DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Alder - det har da noe å si?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
 Alder - det har da noe Ã¥ si?

Jeg har ei vennine som er 18 og som ligger med en som er 28. Det synes jeg egentlig var en ganske stor forskjell, helt til ei på skolen, som er 17, fortalte at hun holder på med en, som hun har hatt sex med lenge og som er 35. Det har hun gjort siden hun var 16. Hun kunne jo vært dattera. Det samme med en fyr, som faktisk lå med vennina til mora til bestevennina hans. Han var 18 og hun 40.. Er dette helt greit? Jeg synes virkerlig ikke det.

Det virker som om det er greit å ligge med mennesker som er mye eldre enn en selv, men ikke å være sammen med dem.

InnleggSkrevet: Fre 05 Mai 2006, 10:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
arntis
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 23 Jan 2006
Det foregår mye rart på sørlandet... Wink

Jeg bryr meg egentlig ikke så veldig om hva aldersforskjellen er, selv om de eksemplene du nevner nok blir sett på som ganske drøye av samfunnet. Jeg synes ikke det burde være så viktig hva andre folk driver med, bare de trives og har det godt sammen.

Samfunnet som helhet ville kanskje vært sunnere om dét var den vanlige holdningen, istedet for all navlebeskueingen og moraliseringen som er vanlig i dag.

Det høres kanskje litt for hippie ut, men hvorfor ikke? Bedre å chille enn å stresse...
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!"

InnleggSkrevet: Fre 05 Mai 2006, 12:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Pfft... så lenge kjemien mellom de to stemmer og det ikke er snakk om overgrep ser jeg ikke problemet!

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Fre 05 Mai 2006, 13:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Litt enig med tittan.. Hvis begge parter er voksne(les: 15-16 er ikke voksen) og selvstendig tenkende, kan aldersforskjellen være ganske stor før jeg reagerer..
Grunnen til at det virker som det er greit med sex mellom en på 18 og ei på 40, men ikke med et forhold, er at et forhold med en slik aldersforskjell garantert ikke ville fungere. Men dét er ingen grunn til at det ikke skulle funke å ha god sex.
MAO er aldersforskjeller når det gjelder sex noe helt annet enn når det gjelder forhold..

synes (eldste parts alder)/2+7 er en fin formel når man snakker aldersforskjell i forhold.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 05 Mai 2006, 14:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
nala
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 27 Mar 2003
Ja. Alder har noe å si, så lenge den ene parten ikke er voksen. Rolling Eyes (personlig mening; Over 18år)
Om en 16åring har sex med en på 35, så sier det mest om mannen på 35år! Og eneste kommentar: Fysj! Evil or Very Mad (Grenser ærligtalt til pedofili!)

Men!
Når man er voksen, spiller det ingen rolle om partner er 10, 30 eller 50 år eldre Wink Da er det et eget valg. Om et forhold vil fungere mellom ei på 20 og en på 60år, er en helt annen sak! Laughing
SÃ¥ lenge begge parter har det bra, spiller det vel ingen rolle for omverden Smile

InnleggSkrevet: Fre 05 Mai 2006, 15:07
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
En av mine beste venner her oppe i det høye nord er 28 år, og samboeren blir snart 42. Mange lurer på hvordan de ble sammen, men de har det godt sammen og har vært samboere i mange år. Jeg ser ikke noe problem her.

Jeg er enig med Tittan, er begge voksne samtykkende menesker er det bare å holde ut...

InnleggSkrevet: Fre 05 Mai 2006, 17:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
en jente på 16 år med en kjæreste på 26, er noe helt annet enn et kjærestepa på 26 og 36 år.
den på 16 år er i en heeelt annen fase enn hva en 26 åring er..

InnleggSkrevet: Søn 07 Mai 2006, 20:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
aniraC skrev:
en jente på 16 år med en kjæreste på 26, er noe helt annet enn et kjærestepa på 26 og 36 år.
den på 16 år er i en heeelt annen fase enn hva en 26 åring er..

Joda
Men kommer også an på hvor modne folk er..

InnleggSkrevet: Søn 07 Mai 2006, 21:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
Om alder har noe å si? Biologisk, ganske lite vil jeg tro. Det er jo veldig kulturavhengig hvor mye alder skal ha å si. En i klassen min, på 19, har en stund nå vært sammen med en nesten-40-åring. Har såvidt begynt å vende meg til det, men synes fremdeles det er veldig rart. Og grunnen til det er vel at andre mennesker har lært meg at det er veldig rart. For 2000 år siden hadde jeg kanskje ikke reagert noe..?

InnleggSkrevet: Søn 07 Mai 2006, 21:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Slutter meg til endel andre over her - så lenge det er snakk om forhold mellom noenlunde likeverdige parter og det ikke er snakk om overgrep, så er det da helt utmerket at folk har det... uhm... utmerket sammen Smile

InnleggSkrevet: Søn 07 Mai 2006, 22:51
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Enig med Glahn. Det er sært som faen når man hører om det så nært første gang, men man venner seg til det. Det fins strengt tatt rarere ting folk er vant med.

InnleggSkrevet: Tir 09 Mai 2006, 12:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
magnon
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003
nala skrev:
Ja. Alder har noe å si, så lenge den ene parten ikke er voksen. Rolling Eyes (personlig mening; Over 18år)
Om en 16åring har sex med en på 35, så sier det mest om mannen på 35år! Og eneste kommentar: Fysj! Evil or Very Mad (Grenser ærligtalt til pedofili!)

SÃ¥ fint at dine personlige meninger er dine personlige, og ingen andres. Smile

InnleggSkrevet: Lør 03 Jun 2006, 16:10
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Jeg synes at når man begynner å nærme seg 20 har ikke aldersforskjeller så mye å si lenger. Da er man "voksen" og hjernen er ferdig utviklet. At 16 åringer har forhold med voksene menn er ikke helt bra, med mindre det er oppriktig kjærlighet fra begge sider.
Det finnes modene 16 åringer, men flertallet er jo bare.. 16 åringer.. Og det er ikke noe galt med det, men man er ung og kan lett bli utnyttet. Og som tidligere nevnt, hjernen er ikke ferdig utviklet (den blir vel ferdig når man er 18-19 år).

InnleggSkrevet: Søn 04 Jun 2006, 16:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
Ennasus skrev:
Jeg synes at når man begynner å nærme seg 20 har ikke aldersforskjeller så mye å si lenger. Da er man "voksen" og hjernen er ferdig utviklet. At 16 åringer har forhold med voksene menn er ikke helt bra, med mindre det er oppriktig kjærlighet fra begge sider.
Det finnes modene 16 åringer, men flertallet er jo bare.. 16 åringer.. Og det er ikke noe galt med det, men man er ung og kan lett bli utnyttet. Og som tidligere nevnt, hjernen er ikke ferdig utviklet (den blir vel ferdig når man er 18-19 år).

nei det finnes ikke mange 16 åringer som vet hva oppriktig kjærlighet er altså..når jeg bodde i karibien hadde jeg et forhold til en mann som jeg trodde var 21, men det viste seg at han var MYE eldre..uansett.. veeldig mange menn (eller for den saks skyld kvinner) utnytter små barn...uff Sad

InnleggSkrevet: Man 05 Jun 2006, 09:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jeg tror ikke alder har så mye å si når man passerer noen og tjue år, senere blir det heller hvilke "faser" av livet man er i. Har du akkurat starta som student så har du litt andre interesser og tidsbruk enn en som har jobba fast i noen år. Det samme blir mer og mer tydlig hvis den ene personen ikke er ferdig med videregående ennå, mens den andre har jobba i mange år.

Fikk litt sjokk når jeg var fadder for de nye studentene i fjor, og så hvor "små" de så ut (de kunne være 4 år yngre enn meg). Det kan så klart variere fra person til person, men jeg tror forskjellene blant oss blir mindre jo eldre vi blir, men at det først er etter et par år som student/arbeidstaker at alder slutter å ha betyning.

InnleggSkrevet: Man 05 Jun 2006, 10:26
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
haakoo skrev:
Fikk litt sjokk når jeg var fadder for de nye studentene i fjor, og så hvor "små" de så ut (de kunne være 4 år yngre enn meg).

Hva tror du jeg følte da jeg startet på bachelor som 30åring? Rolling Eyes Herregud så små de fleste andre var...

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Man 05 Jun 2006, 15:03
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg må si det er ganske stor forskjell å merke mellom folk på min alder, og 20-åringer også. Ikke hele tiden, men ganske ofte. Ikke nødvendigvis så mye pga forskjeller i modenhet, men pga forskjeller i erfaring og hvor man er i livet. Man får gjerne på en måte mer... pondus (og da snakker jeg ikke om kulemage, nei) etter hvert som man får noen fler år bak seg. Det blir kanskje litt mer vekt bak det en tenker, sier og gjør.

Må si meg enig med Tittan også - ferske studenter er virkelig... ferske. Husker veldig godt hvordan det var å ta kurs på mellomfagsnivå (eller hva de når kaller det nivået for noe nå) sammen med studenter som kanskje tok sitt første kurs på det nivået, mens det for meg var det 6. året med studier. Jeg hadde en rutine og selvsikkerhet i selve det å studere som 20-åringene ikke kom i nærheten av.

InnleggSkrevet: Man 05 Jun 2006, 16:52
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005
Glahn skrev:
Jeg hadde en rutine og selvsikkerhet i selve det å studere som 20-åringene ikke kom i nærheten av.

*Plystre uskyldig* Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Ons 07 Jun 2006, 16:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Men siden når ble fornuft og intelligens noe som hadde noe å si på hvem man forelsker seg i?

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Ons 07 Jun 2006, 16:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Nei, når det gjelder hvem man forelsker seg i, så har det nok fint lite å si. Men for hvorvidt den forelskelsen varer eller ikke, og hva man klarer å gjøre ut av den...

InnleggSkrevet: Tor 08 Jun 2006, 19:46
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet