DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Wicca/Paganisme?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [35 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 10 Nov 2003
 Wicca/Paganisme?

Noen som har erfaring med heksekunst og har lyst Ă„ dele? Eller bare er interessert i religionen? Jeg er nybegynner og EKSTREMT nysgjerrig! Very Happy
Something's raped and taken from me

InnleggSkrevet: Lűr 03 Sep 2005, 23:16
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Vel jeg er ganske ny selv, og jeg er vel ingen "hardbarka" Paganist da, men jeg interesserer meg for emnet. Og har begynt Ă„ lese "a complete Idiots guide to wicca and witchkraft" men det har stoppet litt opp fordi jeg har en hel bunke med andre alternative bĂžker jeg prioriterer.
Men Wicca er en religion osm stÞtter seg pÄ "If it harms none do as ye wish" som jeg egentlig syntes er en bra liten flott setning! en nettside jeg vil anbefale deg er www.witchschool.com der har de noen gratis lessons som jeg har funnet mye info i, spesielt correlian wicca den har vÊrt veldig nyttig. Men jeg har gÄtt mer over pÄ emner som har med Healing, klarsyn, hjelpere og slike ting og gjÞre, og dermed har jeg ikke konsentrert meg sÄ mye rundt wicca i det siste

InnleggSkrevet: Man 05 Sep 2005, 10:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Healing er fine greier, har begynt Ä heale litt selv faktisk... Bare pÄ venner og familie seff... Men jeg syns det er vanskelig Ä finne sider som har med paganistisk healing(hvis du skjÞnner hva jeg mener?)Ä gjÞre, finner stort sett bare kristne sider... Og jeg er ikke interessert i Ä heale i guds eller jesu navn liksom... Det er liksom ingen paganister som healer tydeligvis.... Kjedelige greier...
Har ogsÄ lyst Ä lÊre meg kanalisering, et slags klarsyn... Men det er sÄ altfor dyrt i forhold til min Þkonomi... Kjedelig det ogsÄ... Men en dag!

InnleggSkrevet: Man 05 Sep 2005, 14:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

jeg har ikke tatt noen kurs, men mamma har tatt kurs i reconnective healing. og jeg har da blitt "aktivert" den veien, les om det hvis du lurer pÄ hva jeg mener. (vekk din indre healer av Eric Pearl) Jeg kommuniserer ogsÄ med min Hjelper, jeg begynte med dette, etter at jeg begynte Ä lese en bok som heter mellom to verdner av Sylvia Browne. Og det har hjulpet meg allerede (er 2-3 uker siden jeg begynte Ä snakke i vei, og jeg fÞlte meg passe dum...) En annen bok som jeg og anbefaler er Sjelereiser av Michael Newton. Mendet krever jo en viss interesse for reinkarnasjon.
NÄr det kommer til Paganisme sÄ kan jeg godt dele noen tanker om hva jeg tenker om det. For det fÞrste, jeg vil ikek at du skal tro jeg er kristen pÄ noen mÄte, for det er jeg slett ikke og ordet "gud" gjÞr meg egentlig ukomroftabel, fordi det er for "kristent" for meg. Men jeg tror pÄ en hÞyere makt. det er EN hÞyere makt som styrer det hele. NÄr det kommer til Wicca, sÄ sies det at "gudinnen er i alt" og dette tror jeg pÄ. AltsÄ den hÞyere makten er i alt. Fordi vÄr sjel er en del av denne hÞyeremakten. Den er fÞdt av en hÞyere makt, og det er vÄr kropp som sette begrensninger for hva vi kan fÄ til. og vÄrt ego.
NÄr det kommer til paganisme sÄ er jo det en naturreligion. som tryr pÄ mytologien, (norrÞn, Gresk, Egyptisk osv) for meg er det helt greit, jeg fÞler sterkest tiltrekkning til den greske, men for meg er alle disse greske gudene symboler. De er pÄ en mÄte bare et symbol pÄ en del av en hÞyere makt. SÄ jeg har egentlig ikke konsentrert meg sÄ mye om alle gudene/gudinnene som finnes innen paganismen (for de er fryktelig mange) Men heller konsentrert meg om det som bor i meg selv av denne hÞyere makten. ForsÞkt Ä arbeide med meg selv, utvikle meg selv, jeg har aldri sagt eller lagd en eneste spell. for det har jeg ikke fÞlt behov for. Det som jeg syntes var mest interessant i mine "studier" av emnet var at vi alle har evner, vi mÄ bare lÊre oss hvordan vi skal bruke dem

InnleggSkrevet: Tir 06 Sep 2005, 10:12
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Joda, har hÞrt om Ä bli "aktivert" eller ogsÄ Ä fÄ Äpnet kanalene. Som egentlig bare er en tungvint mÄte Ä si at man har blitt healet... Reiknarnasjon er jeg veldig for, siden jeg vet om to-tre tidligere liv. Jeg er GAMMEL, for Ä si d sÄnn. Ikke kjempegammel, men godt over tre hundre Är. Det fÞrste livet jeg vet om var pÄ 1500-tallet. Har fryktelig lyst Ä prÞve sÄkalt regresjon, hvor du gÄr tilbake til tidligere liv, og finner ut av problemer du kanskje har idag..

Kommunisere med hjelperne? Hvordan gjÞr du det? Hadde ei venninne som drev med automat-skrift, og ogsÄ kommunikasjon i drÞmme, men hun hadde kommet virkelig langt da... Men jeg har liksom ikke skjÞnt hvordan man kan snakke til de... Er d bare Ä snakke?

Jeg tror ikke du er kristen, kristne liker ikke Ä snakke om religioner som innebÊrer magi og ikke har den Ene Gud liksom... De er redd for det, fordi de vet at det er mer attraktivt enn sin egen religion. I paganismen er det jo kvinnen som er stilt hÞyest. Kvinnene som har mest respekt pÄ en mÄte... I motsetning til omtrent alle andre religioner

Jeg har heller ikke kastet spells, rett og slett fordi jeg er for uerfaren. Har mange ganger trengt det, men klart meg uten, kun ved Ä be til Gudinnen. For meg er hun Aradia. Det er mange navn Ä "velge" mellom, du mÄ ta det du fÞler er rett for deg. Jeg tilber ogsÄ mÄnen. Det er jo den som stÄr for det feminine. Er mÄnen "tom" er jeg tom.... Er den full er jeg full av energi. Riktig merkelig hele greia. SÄnn har det vÊrt siden jeg var liten.

InnleggSkrevet: Tir 06 Sep 2005, 11:11
Coralin
Veronica
Veronica

Vel det har ikke noe med kanalisering Ă„ gjĂžre, les om reconnective healing, er ganske spesielt, for det "smitter"

Hvordan jeg kommuniserer med min hjelper, vel jeg snakker i vei, er jeg alene snakker jeg forholdsvis hÞyt, er jeg med andre sÄ snakker jeg inni meg. Det som er viktig er at man er klar og tydelig, fordi hjelperne vet ikke hva man trenger hjelp med, om du sier "hjelp meg" sÄ vet de ikke hav de skal hjelpe deg med, og til og begynte jeg og snakke uten Ä forvente noe sÊrlig til svar. Men sÄ hadde min mor noen englekort. Som hun ba meg om Ä trekke, og det endte med at nÄr jeg spurte om noe konkret og deretter trakk et englekort, etter Ä ha fÞlt meg frem til kortet som "trakk" mest sÄ fikk jeg faktisk svar pÄ det jeg hadde spurt om, og det var ikke noen vage greier, men et ganske direkte svar pÄ spÞrsmÄlet. og det ble ikke bare med den ene gangen, for da kunne jeg enkelt ha skjÞvet det bort som flaks! Men dette gjentok seg, selv har jeg tarotkort, sÄ jeg trekker disse istedet for englekort, men egentlig liker jeg englekortene bedre til dette formÄlet, sÄ jeg tror jeg skal kjÞpe meg det etter hvert. Eneste som er litt corny med disse er at de refererer til Gud, men for meg sÄ er det den hÞyere makt, det er snakk om i disse tilfellene, alternative ting har lite med den kristne gud Ä gjÞre, for kristne tror jeg ikke pÄ reinkarnasjon osv.
Jeg har ikke noe behov for spells, ja livet gÄr meg kanskje i mot osv, men jeg foretrekker Ä snakke og spÞrre en hjelper istedet. Og sylvia Browne skrev i sin bok, at det spiller ingen rolle hva de egentlig heter, du kan kalle dem hva du vil. Hun er klarsynt og mÞtte sin hjelper nÄr hun var 8 Är gammel, altsÄ sÄ henne. hun hadde opprinnelig et indiansk navn, men Sylvia Brown Ville kalle helle Francine, og da ble det slik.
Hjelperne blir ikke sure av den grunn, de er en slags bestevenn, det er bare det at dere vil aldri inkarnere sammen.

InnleggSkrevet: Tir 06 Sep 2005, 13:15
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

HÞres spennende ut dette med englekortene... Men det er vel gjerne opp til hver enkelt hva som passer dem. Men du mÄ kunne betydningen av hvert enkelt kort da, eller? SÄ man mÄ studere dem fÞrst, fÞr man evt kan fÄ noe ut av det?

Har du forresten gÄtt noe pÄ himmel og hav? Er fra Kongsberg serru. Smile

InnleggSkrevet: Tir 06 Sep 2005, 13:27
Coralin
Veronica
Veronica

Vel, det fÞlger vanligvis med en forklaring (tror jeg) var det mamma hadde hvertfall, og pÄ den mÄten kunen jeg finne ut av det, samme med tarotkortene mine, jeg har en forklaring pÄ hvert kort!

Nei det har jeg ikke hĂžrt om engang, men har forĂžvrig flyttet til Drammen, bare glemt Ă„ oppdatere..Smile

InnleggSkrevet: Tir 06 Sep 2005, 13:42
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Coralin skrev:
Vel, det fÞlger vanligvis med en forklaring (tror jeg) var det mamma hadde hvertfall, og pÄ den mÄten kunen jeg finne ut av det, samme med tarotkortene mine, jeg har en forklaring pÄ hvert kort!

Nei det har jeg ikke hĂžrt om engang, men har forĂžvrig flyttet til Drammen, bare glemt Ă„ oppdatere..Smile

Ja det gjĂžr vel gjerne det, hadde en gang tarot-kort, og det fulgte jo med forklaring der...

Himmel og Hav er et alternativt "forum" i Kongsberg. De har masse kurs og greier, men det er som oftest MEGET dyrt... De vet Ă„ ta seg betalt... Wink

InnleggSkrevet: Tir 06 Sep 2005, 16:04
paladin
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 26 Jun 2005
Hvis du vil lÊre om selve religionen og dens historie, (som jeg mener er relativt lurt) sÄ kan du gÄ til "http://www.gaia-no.com/" Der finner du det meste du trenger Ä vite! Jeg har blitt en slags privatforsker pÄ wicca i lÞp av de siste Ärene sÄ jeg kan sikkert gi noen opplysninger selv ogsÄ.

InnleggSkrevet: Tir 06 Sep 2005, 21:20
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

paladin skrev:
Hvis du vil lÊre om selve religionen og dens historie, (som jeg mener er relativt lurt) sÄ kan du gÄ til "http://www.gaia-no.com/" Der finner du det meste du trenger Ä vite! Jeg har blitt en slags privatforsker pÄ wicca i lÞp av de siste Ärene sÄ jeg kan sikkert gi noen opplysninger selv ogsÄ.

Takk! Tusen takk! Äh, me love u!

InnleggSkrevet: Tir 06 Sep 2005, 21:52
paladin
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 26 Jun 2005
Bare hyggelig! Smile

InnleggSkrevet: Tir 06 Sep 2005, 23:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Sitat:
Himmel og Hav er et alternativt "forum" i Kongsberg.

Var litt feil det der gitt... Himmel Og Jord er det riktige navnet. Alternativt senter pÄ Moane i Kongsberg. Ut mot Saggrenda hvis du veit hvor det er hen.....

InnleggSkrevet: Ons 07 Sep 2005, 01:15
Coralin
Veronica
Veronica

jo vet hvor moaene er, men jeg har aldri hÞrt om himmel og Jord, men har jo vÊrt pÄ Alternativmessen i kongsberg da, og Drammen, skal til Oslo pÄ messen i spektrum ogsÄ. Men jeg vil fortsatt anbefale www.witchschool.com og www.wicca.no du finner en del der.

InnleggSkrevet: Ons 07 Sep 2005, 07:52
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Har vÊrt pÄ wicca.no en del, men skal sjekke witchschool... NÄr skal alternativ messe vÊre i Oslo?

InnleggSkrevet: Tor 08 Sep 2005, 22:43
Coralin
Veronica
Veronica

jeg tror det er helgen 18 - 20 november dette finner du pÄ nett altsÄ, jeg skal undersÞke nÊrmere..

InnleggSkrevet: Fre 09 Sep 2005, 07:49
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Koster det noe pÄ www.witchschool.com? For eksempel Ä bli student?

Glem det forresten... Fant det ut selv... Hjelper Ă„ sjekke linker og lese ordentlig veit jeg... Embarassed

InnleggSkrevet: Fre 09 Sep 2005, 16:55
Sillyfight
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Forresten, Coralin... brukte du Mentor under opplÊringen pÄ Witchschool? Det stÄr at man kan fÄ en mentor til Ä hjelpe med undervisning, men jeg vet ikke om det er nÞdvendig, ei heller om det koster noe... Iogmed at kurset er gratis, sÄ er det jo ikke sÄ stor sannsynlighet for at det koster noe, men man vet aldri liksom...

InnleggSkrevet: Lűr 10 Sep 2005, 15:50
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
kan dere komme med historier som "beviser" magi??

InnleggSkrevet: Sűn 11 Sep 2005, 17:13
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Sillyfight skrev:
Forresten, Coralin... brukte du Mentor under opplÊringen pÄ Witchschool? Det stÄr at man kan fÄ en mentor til Ä hjelpe med undervisning, men jeg vet ikke om det er nÞdvendig, ei heller om det koster noe... Iogmed at kurset er gratis, sÄ er det jo ikke sÄ stor sannsynlighet for at det koster noe, men man vet aldri liksom...

Jeg har ikke brukt noen mentor nei. Og det fÞlger med en veileder pÄ hvert kurs du tar som du kan sende mail til, men jeg har aldri benyttet meg av det heller,

Bagbiter: Wicca er mye mer enn magi. Og du mÄ ha et fryktelig kjedelig liv hvis du mÄ ha beviiser for alt i livet. selv driver jeg ikke med Magi. Jeg er mer opptatt av Healing, Reinkarnasjon, sjelevenner og hjelpere, og jeg trenger ikke bevis for alt mulig, noe vet jeg bare med meg selv, om ingen andre tror pÄ det sÄ gir jeg blanke.. their loss...

InnleggSkrevet: Man 12 Sep 2005, 11:13
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [35 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet