|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
Marinen, anyone?
Jeg skal inn i sjøforsvaret om 20 dager,og av uante grunner er jeg ganske nervøs,sannsynelighvis fordi jeg ikke helt vet hva som venter meg.så i et tappert,desperat forsøk på og roe nervene litt lurer jeg på om noen her har vært i sjøforsvaret og kan fortelle litt om erfaringen og hva som skjer de første dagene osv? 
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Ons 01 Mar 2006, 00:56 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Haaa
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 18 Jul 2004 Innlegg: 286 Bosted: Akershus
|
Nå er ikke jeg i marinen, men i luftforsvaret. Men men, kan likevel fortelle litt om hva som skjer i de første dagene siden i rekrutt tia gjør luft og sjø sånn ca akkurat det samme
Var på Madla selv i rekruten, der var det veldig mye venting, venting venting osv i kø ol. for å få legetime, tannlegetime, veiing, målinger av deg osv. så ble vi sniffa på av narkohunder. etter at de er ferdig med alt sånt, så får du uniformen din med sko og hele pakka. så er det mye rutine etter dette, slo, trening, vasking, undervisning osv.
Nå høres det egentlig veldig kjipt ut når jeg ramser opp slik, men jeg syns det var superartig i rekrutten, mye mennesker å bli kjent med og mye nytt.
etter rekrutten er det vanskelig å si hva du vil oppleve utifra at da ska du velge tjenestested, og det er en del å velge mellom
Lykke til 
|
_________________ Mesteren i bål- og krysstissing
Skrevet: Ons 01 Mar 2006, 01:37 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mirim
Spitzy (!)

Ble Medlem: 22 Jan 2004 Innlegg: 201 Bosted: Loddefjord/Bergen
|
Jeg er i sjøforsvaret nå og det er faktisk ganske gøy. Først så skal du gjennom rekruttskolen på madla. Der kan det til tider være ganske hektisk. Og det er sant som Haaa sier, det er veldig mye venting den den første uken. Du lærer mye på rekruttskolen som for eksempel førstehjelp og vasking av gulv . Befalet på madla må du ta med en klype salt. De kan av og till oppføre seg som at de har høyere rang enn det de virkelig har. Befalet du kommer til å møte er bare ett par år eldre enn deg så de kan av og til kjøre en litt matcho linje for og vise at de er sjef. Det er viktig og huske på at det er bare er en rolle de går inn i, det er jobben deres og skrike litt.
Når du er ferdig på madla så blir du blir du plasert på ditt nye tjeneste sted. hvis du ønsker deg på fartøy så er kystvakten eller undervansbåt det optimale og velge hvis du har lyst og seile mye. hvis du heller vil være på land så finnes det mange alternativer som for eksempel, sjåfør, adminstrative stillinger eller vakt og sikring.
Alt dette vil du få mye info om etter at du har vært noen uker på madla.
Lykke til i sjøforsvaret.
|
_________________ Kjærlighet Er Best På Pinne!
Skrevet: Ons 01 Mar 2006, 15:05 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
darkfrog
l33t

Ble Medlem: 28 Mai 2004 Innlegg: 1448 Bosted: Forran pcen.
|
takker så meget da vet jeg ihvertfal hva jeg har i vente de første dagene.gleder meg litt til og dra,få litt trening osv...er et like mye løping som alle skal ha det til?må man liksom opp 5 hver morgen og løpe 3km som morgentrim ogsånt? har hørt så mye rart om militæret,og marinen spesielt,så det er litt vanskelig og vite hva man skal tro
|
_________________ Sit back, relax and smell the roses.
Viruses for a Mac? Ofcourse there are no viruses for a Mac, who the hell would wanna fuck up a Mac even more?
Skrevet: Tor 02 Mar 2006, 15:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mirim
Spitzy (!)

|
Det er ikke så mye veldig mye løping, men det er jo noe du må gjøre. 60m, 3000m, og 10 000m. Det er og fysiske tester du må gjennom som natotest og idretsmerket. Det er ingen krav til å stå på noen av de testene, men du må regne med å ikke få de mest atraktive stillingene i sjøforsvaret. testen til nato kravet er: 4 pull ups(med overtak), 16 push ups, 20sit ups og 3000m på under 1500min. Dette er minimumskrav du for bedre karakter hvis du gjør det bedre. Idretsmerket pleier 98% av rekruttene og klare så det er ikke noe problem.
Når det gjelder vekking, så er det utpurr kl.0530. Når du har stått opp er det på med unifomen og starte og vaske. Vaske skal du få gjøre nok av , vasket selv dusjen i 7 uker. etter vask er det frokost før det er til bake på kasernen og gjøre siste fin puss før inspeksjon.
Og en ting til for å være litt pirkete . Du skal i sjøforsvaret, man er først i marinen hvis man er på fartøy.
|
Skrevet: Tor 02 Mar 2006, 22:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Dino
Varm i trøya

Ble Medlem: 22 Aug 2005 Innlegg: 52 Bosted: kjøleskapet
|
Marinen/sjøforsvaret, jeg skal inn! Uansett.. bare det at det er alt for lenge til 
|
_________________ You're gonna need a bigger boat
Skrevet: Fre 17 Mar 2006, 23:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
TD
Varm i trøya

Ble Medlem: 02 Des 2005 Innlegg: 49 Bosted: Rosenholm
|
Første måneden (rekrutten) er ganske lik uansett våpengren.
Endel slit og maktsyke sersjanter. Føy dem og det vil gå helt greit. Etter den første måneden er forsvaret stort sett bare gøy og nye venner hvis du ser positivt på det.
Selv var jeg i Hæren og hadde det kjempebra. Også får du mange bra historier å fortelle på fester resten av livet 
|
_________________ Think different...
Skrevet: Lør 18 Mar 2006, 17:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Mirim
Spitzy (!)

|
| TD skrev: | Også får du mange bra historier å fortelle på fester resten av livet  |
Det er veldig sant... 
|
Skrevet: Man 20 Mar 2006, 08:57 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
Skal inn i luftforsvaret i Saniteten selv, det blir sikkert stas.
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Søn 16 Apr 2006, 18:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Re: Marinen, anyone?
| darkfrog skrev: | | Jeg skal inn i sjøforsvaret om 20 dager. |
Er det bare noe jeg innbiller mer, eller har du har fantastisk kort tid i militæret?
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Tir 23 Jan 2007, 09:51 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |