|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
one night stands
av og til ville verden blitt så mye bedre hvis folk så på overskriften til tråden før de skrev innlegget sitt...
men uansett:
- må one night stands være med noen som er helt fremmed?
- hvorfor skulle det være galt å ha sex for sexens skyld? jeg spiser sjokolade på grunn av smaken, ikke på grunn av næringsinnholdet eller noe sånt.
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Ons 07 Mai 2003, 14:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
Jeg tror d kunne gått ann å ha sex for vennskapets skyld en gang. Så lærer du deg å kjenen den siden av vennen din åxå. En ny erfaring. Men hvis man begynne rå ligge med en venn (den samme elelr flere ulike) hver gang man har lyst på sex, så blir d vel komplikasjoner..
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Ons 07 Mai 2003, 14:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
Og når det gjelder one-night-stand med en faktisk fremmed.. Selvfølgelig bør første gangen vere med en du elsker. Den har mye å si for videre sexliv, og du vil alltid huske den (så sant du er edru), men hva er galt med ett one-night-stand når du ikke er i noe forhold men lengter etter tilfredsstillelse, og begge er enige om at det er bare-for-denne-natten!?
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Ons 07 Mai 2003, 15:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Jentepust skrev: | Jeg tror d kunne gått ann å ha sex for vennskapets skyld en gang. Så lærer du deg å kjenen den siden av vennen din åxå. En ny erfaring. Men hvis man begynne rå ligge med en venn (den samme elelr flere ulike) hver gang man har lyst på sex, så blir d vel komplikasjoner.. |
Ligge med nokon for venskapen sin skuld trur eg ikkje er ein god idé, trur det har større sjanse for å øydelegge. Ein risikerer at den eine vil ha eit forhold, og når den andre ikkje vil det, kan det verte komplisert.
|
Skrevet: Ons 07 Mai 2003, 15:07 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Får man mer lyst til å ha et forhold av å ha sex?
|
Skrevet: Ons 07 Mai 2003, 15:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Norunn
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1025 Bosted: Frekhaug
|
Nei, men eg meiner at om ein har sex, bør ein vere i det minste litt interessert i personen ein veljer å ha sex saman med.
|
Skrevet: Ons 07 Mai 2003, 15:23 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

|
Norunn skrev: | Ein risikerer at den eine vil ha eit forhold, og når den andre ikkje vil det, kan det verte komplisert. |
Men du er enig i at man ikke får mer lyst til å ha et forhold av å ha sex, altså er problemet der allerede, og sexen spiller liten i rolle med tanke på hvor vidt det er komplisert eller ikke.
|
Skrevet: Ons 07 Mai 2003, 15:28 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Veronica
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003 Innlegg: 3335 Bosted: Hovedstaden
|
Finnes det ikke allerede en tråd om nettopp dette emnet?
|
_________________ I do not want people to be agreeable, as it saves me the trouble of liking them. - Jane Austen
Skrevet: Ons 07 Mai 2003, 15:57 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003 Innlegg: 1513 Bosted: Trondheim
|
Hva trur dere? Er det mulig for to som ikke elsker hverandre eller er forelsket i hverandre men som kjenner hverandre å ha sex uten komplikasjoner?
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Lør 11 Okt 2003, 19:09 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003 Innlegg: 1398
|
Randar skrev: | Hva trur dere? Er det mulig for to som ikke elsker hverandre eller er forelsket i hverandre men som kjenner hverandre å ha sex uten komplikasjoner? |
Det tror i allefall ikke jeg. Nettopp fordi de kjenner hverandre vil det være noe som er forandret mellom de to involverte.
det kan enten være at de ikke vet hvordan de skal forholde seg til hverandre lenger, eller at den ene ser på det som noe mer enn den andre.
Jeg tror det egentlig bare finnes to umiddelbare løsninger etter en slik hendelse. Enten lar man være å treffe hverandre på lenge. Eller man fortsetter å ha sex.
Man vil enten miste enn venn der og da, eller senere. For å være elskere er noe jeg aldri kan funke for noen.
Og heter det ikke onenight stand rett og slett fordi det er en engangsforeteelse helt uavhengig av alt?
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Lør 11 Okt 2003, 19:41 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Shealien skrev: | Randar skrev: | Hva trur dere? Er det mulig for to som ikke elsker hverandre eller er forelsket i hverandre men som kjenner hverandre å ha sex uten komplikasjoner? |
Det tror i allefall ikke jeg. Nettopp fordi de kjenner hverandre vil det være noe som er forandret mellom de to involverte.
det kan enten være at de ikke vet hvordan de skal forholde seg til hverandre lenger, eller at den ene ser på det som noe mer enn den andre.
Jeg tror det egentlig bare finnes to umiddelbare løsninger etter en slik hendelse. Enten lar man være å treffe hverandre på lenge. Eller man fortsetter å ha sex.
Man vil enten miste enn venn der og da, eller senere. For å være elskere er noe jeg aldri kan funke for noen.
Og heter det ikke onenight stand rett og slett fordi det er en engangsforeteelse helt uavhengig av alt? |
Men hva om det er en felles forsåelse? En enighet. To ensome som vil trøse seg litt mens de vente på den rette?
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Lør 11 Okt 2003, 20:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Randar skrev: | Shealien skrev: | Randar skrev: | Hva trur dere? Er det mulig for to som ikke elsker hverandre eller er forelsket i hverandre men som kjenner hverandre å ha sex uten komplikasjoner? |
Og heter det ikke onenight stand rett og slett fordi det er en engangsforeteelse helt uavhengig av alt? |
Men hva om det er en felles forsåelse? En enighet. To ensome som vil trøse seg litt mens de vente på den rette? |
Skal ikke se bort fra muligheten av at det er mulig...
|
_________________ Jeg skal kun få leve i ordene mine.
De som leser meg vil ikke røre meg.
Skrevet: Lør 11 Okt 2003, 21:58 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Glahn skrev: |
Skal ikke se bort fra muligheten av at det er mulig... |
Selvfølgelig er det mulig. Så lenge det er til begge partes beste...
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Lør 11 Okt 2003, 22:04 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
Men jeg mener. Legg merke til at det er masse synsing fra min side. At hvis to stykker blir enig om å pule litt rundt fordi de kjeder seg eller er ensomme.
Det vil sannsynligvis føre til at enten den ene eller andre får følelser for den andre uten at disse er gjengjeldt. Spesielt hvis man er ensom og egentlig savner en kjæreste er det lett at elskeren blir et substitutt. uheldig mener jeg.
Videre vil det å ha en fast pulevenn kunne skape rutine, og faktisk forhindre at man ser kvinnen/mannen i sitt liv pga denne pulinga. uheldig dette også.
Nå er alt dette en smule på kanten av temaet som Ash faktisk spør om. Så jeg skal prøve å vri innlegget mitt tilbake til den røde tråden.
Først og fremst forstår jeg ikke helt hva Ash i utgangspunktet refererer til... dette er muligens en tråd som har blitt delt ut av noe annet?
Videre. Hvis denne onenightstand personen ikke er en fremmed så tror jeg at man lett kan havne opp i de overnevnte situasjoner. Dette gjelder vel og merke hvis det er noen man kjenner godt som er involvert.
Hvis det er en bekjent eller noen man såvidt kjenner, vil jeg nesten påstå at de stiller i totalt fremmed klassen og egentlig er ganske greie og forholde seg til. Da blir det med den ene gangen og man trenger aldri å snakke om det eller ta beslutninger vedrørende det igjen.
Og sex pga sexens skyld er jo såklart lov. Det har bestandig eksistert bordeller og lignende, nettopp fordi mennesker har en tendens til å ønske seg sex for sexens skyld. Personlig mener jeg at å ikke ha sex på lenge for så å faktisk ha sex med noen man liker veldig godt så gir det uendelig mye mer (både på fysisk og psykisk plan) enn det ville ha vært med noen tilfeldige.
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Lør 11 Okt 2003, 23:29 Sist endret av Shealien den Søn 12 Okt 2003, 06:19, endret 1 gang |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Randar

|
Shealien skrev: | Og sex pga sexens skyld er jo såklart lov. Man har jo horer og bordeller. Det er jo fordi mange nettopp vil ha den effekten. Personlig mener jeg at å ikke ha sex på lenge for så å faktisk ha sex med noen man liker veldig godt så gir det uendelig mye mer (både på fysisk og psykisk plan) enn det ville ha vært med noen tilfeldige. |
Ikke alle som har den luksusen.
Mener du å sammenligne avtalt sex med en venn som det å ha sex med ei hore? Håper ikke det, for det er bare ... grisete.
Jeg innser at jeg skulle ha laget en egen tråd for denne diskusjonen, evnt. plassert den på en annen plass, men men. Det var ikke meningen å koble dette emnet oppmot one-night-stand. Det var heller et spørsmål som jeg ville lufte for flere her på dsgf. Hvilken innstilling de har til slikt, osv.
Men ja, jeg er enig i de dårlige konsekvensene som kan oppstå, men det må ikke gå så galt. Det behøver ikke å gå galt i det hele. Vet av mange jeg som har blitt kjærester etter at de har vært fuckingsfriends. Det virker bare for meg at det er mange som "velger"/tar denne veien for å få seg kjæreste. En har ikke gjentatt sex med en person uten at det er noe tilstede... Om det så bare er respekt for hverandre.
Huff. Jeg vet ikke om jeg gjør meg forstått her.
|
_________________ Biiip!
Skrevet: Søn 12 Okt 2003, 00:08 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Jeg skal forsøke å svare på Ashs første innlegg...
Det er nok en fordel om one night stands er med en fremmed, men kanskje ikke nødvendig.
Å ha sex for sexens skyld er definitivt ikke galt. Man skal da ha lov til å nyte en smule. Både en selv, ens egen nytelse, andre, og andres nytelse.
|
Skrevet: Søn 12 Okt 2003, 00:13 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Shealien
l33t

|
Randar skrev: |
Ikke alle som har den luksusen.
Mener du å sammenligne avtalt sex med en venn som det å ha sex med ei hore? Håper ikke det, for det er bare ... grisete.
|
det mener jeg da ikke. Det jeg prøvde å få fram var at sex for sexens del har da bestandig eksistert og eksisterer på mange plan også idag. Man kan vel kanskje kalle det en naturlig del av det hele? skal prøve å omformulere det.
Og når du snakker om luksus. Så er det faktisk et annet spørsmål som jeg tenker på. Er virkelig sex en slik livsnødvendighet som alle vil ha det til? Man kan da visselig overleve utmerket uten å ha sex også.
Og er dårlig sex bedre enn ikke å ha sex i det hele tatt? (dette sier jeg med grunnlag i at antagelsen om at sex blir bedre med noen som kjenner deg både følelsesmessig og fysisk fra før av, i forhold til en noen(TM) som ikke har snøring på erogene soner eller andre triks, og akkurat som deg kun har sex for sin egen nytelses del?)
randar skrev: |
Men ja, jeg er enig i de dårlige konsekvensene som kan oppstå, men det må ikke gå så galt. Det behøver ikke å gå galt i det hele. Vet av mange jeg som har blitt kjærester etter at de har vært fuckingsfriends. Det virker bare for meg at det er mange som "velger"/tar denne veien for å få seg kjæreste. En har ikke gjentatt sex med en person uten at det er noe tilstede... Om det så bare er respekt for hverandre.
Huff. Jeg vet ikke om jeg gjør meg forstått her. |
Jeg tror nok jeg skjønner hva du mener. Men i motsetning til deg så mener jeg at det ikke kan eksistere slike forhold uten komplikasjoner før eller siden.
Og hvis noen starter med å rote, og så blir kjærester, så vil jeg ikke si at det er det samme som å faktisk avtale venner seg i mellom å ha et seksuelt forhold til hverandre.
Og for å ha sagt det. Jeg synes ikke at sex for sexens skyld er feil. Og jeg høres sikkert fryktelig pertentlig og bedrevitende ut. Jeg har prøvd å male situasjonen litt svart/hvitt for å få frem et poeng. Og for all del. Dette er synsing på meget høyt plan. Men jeg synes det er interessante sider av saken å ta med i diskusjonen.
h.
|
_________________ SÃ¥h.
--------
Medlem av FFGHBM
Skrevet: Søn 12 Okt 2003, 06:17 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
rebecca
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 09 Mar 2003 Innlegg: 435 Bosted: Flekkefjord
|
Jentepust skrev: | Jeg tror d kunne gått ann å ha sex for vennskapets skyld en gang. Så lærer du deg å kjenen den siden av vennen din åxå. En ny erfaring. |
det kan fort bli rot av en slik ting..
og egentlig er jeg litt "i mot" det.
samtidig som jeg mener
at dersom begge er enige,og ingen av dem har kjæreste.. så er det ingenting som sier at det er "galt".
|
Skrevet: Søn 12 Okt 2003, 16:00 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

|
Er sex en livsnødvendighet? Kanskje ikke sex, helt spesifikt. Men varme, nærhet, intimitet... Forsøk å gå et par-tre år uten, og se om du ikke blir rimelig gal av lengsel. Når du ikke lenger kan huske skikkelig hvordan det var å få en klem engang, da føler du deg virkelig lengtende, søkende.
Og... det å ligge tett inntil ei jente, med lite eller ingen klær... Det er visse instinkter som slår til som jeg virkelig må kjempe for å holde nede, hvis det ikke skal skje noe.
Uten intimitet forgår jeg, føler meg som "et gammelt troll" og ikke et menneske. Det er kanskje ikke nødvendig for å eksistere, men for å føle at jeg lever... ja. Det er et instinkt altfor sterkt til å kunne ignoreres.
|
Skrevet: Søn 12 Okt 2003, 20:18 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
stjernesludd
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 22 Mar 2003 Innlegg: 546 Bosted: Narnia
|
Glahn skrev: | Uten intimitet forgår jeg, føler meg som "et gammelt troll" og ikke et menneske. Det er kanskje ikke nødvendig for å eksistere, men for å føle at jeg lever... ja. Det er et instinkt altfor sterkt til å kunne ignoreres. |
Enig, enig enig. Intimitet og nærhet e utrolig viktig. Spedbarn dør jo om de ikkje får nok av det.. (Har eg hørt.)
|
Skrevet: Søn 12 Okt 2003, 22:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |