|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004 Innlegg: 724 Bosted: Drammen
|
når menn ikke vil
Nå har ikke jeg det problemet lenger, men det hadde jeg med eksen. Jeg ble avvist. Han ville ikke, jeg ville og blei stadig avvist, og det var ikke særlig kult, går en diskusjon på dette i en blogg på vg og tenkte jeg skulle spørre her også er det mer tabu når menn ikke har lyst? Og Er det vanskeligere for menn å si nei til sex selv om de ikke har lyst, og sist men ikke minst har kvinner vanskeligere for å ta et nei for et nei? eller takle en avvisning?
|
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 13:14 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005 Innlegg: 497 Bosted: Bergen
|
Sex er ikke alltid gøy
Det er klart at det er mer tabu når menn ikke vil. For det fleste menn er sex noe som er forventet at vi alltid skal være parat til, når da menn ikke vil, kan det føre til store problemer for begge parter. Nå skal ikke jeg gå inn på hva som var årsaken for dere to, men når man ser på tv kulturen, blir menn generelt fremstilt som nymfomane, mens kvinner er de tilbakeholdne. Dermed kan problemet øke for menn som ikke føler at de strekker til seksuelt.
Men lykke til Ordner seg nok... he he
I
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 18:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
dette var eksen min, så jeg har ikke det problemet nå, men det beste er ve å finne en som har samme behov som en selv sånn ca..
|
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 20:35 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003 Innlegg: 4849 Bosted: Det blide sørland
|
Re: når menn ikke vil
| Coralin skrev: | Nå har ikke jeg det problemet lenger, men det hadde jeg med eksen. Jeg ble avvist. Han ville ikke, jeg ville og blei stadig avvist, og det var ikke særlig kult,
| Det burde egentlig alle jenter oppleve en gang.. Tror det hadde økt forståelsen mellom kjønnene betraktelig. Har du ikke etter dette blitt litt mer bevisst på hvordan du selv takler det når du eller den andre ikke har lyst? | Sitat: | | går en diskusjon på dette i en blogg på vg og tenkte jeg skulle spørre her også er det mer tabu når menn ikke har lyst? Og Er det vanskeligere for menn å si nei til sex selv om de ikke har lyst, og sist men ikke minst har kvinner vanskeligere for å ta et nei for et nei? eller takle en avvisning? | Ja, ja og ja! I det store og det hele tror jeg det forventes at menn stiller opp når kvinnen ber om sex. Jeg tror det samme gjelder sjekking og one-night-stands, om en dame inviterer hjem fra byen, forventes det at mannen sier ja. Som sagt, tror de fleste jenter hadde hatt godt av en avvisning eller to, for mye lettere å kunne se saker fra begge sider..
|
_________________ ____________________________
I reject your reality - and substitute my own.
_____________42_____________
always eat the yellow snow - it could be beer!
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 09:22 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
Re: når menn ikke vil
| debattant på VG skrev: |
Problemet er vel at kvinner på ingen måte evner å forstå dette i mange tilfeller, menn SKAL være tilgjengelig for sex når de vil, de skal derimot selv få velge 100% selv om de har lyst eller ei når det passer for mannen.. videre kan kvinner selvsagt være "luremus" når og så ofte de vil, men gjør en mann det samme? da har man en svært fornærmet frøken foran seg.. Kvinner forventer på mange måter å styre seksualrytmen og det virker som det setter dem ut om det blir en balanse i regnskapet her.. trist!
|
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 14:02 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Jeg skal pent innrømme at jeg har en sterk tendens til å ha lyst. Men noen ganger er man kanskje bare trøtt, eller sliten, tenker på noe helt annet, eller bare rett og slett... har ikke lyst.
Hvis man er i et forhold og stadig blir avvist derimot, da har man enten veldig forskjellige drifter/lyster/behov, eller problemer i forholdet som blant annet fører til at man blir avvist, noe som igjen fører til problemer, som...
Når jeg tenker etter kan vel gjerne det at man har forskjellige drifter/lyster/behov i seg selv være et potensielt stort problem.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Fre 25 Nov 2005, 00:33 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bazukh
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 17 Jul 2005 Innlegg: 590 Bosted: Kulturhovedstaden
|
Jeg har akkurat fått vite at typen min gjennom 9 mnd og 10 dager alrdi har lyst på sex?
Men han har aldri sagt nei
Jeg føler meg råtten 
|
_________________ If I had balls, they'd be bigger than yours (:
Skrevet: Fre 25 Nov 2005, 21:45 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Coralin
Veronica

|
| angeFatale skrev: | Jeg har akkurat fått vite at typen min gjennom 9 mnd og 10 dager alrdi har lyst på sex?
Jeg føler meg råtten  |
OJ! den er litt lei! Det høres jo ikke så veldig kult ut. Men jeg mener det er forskjell på å ikke ha lyst i det hele tatt og det å ha lyst til å ha lyst!, men hvis man ikke har NOE lyst må man jo sifra...en gang lot jeg være å si fra når jeg absolutt ikke ville, det var fælt, og jeg gjør det aldri mer..
|
Skrevet: Lør 26 Nov 2005, 13:30 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
| angeFatale skrev: | Jeg har akkurat fått vite at typen min gjennom 9 mnd og 10 dager alrdi har lyst på sex?
Jeg føler meg råtten  |
Hvis han aldri har sagt noe som helst , vil nå iallfall jeg påstå at det ikke er noen grunn for deg til å føle deg råtten. Du visste jo ikke. Derimot vil jeg kanskje hinte litt mot at kommunikasjon er en veldig fin ting...
Et forhold funker på en måte ikke uten...
|
Skrevet: Søn 27 Nov 2005, 13:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bazukh
OoaHelaNatten

|
Men det har aldri vært noen tegn til at han ikke vil.
Og han har jo tatt like mye initiativ som meg.
Bah. Teit. Jeg skal aldri ta initiativ til sex lenger, that's for sure 
|
Skrevet: Søn 27 Nov 2005, 14:40 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
du er bare 16 år da... for et kjedelig sexliv du kommer til å ha da, og masse menn som klager over at de ALLTID tar initiativet..hehe
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Tir 29 Nov 2005, 13:46 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bazukh
OoaHelaNatten

|
Hehe SAnt. Burde kanskje revurdere det
Dessuten kommer det aldri til å gå, tror jeg o_O
|
Skrevet: Tir 29 Nov 2005, 16:15 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Kommunikasjon, ja... En ofte undervurdert ting, får jeg inntrykk av. Nytter ikke med noe annet enn ærlighet, særlig ikke i slike sammenhenger.
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Tir 29 Nov 2005, 20:58 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006 Innlegg: 941 Bosted: Larvik/Stjørdal
|
Jeg vil alltid, det er aldri noe problem. Men jeg har vært borti jenter som avviser meg, og når det skjer oftere og oftere lurer man på hva som er galt. Og når man ikke får en forklaring på hva som er galt annet enn et grynt, da er det på tide å finne ei annen dame. Sex er for viktig til at man kan være i et forhold uten å ha det.
Og når kommunikasjonen rundt sex uteblir, da er løpet kjørt...
|
_________________ Det finnes ikke problemer, bare utfordringer 
Skrevet: Ons 09 Aug 2006, 22:06 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
aniraC
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004 Innlegg: 2097 Bosted: Karlsborg, Sverige
|
ouff..man føler seg ekkel innvendig når typen bare snur seg når man prøver å ta initativet.. da er det mye bedre å fortelle hvorfor man ikke er keen, enn å bare ligge der og grynte..
jeg kan ærlig innrømme å si at jeg har snudd ryggen min mot kjærester, men jeg har alltid hatt en god grunn for det, og forklart hvorfor jeg ikke er keen...og det har alltid blitt respektert
noen ganger er man bare veldig sliten, og sex er det minst man kunne tenke seg akkurat der og da..
|
_________________ Some Will Seek Forgiveness, I Will Escape....
Skrevet: Ons 09 Aug 2006, 22:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Knaskerot
Veronica

Ble Medlem: 09 Jul 2006 Innlegg: 941 Bosted: Larvik/Stjørdal
|
| aniraC skrev: | | jeg kan ærlig innrømme å si at jeg har snudd ryggen min mot kjærester, men jeg har alltid hatt en god grunn for det, og forklart hvorfor jeg ikke er keen... |
Det er der forskjellen ligger, i forklaringen. Hvis man får vite grunnen til at man blir avvist er det jo ikke noe problem, da kan man takle det. Men å ikke få en forklaring...huffa, det svir i brystet.
|
_________________ Det finnes ikke problemer, bare utfordringer 
Skrevet: Ons 09 Aug 2006, 22:27 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Det at man er opplært til å tro at mannen alltid vil er ikke noe som jentene alene skal ha skylden for. Det ganger oss like lite som det gagner dere.
Men jeg mener at avvisning skal forklares, uansett hvem som ikke vil. Og snu ryggen til trenger man ikke å gjøre. Det er en gest som sier mer enn bare "Jeg orker ikke"....
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Man 21 Aug 2006, 18:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004 Innlegg: 1810 Bosted: Kristiansand
|
Problemet for jenter er vel at de ofte med en gang tenker: å nei, jeg er stygg, ekkel, for feit, noe. At de med en gang føler seg lite attraktive. Mens for gutter, er det ikke det samme fordi det er akseptert at jenter sier nei.
|
_________________ Åååå, jaaa, de åpner jo døøra!
Skrevet: Tir 22 Aug 2006, 11:32 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
toth42
Cowboy

|
| Ronja skrev: | | Problemet for jenter er vel at de ofte med en gang tenker: å nei, jeg er stygg, ekkel, for feit, noe. At de med en gang føler seg lite attraktive. Mens for gutter, er det ikke det samme fordi det er akseptert at jenter sier nei. |
Er vel mye mer vanlig for menn ja.. Men det betyr aboslutt ikke at det ikke kan gå på selvtilliten løs hos oss og. At menn og kan tenke "det må jo være en grunn til at hun ikke vil".
|
Skrevet: Tir 22 Aug 2006, 12:21 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Pyro
Erkegranul

Ble Medlem: 14 Aug 2004 Innlegg: 3212 Bosted: ImbaCity!
|
Sier partneren nei mange nok ganger er det helt naturlig å begynne å gå i seg selv, selv om det ikke er der feilen ligger. Man lurer jo på hvorfor partneren aldri har lyst på en, uansett hvilket kjønn man er.
|
_________________ Imba Ownage!
Banankjole!
23-19
Skrevet: Tir 22 Aug 2006, 13:11 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |