DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Diskusjon - Kaker, Oldtids godsaker, og en fare for riket?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [3 Posts]  
Av Innlegg
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
 Diskusjon - Kaker, Oldtids godsaker, og en fare for riket?

Ikke tilfeldig denne tråden kommer nå i julen, nei. Mens jeg har kjedet vettet av meg i diverste familieselskaper den siste tiden har jeg grublet meget på dette, for interessen for kaker har tilsynelatende vært liten, generelt sett.

Ja jøss, vi har jo den notoriske kake-mons som skaper stemning rundt salongbordet ved å øse ut mer eller mindre valide komplimenter til kokken, men utover dette, hva er egentlig kosen? Man kan lage de selv, fint, flott! Men vi kan jo også kjøpe godteri selv, og det tar ikke så lang tid.

F.eks: Tar vi utgangspunkt i at Turi bruker to timer på å bake en kake og at Kari, som er en oppegående etnisk Norsk kvinne av den ariske rase, også har en anstendig jobb der hun tjener 150 kr/t, med 50% tillegg da 'kakebaketid' er utenfor vanlig arbeidstid og dermed overtid, taper hun altså 450 kroner, på å bake én kake. 3150 på å bake alle de "Syv Sorter"!
Dette er penger hun heller hun brukt på godteri og gaver, denne løsningen ville også satt flere penger i sirkulasjon blandt handelsstanden.
Kaker er altså ikke gunstig økonomisk for verken forbruker eller butikk.

Også, hva synes nå du? Kaker er jo et hett tema, og det kan være vanskelig å komme til en konklusjon i dette.

Men la oss nå prøve, og prøve holde oss sindige.

InnleggSkrevet: Tor 29 Des 2005, 01:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
kake.. KAKE!! (/kakemonsterstemme)

Jeg er egentlig veldig kresen på kakene jeg spiser. Nr 1 på lista er typer kaker som finnes i "Danish butter cookies"-boksene i butikkene(de blå). Og da sikter jeg til dem med sukkerstrø på først og fremst Very Happy

Så, hadde det vært opp til meg hadde jeg nok bare laget en sort.. kjøpt resten hvis det kom masse folk.

Kakebaking er nesten mer kos enn kakespising! Jobb og baking er ikke sammenlignbare sånn sett! (bortsett fra om du er baker kanskje..) Man kan spise kakedeig, høre på musikk, se på tv mens det steker, synge, danse, lalle, lese, osv.. er man sinna kan man la det gå ut over deigen, den blir bare bedre av det Very Happy

Dessuten handler jul om å være mest mulig uøkonomisk. Har du penger skal du bruke dem på julen. Og har du penger til overs kan du gi til ørten hjelpeorganisasjoner i romjulen. Så bruker du de siste slantene på mer drekka og raketter og smeller inn det nye året som raka fant Smile Ang å sette penger i sirkulasjon mtp markedet osv.. tror det klarer seg greit for tida jeg Razz

InnleggSkrevet: Tor 29 Des 2005, 03:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Pyro
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004
Å bake er kjempekos! Jeg elsker å bake kaker, men er ikke så veldig glad i å spise kaker.

Jeg er flink å bake kaker, noe som gir meg bedre selvtillit, bedre selvtillit førere til en bedre psykisk helse, noe som ofte fører til mer overskudd og bedre imunforsvar. dette igjen gjør at jeg holder meg frisk, noe som sparer den norske stat for masse penger.

Ergo, baking er sunt for Norges økonomi.

Eyden, jeg elsker kakemonsteret! Søsteren min kjøpte bukse med kakemonster på, til meg. Mer amerikansk bukse skal man lete lenger etter. Kort i bena og generøs på livvidde. Og merket heter selvfølgelig Junkfood... Very Happy Når jeg først har sporet av (litt?), kan du lage kakemonsterstemme?

InnleggSkrevet: Tor 29 Des 2005, 22:02
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [3 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet