DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Hjernemasse
Hvordan takle Ä slutte pÄ skolen??
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Av Innlegg
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
 Hvordan takle Ă„ slutte pĂ„ skolen??
Jeg er helt fra meg...

Til sommeren er jeg ferdig med russetida, og flytter trolig til England. Da fÄr jeg kanskje aldri mer se mange av de jeg treffer for tiden.
Og det fÄr selv meg til Ä bli helt fra meg. Da jeg sluttet pÄ ungdomsskolen, var jeg helt deppa. Da kjente jeg ganske fÄ i klassen, og skulle fremdeles bo i samme by.

Denne gangen kjenner jeg sikkert 100 elever pÄ avdelingen, alle i elevrÄdsstyrene pÄ skolen, alle jeg har trent med og truffet utenom. Mange av dem er jeg gode venner med. Det er ikke alle som har msn, og uansett kan jeg ikke legge til mange.

PÄ ungdomsskolen prÞvde jeg Ä fÄ litt stÞtte gjennom fotografering. Jeg trodde at hvis jeg hadde masse bilder av alle, skulle det gÄ bra. Slik ble det ikke, og jeg var veldig trist nÄr sommerferien starta.

Jeg er omtrent aldri deppa, men nÄ er jeg redd for Ä fÄ hele russetida Þdelagt av at jeg mÄ si farvel til folk. Folk jeg liker godt, folk jeg har vÊrt forelska i, folk jeg er glad i og andre folk... I dag ble dette utlÞst av at jeg sÄ russerevyen, med mange kjente ansikter overalt.

Åssen takler jeg, eller du sĂ„nt?

InnleggSkrevet: Tir 04 Apr 2006, 19:37
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Audi
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mai 2003
Vet ikke helt om jeg er den rette til Ä svare pÄ dette, jeg likte igrunnen ikke skolen jeg gikk pÄ og var glad for Ä flytte. Vgs tok jeg pÄ internatskole, sÄ jeg hadde bokstavelig talt bodd oppÄ klassekammeratene mine i tre Är.. Jeg trodde dette skulle gÄ kjempefint, men da siste dag kom ble jo alt ufattelig trist!

Eneste rÄdet jeg kan komme med er at du bÞr nyte tida du har igjen, ikke tenk pÄ at nÄ er det sÄ-og-sÄ mange dager igjen til du ikke lenger fÄr se de, men kanskje mer pÄ at du fÄr se de nÄ? Du fÄr vÊre med de nÄ, og det er nÄtida som gjelder!

Ellers kan jeg bare si at dersom dere faktisk er gode nok venner sÄ vil dere finne en mÄte Ä holde kontakt, eventuelt sÄ vil vennskapet overleve ikke-kontakt.. Etter jeg slutta pÄ vgs forsvant mine venner ca overalt, og da mener jeg OVERALT! Hadde ei i Honduras og ei pÄ New Zealand for Ä gi eksempler, men jeg anser de fremdeles som vennene mine.. selvsagt savner jeg Ä se de hver dag, men samtidig er det godt Ä slippe Ä bo pÄ de..

Det samme skjedde da jeg slutta pÄ ungdomsskolen og skulle flytte til denne internatskolen, de vennene jeg hadde da har jeg fremdeles, selv om det gjerne gÄr flere mÄneder mellom hver gang jeg prater med de.

Vet ikke om dette hjalp i det hele tatt.. men det er mine erfaringer..

InnleggSkrevet: Tir 04 Apr 2006, 20:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Du kan spĂžrre deg selv fĂžlgende: vil du se fremover i livet ditt, eller bakover?

NÄ var jeg aldri noen stor sosial suksess pÄ skolen, sÄ det var ikke akkurat sÄ mye Ä savne da jeg ble ferdig sÄnn sett. Men uansett var det fremover jeg sÄ hele tiden. Fremover til videre utdanning, nye folk, nye steder, hendelser - neste del av livet ditt.

VideregÄende bÞr jo ikke vÊre ditt livs hÞydepunkt - det skal man ikke nÄ fÞr mange tiÄr senere - og livet etter russetida med studier og jobb kan jeg nesten garantere deg at kommer til Ä slÄ tida pÄ videregÄende langt ned i stÞvlene.

InnleggSkrevet: Ons 05 Apr 2006, 15:26
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
For min egen del: FĂžkk skolen! Jeg har ingen venner fra noen av klassene mine, og jeg savner ingen av dem... hyklere og mobbere - hvem trenger dem?

De jeg savner er folkehĂžgskolekullet mitt, og folk jeg har truffet gjennom andre ting...

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 05 Apr 2006, 21:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Det er nÄ fremover du finne ut av hvem som virkelig er vennenne dine. For de forsvinner ikke.

-Tenk fremmover! ..Jeg vet det er vanskelig.

InnleggSkrevet: Lűr 08 Apr 2006, 11:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
tenk litt bakover ogsÄ, det er den du er. Ta heller med minnene og gjÞr dem en del av deg, ikke noe du tar med i tillegg. Du har nÄ rukket Ä oppleve hÞyst sannsynlig 1/4 av livet ditt, og det er masse igjen. Venner er noe som kommer og gÄr, men noen verdifulle fÄ bÞr du ta vare pÄ. Du vet nok selv hvem disse er.

InnleggSkrevet: Sűn 09 Apr 2006, 00:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Som endel er inne pÄ her, indirekte: Tenk pÄ hvor heldig du er som faktisk har en masse folk Ä savne!! Very Happy

En teori jeg personlig har:
Iblant er det sĂ„nn at mange folk blir man bare rett og slett vant til Ă„ tenke pĂ„ med glede fordi de er en del av et godt fellesskap. SĂ„nn var det for eksempel med masse av folka pĂ„ folkehĂžgskolen min. Disse kommer du til Ă„ kunne tenke pĂ„ med glede nĂ„r du kommer pĂ„ dem eller ser et bilde av dem, men hĂžyst sannsynlig vil du ikke savne dem. Ihvertfall ikke sĂ„ mye som personer, om du skjĂžnner hva jeg mener. Det gjĂžr litt vondt der og da nĂ„r du skilles fra dem, og man tenker at man vil savne hver og en av dem SÅ mye, men man gjĂžr ikke egentlig det. De man faktisk VIL savne, har man gjerne kapasitet til Ă„ prĂžve Ă„ holde kontakten med. Eventuelt mister man kontakten med noen av dem, men det er gjerne fordi man vokser litt fra hverandre ogsĂ„, eller det gĂ„r veldig gradvis... og da gjĂžr det egentlig ikke sĂ„ vondt.

SÄ, det kommer forhÄpentligvis ikke til Ä bli sÄ ille. Og trÞst deg med at veldig mange andre ogsÄ syns det er ille - syns da jeg har sett masse tÄrer ved sÄnne anledninger Wink

NĂ„ ble jeg forresten litt inspirert til Ă„ prĂžve Ă„ spore opp igjen en av venninnene fra folkehĂžgskolen min.... Exclamation Smile

InnleggSkrevet: Man 01 Mai 2006, 20:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
fungi
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 24 Nov 2004
Du kan ikke ta vare pÄ alle sammen, sÄ tenk heller positivt pÄ det!

"neste gang jeg ser Hans Petter er kanskje pÄ tv, som PR-talsmann for RÞde Kors", "Jeg fÄr stikke innom den butikken Monica snakket om Ä Äpne neste gang jeg er i Bergen" og lignende. Eventuelt gled deg til Ä bli positivt overrasket nÄr du mÞter dem igjen. Du mÞter sannsynligvis alle sammen igjen en eller annen gang.

InnleggSkrevet: Sűn 21 Mai 2006, 20:19
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
arntis
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 23 Jan 2006
Enig med de fleste innleggene her. Ta med deg minnene. Hold kontakten med de det er verd Ă„ holde kontakten med. De virkelige vennene vil du beholde. Skaff deg flere venner der du drar.

Ett spÞrsmÄl bare; hvorfor drar du til England?
Nei, der skal Kugle til en ThrĂžnder!"

InnleggSkrevet: Man 22 Mai 2006, 13:07
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
For Ă„ studere arkitektur..

Jeg har funnet en mÄte Ä fÄ savnet noen prosent mindre, jeg har laget etter Þnske fra noen i klassen en hjemmeside for klassen min med bilder, gjestebok (er tillitselev, og har visst ansvar for sÄnt Razz)

http://home.no.net/gloppe06

Skal annonsere den en av dagene... ForlĂžpelig er det bare de som foreslo Ă„ lage en side som har sett den og skrevet i gjesteboka.

InnleggSkrevet: Man 22 Mai 2006, 16:17
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [10 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Hjernemasse
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet