|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 10 Mai 2003 Innlegg: 678 Bosted: MÄnen
|
Poltikkhjelp..?
SÄ er det sÄnn da, at jeg godt kunne tenkt meg Ä lÊre litt mer om poltikk. Finnes det noen hefter eller kart som forteller hva de forskjellige partiene i Norge mener og sier? Hvis noen vet om noe sÄ vÊr sÄ snill Ä si fra. 
|
_________________ Hulder..
Skrevet: Lűr 10 Mai 2003, 17:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003 Innlegg: 1671 Bosted: Drammen
|
penger penger penger tenker de 
|
Skrevet: Lűr 10 Mai 2003, 17:15 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Det er godt oppsummert, st_stakan!
Jeg har faktisk ikke noe sĂŠrlig mer fornuft Ă„ tilfĂžye.

|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Lűr 10 Mai 2003, 17:54 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Og generelt kan man vel tillegge at alle de forskjellige smÄpartiene vi har her i landet (selv de stÞrste partiene i Norge er smÄpartier), er svÊrt sÄ opptatt av Ä fÄ gjennomslag for sin politikk. Det kan kanskje hÞres selvfÞlgelig ut, men det er nÄ engang slik at det blir utrolig mye krangling ut av det, og fint lite som faktisk blir gjort pÄ skikkelig vis til landets beste.
|
Skrevet: Sűn 11 Mai 2003, 00:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
C-men
FrÀmling

Ble Medlem: 14 Mai 2003 Innlegg: 14 Bosted: Moss
|
Politikken i Norge er noe forferdelig slitsomme greier.. Men siden jeg vet litt om hva du mener fra fÞr, Mari, sÄ kan du jo bare lese pÄ www.su.no , og oppdage at du er enig i alt som stÄr der.
SV er Norges stĂžrste parti. HĂLA I TAKET!
|
_________________ Den morrasveisen der juger aldri.
Skrevet: Ons 14 Mai 2003, 22:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

|
Takk til deg min sĂžte venn 
|
Skrevet: Tor 15 Mai 2003, 00:02 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
maria
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 1376 Bosted: Fredrikstad
|
Felles for partiene er at alle vil ha mer penger til skole, eldreomsorg, helse, smÄbarnsfamilier, integrering, forebyggende, studenter, sikrere veier, politi osv. De vil bekjempe fattigdom og fjerne mobbing fra skolene innen neste Är. Det ryktes ogsÄ at julenissen ikke finnes.
Tillegg:
HĂžyre vil gjĂžre de rike rikere.
Sv tÞr Ä vÊre upopulÊre og legger ikke skjul pÄ hva de vil kutte i. (jeg vet ikke hva de vil kutte, men de har helt sikkert en hjemmeside for spesielt interesserte)
Frp vil "stenge grensene" (integrere de som allerede er her, i steden for Ă„ slippe inn flere og flere som aldri kommer til Ă„ passe inn).
Krf vil doble prisen pÄ alkohol og tobakk, tvinge alle til Ä tro pÄ jesus og favorisere kristne fremfor muslimer i vedtak pÄ Stortinget. De har jo tross alt rett i alt.
Ap vil det VG og Dagbladet skriver om.
Sp har ikke gitt lyd fra seg pÄ en stund, men er nei til eu og ja til bÞnder.
Venstre sitter stille i en krok og venter pÄ at noen skal trenge dem for Ä fÄ flertall.
Rv vil vĂŠre sinte og gjĂžre opprĂžr.
Kp vil drepe hval og ha mer til distriktene.
Pp vil at alle under 60 skal miste stemmeretten, samt at de over 60 skal fÄ 10 ganger sÄ mye Ä rutte med.
Og nÄ husker jeg ikke flere partier. Ganske imponerende for ei som ikke har stemmerett, eller hva?
|
_________________ Moderator-Maria
All men are animals. Some just make better pets.
Skrevet: Tor 15 Mai 2003, 15:39 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

|
Fnis 
|
Skrevet: Fre 16 Mai 2003, 13:16 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
C-men
FrÀmling

Ble Medlem: 14 Mai 2003 Innlegg: 14 Bosted: Moss
|
Jeg er _storveis_ imponert 
|
_________________ Den morrasveisen der juger aldri.
Skrevet: Fre 16 Mai 2003, 17:06 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003 Innlegg: 546 Bosted: Narnia
|
Heia DPP. De er vel det eneste partiet som gÄr inn for _demokrati_ 
|
Skrevet: Tir 20 Mai 2003, 09:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
C-men skrev: | Politikken i Norge er noe forferdelig slitsomme greier.. Men siden jeg vet litt om hva du mener fra fÞr, Mari, sÄ kan du jo bare lese pÄ www.su.no , og oppdage at du er enig i alt som stÄr der.
SV er Norges stĂžrste parti. HĂLA I TAKET! |
Su er Norges stĂžrste fjortishjernevasker.
Dessuten trenger man ikke vĂŠre medlem av et parti for a ha meninger om det som skjer rundt i verden.
|
Skrevet: Sűn 03 Aug 2003, 00:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Therese
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 13 Mar 2003 Innlegg: 622 Bosted: Larvik
|
Jeg blir bare oppgitt og forvirret nÄr jeg prÞve Ä forstÄ meg pÄ politikk jeg 
|
Skrevet: Tor 14 Aug 2003, 18:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shai_Tan
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 08 Apr 2003 Innlegg: 1671 Bosted: Drammen
|
st_stakan skrev: | penger penger penger tenker de  | jeg glemte makt
|
Skrevet: Tor 14 Aug 2003, 20:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

Ble Medlem: 13 Apr 2003 Innlegg: 839 Bosted: BollnÀs city
|
lÊr deg den berÞmte streken! Þhm...altsÄ sÄnn ca, hvis jeg husker nogenlunderiktig:
Venstreorienterte| Sentrums |HĂžyreorienterte
Sosialistiske partier| Partier |Borgerlige partier
---------------------------------|--------------------------------------
RV______SV_______AP,SP,KRF__ V____H____FRP_____
Kystpartiet er litt overalt, rundtomkringfallera! (PS: denne linja stemmer ikke i Halden! der er hĂžyre til venstre og SV borgerlig!...sykt!)
Generellt sett kan man vel si att de borgerlige partiene vil ha lavere skatter, dvs. mindre eiendomsskatt til fordel for de rike, billigere bensin og sprit. Rike folk er gjerne borgerlige, for Ä si det sÄnn. Mange av dem vil privatisere en hel rekke ting, kultur og sÄnn, slik at staten skal slippe bruke sÄ mye penger pÄ det.
Sosialistiske partier er er ikke for lavere skatter, vil ha en mere jevn fordeling...dvs. hÞyere skatter for de som har hÞy inntekt og omvendt (kan ikke garantere for noe nÄ altsÄ, correct me if I'm wrong!) for Ä si det sÄnn...litt mer rettferdig, og ikke sÄ jÊvla egoistiske!!!!
hehe...sosialistisk? meg?
og jeg hÄper virkelig at alle dere myndige deltar i hÞstens valg! det er bedre Ä stemme blankt enn Ä ikke stemme! Jeg skal hvertfall forhÄndsstemme i morgen, siden jeg snart flytter til Sverige.
|
_________________ I would go to jail with only boys just to prove I was as tough as you
Be A SlĂŠsk
Skrevet: Man 18 Aug 2003, 15:14 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
martefine
Slushpuppy!

Ble Medlem: 12 Apr 2003 Innlegg: 2283 Bosted: Mongoland
|
HĂžyre tar alle pengene dine... Det er de som kutter alle stipendene.. Slemme hĂžyre 
|
_________________ Skal du bare lese en bok i Är,
mÄ du ta deg sammen
Skrevet: Tir 19 Aug 2003, 12:51 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

|
Sytemarvin skrev: | C-men skrev: | Politikken i Norge er noe forferdelig slitsomme greier.. Men siden jeg vet litt om hva du mener fra fÞr, Mari, sÄ kan du jo bare lese pÄ www.su.no , og oppdage at du er enig i alt som stÄr der.
SV er Norges stĂžrste parti. HĂLA I TAKET! |
Su er Norges stĂžrste fjortishjernevasker.
Dessuten trenger man ikke vĂŠre medlem av et parti for a ha meninger om det som skjer rundt i verden. |
Til nÄ har ikke SU hjernevasket meg. Jeg meldte meg inn fordi jeg ville ha noen Ä dele tankene mine med, fÄ nye tanker og lÊre mer. Retten og sletten.
|
Skrevet: Tir 19 Aug 2003, 13:34 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

|
Og at denne trÄden blusset opp igjen var jo arrtig.
|
Skrevet: Tir 19 Aug 2003, 13:35 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
krusemynte
OoaHelaNatten

|
Men jaok, noen blir sikkert litt hjernevasket, men det handler om Ä vÊre kritisk. Er ikke enig med alt sv - eller su for den sags skyld stÄr for. Og Sytemarvin - hvilket grunnlag har du siden du sier det du sier?
|
Skrevet: Tir 19 Aug 2003, 14:26 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sytemarvin
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 03 Aug 2003 Innlegg: 408 Bosted: Oslo
|
Alt for Ă„ ikke ta de tre setningene i samme posten
Det som irriterer meg med SU, eller rettere sagt mange av medlemmene deres, er dette: "Hmm, jeg har lissom ikke sÄnn greie pÄ sÄnn derre politikk og sÄnt da, menne det er jo ganske kult lissom, kanskje jeg skal melde meg inn et sted? Menne assa jeg vet jo knapt nok hvem som er statsminister, hvordan skal jeg klare Ä finne et parti Ä melde meg inn i? SU er sikkert greit dah. Ikke for langt ut til noen side, ÄssÄ er jo ganske mange med der, og dessuten tror jeg han digge gutten jeg klina med sist helg er med der." For Ä sette det pÄ spissen, eller hva det nÄ er man kaller det.
Dessuten har de en veldig ensporet mĂ„te Ă„ framstille ting pĂ„ (ikke bare medlemmer, men SU altsĂ„). Ă
gjÞre narr av motstandere og folk som mener andre ting enn du gjÞr er akseptabelt, jeg gjÞr det selv, hvem gjÞr vel ikke det? Av en sÄpass seriÞs organisasjon forventer jeg derimot noe annet. SÄklart de skal kunne argumentere for seg, men de mÄ ha andre argumenter enn at "de andre" er teite. Det jeg merker nÄr jeg diskuterer med SU'ere, er at det virker som alle argumentene de kommer med er sitater fra det bladet jeg ikke husker hva heter eller noe sÄnt. Fint hvis du er med der for Ä lÊre mer og alt det, har heller ikke sagt at du er hjernevasket, eller at alle er det. Som sagt, sÄ satt jeg nÄ ting litt pÄ spissen for Ä fÄ fram poenget mitt.
|
_________________ Start a riot, slash your wrists red
Skrevet: Tir 19 Aug 2003, 19:45 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Toad_T
Veronica

Ble Medlem: 13 Apr 2003 Innlegg: 839 Bosted: BollnÀs city
|
Og da er FrP's ungdom bedre?
De gangene jeg har snakket med representanter derfra har de bare snakket om billigere sprit!
og SpU er jo de mest kriminelle nÄr det gjelder Ä bare gjÞre narr av andre partier. PÄ skoledebatten i Halden for to Är sida satt representanten derfra bare Ä snakka dritt om HÞyre...uten Ä egentlig fÄ frem hva Sp egentlig stÄr for selv.
at det er fler ungdommer som ikke har peil pÄ politikk i SU enn i andre partier er bare vÄs! de jeg har snakket med som er med der, er stort sett oppegÄende mennesker med klare meninger som vet hva de stÄr for! Jeg kjenner endel i Frp's Ungdom og for meg virker det som om de stort sett bestÄr av gutter i slutten av tenÄrene-begynnelsen av tjueÄrene som vil ha billigere rÞyk, sprit og som dessuten har en del fordomsfulle holdninger nÄr det gjelder innvandrere.
vil bare fÄ tillegge at jeg IKKE er med i SU, og har i hvertfall for tiden ingen planer om Ä melde meg inn. Hvis noen trodde det.
Go PPU! (Pensjonist Partiets Ungdom) 
|
_________________ I would go to jail with only boys just to prove I was as tough as you
Be A SlĂŠsk
Skrevet: Tir 19 Aug 2003, 23:20 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |