DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
venner?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [24 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003
 venner?

Hva gjør man når gode venner man virkelig stoler på og føler at man virkelig bryr seg om, plutselig erklærer at de er forelsket i deg? Eller hvis man har mistanke om det? ..og man selv ikke føler noe mer enn vennskap, og ikke tror man kommer til å gjøre det med det første.. Hvordan kan man forhindre at dette skjer? Er det noen måter å redde vennskapet på etter at noe sånt har kommet ut? Argh... Sad

hjelp?

InnleggSkrevet: Lør 24 Mai 2003, 03:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
Oh... Been there done that. Tror nok til og med jeg har vært på samme side som deg gitt.

Det som skjedde for meg var at det ble erklært, og jeg måtte jo si jeg ikke hadde noen følelser for ham. Likevel fortsatte han å snakke om hvor forelsket han var i meg. Og det forandret ikke saken for min del i allefall. Jeg begynte bare å bli nesten litt lei av å tilbringe tid sammen ham, fordi han ikke ville la temaet ligge å bare være venner sånn han opprinnelig sa var greit.

Så vi begynte å se hverandre mindre. etterhvert begynte han å klage over at at vi så hverandre så lite. Han begynte å klage over at venner ikke var venner hvis de ikke gjorde ditt og datt. Han krevde rett og slett alt for mye av meg. Han ville ha noe mer enn et vennskap og han forsto ikke at jeg kunne gi ham et vennskap som var nesten som et forhold, bare uten kyssinga.

Han begynte å bli sint, som regel over mail. Og jeg bare sluttet å ringe, treffe eller svare på mailene hans etterhvert. Og det bare fortsatte. Du kan si at han dyttet meg unna ganske brutalt ja. egentlig uten å mene det selv. (det var for 4 år siden, og NÅ driver han å sender tilgivelses mailer og slikt for å si unnskyld.)
__

Heldigvis er de fleste mer åndsskarpe enn det. Og hvis han forteller at han er forelsket i deg er det vel bare å si sannheten og håpe han tar det på en pen måte. At du ikke forandrer deg er kanskje bra. Vær naturlig mot ham og slikt. Han vil nok sannsynligvis ikke miste deg som en venn. Men å ta opp temaet gang på gang tror jeg er en uting.
__

Har jo for den saks skyld vært på den andre siden også. Men når jeg visste at de følelsene ikke var gjengjeldt var det egentlig ikke noe problem for meg å være venn. så det går kjempebra.

InnleggSkrevet: Lør 24 Mai 2003, 08:40
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee

Joda, fikk forklart at jeg ikke følte det samme, og at jeg håper vi kan være venner... Og det gikk bra, liksom. Selv om jeg ikke tror vi kommer til å være gode venner på samme måte etter dette. Og jeg kommer til å savne ham som en venn, men er redd for at han vil ha bedre av avstand.

...og så fikk jeg tre roser med kort på døra i dag... *sukke* Hvorfor kan jeg ikke bli forelsket i de som er gode mot meg? De som er den perfekte kjæreste, til og med er forelsket i meg, hvorfor kan jeg ikke bare for en gangs skyld gjøre det enkelt og falle for en sånn? Men neeei da, det går ikke.

Jeg hater dette!

Hva skal man gjøre med gode guttevenner for å forhindre at slike situasjoner oppstår?

InnleggSkrevet: Lør 24 Mai 2003, 15:45
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Zatharee skrev:
Hva skal man gjøre med gode guttevenner for å forhindre at slike situasjoner oppstår?

Skaffer deg type.....

InnleggSkrevet: Lør 24 Mai 2003, 16:18
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Det er vel ikke noe du kan gjøre? hvis du er deg selv så må de da bare godta dine følelser for dem. I begge retninger.

Dessuten tror jeg det finnes Noen(TM) for alle der ute et sted. Men når man ikke er 30 en gang trøster jeg meg med at jeg har god tid til å lete. Wink

jeg har en tendens til å ikke forelske meg i de som er interessert eller søte og snille akkurat derfor. Men de uintresserte derimot. De må liksom være litt vanskelig å få på kroken.

InnleggSkrevet: Lør 24 Mai 2003, 16:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
stjernesludd
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003
Zatharee skrev:
Joda, fikk forklart at jeg ikke følte det samme, og at jeg håper vi kan være venner... Og det gikk bra, liksom. Selv om jeg ikke tror vi kommer til å være gode venner på samme måte etter dette. Og jeg kommer til å savne ham som en venn, men er redd for at han vil ha bedre av avstand.

...og så fikk jeg tre roser med kort på døra i dag... *sukke* Hvorfor kan jeg ikke bli forelsket i de som er gode mot meg? De som er den perfekte kjæreste, til og med er forelsket i meg, hvorfor kan jeg ikke bare for en gangs skyld gjøre det enkelt og falle for en sånn? Men neeei da, det går ikke.

Jeg hater dette!

*Kjenne seg igjen*

Jeg har vært på andre siden, og det var heller ikke gøy. Sad
Hun sa faktisk mye av det samme som deg. Hun var frustrert over hvorfor hun ikke bare kunne bli forelsket i meg tilbake, og det gjorde ikke meg mindre frustrert :/

Fant ut, etter noen år med Vennskap, at eneste måten jeg kunne unngå at følelesene blusset opp var å ikke ha kontakt. It sucks. Crying or Very sad

Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?

Press this, you triggerhappy semicolonists!

InnleggSkrevet: Lør 24 Mai 2003, 17:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jenter vil alltid være vennlige med meg.
Men ikke kjærlige.

Men så lenge man er ærlig, og sier hva man mener... Stort mer kan man egentlig ikke gjøre.

InnleggSkrevet: Lør 24 Mai 2003, 22:30
Shealien
l33t
l33t

Men så kan det kanskje også være lurt å ikke ha kontakt en stund, så motparten kanskje får øynene opp for alt det andre flotte man har rundt seg også? Og så kanskje kan alt bli som før?

Det jeg tror er viktig er i allefall å få ham til å innse at han ikke kan oppvarte deg med blomster og slikt. Det er bare å seigpine en ulykkelig forelskelse man ikke vil innse er ulykkelig.

Og si gjerne ikke "skulle ønske jeg var forelsket i deg" men kanskje i stedet si "jeg er ikke interessert i deg på den måten."

versjon nummer en gir større rom for at du kan bli det eller ønsker at det skal skje enn nummer to. Og forelskelsen kan dø uten vann, men hvis han fortsatt øyner et håp (om enn bare lite) kan det drøye ut.

vær hard og brutal Wink å være litt kalde og kyniske har alle godt av en gang i blant Smile

InnleggSkrevet: Lør 24 Mai 2003, 23:43
Zatharee

Jeg er veldig VELDIG dårlig i å være hard og brutal... Spesielt med folk jeg bryr meg om. Noe som gjør med mye grusommere. JEg gir dem ikke en gang en unnskyldning til å hate meg :/

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 13:47
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Bare vær klar og tydelig, iallefall. Man trenger ikke være brutal eller hard, men klar og tydelig - det er et krav. Ikke la det bli noen misforståelser om at "hun vil/kan ikke nå, men kanskje senere, hvis jeg bare ikke gir opp..."

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 13:53
Zatharee

spiralis skrev:
Zatharee skrev:

Skaffer deg type.....

Som om det var så enkelt...!

Glahn: tror jeg gjorde det klart... men er man forelska så har man en tendens til å vri ting. Får vente og se hvordan det går...

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 13:58
stjernesludd
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003
Veldig lett å se ting som ikke er der, ja. Når man er forelska i en person, og man ØNSKER at hun skal gi noen signaler tilbake..

Lettest for han er nok om dere ikke er så mye med hverandre.. Kjipt men sant.

Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?

Press this, you triggerhappy semicolonists!

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 14:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Zatharee

Jupp, heldigvis blir det ikke så veldig vanskelig, bor ikke i samme by... Vanskligere blir det til høsten hvis jeg flytter dit.. Noe som er svært sannsynelig.

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 14:03
Randar

Ble Medlem: 24 Mar 2003
stjernesludd skrev:

Lettest for han er nok om dere ikke er så mye med hverandre.. Kjipt men sant.

Sant nok.

Men mitt råd er å gjøre på følgende vis:
Oppfør deg som før, men gi tydelig beskjed at du ikke er interessert i noe annet enn vennskap. Det er iallefall det jeg gjør, og på den måten vil vennskapet ikke bli satt på en lengre, slitsom prøvelse. Og vist personen ikke er interessert i vennskap, ja da er han/henne ikke skikkelig interessert i deg heller.

Det kan gjøre skikkelig vondt å gå rundt å være forelsket i en person og bare få sure miner tilbake evnt. en kald skulder... Har vært der og det er et skikkelig spark på skinnleggen. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 14:05
Aurora
l33t
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003
Kanskje dere trenger en pause fra hverandre.. men så kan dere bli gode venner igjen etterpå?

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 14:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Zatharee

Randar: Takk, det er det jeg kommer til å satse på. Smile

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 14:08
BagBiter
Veronica
Veronica

hehe det går faktisk an å være venner før en blir sammen..
Jeg var venner med dama mi i godt over 2 år før vi ble sammen og vi har det kjempefint!

dvs. det var vanskelig for meg i begynnelsen, fordi jeg var forelsket og det var ikke hu.. fikk 4 avslag på de 2 åra, men vi var gode venner likevel..

og nå er vi mer

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 15:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Randar

Ble Medlem: 24 Mar 2003
BagBiter skrev:
hehe det går faktisk an å være venner før en blir sammen..
Jeg var venner med dama mi i godt over 2 år før vi ble sammen og vi har det kjempefint!

dvs. det var vanskelig for meg i begynnelsen, fordi jeg var forelsket og det var ikke hu.. fikk 4 avslag på de 2 åra, men vi var gode venner likevel..

og nå er vi mer

Sukker-søtt!! ;P

Bra for dere! Er vel greit på den måten. Da vet en om hverandres svake/sterke sider...

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 17:38
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Shealien skrev:
Oh... Been there done that. Tror nok til og med jeg har vært på samme side som deg gitt.[...]

Skummelt! Det der var som å høre kjæresten min snakke. Har alle jenter en sånn en? Yikes

Min kjære har altså en beiler. Og han holder på fortsatt. Det enda kjærlighetserklæringen hans kom etter at vi ble sammen. Og han har holdt på i godt over et år! Han driver sakte, men sikkert kjæresten min til vanvidd. Jeg har sett henne gå fra å først betrakte ham som en av sine beste venner, til å unngå enhver kontakt med ham så langt det er mulig.

Skikkelig trist, egentlig, for han er egentlig en bra fyr. Noe jeg aldri får sagt til ham, for naturlig nok glefser han bare til meg når jeg er i nærheten.

InnleggSkrevet: Søn 25 Mai 2003, 23:24
Shealien
l33t
l33t

Det er hans tap er det ikke?

Det finnes gutter i verden som merkelig nok aldri gir seg. Uansett. De klarer ikke å innse at det ikke er noe håp.

Hvorfor er det slik? Er det vi jenter som gjør noe feil i avvisningen av dem?

InnleggSkrevet: Man 26 Mai 2003, 11:50
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [24 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   Sex og sÃ¥nt
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet