DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SkSk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
USA sitt fantastiske lovverk
Start Nytt Tema   Svar p Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [33 Posts]   G til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
 USA sitt fantastiske lovverk

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article619997.ece

Det er jo imponerende.

InnleggSkrevet: Ons 26 Apr 2006, 09:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Herre.. Syns jeg hører Dovre knirke.
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 26 Apr 2006, 11:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Alvorlig talt.. Jeg lo da jeg hørte det fantes en lov som ga dødsstraff for selvmordsforsøk, dette er bare idioti.

InnleggSkrevet: Ons 26 Apr 2006, 11:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Sitat:
De trekker deretter følgende konklusjon: Hvis du kopierer Craig Davids cd kan du få ti år i fengsel, men hvis du slår til ham slik at han havner i koma i en uka, vil du havne bak murene i seks år.

Dette gjelder vel for Brittney og gjengen også? Twisted Evil

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 26 Apr 2006, 11:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
Tittan skrev:
Sitat:
De trekker deretter følgende konklusjon: Hvis du kopierer Craig Davids cd kan du få ti år i fengsel, men hvis du slår til ham slik at han havner i koma i en uka, vil du havne bak murene i seks år.

Dette gjelder vel for Brittney og gjengen også? Twisted Evil

Du kom meg i forkjøpet, Tittan, var omtrent det jeg ville sagt også. Tror nok jeg ville fått seks år bak murene, for å si det sånn Smile

InnleggSkrevet: Tor 27 Apr 2006, 20:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
Det jeg har mest lyst til og vite er HVORDAN de planlegger og stoppe problemet, det nytter ikke og stenge ned alle torrentsidene som finnes, og hvis de stenger ned en side så kommer en ny en og tar dens plass... Hvorfor bruke tid og penger på og løse et problem som er dødfødt?

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Fre 28 Apr 2006, 01:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Vaffeldyret
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Des 2005
mathianus skrev:
Alvorlig talt.. Jeg lo da jeg hørte det fantes en lov som ga dødsstraff for selvmordsforsøk, dette er bare idioti.

Shocked

InnleggSkrevet: Sn 30 Apr 2006, 21:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
abroke
Främling
Främling

Ble Medlem: 01 Mai 2006
Amerikanske politikkere greier å gjøre det ene sjakktrekket etter det andre.... Shocked

InnleggSkrevet: Man 01 Mai 2006, 15:46
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Norske politikere er ikke langt bak, da. Siste nå er en ny lov om sikring av barn i bil som i praksis gjør det ulovlig å frakte barn som er under 150 cm høye men veier mer enn 36 kg i bil. Noe som gjelder rimelig mange, normalt tunge norske barn. Dette fordi det rett og slett ikke finnes barneseter som beregnet for så tunge barn, under 150 cm høye.

Men virkeligheten er jo bare en irriterende bagatell som våre politikere virkelig ikke kan forholde seg til.

InnleggSkrevet: Man 01 Mai 2006, 16:12
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Glahn skrev:
Norske politikere er ikke langt bak, da. Siste nå er en ny lov om sikring av barn i bil som i praksis gjør det ulovlig å frakte barn som er under 150 cm høye men veier mer enn 36 kg i bil. Noe som gjelder rimelig mange, normalt tunge norske barn. Dette fordi det rett og slett ikke finnes barneseter som beregnet for så tunge barn, under 150 cm høye.

Men virkeligheten er jo bare en irriterende bagatell som våre politikere virkelig ikke kan forholde seg til.

Det er bare to centimeter fra å gjøre det ulovlig å frakte meg i bil... Shocked

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Tir 02 Mai 2006, 00:22
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ja, det er litt pussig det der. Hva med bilførere som er under 150 høye - de finnes jo - og som veier mer enn 36 kg? Skal de sitte i godkjent barnesete mens de kjører?

InnleggSkrevet: Tir 02 Mai 2006, 22:56
Knappestøper
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mar 2006
Amerikas lover og måten de blir styrt på er bare rett og slett til å grine av

InnleggSkrevet: Fre 05 Mai 2006, 12:35
magnon
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 15 Mar 2003
Det at lovene finnes er vel ingen garantist for at utøvende myndighet ønsker å forfølge det, og hvis de gjør det, at dømmende myndighet vil domfelle det. Mye av rettstradisjonen her til lands er fornuftsbasert i tiltaltes favør.

Det er kanskje lovfestet at man ikke kan bruke disse barnesetene, men ingen ville finne på å forfølge det. Vi har heller ikke tradisjon for slikt.

Til sammenligning er det ingen lover som sier at vi har en statsminister som øverste utøvende myndighet i en regjering. Det er dog tradisjon fra slutten av 1800-tallet og regnes som like gyldig som Grunnloven. Tradisjon er viktig i jussen, og amerikanerne har en tendens til å være veldig kjipe når det gjelder det.

InnleggSkrevet: Fre 05 Mai 2006, 12:52
Knappestøper
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 13 Mar 2006
så på dagsrevyen nå i kveld at flere stater (noen har allerede innført det) vurderer en lov som gjør det greit å skyte noen hvis du føler deg trua. en borttauingsbilfører hadde skutt og drept en ubbevæpna bilist, fordi han følte seg trua.
de vill altså innføre en lov som gjør det helt OK å drepe! og folk tror faktisk at kriminaliteten vil gå ned av det, at folk ikke vil bryte seg inn hos folk fordi de kan ha våpen og rett til å skyte. men tjuver kan da ha med seg våpen de og, for hvis de føler seg trua av de som bor der så er det jo bare å skyte.. hvor er logikken liksom? for å få ned kriminalitet så må de jo gjøre våpenlovene strengere, ikke friere! amerikanere er skrudd i huet, og nå skyter de seg selv i begge føttene...

InnleggSkrevet: Sn 07 Mai 2006, 21:16
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Knappestøper skrev:
så på dagsrevyen nå i kveld at flere stater (noen har allerede innført det) vurderer en lov som gjør det greit å skyte noen hvis du føler deg trua. en borttauingsbilfører hadde skutt og drept en ubbevæpna bilist, fordi han følte seg trua.
de vill altså innføre en lov som gjør det helt OK å drepe! og folk tror faktisk at kriminaliteten vil gå ned av det, at folk ikke vil bryte seg inn hos folk fordi de kan ha våpen og rett til å skyte. men tjuver kan da ha med seg våpen de og, for hvis de føler seg trua av de som bor der så er det jo bare å skyte.. hvor er logikken liksom? for å få ned kriminalitet så må de jo gjøre våpenlovene strengere, ikke friere! amerikanere er skrudd i huet, og nå skyter de seg selv i begge føttene...

Det er derfor det er så fint å vite at Darwin hadde rett Wink Problemet vil jo forsvinne etterhvert...

InnleggSkrevet: Sn 07 Mai 2006, 22:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
SparrowN
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 28 Feb 2005
Friere våpenlover, som dette strengt talt må regnes som, fører kun til en ting: frykt.

Frykt avler som kjent hat, ofte gjennom fremmedgjøring.
Frykt avler friere våpenlover.

Hvorfor arver liberale våpenlover frykt? Jo, fordi du dermed kan anta at enhver som passerer deg på gata kan være en potensiell overfallsmann. En av to; vedkommende er en som bruker loven, kontra at vedkommende er en som misbruker loven. Du må for all del ikke skremme vedkommende, han/hun har dermed rett til å drepe deg, og du kan bare gjette om vedkommende har et motiv får å få deg av veien - tankens kraft er mektig.

Osv, osv.

InnleggSkrevet: Man 15 Mai 2006, 22:04
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Alltid like rørende er det uansett, når noen mennesker tror at det blir færre drap og skuddskader av at alle får lov til å ha skytevåpen Smile

InnleggSkrevet: Man 22 Mai 2006, 19:26
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
Heh, som jeg alltid sier, mennesker er langt ifra rasjonelle...

InnleggSkrevet: Tir 23 Mai 2006, 14:45
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
“Gun control? We need bullet control! I think every bullet should cost 5,000 dollars. Because if a bullet cost five thousand dollar, we wouldn't have any innocent bystander .”

Chris Rock

Geniale mannen! Very Happy

InnleggSkrevet: Tir 28 Nov 2006, 10:23
Nenja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 19 Jun 2006
Pyro skrev:
“Gun control? We need bullet control! I think every bullet should cost 5,000 dollars. Because if a bullet cost five thousand dollar, we wouldn't have any innocent bystander .”

Chris Rock

Geniale mannen! Very Happy

"You know, he must have done something, he have a five thousand dollars bullet up his ass!"
Men er det noen som forstår,
hvordan de kan få sove når,
de henger etter tærne?

InnleggSkrevet: Lr 02 Des 2006, 16:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [33 Posts]   G til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar p Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Politikk & Religion
G Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare p temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet