DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Geniale oppfinnelser som ikke finnes
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [57 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
 Geniale oppfinnelser som ikke finnes

Dette er tråden for geniale oppfinnelser som ikke finnes, eller som kanskje finnes, bare at vi ikke har hørt om dem. Et åpenbart eksempel er teleporteren, dog med innebygget sikkerhetsmekanisme så vi ikke gjentar scenarioet fra "Fluen".

Jeg kom nettopp på noe annet: en TV hvor lyden skrur seg ned et par hakk helt automatisk med en gang det kommer reklame. Dette fordi reklamen alltid har et helt avsindig lydvolum. Denne TVen kunne gjerne også ha en alternativ funksjon som bytta kanal med en gang det kom reklame, til en kanal uten reklame, og som kunne bytte like automatisk tilbake igjen når reklamen var over.

InnleggSkrevet: Søn 05 Mar 2006, 19:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
M_Stuff
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003
regningsmakulatoren: ødelegger regninger, og sletter regningen i utsteders registre...

InnleggSkrevet: Søn 05 Mar 2006, 20:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
tv'n og regningsmakulatoren hadde vært mine beste venner......!

InnleggSkrevet: Søn 05 Mar 2006, 22:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Yeah. Jeg vil gjøre ferdig evighetsmaskinen som gikk på kull jeg begynte på i 6.klasse.

InnleggSkrevet: Man 06 Mar 2006, 08:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004
en maskin du fyller med vann og trykker på en knapp,så kommer det cola ut...eller maskin du putter ost i så kommer det ostepølser ut,og en automatisk lompebaker.

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Man 06 Mar 2006, 12:13
Dino
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 22 Aug 2005
En blyant/penn som alltid skriver riktig svar Very Happy

InnleggSkrevet: Man 06 Mar 2006, 19:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Optimist
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 05 Mar 2006
Ja, mens vi fremdeles holder oss på jorden med 100% realistiske oppfinnelser.. En mobil med innebygd jetfly med flytillatelse over hele verden, og lommekniv i ett. Mulighet til å ringe også, men da må man pakke flyet tilbake til mobiltelefon. Kanskje innebygd bil/båt også..

InnleggSkrevet: Man 06 Mar 2006, 23:45
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
darkfrog skrev:
en maskin du fyller med vann og trykker på en knapp,så kommer det cola ut...

Hvorfor så innviklet?

Jeg vil ha en maskin som lager cola bare jeg tenker på det Very Happy (Og øl om jeg tenker på det... Twisted Evil )

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tir 07 Mar 2006, 00:16
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

en duppeditt som automatisk søkte fram de sangene jeg har på hjernen fra reklamer osv, men som jeg ikke veit hvem er. *prøve forgjeves å lete etter sangen på skoda reklamen*

InnleggSkrevet: Tir 07 Mar 2006, 00:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
darkfrog
l33t
l33t

Tittan skrev:
darkfrog skrev:
en maskin du fyller med vann og trykker på en knapp,så kommer det cola ut...

Hvorfor så innviklet?

Jeg vil ha en maskin som lager cola bare jeg tenker på det Very Happy (Og øl om jeg tenker på det... Twisted Evil )

tenkte at da kunne jeg endelig fått bruk for alt det vannet i springen,men din ide var mye bedre Very Happy

Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?

InnleggSkrevet: Tir 07 Mar 2006, 12:14
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Jeg trenger forsåvidt ikke noen colalagemaskin. Men jeg hadde satt usedvanlig mye pris på en colaflaske som holdt all kullsyra i colaen konstant. Cola er det beste jeg vet, men ikke når den er dævv. Sad

InnleggSkrevet: Tir 07 Mar 2006, 12:44
darkfrog
l33t
l33t

Mareth skrev:
Jeg trenger forsåvidt ikke noen colalagemaskin. Men jeg hadde satt usedvanlig mye pris på en colaflaske som holdt all kullsyra i colaen konstant. Cola er det beste jeg vet, men ikke når den er dævv. Sad

du er ikke alene Very Happy. dette burde være en obligatorisk gjenstand i alle hjem

InnleggSkrevet: Tir 07 Mar 2006, 14:08
RoR
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 29 Okt 2003
*bookmarker*

Mange gode ideer her til når jeg skal bli rik på en oppfinnelse når jeg blir stor.

InnleggSkrevet: Tir 07 Mar 2006, 16:40
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Et stort mjødkrus med noen fancy runer som gjør uansett hva man heller av drikke oppi varmt eller kaldt med en gang.

InnleggSkrevet: Ons 08 Mar 2006, 00:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Re: Geniale oppfinnelser som ikke finnes

Glahn skrev:
Jeg kom nettopp på noe annet: en TV hvor lyden skrur seg ned et par hakk helt automatisk med en gang det kommer reklame. Dette fordi reklamen alltid har et helt avsindig lydvolum.

Dette har eksistert i mange år. Da jeg jobbet på Expert for 3 år siden hadde vi flere TV'er med denne funksjonen som standard, er ikke noe hokus pokus. Kan godt hende du har sett på mange TV'er med funksjonen uten å legge merke til det, nettopp fordi lydnivået forblir konstant. Er ganske sikker på min egen tv har det..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 08 Mar 2006, 08:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Jeg vil ha en Se-bildene-i-hodet-ditt-og-lage-ting-utifra-det-den-ser-maskin.
Slik at jeg kan se for meg et par fantastiske sko, og vips så kommer de ut.
Eller en kul veske, eller en bil, eller, eller... Ja hva som helst!

InnleggSkrevet: Ons 08 Mar 2006, 09:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Oppfinnelsen dere nå skal få se er såpass genial at jeg ikke hadde drømt om den på forhånd engang! Den ga meg helt bakoversveis og total lykkerus, ære være tyske ølstuer for deres oppfinnsomhet og nyskapning innen ølservering!

Ja, dere ser riktig!
Istedet for å servere ølet i glass, får man tomme glass på bordet. På hvert bord står en slags sokkel, med god tyngde i bunnen. De fyller så opp et 1.5meter plastrør med 5L øl. Dette røret har innebygget tappekran, og settes rett i sokkelen på bordet, så forsyner man seg selv. Når røret er tomt kommer betjeningen og henter det, og plasserer et nytt et. Hva gir dere meg?! Det var bare den aller sjefeste serveringen jeg har fått, jeg ga en lang F i hvordan maten smakte, så lenge jeg kunne sitte ved den vidunderligheten!
Dette må vi få til Norge, folkens!

always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 08 Mar 2006, 10:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

WOW!!! Jeg vil ha sånn hjemme i stua! Twisted Evil

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 08 Mar 2006, 10:10
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

darkfrog skrev:
Mareth skrev:

du er ikke alene Very Happy. dette burde være en obligatorisk gjenstand i alle hjem

åååå, takk takk takk! Jeg så denne for et år siden eller så, litt lenger faktisk. Glemte hvor jeg hadde sett den.
*tilbe den mørke frosken*

InnleggSkrevet: Ons 08 Mar 2006, 11:47
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Som god gammel D&D-spiller ønsker jeg følgende:

Greater Ring of Sustainace (tenk å slippe å spise/drikke/sove/puste!!)
Cloak of Invisibility (Jepp, som i Harry Potter...)
+5 Wallet of Anti-theft (Egen oppfinnelse...)
Bag of Holding (En liten pose med sinnsykt stor plass!! Faktisk veldig stor plass, siden innsiden er en annen dimensjon...)

pluss mye annet snacks...

Og fra Paranoia (rollespillet) vil jeg ha en Med-Bot! (men helst en som fungerer som den skal... tenk så bra å ha en robot som har som eneste oppgave å holde deg frisk og "reparert"?)

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Ons 08 Mar 2006, 12:01
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [57 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet