DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Er Severus Slur god eller ond?

Han er god!
56%
 56%  [ 9 ]
Han er ond!
6%
 6%  [ 1 ]
Noe midt i mellom!
25%
 25%  [ 4 ]
Har ikke den fjerneste ide.
12%
 12%  [ 2 ]

Antall stemmer : 16

Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Severus Slur - God eller Ond?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [22 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006
 Severus Slur - God eller Ond?

Ville bare spørre, tror dere Sverus Slur er god eller ond?

De som er usikre, eller bare intressert, bør lese denne: http://www.hogwartsprofessor.com/home.php?page=docs/GoodSnape2

Den er veldig lang, og veldig intresant!
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?

InnleggSkrevet: Lør 05 Aug 2006, 13:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Langemin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 18 Mai 2005
snape er verken god eller ond, han er sexy Cool
Men bare natten har verdensrom!

InnleggSkrevet: Lør 05 Aug 2006, 13:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Corvus
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006
Langemin skrev:

Indeed. Razz

InnleggSkrevet: Lør 05 Aug 2006, 16:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Nenja

Ble Medlem: 19 Jun 2006
Shadowless skrev:
Langemin skrev:

Indeed. Razz

Jeg tror ganske så mange vil slutte seg til dette. Very Happy
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?

InnleggSkrevet: Lør 05 Aug 2006, 21:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Langemin
Veronica
Veronica

hah x]

hva så?Razz

mennehaltså, jeg tror han er litt slem. men det liker vi? Very Happy

InnleggSkrevet: Lør 05 Aug 2006, 21:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
Severus Slur? Du mener Severus Snape? Wink

Han er ond. Veldig ond, ettersom han latersom han er snill.

InnleggSkrevet: Søn 06 Aug 2006, 15:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Shai_Tan

Ble Medlem: 08 Apr 2003
Langemin skrev:

hvor er spy smily`en når du trenger den

InnleggSkrevet: Ons 06 Sep 2006, 20:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger    Til Toppen 
Langemin
Veronica
Veronica

pfffff:P

InnleggSkrevet: Ons 06 Sep 2006, 20:36
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Snape er ekkel. Og ond.
Og jeg kan ikke fordra ham. Evil or Very Mad

Dustedustemannen.

InnleggSkrevet: Tor 07 Sep 2006, 20:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Kunstnerpiken
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 27 Aug 2006
At Slur drepte Humlesnurr var en nødvendighet, dessverre. Hadde han ikke gitt ubryterløftet ville det blitt klart hvilken side han stod på, og hadde han avgitt det og ikke drept ham ville han dødd(er det ikke så?). Slur var mye yngre enn Humlesnurr, ergo ville han kunne utrette mer i live enn ham, hvertfall over lengre tid. Derfor var det til ordenens beste, dessverre. Selv om jeg likte Humlesnurr mye bedre enn Slur.

Hva tror dere?

InnleggSkrevet: Søn 22 Okt 2006, 01:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Gnomulfen
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005
mine stakkar barn, Albus er ikke mer død enn meg... Eg vil påstå han er mer i live enn meg, om det skulle komme til en konkuranse.

InnleggSkrevet: Søn 22 Okt 2006, 01:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Gnomulfen
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Spørsmålet er ikke hvorfor slur dreper Humlesnurr, men hvordan. Se om dere kan følge meg, jeg skal prøve å snakke i enkle setninger. Slur dreper Humlesnurr (for et navn) med "The unforgivable curse", noe som fører til at han [Humlesnurr] blir kastet over muren, og forsvinner fra alles åsyn. Det er et par ting som slår meg som merkelig i denne sammenhengen. Etter som jeg husker, nå kan jeg ta feil, men skulle ikke denne forbannelsen fungere mer som en direkte frarøvelse av liv. altså, burde ikke Humlesnurr falt direkte om, på plassen, og altså ikke lettet fra bakken?

Nå er det noen gode grunner, rent litterært i å holde Humlesnurr i live, den fremste av disse er Deos in machina. Humlesnurr er en herlig redningsmann, når alt har gått a-dundas, ser jeg for meg at han dukker opp igjen, fra ingenstedts, for å redde dagen. Men jeg går for fort frem, og det vil ikke vise seg før i siste bok, la oss bevege oss tilbake til pungtet hvor Slur avslører seg som ond. Hva vet vi om Slur på dette tidspunktet?

Vi vet at Humlesnurr stolte blindt på ham. Vi vet videre at Humlesnurr ikke hadde muligheten til å delta i kampen som foregikk på Galtvort, og vi vet at Slur elsket Humlesnurr. Men dette er heller ikke viktig, det essensielle er at Slur er dyktig i å kaste formler stille. Han trenger ikke bruke ord for å bruke magi, ordene er mer en veiledning, han kan ha brukt vilken formel som helst mot Humlesnurr, som altså oppførte seg på en merkelig måte, da han dør.
Idea
Jeg skal ikke påstå at jeg vet alt, det er nok folk her med dypere kunnskap i HP enn meg, men tenk litt på det følgende;
Hvem var det Voldemort fryktet mest?
Hvem er det som i alle bøkene har virket som en pådriver i skyggene?
Hvem er det som skjelden og aldri blir overasket over situasjonen?

Det virker på meg som Humlesnurr ofte vet mer om en situasjon enn han gir intrykk av. Han er alltid tilstede, skubber, erter og dytter mennesker inn mot rett handlingsmønster. Jeg er stykt redd for at Harry kan komme til å dø i siste bok, men, mine børn, Humlesnurr vil dukke opp igjen.

InnleggSkrevet: Søn 22 Okt 2006, 13:02
Blackdawn
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 22 Sep 2006
Professor Snape, good or evil

for å si det fint, tror jeg egentlig at det er en sammensvergelse. det var en venn og jeg som kom frem til denne besluttningen. det er en sammensvergelse med Proffesor Hummlesnurr, Hagrid og Snape. dere merker sikkert at noen av navnene er engelske, Embarassed men det er fordi jeg kun kan de. oversettelsene kan var innmari teit av og til.

Men dere har min konklusjon: SAMMENSVERGELSE Exclamation

InnleggSkrevet: Man 23 Okt 2006, 18:31
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 27 Sep 2004
Kunstnerpiken skrev:
At Slur drepte Humlesnurr var en nødvendighet, dessverre. Hadde han ikke gitt ubryterløftet ville det blitt klart hvilken side han stod på, og hadde han avgitt det og ikke drept ham ville han dødd(er det ikke så?). Slur var mye yngre enn Humlesnurr, ergo ville han kunne utrette mer i live enn ham, hvertfall over lengre tid. Derfor var det til ordenens beste, dessverre. Selv om jeg likte Humlesnurr mye bedre enn Slur.

Hva tror dere?

NEIMEN HVA I %#%&#"¤%"#¤%#"??!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Jeg har ikke lest bøkene og hadde absolutt IKKE bruk for å få avslørt dette nå!!! AAARRRGH!!!!
*SKUFFEEEEEEEEEET!!!!*

Tenk litt på oss som IKKE har lest bøkene, men venter på filmene, neste gang, er du snill... Evil or Very Mad

Gnomulfen skrev:
Nå er det noen gode grunner, rent litterært i å holde Humlesnurr i live, den fremste av disse er Deos in machina. Humlesnurr er en herlig redningsmann, når alt har gått a-dundas, ser jeg for meg at han dukker opp igjen, fra ingenstedts, for å redde dagen. Men jeg går for fort frem, og det vil ikke vise seg før i siste bok, la oss bevege oss tilbake til pungtet hvor Slur avslører seg som ond. Hva vet vi om Slur på dette tidspunktet?

Vi vet at Humlesnurr stolte blindt på ham. Vi vet videre at Humlesnurr ikke hadde muligheten til å delta i kampen som foregikk på Galtvort, og vi vet at Slur elsket Humlesnurr. Men dette er heller ikke viktig, det essensielle er at Slur er dyktig i å kaste formler stille. Han trenger ikke bruke ord for å bruke magi, ordene er mer en veiledning, han kan ha brukt vilken formel som helst mot Humlesnurr, som altså oppførte seg på en merkelig måte, da han dør.
Idea
Jeg skal ikke påstå at jeg vet alt, det er nok folk her med dypere kunnskap i HP enn meg, men tenk litt på det følgende;
Hvem var det Voldemort fryktet mest?
Hvem er det som i alle bøkene har virket som en pådriver i skyggene?
Hvem er det som skjelden og aldri blir overasket over situasjonen?

Det virker på meg som Humlesnurr ofte vet mer om en situasjon enn han gir intrykk av. Han er alltid tilstede, skubber, erter og dytter mennesker inn mot rett handlingsmønster. Jeg er stykt redd for at Harry kan komme til å dø i siste bok, men, mine børn, Humlesnurr vil dukke opp igjen.

Dæven, jeg håper du har rett Gnom!!!

InnleggSkrevet: Tir 24 Okt 2006, 09:08
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
Jaqo skrev:

Jeg har ikke lest bøkene og hadde absolutt IKKE bruk for å få avslørt dette nå!!! AAARRRGH!!!!
*SKUFFEEEEEEEEEET!!!!*

Tenk litt på oss som IKKE har lest bøkene, men venter på filmene, neste gang, er du snill... Evil or Very Mad

Hvorfor leser du denne tråden hvis du ikke vil vite hva som skjer? Før eller siden måtte det jo komme en spoiler!

InnleggSkrevet: Ons 25 Okt 2006, 17:55
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Asfrith skrev:
Jaqo skrev:

*SKUFFEEEEEEEEEET!!!!*

Hvorfor leser du denne tråden hvis du ikke vil vite hva som skjer? Før eller siden måtte det jo komme en spoiler!

Vel, jeg har jo sett alle filmene, så jeg tenkte jeg kunne ha en mening, og regna med at folk kanskje tenkte på at ikke alle i hele verden har lest bøkene, men likevel vil diskutere Potter ut ifra det man vet fra filmene.... Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Ons 25 Okt 2006, 18:20
Gnomulfen
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Jaqo skrev:
Vel, jeg har jo sett alle filmene, så jeg tenkte jeg kunne ha en mening, og regna med at folk kanskje tenkte på at ikke alle i hele verden har lest bøkene, men likevel vil diskutere Potter ut ifra det man vet fra filmene.... Rolling Eyes

Stakkar vesle gutten min da, men du vet, det er stor forskjell på film og bok, og det bør ikke være noe problem å få den emosjonelle effekten av filmen, selv om du vet det vil skje. Under LOTR var eg på kino med noen hedninger (de hadde ikke lest bøkene), og disse falt fullstendig sammen da Gandalf falt ned fra broen. *oy, oy, oy. Om noen av dere ikke har lest de bøkene, eller sett de filmene enda, stopp å les nå. Og selv jeg visste at G ville dukke opp igjen, betød ikke det at jeg ikke følte et visst stikk da det skjedde, har fremdeles litt problem med å se den scenen uten å gråte. Så jeg tror ikke du vil få store problem med å nyte filmen, selv om jeg nok mener at man så godt som alltid bør lese en bok før filmen, med mindre man altså ikke er klar over at denne boken eksisterer, og når man får vite at det er et orginalverk, bør man finne frem til dette, for om mulig å sammenlikne orginal og kopi. Men det er meg.

*klappe Jaqo på hodet*

Og han er litt sexy ja, skal ikke nekte på det.

InnleggSkrevet: Ons 25 Okt 2006, 22:32
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Joda, jeg er med på den tanken...
Det er bare det at jeg HATER å få avslørt sånne overraskelser!

men, men! Skaden er allerede skjedd! Ingen vits i å klage no mer over det Razz

Jeg grein også under den Gandalf-scenen forøvrig (hver gang forresten), selv om jeg har lest boka... Wink

InnleggSkrevet: Tor 26 Okt 2006, 00:05
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jaqo skrev:

*SKUFFEEEEEEEEEET!!!!*

Kanskje en moderator kan tagge tittelen på tåden med en -SPOILER- advarsel, så andre slipper å gå i samme fella?

Kanskje dette burde bli gerenell policy for folk når man lager tråder eller innlegg som avslører innholdet i bøker og filmer?

InnleggSkrevet: Tor 26 Okt 2006, 02:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Jaqo
Erkegranul
Erkegranul

Zatharee skrev:

Kanskje en moderator kan tagge tittelen på tåden med en -SPOILER- advarsel, så andre slipper å gå i samme fella?

Kanskje dette burde bli gerenell policy for folk når man lager tråder eller innlegg som avslører innholdet i bøker og filmer?

Oooh! Ja! Det var en god idé! Very Happy

Moderatorer: DO IT!! Wink

InnleggSkrevet: Tor 26 Okt 2006, 11:34
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [22 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet