DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
(Ikke lenger) nyeste tegning: kjæresten min
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
 (Ikke lenger) nyeste tegning: kjæresten min
se så søt hun er =)

Jeg tegnet kjæresten min for få dager siden =) Brukte rutenettverk på 5cm + passer for å plassere alt nøyaktig. svart og Kritt, h2 og b2 blyant og papir-løftedings til å gni ut krittet. A4 format.. Brukte 5-6 timer. Lurer på om det er noe galt med ene øyet? Vanskelig å rette opp nå, som jeg har sprayet den allerede. Spesielt når jeg ikke kan sette fingeren på hva som er rart.

Hun er enda penere i virkeligheten... :P
Edit:Byttet server fra deviantart til stat.no:

http://home.no.net/plss/tegninger/Marita600.jpg
Større versjon

InnleggSkrevet: Lør 22 Apr 2006, 21:45
Sist endret av Optimist den Fre 18 Aug 2006, 21:09, endret 2 ganger
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
FÃ¥r ikke opp noe bilde jeg...

InnleggSkrevet: Lør 22 Apr 2006, 23:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 06 Apr 2006
Ikke jeg heller.

Forresten, hva er en papir-løftedings?

InnleggSkrevet: Søn 23 Apr 2006, 00:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Deviantart liker nok ikke ekstern linking (veldig få store sider tillater dette...)

Dere kan se bildet her: http://ic1.deviantart.com/fs10/i/2006/112/5/5/Marita_by_Adrian87.jpg

InnleggSkrevet: Søn 23 Apr 2006, 00:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Sorry, funka ikke det heller...

Ekstern link skrev:
Forbidden
You don't have permission to access the page at http://ic1.deviantart.com/fs10/i/2006/112/5/5/Marita_by_Adrian87.jpg. Please consult our help library if you need any assistance.

InnleggSkrevet: Søn 23 Apr 2006, 01:02
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Kopier og lim adressen i stedet for å trykke på linken, se om det hjelper

InnleggSkrevet: Søn 23 Apr 2006, 01:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Merkelig. Nå ser jeg bilde i førsteposten, men det gjorde jeg ikke i stad...

Hun ser nydelig ut, og bildet er veldig bra. Når du sier det, kan jeg også se at noe ikke virker helt logisk med øynene. Kanskje det er det venstre øyet som er litt større enn det høyre? Eller bare avstanden mellom dem som er større enn størrelsen på selve øynene skulle tilsi?

Kanskje jeg bare pirker her, bildet er jo uansett veldig bra. Jeg klarer ikke å lage slike bilder...

InnleggSkrevet: Søn 23 Apr 2006, 01:44
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Hvis du har vært inne på linken så er bildet cachet, og vil derfor vises i posten Smile

Men ja, flott bilde, sånn for å være on topic.

InnleggSkrevet: Søn 23 Apr 2006, 01:58
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Asfrith skrev:
Ikke jeg heller.

Forresten, hva er en papir-løftedings?

Her er en papir-løftedings:
http://www.artmaterials.com.au/images/blend_stick220.jpg

Nødvendig for helt jevn overflate, selv om de fleste lærere skyr jevne overflater...

InnleggSkrevet: Søn 23 Apr 2006, 10:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Asfrith skrev:
Merkelig. Nå ser jeg bilde i førsteposten, men det gjorde jeg ikke i stad...

Hun ser nydelig ut, og bildet er veldig bra. Når du sier det, kan jeg også se at noe ikke virker helt logisk med øynene. Kanskje det er det venstre øyet som er litt større enn det høyre? Eller bare avstanden mellom dem som er større enn størrelsen på selve øynene skulle tilsi?

Kanskje jeg bare pirker her, bildet er jo uansett veldig bra. Jeg klarer ikke å lage slike bilder...

Hvis pirking er det eneste som er nevneverdig, så er det jo helt nødvendig med pirking for å forbedre seg Razz pirk i vei.. dessverre er det ikke så enkelt som avstanden mellom dem, den har jeg sjekket. kanskje det er at de nedre øyenvippene er sterkere på den ene siden...

InnleggSkrevet: Søn 23 Apr 2006, 10:06
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Woha, du er flink! Shocked

Vil du ha pirk, så værsågod. Mesteren av flisespikkeri trår til: Wink Razz

For meg ser det ut som om det som er feil med denne tegningen, er at (hennes) høyre øye ikke helt stemmer. Øyet er litt for lite, og det har en for rett vinkel i forhold til hvor mye hun skakker på hodet. Hele øyet burde altså vært tiltet litt mot (hennes) høyre side. Det er også en liten "knekk" ved den innerste øverste kanten på øyevippene (inn mot nesa), som kanskje er litt skarp i forhold til det andre øyet? (kan kanskje hjelpe å slenge på en ekstra øyevipptupp, eller mykne/gni ut litt)

Ut ifra den skyggen+hårstrået som ligger inntil høyre side av ansiktet, synes jeg det ser ut som det er litt smalere her enn på andre siden? (fra kinnbena og opp) Men, nå vet jeg ikke hvordan hun ser ut i virkeligheten Wink

Det kan hende det bør tegnes inn litt mer skygger i venstre øyekrok, inn mot nesa, for det feltet ser litt "flatt" ut... men den delen av et ansikt er helt ubegripelig vanskelig å tegne egentlig. Sist jeg prøvde (leeenge siden), så tegningen min ut som en ork Confused

Alt det andre ser helt perfekt ut. Og jeg sier meg enig med alle andre; du tegner fantastisk! Jeg bøyer meg i støvet Smile

Veldig pen kjæreste, forresten. Smile

InnleggSkrevet: Man 24 Apr 2006, 18:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Optimist skrev:

Her er en papir-løftedings:
http://www.artmaterials.com.au/images/blend_stick220.jpg

Ah, en sånn... Slike har jeg jo tross alt brukt før.

Etter nøyere studering av bildet ditt, tror jeg nå at det er graderingen av neseryggen som gjør at bildet ser litt feil ut. Men som forrige taler nevner, denne delen av ansiktet er VANSKELIG. Jeg får det i alle fall ikke til...
Men dette blir uansett mikropirking, for bildet er jevnt over SUVERENT! Keep up the good work!

InnleggSkrevet: Man 24 Apr 2006, 18:51
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

calyptomena skrev:
Woha, du er flink! Shocked

Vil du ha pirk, så værsågod. Mesteren av flisespikkeri trår til: Wink Razz

For meg ser det ut som om det som er feil med denne tegningen, er at (hennes) høyre øye ikke helt stemmer. Øyet er litt for lite, og det har en for rett vinkel i forhold til hvor mye hun skakker på hodet. Hele øyet burde altså vært tiltet litt mot (hennes) høyre side. Det er også en liten "knekk" ved den innerste øverste kanten på øyevippene (inn mot nesa), som kanskje er litt skarp i forhold til det andre øyet? (kan kanskje hjelpe å slenge på en ekstra øyevipptupp, eller mykne/gni ut litt)

Ut ifra den skyggen+hårstrået som ligger inntil høyre side av ansiktet, synes jeg det ser ut som det er litt smalere her enn på andre siden? (fra kinnbena og opp) Men, nå vet jeg ikke hvordan hun ser ut i virkeligheten Wink

Det kan hende det bør tegnes inn litt mer skygger i venstre øyekrok, inn mot nesa, for det feltet ser litt "flatt" ut... men den delen av et ansikt er helt ubegripelig vanskelig å tegne egentlig. Sist jeg prøvde (leeenge siden), så tegningen min ut som en ork Confused

Alt det andre ser helt perfekt ut. Og jeg sier meg enig med alle andre; du tegner fantastisk! Jeg bøyer meg i støvet Smile

Veldig pen kjæreste, forresten. Smile

Takk for en skikkelig omgang i pirk, jeg elsker sånn Razz Du har nok rett i det meste..

Vinkelen på øynene skal være helt korrekt, jeg målte med passer, men de blir fort litt forflyttet mens jeg tegner... Og etter det er det veldig vanskelig å se hva som egentelig er feil, samtidig som at små feil lett synes godt, og et ansikt som er skjevt er vanskelgi å få feilfritt...
Som du sier, tinningen stikker litt for langt ut i forhold til kinnet, det stemmer nok i forhold til virkeligheten..
Når det gjelder skyggelegging, har du og rett, det er viktig å skyggelegge slik at det kommer former fram. På bildet av henne er det mange flater som er helt grå uavhengig av form, så jeg må overdrive noen skygger sterkt.
Takker for konstruktiv kritikk ^^ Resten av dere også

InnleggSkrevet: Man 24 Apr 2006, 19:56
Eruanna
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 07 Apr 2004
Jeg syns det er en veldig bra tegning. Jeg velger å se helheten, og gidder ikke henge meg opp i småting som man kan pirke fram Wink

Jeg liker virkelig portrettene dine. Gleder meg til å se mer =)

InnleggSkrevet: Man 24 Apr 2006, 20:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Vi vil ha mer Amèlie Smile

InnleggSkrevet: Tir 25 Apr 2006, 03:17
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003

hoho. angående øynene: ikke alle mennesker har HELT symmetriske øyne. bla meg Razz

InnleggSkrevet: Fre 28 Apr 2006, 00:11
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Sant det, de færreste har helt symmetriske øyne. Men som oftest er det bare den som har øynene som klarer å se det. Men på bildet jeg har (der er for øvrig det ene øyet hennes dekt av skygge fra nesa, og synes nesten ikke) så virker det symmetrisk...

InnleggSkrevet: Fre 28 Apr 2006, 17:53
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Jeg syns du skal slutte å prøve å finne ut hva som er feil med bildet ditt, Optimist. Tross alt er dette et bilde veldig få andre kunne klart å lage. Jeg klarer det i alle fall ikke... Sad

InnleggSkrevet: Fre 28 Apr 2006, 20:24
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Man burde alltid forsøke å forbedre seg, selv om man er god! Smile

InnleggSkrevet: Lør 29 Apr 2006, 00:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Asfrith
Erkegranul
Erkegranul

Sant nok, men å prøve å finne feil i alt man gjør hjelper ikke... Sier ikke at Optimist gjør det, men hadde jeg fått til et bilde noe i nærheten av dette, hadde jeg blitt overlykkelig. For den del, hadde jeg hatt en kjæreste med et ansikt som det, hadde jeg også blitt lykkelig...

InnleggSkrevet: Lør 29 Apr 2006, 00:38
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Fra Penn og Pensel
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet