DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
Musikk som foreldrene våre hørte på
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [36 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
ellemelle
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 07 Des 2005
 Musikk som foreldrene vÃ¥re hørte pÃ¥

Hva slags forhold har dere til musikk som foreldrene deres hørte på ? Er bare litt nysgjerrig fordi jeg har faktisk blitt veldig glad i mye av det mine hørte på som f.eks Dire Straits, Bruce Springsteen, Bob Dylan osv.

InnleggSkrevet: Lør 10 Des 2005, 21:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Hører lite på de du nevnte, med unntak at én sang:
Lay Lady Lay med Dylan. Den liker jeg veldig godt.

Men jeg har masse Beatles og hører også en god del på Simon & Garfunkel...
Alt til sin tid, men. Bra musikk

godt mulig det er mer også, men det jeg kommer på akkurat nå

InnleggSkrevet: Lør 10 Des 2005, 21:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Er vel de jeg har mesteparten av musikksmaken min fra: Zappa, Bob Dylan, Rolling Stones, Janis Joplin, Hendrix, George Baker's Selection, Sabbath, Neil young, Stills, Nash, The Who, Pink Floyd etc. de jeg kommer på i farta ihvertfall.

InnleggSkrevet: Lør 10 Des 2005, 21:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Beatles, Simon and Garfunkel, diverse klassisk, Ella Fitzgerald (z eller s, montro?)... Joda, ting har satt sine gode spor Smile

InnleggSkrevet: Lør 10 Des 2005, 21:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Glahn skrev:
Beatles, Simon and Garfunkel, diverse klassisk, Ella Fitzgerald (z eller s, montro?)... Joda, ting har satt sine gode spor Smile

Fizgerald. Med z. Og ja da, kan skrive under på alt sammen.
Billie Holiday skal kanskje også nevnes.
Glemte jo Pink Floyd av alle ting! Hvordan kunne jeg glemme dem?

InnleggSkrevet: Lør 10 Des 2005, 22:04
bazukh
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005
Jeg har oppdaga ganske så nylig at vi har en del likhetstrekk; jeg har ihvertfall en del likheter med den musikksmaken pappa og stefaren min hadde og delvis har;
Queen, AC/DC, Ramones, The Clash, noe Pink Floyd og sikkert fler jeg ikke kommer på i farta Very Happy

InnleggSkrevet: Lør 10 Des 2005, 22:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Pink Floyd, Simon&Garfunkel, Slade, Elvis, Beatles, Dire Straits, Dylan, Creedence Clearwater Revival, Elton John, Johhny Cash, Beach Boys, Springsteen + endel musikk fra samme tid som gamlingene IKKE hørte på..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Søn 11 Des 2005, 01:33
Sist endret av toth42 den Man 12 Des 2005, 09:28, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Zylfia
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Apr 2005
Jeg for min del er _sjeleglad_ jeg _ikke_ hører på det samma som foreldra mine.... *Grøsse* Enkelte unntak finnes og skal med glede innrømmes da... Rolling Eyes

Min mor er glad i danseband, Heidi Hauge og Westlife!!! *grøss* Heldigvis liker a og ting som Beatles, Chicago og Smokey + +... Og jeg har fått henne inn på Eva Cassidy... Prøver febrilsk å utdanne henne litt slik at vi gjerne skal kunne ha en litt mer felles musikksmak...

Min far er glad i country, Elvis og busserulls + +-- ille nok, men fremdeles bedre enn min mors smak... Og nei, jeg "disser" ikke Elvis, bare countryen Wink

I min barndom har det strømmet på med diverse varianter av disse musikksjangrene som er representert ovenfor, men også ting som
kom fra radio og tv.. 50-, 60-, 70- og 80-tallsmusikk på sitt beste Very Happy
(og til tider verste) Razz
Dette er det jeg liker, dette er det min musikksmak er farget av, flinke vokalister, gode tekster, viser og rock om hverandre og med heftige gitarsoloer innimellom
Busserulls har jeg nok fått smaken på av min far, og det innrømmer jeg gjerne Razz
Ellers går det i alt fra Pink Floyd til OGP til opera til Pain til Postgirobygget til The Boss.... I grunn liker jeg det meste men vil ha meg frabedt country (Heidi Hauge-stilen), samtlige versjoner av danseband, og Britney Spears og hennes like... *grøsse* Tunge

InnleggSkrevet: Søn 11 Des 2005, 02:39
haibanker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Nov 2004
Jeg hører på en del musikk paps har i vinyl-samlinga si, han har jo skiver med zep, purps og sabs. Så har han masse queen også. Og det er deilige saker som jeg også liker.

InnleggSkrevet: Søn 11 Des 2005, 16:26
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mr. Grieves
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mar 2004
mesteparten av musikksmaken min er fra foreldretia, men foreldra mine er veldig klassisk musikk-orienterte og det er ikke jeg.
det er jo noe jeg og fattern har til felles. sgt. Pepper's, pink floyd, tom waits, rolling stones og andre småting. jeg liker bruce springsteen, purple, sabbath og noe bob dylan, men det er ikke fattern veldig keen på.
the sun is the same
in a relative way, but you're older
shorter of breath
and one day closer to death

InnleggSkrevet: Søn 11 Des 2005, 18:20
Therese
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003
jeg er miljøskadd, og kan nevne miles davies, john coltrane, pink floyd, tom waits, queen, beatles, zappa, janis joplin, joni mitchell, david bowie, jan garbarek, jeff buckley, nick cave, the smiths...
jeg hadde aldri hatt det forholdet til musikk hvis det ikke hadde vært for mamma og pappa. jeg kan fortsatt huske da jeg fikk min aller første björk-plate som tiåring, av pappaen min.

InnleggSkrevet: Søn 11 Des 2005, 21:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
jeg kjenner kun til pappas musikk:
pink floyd
marillion
supertramp
meatlof
toto
jean michelle garre (eller hvordan det skrives)
guns'n'roses

InnleggSkrevet: Man 12 Des 2005, 00:09
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Tittan
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004
Foreldrene mine er veldig glade i ting som Aida, Figaro og slikt... Mest mulig opera, mest mulig klassisk... Jeg synes ikke det er ille selv jeg, men hører heller på heavy og slikt...

Sjefolainen!

InnleggSkrevet: Tir 13 Des 2005, 00:06
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Jeg har vokst opp med Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple, Meat Loaf, Supertramp, Manfred Man, Toto, Queen, Omar and the Howlers, Gary Moore, Joe Cocker, Mr. Music Wink og ellers det som kom ut av poppis musikk på 80-tallet. Og jeg liker fremdeles alt. (Jeg kan nevne sikkert 50 band til: Uriah Heep f.eks)
Jeg er en musikknerd, jeg elsker musikk og jeg er kjempeglad for at jeg har vokst opp med det mangfoldet i musikk!

InnleggSkrevet: Søn 18 Des 2005, 15:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
mr. Grieves
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Mar 2004
muttere og fattere med bra musikksmak er utvilsomt bra.
the sun is the same
in a relative way, but you're older
shorter of breath
and one day closer to death

InnleggSkrevet: Man 19 Des 2005, 20:49
Voon
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Absolutt utvilsom bra Very Happy Heheh.
Min søster har arvet den mer dårlige siden av min mors musikksmak. Mamma liker litt sånn cheesy trancedance også nemlig. *grøsse* Jeg må ha ordentlig trance hvis jeg først skal nærme meg sjangeren!

InnleggSkrevet: Man 19 Des 2005, 20:52
TD
Varm i trøya
Varm i trøya

Ble Medlem: 02 Des 2005
Foreldrene mine er litt kjedelige... etter Elvis forsvant de inn i folkedansen og kor-verden.

SÃ¥ det er faktisk meg som kan mer om "deres" ungdomsmusikk enn de selv.

InnleggSkrevet: Man 19 Des 2005, 21:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Jeg er i nesten samme gata TD, ta vekk kor og danseband, men musikkinteressen til gammern har dabbet av etterhvert.. Det fører til at de gangene det kommer en gammel slager på radio fra hans tid som han kjenner igjen, prøver han å briljere med "ja, hvem er det som speller her, da??", og tenker at det vet hvertfall ikke jeg som knapt er pubertal! Når jeg da stort sett svarer korrekt blir han alltid like mutt.. Razz
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Tir 20 Des 2005, 08:58
Baj
Crash Test Dummy
Crash Test Dummy

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jeg ble unnfanget i en grøft ved en dansebandfestival, men jeg er forsåvidt glad jeg ikke har særlig merker etter det, men det er definitivt min far som har oppdratt meg på god gammel rock som Stones, Hermits og mye mer. Han har en vanvittig sexy LP-samling, og han begynte å ta meg med på Stones-konserter med en gang han følte jeg var stor nok. Så kan mamma ha Lasse Stefans og Vikingarna i fred, egentlig.

Har forsåvidt hørt på Jean-Michel Jarre siden jeg var en liten møll, og med en gang jeg setter på en Meat Loaf-plate så mimrer jeg tilbake til da jeg lå på senga og leste Ringenes Herre for mange år siden. Brødrene mine fikk meg til å sette pris på god og stemningsfull trance, siden de selv ikke eide smak i ræva hva sjangeren angår, så da fikk jeg en god innføring i hva som ikke var bra. Ellers føler jeg at jeg har klart meg bra selv Wink

InnleggSkrevet: Tir 20 Des 2005, 09:12
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Då vi framleis hadde LP-spelaren kopla til stereoanlegget såg eg med jamne mellomrom gjennom LP-samlinga til mamma og pappa, og fann stadig vekk noko nytt å like. Det eg har oppdaga der er Beatles, Carpenters, Sørlandsviser, ABBA, eh, pluss mykje meir som eg ikkje kjem på. Michel Delpech også, ja. Mamma var fransklærar, så av ho har eg fått litt fransk musikk inn. Joe Dassin til dømes.

InnleggSkrevet: Ons 21 Des 2005, 00:41
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [36 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Hjerneføde »   Musikk
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet