DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Lille...
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [11 Posts]  
Av Innlegg
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
 Lille...

Når skal man slutte å kalle en "lille"søster eller "lille"bror for nettopp det og begynne å si bare søster eller bare bror?

Jeg kom til skade for å si "lille"søsteren min om om søster til en av damene på jobben.. og hun utbrøt: "LILLE?" ja? lille.. hun er da vitterlig yngre enn meg.. 2 år faktisk.. og jeg tenker jo ikke på henne som en liten unge.. er fullt klar over at hun er 19.. og at hun derfor av mange regnes som voksen.. men jeg trodde hun alltid kom til å være lillesøsteren min jeg... :/

InnleggSkrevet: Ons 07 Nov 2001, 14:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
dybvik
Gjest

Re: Lille...

jeg tror ikke at lillesøster eller lillebror går så veldig mye i retning av at de er små..

jeg er da lillesøster, fordi om jeg er 22.. det er lissom jeg har to storebrødre det. skal det lissom også være negativt da ?

InnleggSkrevet: Ons 07 Nov 2001, 15:21
    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Det var det damen jeg jobbet med mente.. jeg er enig med deg jeg.. lillesøsteren min er jo lillesøsteren min selv om hun blir 80? (så sant jeg blir 82 dah.. Wink)

InnleggSkrevet: Ons 07 Nov 2001, 16:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003

Jah.

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 08:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Sku ha knocka hu der på jobben ned.. Hun må da skjønne hva du mente.. det er ikke noe unaturlig med å si lillesøster/bror, uansett alder. tror hu på jobben din er litt av en kverrulant. *baksnakke dame på jobben*

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 09:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Dame på jobben..

Damen på jobben min snakket nok ut fra egen erfaring.. hun har nemlig selv tre barn, der han yngste er like gammel som min søster.. og han blir visst sint om hans to eldre søsken kaller han "lillebror" eller omtaler han som "lillebroren min".. og hun mellomste får visst fnatt hvis han eldste kaller henne "lillesøster" eller omtaler henne som "lillesøsteren min"...

Merklig familie det der..

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 10:47
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Store...

Jeg skulle ønske jeg var lille, søste søster. men jeg er bare storesøster. Ville nok elsket å bli kalt lillesøster hele livet, jeg, ja. Kommer alltid til å kalle lillebrødrene mine for lille veffal.

Gad for et uinteressant svar på innlegg. meg ville aldri gidde å lest det, veffal.

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 17:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Re: Store...

men nå har jeg allerede lest det jo.. kan jeg skru tiden tilbake og ikkelese det? ikke at jeg hadde noe imot innlegget ditt.. hmm.. teit svar fra meg jah..

InnleggSkrevet: Tor 08 Nov 2001, 21:57
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Re: Store...

Du kan bli lillesøsteren min?

InnleggSkrevet: Fre 09 Nov 2001, 14:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jaa!

Åh, så snill du er, Anne-Stina mi!

Men marianne, hvis jeg skreiv det på begynnelsen, så ville jo ingen gidda å lest det, sant. Men når det står på slutten, så blir det bare en fin unnskyldning til d esom syns det var dårlig når de leste det. *lur*

InnleggSkrevet: Man 12 Nov 2001, 19:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurora
l33t
l33t

Re: Jaa!

Men det var jo ikke dårlig.. det var et normalt innlegg på dsgf vil jeg si.. Wink

InnleggSkrevet: Tir 13 Nov 2001, 12:33
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [11 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet