|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
SayIt
Supersøt
Ble Medlem: 19 Aug 2003 Innlegg: 75
|
Harry Potter Vs Star Wars ** OBS - SPOILER - OBS ***
Artikkelen er skrevet av Mikal Skår Ellwood
I denne artikkelen, er jeg redd for at jeg kommer til å røpe en del av handlingen i Harry Potter og halvblodsprinsen, men også slutten på hele historien om trollmannsgutten Harry. Ja, jeg vet at den siste boken ikke er skrevet enda. Men jeg har knekt Rowling kode.
Jeg har sett stien Harry har gått på, og jeg vet hvor Rowling, har tenkt at den skal slutte
Jeg satt i sofaen min, nettopp ferdig med halvblodsprinsen.
Jeg var storfornøyd.
Hvor tar hun det fra. Rowling fantasi er bare helt eksepsjonell. Jeg reiser meg og går over til bokhyllen min, hvor jeg også har plassert dvd samlingen min. I det jeg setter påplass boken, streifer blikket mitt en gammel film klassiker. ”Star Wars”
Med et stikk i magen, av ren opphisselse, røsker jeg ut dvd`n og begynner å lese på baksiden. Det er jo helt opplagt, Joanne Kathleen Rowling har snytt handlingen i Harry Potter fra George Lucas sin Star Wars.
Bare se her:
Slutten på halvblodsprinsen, ender med at Hummelsnurr blir drept av Slur, foran øynene på Harry. Dette minner mistenkelig om da Dart Vader dreper Obi-Wan Kenobi, foran øynene på Luke Skywalker.
Harry Potter er opplagt Luke Skywalker.
Hummelsnurr er Obi-Wan Kenobi. Severus Slur er Dart Vader.
Ronny er Han Solo. Hermine er Prinsesse Leia. Gydrig er Chewbacca.
Harrys husnisser er Lukes roboter, R2-D2 og C-3PO
Makten til Mørkets Herre - Fyrst Voldemort, er mistenkelig lik Imperiet keiser og hans mørke makten.
Ser dere sammenhengen….:
Så slutten på historien om Harry potter, må ende ca slik..
Harry og slur kjemper den siste store kampen, i en svevende borg, kaldt Dødsborgen. Voldemort sitter på sin trone og ser på det hele med et selvtilfreds smil. I kampens hete, stopper slur opp og sier:
Harry, I am your father… Harry klarer ikke og drepe slur, så voldemort prøver og drepe Harry i stedet. Slur får dårlig samvittighet og kaster voldemort ned i en bunnløs brønn, men får dødelige skader…. Trollmanns verdenen er befridd fra voldemorts mørke imperium. Harry bærer slur ut av borgen i sinne armer, mens borgen raser sammen rundt dem. Ronny og Hermine gifter seg….
Dette er den eneste slutten, som jeg ser som en mulighet. Etter avsløringene mine, om at Rowlings har hentet hele handlingen (i alle fall mye av den) mens hun satt og så på Star Wars.
|
_________________ DSGF Sayit © DSGF.no
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 12:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003 Innlegg: 1370 Bosted: I'm sooo outta here
|
tja, sånn rent bortsett fra at harry ser faren sin som spøkelse flere ganger så.... heh 
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 15:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005 Innlegg: 407
|
DET betyr ikke at ikke faren (den biologiske) er Slur....
vi vet svert lite om moren til Harry og hennes vaner med å pulukke opp menn på byen...(kanskje Slur brukte en elskovs drikk?)
|
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 15:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 15 Nov 2005 Innlegg: 497 Bosted: Bergen
|
Elwood, det er stygt å sei det, men det der er noe av det søkeste eg har lest... At det er likheter er nok hevet over en hver tvil, men det betyr nok desverre ikkje at me får en mandig kamp mellom Sneip og Harry, mens Voldemort ser på. Det er et par ting som jobber mot dette.
For det første; vet vi med sikkerhet at Sneip drepte Humlesnurr. (Eg leste engelsk versjon, men for enkelhetens skyld bruker eg norske navn)
For det annet; Likheten mellom keiseren og Voldemort er kansje påfallende, men la oss se litt på hva som kjennetegner onde superhjerner... Er ikkje det stygge stygge mennesker? Det er ytterst skjelden at onde mannen er spes vakker. Sånn bortsett fra meg.
Spørsmålet blir vel om Harry overleve siste bok.
(og jepp, eg er villig til å argumentere for at sneip ikkje drepte humlesnurr)
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 18:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

|
Folkens...
Ubekreftede kilder forteller at Harry kommer til å dø.
Eg vet ikkje om dette er sant, men nå er det sagt.
I
|
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 20:37 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|
Heheh. Ok. er HELT enig at det var noe på jordet.
Men her er noe som jeg kanskje kan stå for...
Jeg lurer på om (kanskje) Slur er på den riktige siden.
Hummelsnurr kan ha bet Slur om og drepe ham, om det ikke var noen vei utenom? Det var jo som på en måte Hummelsnurr, tryglet slur, da han kom.(avtalt spill, altså)
Hummelsnurr ville ikke ha tryglet for sitt liv, men han kan ha mente at det var viktigere med Voldemorts tilit til slur, en sit eget liv.
Det har jo heletiden snakket om at Hummelsnur hadde en veldig god grunn til at stolte på slur. Den grunnen synes jeg ikke har kommet frem(det kan være at Slur, var forelsket i moren til Harry. Hun var jo den eneste som var snill mot han, selv om han kalte Henne for en grums....). Derav noe av hatet til Harrys far. Og det kan være sorgen over at hun døde, da han fortalte Voldemort om spådomen, som fikk Hummelsnurr til og stole på Slur??
Jeg lurer også på om den siste malacruxen, faktisk kan være Harry??
Da Voldemort drepte moren til Harry, kan hun ha kastet en forheksing, slik at Harry ble den siste malacruxen, da han tok hennes liv. Derfor kan ikke voldemort drepe Harry. Derfor Må Harry dø, for at Voldemort kan dø???
( Alt dette er veldig, spekulativt. innrømmer det.)

|
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 22:44 Sist endret av ellWood den Tor 24 Nov 2005, 10:55, endret 3 ganger |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

|
hm, noe mer vanntett. har mistenkt slur(sneip?wtf?) lenge for å være good guy bak fasaden. det er jo gjerne slikt presidenter og supervillains styrtes, fra sin innerste sirkel osv..
|
_________________ Any and all material contained within this post that makes any kind of sense or serious point is completely coincidental and should not be taking as such.
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 23:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

|
Alt tyder på at sneip er god. Tenk på hvordan han "dreper" Humlesnurr. Han løper forbi alle andre, frem til Humlesnurr hvor han bruker en formel som ellers får folk til å dette rett bakover, altså falle om. Men humlesnurr letter fra bakken og havner BAK en mur. tilfeldighet? Neppe.
|
_________________ I was going to say something witty, but then I suddently realised; I couldn't be arsed.
Skrevet: Ons 23 Nov 2005, 23:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
M_Stuff
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Nov 2003 Innlegg: 648 Bosted: Oslo, Bislett
|
Jepp, Snape dreper aldri Humlesnurr... Snape er god, men for å overbevise Voldemort om hvilken side han er på så "dreper" han Humlesnurr før han stikker.
Har ikke Snape brukt et helt skoleår på å overbevise elevene sine om at man kan holde kjeft selvom man kaster magi? Så hvorfor skal man ikke kunne si andre ting samtidig som man kaster magi. Humlesnurr er langt vekk og over alle hauger mens illusjonen av ham begraves og resten av lærerne "sørger".
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 07:50 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|
Tja, Jooo. Hm,mm.
Jeg tror(og da legger jeg vekt på jeg tror) At Hummelsnurr er død.
Fønixens klage sang, den flotte begravelsen, portrettet blandt gamle rektorer. Han ville da ikke latt sine venner sørge, i en flott begravelse, bare for og gå i skjul.
Da tror jeg heller på at han kommer tilbake, som en ånd eller et minne, eller en veileder for Harry på en aen måte. Det kommer til og styrke Harry, og måtte kjempe alene.
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 09:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

|
og vi fortsetter
Det hadde selvsagt vært vakkert om han var død, da hadde han forblitt en re, god mann. (Altså en uten noen form for bedrag på samvittigheten.) Personlig trur eg nok han lever, han kan være delvis koruptert, men eg trur nok mannen er i live.
[Strøtanke ] kan det hende Humlesnurr demoraliseres, altså ofrer sin egen moral for å redde Galtvort?? Han har jo allerede ofret en del for å sikre verden, og er han ikke typen til å ofre resten også? Og moral er da ikke så viktig i livet 
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 09:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|
Før vi går vidre med spekulasjonene rund Hummelsnurrs død, eller godt planlagte forsvinning.
Må jeg få komme med en beklagelse.
Jeg ser at jeg gjorde en stor feil, da jeg la ut artikkelen i forumet.
Som artikkel kan folk velge om de skal lese videre eller ei.
Men her på forumet får leseren ingen advarsel, om at her kan det komme avsløringer om Harry Potter og Halvblodsprinsens, avsluttning..
Så, om noen som leser boken, og fikk ødlagdt slutten pga denne artikkelen.
SORRY.
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 10:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mathianus
l33t

|
men det gjorde ikke meg noenting for jeg har lest boka 3 ganger Men det kan jo godt hende at Albus lever (selvom jeg håper/tror han er død) og at Slur er god for det er litt vel suspekt at han ikke drepte Harry også, han hadde jo helt klart sjansen men løp isteden vekk. Litt tynt at han vil "spare" ham til Voldemort. Mener nå jeg. Go the badguys 
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 11:05 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|
Hehe, bra.
Ja, jo mer jeg tenker på det, jo fler grunner er det til at slur er go.
Som da Harry kaldte han feig, Hvor sint han ble da... Som om han tenkte, Du skulle bare vist hva jeg må gjøre for og få tiliten til Voldemort, svike venner drepe en venn Osv osv.
Hummelsnurr ofret nok livet for og redde malfang og slur...
DET mener nå jeg.
Tror også at Harry dør, i den siste boka. Dør for at Voldemort kan drepes, Men blir sikkert vekket til live, av Hermine eller noe i den rettningen.
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 11:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Gnomulfen
OoaHelaNatten

|
Om me går ut fra at HP dør, så synes eg han bør ha vet til å holde seg død. Liker foresten løsningen din med at han må dø for å drepe Voldemort. Men eg mener alikevell at han bør holde seg død etterpå, ellers blir det for rotete.
(Å herre, skriv aldri oppgave til langt på natt, for å stå opp tidlig morgen og gjere den ferdig. Somebody do a Dumbeldore on me)
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 11:21 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|
må også beklage alle stave feilene.Er på jobb og må skrive fort fort fort. da blir det feil.
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 11:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Jeg har jo tenkt akkurat det samme. MEN. det er voldemort som er dart vader. Har dere ikke lagt merke til alt harry og voldemort har til felles? De er egentlig den samme, samme evner, samme tryllestav (litt som far/sønn) men harry er annerledes fordi han velger det gode, akkurat som luke skywalker. Det går også an å trekke paralleller når det kommer til at voldemort drepte foreldrene til harry. dart vader har også frarøvet luke foreldrene, selv om det ble gjort på en litt annen måte.
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 12:53 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ellWood
OoaHelaNatten

|
Hmmm. De var faen meg sant...Hehe, hvorfor har jeg ikke tenkt på det?
Det er sikkert pga at sjela til Voldemort (kanskje) er gjemt i Harry.
Eller, Kanskje Harry blir Dart Vader, og sønnen til Harry, Som han må få sammens med Hermine, tar opp kampen mot den onde Harry?
Det blir ufattelig spennende. Kan ikke vente til fortsettelsen.
Den som venter får se................
(En grusom tanke slo meg her en dag. Tenk, om det ufattlige skjedde, At Rowling omkom i en ulykke eller gikk bort av andre grunder. Før Historien var skrevet ferdig. HVA skulle vi ha gjort da??)
|
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 13:30 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Hihi, det var et spennende forslag. ;)
Men du kan ikke se så bokstavelig på det. Både i star wars, harry potter og bibelen ser vi en tredeling av helten, det er egentlig bare 1 helt, men viser personligheten sin gjennom 3 figurer. På den måten kan man si at Hermine/Ronny, Leia/Han Solo og også forsåvidt Jesus/Den hellige ånde er deler av harry, luke og gud. Og da kan de jo ikke få barn. Men ettesom Leia og Han Solo fant hverandre tror jeg at vi kan gå ut i fra at Hermine og Ronny blir sammen.
Det blir også litt rart å se bokstavelig på far/sønn-forholdet, jeg tror det handler mer om likhet enn om slektskap. Hvis man skal analysere kan man sannsynligvis dra inn koblinger til naturalismen og se dette som en motreaksjon, forfatterne prøver å vise at det ikke er skjebnen (eller som et leksikon ville ha sagt det: sosiale og historiske omstendigheter) som bestemmer om du er god eller ond, men at det er de bevisste valgene du tar som avgjør.
(Og forresten så tipper jeg at hun har notater, og at lillesøstra eller en annen slektning med samme etternavn finner dem og skriver ferdig boka)
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Tor 24 Nov 2005, 13:42 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
bertbert
Främling

Ble Medlem: 28 Feb 2005 Innlegg: 8 Bosted: McCall
|
Juhuuu! Det der er noe av det morsomste jeg har lest...
men et lite tips... Sjekk ut http://folk.uio.no/tfredvik/amo/hvaeramo.html Det irriterer meg, for jeg skjoenner nesten ikke hva du sier...
|
Skrevet: Fre 02 Des 2005, 05:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |