|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003 Innlegg: 4174 Bosted: oslo
|
voldtekt
...finnes det noe mer ondskapsfullt å gjøre mot andre?
Tenk litt over det. Ikke nok med at de gir offeret et helvete der og da, men den stakkars personen som blir voldtatt må også slite med dette resten av sitt liv...mange lever i frykt resten av livet. Endel jenter som har blitt voldtatt ender opp med å være livredd for sex generelt...mens den drittsekken som utførte voldtekten bare kan gå videre og late som ingenting. Tenk å måtte leve i frykt 24 timer i døgnet...ligge våken om nettene fordi du er livredd for nye angrep...skvette til hver gang noen tar på deg...føle seg fullstendig verdiløs, fordi du er jo tydeligvis bare en leke som verden kan gjøre som de vil med...å få den allerede dårlige selvtilliten sin knust fullstendig.
Hvorfor må folk gjøre sånt mot andre? Hvorfor må folk absolutt utnytte andres svakhet?
Forstår de ikke hvor mye de ødelegger?
Er de klar over at de kan ødelegge alle de fremtidige forholdene til offeret? Er de klar over hvor håpløst det er å kunne leve i et forhold, når du ikke engang klarer å slappe av sammen med kjæresten din? Når du ikke engang klarer å stole på dine beste venner? Når du er livredd for å være alene med fremmede mennesker? Når du aldri klarer å slappe ordentlig av sammen med andre?
ER de klar over hvor håpløst det føles å leve i evig frykt?
Jeg...kommer aldri til å klare å dra på en fest igjen. Kommer aldri til å tørre å bli full. Kommer alltid til å være redd for fulle mennesker, og menn generelt. Kommer aldri til å kunne stole fullstendig på noen andre. Kommer alltid til å hate meg selv.
Livet mitt er ødelagt. På grunn av en fest. På grunn av en gutt.
Jeg trodde han var en venn...
|
Skrevet: Søn 11 Mai 2003, 15:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Ikke si at noe kommer til å vare for alltid, med mindre du vil at det skal gjøre det. Det er å gi opp... Selv de dypeste sår kan helbredes, selv om det krever både tid og arbeid. Frykt kan overvinnes. Hat kan forsvinne. Til og med smerte og minner kan miste sin betydning.
Sometimes
Sometimes things don't go, after all,
from bad to worse. Some years, muscadel
faces down frost; green thrives; the crops don't fail.
Sometimes a man aims high, and all goes well.
A people sometimes will step back from war,
elect an honest man, decide they care
enough, that they can't leave some stranger poor.
Some men become what they were born for.
Sometimes our best intentions do not go
amiss; sometimes we do as we meant to.
The sun will sometimes melt a field of sorrow
that seemed hard frozen; may it happen for you.
-- Sheenagh Pugh
Voldtekt er forfedelig. Grusomt. Kan ikke unnskyldes, det er ingenting som justifiserer å gjøre noe slikt mot et annet menneske. Ingenting som kan ha blitt sagt eller gjort kan dytte skylden over på den som ble utsatt for noe slikt, den ligger ene og alene på den som utførte det. Der burde også straffen ligge, men desverre er det som oftest motsatt. Mennesker er grusomme dyr innimellom. Jeg blir kvalm.
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Søn 11 Mai 2003, 16:03 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Zatharee skrev: | Hat kan forsvinne. |
jeg hater ikke. jeg har sett hva hat kan gjøre med mennesker...noe som har gjort meg ute av stand til å hate...
skulle ønske jeg hadde klart å hate ham...men innerst inne vet jeg med meg selv at om han hadde kommet og bedt om tilgivelse, hadde jeg ikke klart å stå imot. han var en av mine beste venner...og innerst inne, i mot min egen vilje, er jeg fremdeles glad i ham...
|
Skrevet: Søn 11 Mai 2003, 16:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Re: voldtekt
songbird skrev: | ...Kommer alltid til å hate meg selv. |
Det var dette jeg siktet til. Å hate seg selv er forferdelig, det er minst like ille som å hate andre, og kan gjøre like forferdelige ting med folk.. "Du skal elske din neste som deg selv" stiller en enkel forutsetning; elsk deg selv. (Nå er ikke jeg så veldig religiøs, men noen de fleste religioner har en god del oppsamlet visdom.) Jeg tror selv at for å virkelig elske og bli elsket av en annen må man først kunne elske seg selv. Tro at man selv fortjener å bli elsket...
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Søn 11 Mai 2003, 16:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
da ligger jeg tynt an...
|
Skrevet: Søn 11 Mai 2003, 16:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Dessuten er det jo helt meningsløst å hate seg selv på grunn av noe som noen andre har gjort.
Hvor i all verden ligger den logikken? 
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Søn 11 Mai 2003, 22:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Det er mer logisk enn det virker ved første øyekast, Vero... Men mer enn det skal jeg ikke si.
Men Zatharee har rett - man må tro at man fortjener å bli elsket. Hvis ikke vil det bare bli en nytteløs kamp når noen forsøker å elske deg.
Songbird... vi har pratet mye sammen, og jeg håper vi skal prate mer. Du har, om ikke annet, gitt meg inntrykk av at du ville følt deg trygg sammen med meg. Jeg tror ikke alt er håpløst.
|
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 01:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Ildfugl
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003 Innlegg: 711 Bosted: En liten bygd på Vestlandet
|
Vet hvordan du har det songbird,har ikke opplevd akkurat det samme men jeg har vært der som du er nå.Hvis du vil snakke om det kan du sende meg en post,men bare hvis DU vil,det er du som bestemmer.
*god varm klem*
|
_________________ "Selv når alt ser mørkt ut,vil lyset inne i deg gi deg svar."
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 09:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
Veronica skrev: | Dessuten er det jo helt meningsløst å hate seg selv på grunn av noe som noen andre har gjort.
Hvor i all verden ligger den logikken?  |
tja...vanskelig å forklare egentlig. men når det skjer opptil flere ganger, med forskjellige gutter, så kan jeg ikke finne noe annet enn at det må være meg det er noe galt med...jeg hater meg selv for at jeg lot det skje.
og jeg hater meg selv dypere og mer intenst enn noen kan forstå, for ting jeg aldri kan fortelle her.
|
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 14:12 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003 Innlegg: 1577 Bosted: Trondheim
|
songbird skrev: | men når det skjer opptil flere ganger, med forskjellige gutter, så kan jeg ikke finne noe annet enn at det må være meg det er noe galt med...jeg hater meg selv for at jeg lot det skje. |
Nå kan jeg ikke forstå hvordan du kan hate deg selv for overgrep andre har gjort mot deg, men så har jeg heller ikke grunnlag for å sette meg inn i situasjonen. Men altså, hvis flere gutter forgriper seg på deg, så vil jeg påstå du vanker med feil gutter. Hva for slags mennesker er det?
Jeg er målløs.
|
_________________ There is a heppy lend - furfur a-wa-a-a-a-ay...
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 14:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Cafein skrev: | Jeg er målløs. |
Noen går livet virkelig imot...
Totalt uten grunn...
|
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 15:43 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
jeg er vel bare uheldig....
det er ingenting galt med folkene jeg henger sammen med nå...
det var de jeg hang sammen med før...
han ene var en jeg stolte fullstendig på. han var en av mine aller beste venner. jeg stolte på ham...helt til...ja, dere vet.
Han andre kjente jeg knapt. Han var søskenbarnet til broren til kjæresten til søstra til venninna mi. Det var på en fest, og han var drita full. Han er ganske kjekk, og virker veldig hyggelig. Jeg hadde mødt ham et par ganger før. Men så gikk alt feil...
|
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 15:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
TrineHumle!
Jeg vet, jeg forstår (I hvertfall til en viss grad). .
Om to uker skal jeg møte igjen min første ex som forsøkte å gjøre noe slikt mot meg.
Jeg gruer meg...
Jeg har fortsatt store problemer med å akseptere megselv etter det som skjedde. Jeg tror ikke at jeg er verd å elske. Alikevel lengter jeg så sårt etter det.
SÃ¥r leges med tiden.
De gjør det. Ting er mye lettere nå.
Før eller siden vil jeg møte en jeg kan stole på...
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 16:44 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Å møte personen igjen... Når en selv velger det.
Bra!
Forøvrig... må den som vil stole på meg gjerne gjøre det.
|
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 16:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
jeg må snart møte min ex-venn jeg også....
han, og et par andre vil ha meg til å synge i bandet deres.....*skjelve*
jeg gruer meg noe helt sinnsykt! 
|
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 18:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Panter
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003 Innlegg: 1382 Bosted: Thrinelda
|
Vel...
Jeg gruer meg, men gleder meg også!
Det blir... *puste* En ny start!
|
_________________ *mrowr* 
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 18:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
songbird skrev: | jeg må snart møte min ex-venn jeg også....
han, og et par andre vil ha meg til å synge i bandet deres.....*skjelve*
jeg gruer meg noe helt sinnsykt!  |
Bare ikke la ham komme deg for nær, ikke la ham... for det fortjener han ikke! Han er da ubeskrivelig frekk synes jeg, som i det hele tatt tør spørre...
|
Skrevet: Man 12 Mai 2003, 23:56 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
for å være ærlig tror jeg ikke han husker at han gjorde det engang...
han var så full...
jeg er for svak til å holde ham unna. et par vennlige ord, så blir han tilgitt...jeg er håpløs.
|
Skrevet: Tir 13 Mai 2003, 07:32 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Ikke håpløs, men fryktelig god...
|
Skrevet: Tir 13 Mai 2003, 09:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
songbird
Jenkadanserinne

|
jeg er ikke god....jeg er svak....
|
Skrevet: Tir 13 Mai 2003, 12:44 Sist endret av songbird den Tor 03 Jul 2003, 10:29, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |