12 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Merker vel ikke sin egen.. men om du lukter på en nydusjet frøken, kanskje?
|
Skrevet: Fre 01 Sep 2006, 14:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006 Innlegg: 941 Bosted: Larvik/Stjørdal
|
Klart det er viktig med lukt! Jeg går ikke utenfor døra uten deo og parfyme 
|
_________________ Det finnes ikke problemer, bare utfordringer 
Skrevet: Fre 01 Sep 2006, 18:17 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Altså... naturlig kan jo være så mangt. Når jeg har vært på hytta i to uker uten dusj har jeg forsåvidt en naturlig lukt av sol, sjø og saltvann (bader hver dag). Har man gått ei uke uten dusj og uten bad har man forsåvidt også en naturlig lukt, men noen ville kanskje foretrukket å kalle det naturlig stank.
Men jeg liker det ikke så godt når jeg kan lukte parfyma til jenta på flere meters avstand - det blir bare for mye. Nydusja, ren og uten spesielt mye av parfyme eller slikt er det jeg foretrekker.
|
Skrevet: Lør 02 Sep 2006, 15:48 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SurGodis
Spitzy (!)

Ble Medlem: 27 Aug 2006 Innlegg: 112 Bosted: Fredrikstad
|
Lukt er kjempe viktig for meg hvertfall.
Jeg klarer ikke å tenke at venner/familie/kjente lukter godt, om dem faktisk lukter drittvondt. Enten det er pga svettelukt eller andre ting, uansett hvor glad jeg er i dem.. lukter dem vondt, så lukter dem vondt
Hadde en møtt en type det kunne skjedd noe mer, hadde jeg snudd på hæla om det lukta vondt av han. Men så er jeg den type som ikke går utafor døra uten deo og parfyme også, da 
|
_________________ Kast ikke stein i glasshus !
Skrevet: Søn 03 Sep 2006, 22:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

|
| SurGodis skrev: | Lukt er kjempe viktig for meg hvertfall.
Jeg klarer ikke å tenke at venner/familie/kjente lukter godt, om dem faktisk lukter drittvondt. Enten det er pga svettelukt eller andre ting, uansett hvor glad jeg er i dem.. lukter dem vondt, så lukter dem vondt  |
Angående vond lukt, det er ikke ment slik at de man er glad i ikke kan lukte ubehaglig.
Svette, eller annet, kan godt gjøre at de lukter skikkelig ille/svært ubehaglig.
Folk en ikke liker/ er sint på lukter vondt i den grad at lukten dems gjør en fysisk uvel (kvalm).
(Lukt på grunn av jobb i grisebingen og lignende har ikke noe med dette å gjøre vel og merke)
Jeg vet ikke hvor mye det ligger i dette, men det er altså noe som er forsket på, og jeg må si jeg synes det stemmer..
Jeg merker jeg synes mine gode venner og de i familien jeg er glad i alltid lukter behaglig/grett under normale forhold, mens de jeg ikke fordrar/liker/er sinte på lukter svært ubehaglig..
Har også merket at noen i familien en stund "forandret" lukt (fra normale ok til en kvalmende lukt) en gang da jeg hadde sterke negative følelser overfor vedkommende, samtidig så forandret lukten seg tilbake til behaglig etterhvert etter at problemene oss imellom ble løst.
Uansett, jeg synes dette er fascinerende.
| SurGodis skrev: | Hadde en møtt en type det kunne skjedd noe mer, hadde jeg snudd på hæla om det lukta vondt av han. Men så er jeg den type som ikke går utafor døra uten deo og parfyme også, da  |
Var nervøs for dette en gang jeg skulle møte en jeg kjente fra nett for første gang, men viste seg jo at jeg hadde vært nervøs for intet
Og ja, for å uttale tankene mine mer rett ut:
Lukt er viktig, _svært_ viktig til tider 
|
Skrevet: Søn 03 Sep 2006, 23:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| Zylfia skrev: |
Var nervøs for dette en gang jeg skulle møte en jeg kjente fra nett for første gang, men viste seg jo at jeg hadde vært nervøs for intet
| Altså, nå har vi kamera og mikrofon, syn og hørsel, over nett.. Når kommer lukta?? 
|
Skrevet: Man 04 Sep 2006, 07:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Men jeg mener at parfymestank er like ille som sterk svettelukt, så mye er sikkert.
Lukt er faktisk noe som påvirker veldig sterkt, og for mye parfymedynking blir rett og slett bare overload.
|
Skrevet: Man 04 Sep 2006, 19:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zylfia
Hurrafantastisk

|
| Glahn skrev: | Men jeg mener at parfymestank er like ille som sterk svettelukt, så mye er sikkert.
Lukt er faktisk noe som påvirker veldig sterkt, og for mye parfymedynking blir rett og slett bare overload. |
ENIG!!!
Spesielt dersom det er vanilje eller kokos i den parfymen... 
|
Skrevet: Man 04 Sep 2006, 20:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jaqo
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004 Innlegg: 3525 Bosted: Trondheim
|
| toth42 skrev: | | Merker vel ikke sin egen.. |
Jo det gjør man
Selv dusjer jeg hver dag, så jeg lukter ikke så ille
Overdreven parfymeoverdose er fisj!!
|
_________________ De profundis...
Skrevet: Tir 05 Sep 2006, 09:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sharee
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003 Innlegg: 2291 Bosted: Trondheim
|
Jau, mye parfyme er grusomt. Hjelper lite at fyren lukter som ei såpe om man blir snufsete og generellt dårlig av å vært i nærheten.
|
_________________ Fiction is obliged to stick to possibilities. Truth isn't.
Reality is what you make of it.
Skrevet: Tir 05 Sep 2006, 18:44 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| Jaqo skrev: | | toth42 skrev: | | Merker vel ikke sin egen.. |
Jo det gjør man
| Selvfølgelig om man er svett, skitten e.l... Men kjenner du din egen lukt i hverdagen, når du er normalt ren, og ikke svett?
|
Skrevet: Ons 06 Sep 2006, 07:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Normalt ren uparfymert guttehud lukter godt...
Mulig jeg krasjer med mange nå, men fersk svette lukter godt. Om en kjæreste kommer rett fra treninga f.eks.
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Fre 08 Sep 2006, 21:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Tore lukter namnam, akkurat passe 
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Lør 09 Sep 2006, 11:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
vel..jeg syntes ikke fersk svette lukter digg..hehe..jeg liker manneparfyme! men ikke overdrevet..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Lør 09 Sep 2006, 12:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |