|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 2224 Bosted: Asker
|
En vennlig avgjørelse En alternativ måte å løse ting på.
Jeg satt ute med ei venninne en kveld, og etter en del øl ble vi enige om at begge to hadde møtt den store kjærligheten, det hadde gått i dass for begge to, og vi fant ut at det beste egentlig bare hadde vært om vi flytta sammen, fikk oss et par barn og levde det livet man i utgangspunktet gjør med sin kjæreste/ektefelle. Altså, som venner. Om noe vil utvikle seg kan man selvfølgelig ikke si, så det er konseptet som er poenget her.
Er dette helt forkastelig, eksisterer det allerede, eller burde det være like akseptert som det meste annet? Noen vil kanskje stille spørsmålstegn ved at to venner får barn sammen, hva mener du?
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
-- Death (Terry Pratchett: The Last Continent) --
www.baj.no / www.dsgf.no / www.galeforbundet.no
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 14:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Marilla
Spitzy (!)

Ble Medlem: 24 Mar 2004 Innlegg: 233 Bosted: Horten
|
Det eneste problemet som kan dukke opp da er om en av dere møter den store kjærligheten. Hva gjør dere da med dere to? Hva skjer med eventuelle barn?
Utover det er det en veldig god idé. :) Selv om man ikke finner den store kjærligheten må man da kunne leve et godt liv sammen med noen andre? :)
|
_________________ The ships hung in the air much the same way bricks don't...
Skrevet: Tir 20 Jun 2006, 14:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
ja tenk om dere finner den store kjærligheten når dama går gravid liksom..når først ungen er der er dere lost sammen for alltid..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 21 Jun 2006, 17:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Fair enough, men glem nå det, den store kjærligheten er funnet og tapt, hvilket er grunnlaget for dette partnerskapet, i mangel av et bedre ord.
Hvordan vil omgivelsene vurdere forholdet og barnet og at to stykker velger å gjøre det på denne måten, det var det jeg lurte på 
|
_________________ "Yes, a person's life does pass before their eyes before they die. This process is called 'living.'"
Skrevet: Ons 21 Jun 2006, 17:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Altså, om dere kan få barn sammen er det naturlig å anta at dere kan tenne på hverandre. mao er dere gode venner, trives i hverandres selskap, OG dere tenner på hverandre seksuelt.. Vis meg et ekteskap som er bedre?
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Ons 21 Jun 2006, 21:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Nov 2004 Innlegg: 500 Bosted: Underbevisstheten
|
Don't rush.. you'll see
Ikke stress med å forme resten av livet. Ha lit til kjærlighetens underverker så finner du han/henne du skal få barn sammen med og skjønner at dette her ikke var noe godt alternativ til et velfungerende samliv med en partner som elsker, og kjenner deg.
----
DAMN Crash_O ... er jeg samlivsekspert eller noe? Heldig med formuleringa synes jeg selv her..
......
|
_________________ Same old scenario, same old rain
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tor 22 Jun 2006, 01:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Hva er det som ikke gjør det til et godt alternativ?
|
Skrevet: Tor 22 Jun 2006, 01:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
Å velge å basere resten av livet (og et barns liv) på noe som kun er et vennskap. Jeg bare sammenlikner med å virkelig elske noen. Sånn tror jeg nemlig det bør være, og er ment til å være.
Elske dæ ida 
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tor 22 Jun 2006, 01:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Bare et vennskap? Med alle mann\kone forholdene som går til helvete? At to gode venner oppdrar et barn sammen ville være ideelt, fordi de ville ikke skilles, det ville være færre problemer enn i et kjærlighets-forhold, gode venner varer mye lenger nå til dags enn mann\kone. Ta det fra et skilsmissebarn; jeg tror det ville vært bedre om mine foreldre hadde bodd sammen som gode venner som har det bra sammen. Bedre for meg også.
Jeg tror også for min del det ville vært bedre å oppdra mitt eget barn med en god venn av meg enn med en mann\samboer, for hvis det går til helvete med kjæreste-forholdet blir det for mye trøbbel, for mye smerte, og med et barn fanget i midten... uff. Nei, å oppdra et barn sammen som venner syns jeg faktisk ville være en god idè. Forutsatt, selvfølgelig, at de begge to bare ser på hverandre som gode venner...
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Tor 22 Jun 2006, 21:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Crash_O
OoaHelaNatten

|
å tro at din mor å far skulle leve sammen kun som venner høres ut som en løsning for deg og ikke for de. Det måtte jo i så fall si fra seg muligheten for å leve resten av livet med en kjærlighets-partner.. Det vil ikke jeg med det første
skjønner hva du tenker asså.. er skillsmissebarn jeg og (de skilte seg i bråk når jeg var 12)
|
- = www.com.tilmeg = -
Skrevet: Tor 22 Jun 2006, 21:49 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Corvus
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Feb 2006 Innlegg: 599 Bosted: i en hjerteformet spilledåse
|
Eh, jeg har ikke sagt at de måtte si fra seg et kjærlighetsforhold...?
De kunne fint hatt hver sin kjæreste og fremdeles greid oppdra et barn sammen.
|
_________________ Everybody's Fool
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 00:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Corvus skrev: | Eh, jeg har ikke sagt at de måtte si fra seg et kjærlighetsforhold...?
De kunne fint hatt hver sin kjæreste og fremdeles greid oppdra et barn sammen. | Men hva når kjæresteforholdet utvikler seg, og samboerskap og barn er et naturlig neste steg?
Baj? hva skal dere gjøre med sex og slike kjæresteting?
|
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 09:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Sex kommer til å være en naturlig del av forholdet. Det er vanskelig å si med kjæresteting, fordi hardbarkede følelser gir utslag i hvordan man gjør ting (stort sett); kyssene blir mer lidenskapelig osv, men det er jo ikke noe i veien for at man gjør typiske kjæresteting, synes jeg.
Nå sier jeg ikke at lidenskap er umulig uten kjærlighet, altså, bare at det stort sett utgjør en forskjell.
|
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 09:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Baj skrev: | Sex kommer til å være en naturlig del av forholdet. Det er vanskelig å si med kjæresteting, fordi hardbarkede følelser gir utslag i hvordan man gjør ting (stort sett); kyssene blir mer lidenskapelig osv, men det er jo ikke noe i veien for at man gjør typiske kjæresteting, synes jeg.
Nå sier jeg ikke at lidenskap er umulig uten kjærlighet, altså, bare at det stort sett utgjør en forskjell. |
Men kan dere være komfortable med å ha sex og kos og kyssing uten kjærlighet? Og om man er komfortabel med det over lengre tid, ER ikke det kjærlighet? Om man har lyst på personen fysisk, man kan tenke seg å bo sammen, ha barn sammen og alt annet, er ikke det kjærlighet?
|
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 09:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Jeg har ikke noe problemer med å være komfortabel med sex, kos, kyssing uten kjærlighet, men jeg mener alt kan forbedres, og det blir noe annet når følelser er involvert.
That said, så vet jeg ikke om jeg har noe godt svar på spørsmålet ditt. Det er jo klart det ligner mistenkelig på kjærlighet hvis et forhold er på denne måten, men på en annen side - for å ta det gitte eksempelet med meg og venninnen min - er jeg ikke forelsket i henne, eller har følelser som kan tolkes i retning kjærlighet annet enn at jeg er glad i henne. Hun er en av mine beste venninner, men slike ting virker allikevel naturlig.
|
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 10:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Well, du har dine tolkninger.. men for min del, hvis sex og kyssing virker naturlig og fristende, vil jeg jo se det som hvertfall et tegn på kjærlighet.. om ikke det er naturlig for deg å ha sex med alle venninnene dine da.. 
|
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 11:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
RoR
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Okt 2003 Innlegg: 178 Bosted: Trondheim
|
Høres i alle tilfeller ut som noe som kan finne på å utvikle seg til å bli kjærlighet eller noe som ligner veldig.
Så igjen, hva skjer hvis en av dere møter den store kjærligheten da?
Jeg synes det høres ut som en mye bedre løsning enn å være alene og aldri ha barn. Men det er også stor fallhøyde her. (Det er det forsåvidt alltid i et forhold da.)
|
_________________ Never me...
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 12:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
det forholdet deres er jo egentlig et kjæresteforhold da spør du meg..ser ikke helt forskjellen..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 12:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Baj
Crash Test Dummy

|
Forskjellen er at vi ikke er kjærester. Vi elsker hverandre ikke. Vi er ikke forelsket i hverandre, men velger å bo sammen og få barn sammen.
Jeg burde vel skrive "vi" for å unngå noen misforståelser her, dette er et tenkt scenario
Sitat: | Men det er også stor fallhøyde her. |
Det er jeg helt enig i.
|
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 12:25 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
RoR
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Okt 2003 Innlegg: 178 Bosted: Trondheim
|
Er dette noe du vurderer seriøst eller er det bare et tankeeksperiment spunnet ut av noen øl og god stemning?
|
_________________ Never me...
Skrevet: Fre 23 Jun 2006, 12:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |