DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Norge + RESET-button = ?????
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Av Innlegg
cybersin
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 27 Aug 2005
 Norge + RESET-button = ?????

Eldreomsorg som ikke funker. Barnehager som mangler. OppfÞlgingstjensten ovenfor tidligere innsatte har vi vell sÄvidt hÞrt om. Sykehusene har ventelister pÄ flere Är. Bilparken er livsfarlig og sysselsetning og oppfÞlging av andre svake ledd i samfunnet er vell nye ord for alle.

Styrer vi landet riktig??????????

Min mening er at vi mÄ ha gjort en feil en plass. En makaber feil. Men for oss som gÄr i dette landet daglig merker ingenting av hvor feilen ligger, siden vi er en del av feilen.

Hva hvis norge hadde hatt en RESET-button vi kunne ha trykt pÄ. PÄ den mÄten gjennopptatt fabrikksinnstillingene og startet pÄ nytt.........

Eller er det vi som bor her som er alt for krevende til et samfunn. Hadde vi klaget like mye hvis alt hadde fungert? Er mennesket avhengig av Ä se negativt pÄ ting?

Jeg bare spĂžr........

InnleggSkrevet: Ons 31 Aug 2005, 00:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Livet hadde ikke vĂŠrt det samme om vi ikke fikk lov Ă„ klage. Vi har det jĂŠvli bra her i landet om man sammenligner oss med andre land, men det er fremdeles rom for forbedringer.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Ons 31 Aug 2005, 02:21
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003
1. Vi mangler ikke flere barnehageplasser enn at det kan fylles opp pÄ et Är. Dessuten var det ikke sÄ mange som ville i barnehagene fÞr. Trykk reset og kom tilbake til..... tiden fÞr barnehagene?

2. Vi fÞder for fÄ barn! Etter krigen ble det fÞdt veldig mange barn, og de gÄr ut i pensjon nÄ. De blir gamle. De trenger en eldreomsorg av HELT ANDRE DIMENSJONER enn fÞr. Trykk reset og ha 10% av dagens satsning pÄ eldreomsorg?

3. FÞlge opp innsatte? FÞr var dette en helt ukjent tanke. At den kriminelle nÄ er blitt offeret er en ny tanke. Trykk reset: Sett fangen i gapestokk, heng han eller kast han i en grotte. Slippes ut eventuelt.

4. Sysselsetting: 50% av befolkningen i landet er kvinner (mer). FÞr ville ikke de jobbe. NÄ vil de ogsÄ ha karriere. SelvfÞlgelig skal de fÄ det, men da mÄ det skapes ca 1 million ekstra arbeidsplasser. Det er ikke gjort i en hÄndvending!! Trykk reset og send kvinnene hjem til husarbeid.

5. Broren min har Downs Syndrom. Typisk et svakt ledd i samfunnet. Han fÄr gratis skyss til skolen, tilbud om susidierte sommer og vinter leirer, tilbud om omsorgsbolig om noen Är, tilbud om et sted Ä treffe likesinnede en gang i uka, egen danseskole, egen person som kan bli med han pÄ tusenfryd, kino etc og foreldrene mine fÄr avlastning noen dager i mÄneden, hvor broren min er hos en de selv har valgt. BEDRE TILBUD FINNES INGEN ANDRE STEDER I VERDEN!!!!! Trykk reset og han ville blitt sendt til skogs, evt pÄ lukket anstalt der "normale" kunne slippe Ä se han.

6. BilkjÞring er livsfarlig! Men bilene har aldri vÊrt sÄ sikre som idag. Men opp mot hensynet til billige og sikre biler stÄr hensynet til miljÞet.

7. Ventelistene pÄ sykehuset er kortet ned med 65000 personer de siste 4 Ärene. Du kan fritt velge hvilket sykehus du vil opereres pÄ. Er det lang kÞ pÄ ditt nÊrmeste sykehus, sÄ gÄ pÄ www.sykehusvalg.no og finn ut hvor det er kort kÞ. Staten betaler reisen din. Trykk reset og bli stÄende i kÞ.

cybersin: du er bortskjemt. Ta en tur til Polen, USA, Russland, Tyskland - ja egentlig hvorsomhelst, og finn ut at vi i Norge egentlig har gjort utrolig mye riktig!

InnleggSkrevet: Ons 31 Aug 2005, 12:06
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
cybersin
FrÀmling
FrÀmling

Ble Medlem: 27 Aug 2005
Du leste tydligvis ikke hele innlegget mitt JC/forum. Det ser ut til at du helt klart leste den fĂžrste delen, men ikke den siste.

Jeg mener fortsatt at vi i norge kunne hatt det mye bedre en det vi har det. Jeg sier pÄ ingen mÄte at vi har det helt jÊvlig. Men hvis du ser pÄ hva som blir betalt inn i forhold til hva vi fÄr ut sÄ stiller saken seg helt anderledes.

Og ang. ditt innlegg om bilavgiftene og trafikksikkerhet vil jeg som bilmekaniker si at Nye biler er bÄde sikrere og mer miljÞvennlige en de gamle. Bilparken i norge er faktisk i snitt over 10 Är gammel. Og nÄ skal jeg fortelle deg litt om forskjellen mellom 2000 og en 1988. En bil fra 1988 slipper ut opp til 3.5% CO, mens en ny slipper ut opp til 0,5 (normalt sett slipper de ut under 0,05%) Du kan jo selv regne etter hvor mange 2000mod man kan ha pÄ veien i forhold til en fra 1988 men uten Ä Þke det totale utslippet. Ang sikkerheten sÄ er det i en bil fra 1988 ingen air-bag, lite bruddsoner og lite med stÄlbjelker i dÞrene, og faktisk ingen for for fotgjenger-sikring. I en 2000mod har du air-bager (min 2 og noen har 4). Godt designede og utprÞvde bruddsoner og god fotgjenger-sikring.
Og nÄr faktisk kun 1/3 av alle avgifter bilistene betaler inn gÄr tilbake til veier/skadde personer/utrykning i forbindelse med trafikk o.l mener jeg det er en feil en plass.

Ang. broren din med Downs syndrom - Akkuratt pÄ det omrÄdet tar jeg av meg hatten. For akkuratt disse gruppene vet jeg lite om. Men for FÞrstegangskriminelle/Narkomane/Barnehjemsbarn o.l har det feilet en stor del (vÊrt oppe i noe av det/sett endel av det). Det viktigste for disse menneskene er faktisk veldig ofte Ä fÞle at de gjÞr noe for samfunnet. SÄnn som det er idag sÄ fÄr de faktisk endel, men de fÄr aldri muligheten til Ä delta. Og mye av hjelpen de fÄr er faktisk frivillige som gir.

Jeg bÞr verken dra til Polen, USA, Russland eller noe annen plass for Ä forstÄ at vi faktisk har gjort endel riktig her, fordi det har vi helt klart.Men det har jo ogsÄ de andre landene som du nevner her. Vi mÄ lÊre av hverandre.

Jeg stillte ogsÄ noen spÞrsmÄl pÄ slutten av mitt fÞrste innlegg. Hadde vÊrt fint om du ogsÄ kunne sagt din mening der.

Og en liten sak tilslutt - Jeg setter pris pĂ„ en god diskusjon, men nĂ„r man gĂ„r til personlig angrep slik du gjorde ved Ă„ si "cybersin : Du er bortskjemt" fĂžler jeg egentlig du har tapt din sak. Åssen i h*****e vet du om jeg er bortskjemt eller ikke kun ved Ă„ lese ett lite innlegg???

I forhold til mange andre sÄ er jeg nok bortskjemt, men det er vi nok alle.

InnleggSkrevet: Ons 31 Aug 2005, 14:12
JC\forum
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jul 2003
Jeg mener at Ä klage nÄr vi har det sÄ godt er Ä vÊre bortskjemt. Hvis du leser innlegget mitt, sÄ ser du at jeg IKKE klager, og dermed har jeg indirekte besvart spÞrsmÄlet ditt:

NEI vi er ikke avhengig av Ä se negativt pÄ ting.

InnleggSkrevet: Tor 01 Sep 2005, 16:15
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 1 [5 Posts]  
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Politikk & Religion
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet