DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
Poll

Tar med en avstemning og.. Bosituasjon?

Eier
15%
 15%  [ 8 ]
Leier
51%
 51%  [ 27 ]
Hos mor/far
28%
 28%  [ 15 ]
Hos bekjent
1%
 1%  [ 1 ]
Ute
1%
 1%  [ 1 ]

Antall stemmer : 52

Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Hvordan bor du?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 4 [62 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Av Innlegg
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
 Hvordan bor du?
Eier/leier? Mor/far? 2/200kvm? Og bilder!

SÃ¥, hvordan og hvor bor du..? Sleng ut noen stikkord, og gjerne bilder!
Begynner jeg:

-Eier leilighet, 2km fra Kristiansand sentrum

-I blokk, 6 og 7 etg.

-72 kvadrat, 2 soverom, gang, kjøkken, bad

-Bor alene

-Bodd her ca halvt år, har planer om å bli her en stund

Og slik ser det ut når jeg ikke har ryddet:

always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 08:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Aurfael
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 16 Mar 2006
[har ingen bilder akkurat nå så en nøye beskrivelse får holde]

Jeg leier en fantastisk leilighet på HELE 15 kvm [ja dere hørte/så meg!].
Dette er da selvsagt ikke inkludert mitt gedigne bad og et koselig kjøkken som jeg deler med ei flott jente over gangen.

Leiligheten ligger på "loftet" til min onkel, og skråtak er å finne, overalt. Spesielt på do er dette en meget nyttig løsning. For som alle vet så er det best å sitte å tisse uansett. xD

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 10:04
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
46 kvadrats leilighet i borettslag Smile Har det veldig godt slik.

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 11:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Langemin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 18 Mai 2005
-bor hos mor og hos far (skilte foreldre, 3 oppganger fra hverandre)

-4 og andre etasje

-masse rot.
Men bare natten har verdensrom!

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 12:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005
jeg bor i en leilighet på 2 etasjer (mange syntes det er rart)
Her bor jeg sammen med mammaen og pappaen min også lille søsteren min.
Jeg har mitt eget sitt rom (det fikk jeg for ca 1 år siden, etter 15års deling med min søster ca) Rommet mitt har lysegrønne vegger og masse rosa ting, menne jeg angrer på at ejg pusset opp rommet mitt sånn... Liker det ikke lengre
Jeg har rom i 1 etasje, det har min søster og, også er det en gang der og en trapp og en bod, også inngangsdøren da. Oppe har vi stue, kjøkken soverom også bad. Også en sånn eltan da.
Blokken min sin har regnbuer på seg!

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 12:15
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Psycholynx
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 11 Mar 2006
Kan jeg slenge på et spørsmål til? hvor mye betaler dere, dere som leier?

Selv leier jeg leilighet på 80 kvm. Første etasje av et hus midt i skogen. et soverom, stort bad, stort kjøkken og enda større stue. Betaler 4300 + strøm. inkl snøfresing på vinteren, garasje, uthus, gåsehus, stor hage, veranda osv.
In My Secret Life

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 12:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haakon
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 17 Mar 2006
Akkurat nå går jeg på høyskole i verdal så jeg bor på skolen, men til vanlig bor jeg cirka 5km unna Trondheim sentrum.

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 14:15
nala
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 27 Mar 2003
Eier leilighet på skedsmo.. 78kvm. Tre-roms.

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 14:31
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
hybel

Jeg leier en hybel i ett hybelhus med 13 andre mennesker, hvor 5 av dem er i samme etasje som meg.
Det vil si at jeg deler kj0kken, bad, toalett og stue med disse 5 menneskene, men rommet mitt faar jeg ha for meg selv.
Sted: Saa sentralt som det kan bli i Levanger sentrum.
/ rommet er mellom 12 og 15 kvm, husker aldri hvor stort Wink stappa fullt er det iallefall.

InnleggSkrevet: Fre 17 Mar 2006, 15:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Haaa
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004
Bor enten på et hotellrom sammen med opp til 3 andre gutter, der vi deler 1 bad med dusj, do og vask. Ellers så bor jeg hjemme med mor og far i et tre etasjes hus (kjeller, 1.etg og 2.etg.). der jeg har eget greit stort rom i 2.etg. som min lillebror snart vil gjøre krav på Razz

InnleggSkrevet: Lør 18 Mar 2006, 04:02
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Bor i et nydelig lite rødt hus med stor hage (2,3 mål tomt) og hvitt stakittgjerde rundt, i gåavstand fra flere av de mest populære badestedene i Fredrikstad.
Vi eier huset.
Vi har potetkjeller/krypkjeller og i første etasje er det do, bad, yttergang, stor gang, stort kjøkken og stor (event to) stue(r), i andre etasje har vi et stort soverom, og to sovealkover (små rom med plass til en seng i (skråtak)) og et stort rom i mellom dem igjen, og så gang med fryseboks.
Jeg har forresten walk in closet på soverommet mitt, bare slik at det er nevnt Very Happy
Ellers har vi veranda og rådyr og elgetråkk i hagen vår. Og to epletrær. Vi har også to kjempesøte et-roms uthus, og skal begynne å bygge garasje til sommeren.
Bilder kommer senere!

InnleggSkrevet: Lør 18 Mar 2006, 08:52
ziip
Främling
Främling

Ble Medlem: 18 Mar 2006
Tja. Leier en leilighet i 3 etasje i Hamar, på ca 70-80kvm. Sammen med ei venninne sånn sett. Betaler 7000 i måneden + strøm. Ett lite soverom(mitt), og ett digert som da venninna bor inni, stor stue, nytt kjøkken, gang og bad.
Hih, veldig fiin leilighet. Men dama som eier den skal plutselig selge. Så man må flytte.
:p

InnleggSkrevet: Lør 18 Mar 2006, 14:49
Dragen
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg bor i en hybel på hele 9 m², ca 300 meter utenfor Lillehammer sentrum.
Bor alene, men vil ikke bo alene. Betaler hele 2500,- pr måned for hybel, strøm og kabeltv. Altfor dyrt hvis man tenker på at bygget er falleferdig, og at det er ett gigantisk hull i taket over hybelen min.

Har eget rom og bad, men deler kjøkken med en pyroman som flere ganger har prøvd å brenne ned kjøkkenet.

InnleggSkrevet: Man 20 Mar 2006, 00:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
Jeg leier leilighet på Godlia i Oslo sammen med Jeltz. Det er vel ca 45kvm.
Fint er det iallfall. Og bare tre min å gå til bane, og ca et kvarter rusling til kjærsten min.

I august blir jeg samboer med kjæresten, så da flytter jeg igjen..til et eller annet sted her i byen. Da skal jeg endelig få tilbake pusekattejenta mi også.
Jeg gleder meg!!

InnleggSkrevet: Man 20 Mar 2006, 17:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Skumfidus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Jun 2004
Går på folkehøyskole, og deler rom med [code]Straycat[/code]. Mange artige samtaler der, ja. Vi har foreksempel to røykvarslere med ca 5 cm mellomrom. Ingen (INGEN!) andre rom på skolen har to røykvarslere. Dette er meget mistenkelig. Vi har funnet ut at siden vi er fra Bergen, så tenker de vel at vi liker brann. Ellers er det nok et kamera inni den ene.

InnleggSkrevet: Tir 21 Mar 2006, 10:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg leier en knøttliten leilighet på 37,5 kvm sammen med min kjære og kattejenta Domino (og Fisken som jeg kaller Mallik men som egentlig har et annet russisk navn som ingen av oss husker, så det forandrer seg fra gang til gang)
Vi har kombinert stue og soverom, og her er ikke veldig mye plass når det er 3 gitarer, en forsterker, et par høytalere, seng, en liten sofa, bord 30" flatskjerm og en kommode. gangen er passe lang og smal, åsså er det en liten gang hvor man kan gå inn i et lite søtt bad, denne gangen går også til kjøkkenet. Betaler 3450 kr i mnd og det er inkludert strøm, varmtvann, internett, bilopstillingsplass og klipping av plena på sommeren. Jeg liker meg egentlig veldig godt her, har faktisk bodd her i et år. Men 2 stk på så liten plass er kanskje ikke helt ideelt. hehe.

InnleggSkrevet: Ons 22 Mar 2006, 10:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
MeeP
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 06 Mar 2006
I et hus...

og i det huset har jeg ett rom som bare er mitt.

har det meste jeg trenger der, utenom mat og kjøkken og tv og do og loff...

bor i huset med min mor og far og noen ganger bror (når han er på besøk) bor i ett 3 etasjes hus, in the all might Lommedalen. Rommet mitt har utsigt rett inn til naboen på andre sia, og morgen solen titter alltid frem for å vekke meg god morgen. har til og med et teppe på rommet mitt Very Happy liker det teppet, selv om det ikke ser så fantastisk up (er firkanta og grått) så har det liksom alltid vært der og er godt å gå på Smile slik bor jeg.... med en liten krok hvor jeg slenger alt av gym tøy og kokkeklær Razz

It's a cows opinion..

Not intresting...

It's a moo" ^^

InnleggSkrevet: Ons 22 Mar 2006, 14:04
calyptomena
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Mar 2005
Jeg leier et rom på et loft i en gammel, nydelig villa. Jeg har 18 kvadrat som jeg bor på hele året, og så har jeg et kjøkken som jeg stort sett bare bruker når det ikke er minusgrader ute.... Det ligger nemlig ute på selve loftet, og der er det _kaldt _ om vinteren Confused Evil or Very Mad Jeg har do en etasje ned og dusj i kjelleren.

Allikevel er det i grunn greit nok, for jeg bor supersentralt men samtidig i et utrolig rolig strøk, hører ikke engang trikken som kjører forbi rett foran huset. Dessuten har jeg utsikt til en kjempefin hage og en diger plen jeg kan sole meg på om sommeren Smile
Men jeg blir vel neppe boende sånn i årevis, komfort er vel noe man etterhvert begynner å ønske seg...

InnleggSkrevet: Lør 25 Mar 2006, 16:54
Ennasus
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2005
Jeg leier et rom på ca 12 kvm. i en flott leilighet mitt i København. Jeg deler et fint, nytt bad og kjøkken med to andre jenter som bor her. En kjent og en ukjent.
Bor veldig behagelig til, men ønsker selvfølgelig å bo i egen leilighet.. Men nå er jo København den dyreste skandinaviske byen å bo i..

Jeg betaler 2800 danske kroner i mnd. Det inkluderer fasttlf. abonomang, kabel TV og trådløst internett, men ikke strøm og vann..

InnleggSkrevet: Lør 25 Mar 2006, 19:33
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003

Jeg ville se bilder og, folkens! Surprised
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Søn 26 Mar 2006, 02:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 4 [62 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3, 4 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet