DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Datamennesker
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [30 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
 Datamennesker

Hvorfor føler jeg at alle på dette forumet kan masse om data bortsett fra meg? Freakish

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 15:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Alle kan ikke det.

Men noen som skriver her bruker mye av dagen sin i tett samarbeid med en datamaskin, og da blir det jo oftest sånn at man lærer ett og annet. Personlig er jeg begynt å legge av meg nerde-imaget siden målet med det var å få en kjæreste med fastlinje ;p

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 15:56
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
fido
Administrator
Administrator

Ble Medlem: 09 Mar 2003
..og det klarte du jo:)

Jeg for min del har ad diverse større og mindre tilfeldigheter fått det som både hobby og yrke. Hadde jo selvfølgelig ikke vært sånn hvis ikke interessen var tilstede, men jeg kan nå altså litt, ihvertfall.. Og så lærer jeg stadig noe nytt.

Shealien: Du kan vel ikke akkurat ingenting-ingenting? Etter å ha brukt over fem minutter av gårsdagen på å få ei dame til å lære seg hvordan hun skulle åpne lokket på den bærbare pc-en sin har jeg nok en gang måttet revurdere oppfatningen min av hvem som kan _lite_ om datamaskiner..

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 16:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
fido skrev:
Etter å ha brukt over fem minutter av gårsdagen på å få ei dame til å lære seg hvordan hun skulle åpne lokket på den bærbare pc-en sin har jeg nok en gang måttet revurdere oppfatningen min av hvem som kan _lite_ om datamaskiner..

*ler høyt og lenge*
Dæven! Mr. Green

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 19:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Re: Datamennesker

Shealien skrev:
Hvorfor føler jeg at alle på dette forumet kan masse om data bortsett fra meg? Freakish

Som jeg pleier å si om meg selv... Jeg forstår ikke datamaskiner, jeg bare bruker dem.

Men på den lyse siden lærer jeg fort, så når jeg får bruk for å kunne nye ting tar det ikke lang tid. Kanskje er jeg datanerd i forhold til hun som måtte lære å åpne den bærbare PCen sin, men sammenlikna med svært mange andre... ikke i det hele tatt.

InnleggSkrevet: Tor 24 Apr 2003, 19:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Det er utruleg mange som får jobb her i IBM som aldri har tatt i ei maskin. Eg har eit ord for dei: I B M! Kva trur dei IBM er då?

InnleggSkrevet: Fre 25 Apr 2003, 07:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Vel, International Business Machines startet jo sin karriere med hullkortlesere... Freakish

InnleggSkrevet: Fre 25 Apr 2003, 09:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Jeg kan kanbskje å åpne en fil og sånt. og så Å FUNKE. :MRGREEN: har jeg endelig lært meg hvordan man putter vedlegg inn i mailer. og så kan jeg å scanne og printe.
men når noe ikke funker eller går, så trykker jeg på mange forskjellige knapper mange ganger etter hverandre før jeg får meldinger med mange merkelige bokstaver og tegn som sier noe på det kryptisk språk. da bruker jeg å slå litt forsiktig, og når det ikke funker så klapper jeg litt på den store boksen med påknappen på og sier vær så snill, før jeg slår av hele dritten og starter på nytt. Mr. Green

å forhandle med imacen vår har jeg jo etterhvert blitt svært flink til.

men jeg kan jo nesten ingenting da. Freakish

InnleggSkrevet: Fre 25 Apr 2003, 14:14
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
Jeg har faktisk lært ei dame å finne tilde ( ~ ) på tastatyret. Også har jeg lært henne backspace ( \ ) - hun skjønte ikke \ 'n helt, da.. skjønte faktisk ikke hvordan den kom opp uten at hun trykket på noe annet. JESS! Men jah, man møter mange rare personer i dette livet. Jeg har tilogmed møtt noen som (frivillig) har lastet ned en 'vasker' fra dagbladet, og kjørt den. Noe som har fucka HELE systemet. Jessda.

InnleggSkrevet: Fre 25 Apr 2003, 16:28
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
Oh, forresten, jeg kan vel egentlig ikke så mye jeg heller. Bare det å bygge en maskin, innstallere diverse program, og masse annet rart. Jeg vet ikke helt hva jeg kan. Jeg kan det jeg vil, egentlig. Html digger jeg, php skjønte jeg ikke helt...

InnleggSkrevet: Fre 25 Apr 2003, 16:29
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

du kan ingenting du liksom crispa. Tunge

InnleggSkrevet: Fre 25 Apr 2003, 16:41
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Bygge en maskin?
Slikt overlater jeg til folk som har peil...

InnleggSkrevet: Fre 25 Apr 2003, 23:12
BagBiter
Veronica
Veronica

mislike mac.. bruke det på skolen :-S

drit

InnleggSkrevet: Lør 26 Apr 2003, 11:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg har brukt Mac litt, og funnet ut at de er like monstrøst ustabile som PCer, iallefall så lenge de kjører Windows. Noe som selvfølgelig er Microsofts feil, men jeg kunne altså ikke se noen utpregede fordeler ved å bruke Mac istedetfor PC.

Derimot har jeg hatt en svært minneverdig opplevelse med en Mac av eldre årgang på en PC-stue. Det var ti minutter til neste T-bane gikk, og det tok meg fem minutter å gå til stasjonen. Missa jeg den T-banen missa jeg også toget hjem og det innebærer en times ekstra venting. Arbeidet mitt hadde jeg lagra på en diskett. Mac'en kræsja. Og da fikk jeg selvfølgelig ikke ut disketten fordi man på en Mac av en eller annen rar grunn ikke har noen egen, enkel mekanisk knapp å trykke på. Omstartknappen funka ikke, knappen for å slå maskinen helt av var ødelagt. Løsning: Trekk ut strømkontakten! Hardt og brutalt. Så kunne maskinen startes på nytt slik at jeg kunne få disketten min. Jeg rakk T-banen. Akkurat.

Var det noen som sa noe om å forhandle med maskiner?

InnleggSkrevet: Lør 26 Apr 2003, 19:47
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Forslag til å forhandle med maskiner:
Hold maskinen ut av vinduet i øverste etasje på en høy bygning!
Klapp i hendene!
*Pling* problemet eksisterer ikke lenger! Very Happy

InnleggSkrevet: Lør 26 Apr 2003, 22:24
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Men glahn? arbeidet forsvinner ike av seg selv eller slike ting. som regel ike. og macer som kjører windows er bare tull. Tunge

InnleggSkrevet: Man 28 Apr 2003, 12:37
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Shealien skrev:
Men glahn? arbeidet forsvinner ike av seg selv eller slike ting. som regel ike. og macer som kjører windows er bare tull. Tunge

Nei, det er nå så. Men jeg trengte å få med meg disketten hjem! Kunne ikke bare la den være der - da kunne den bare forsvunnet, og da hadde virkelig alt arbeidet forsvunnet.

Strengt tatt er vel enhver maskin som kjører Windows bare tull...

InnleggSkrevet: Man 28 Apr 2003, 21:17
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Jeg får si som FreeBSD-utvikler Eivind Eklund en gang skrev til meg:

Eivind Eklund skrev:
Det er dessuten uetisk å kjøpe Windows - hvis en absolutt skal ha Windows bør en være sin etikk bevisst og piratkopiere det.

InnleggSkrevet: Tir 29 Apr 2003, 10:09
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Jeg husker ikke hvem det var som skrev det, men... Han skrev noe slikt som:

Vi skal ikke le av lisensavtalen. Dette er et viktig dokument man bør sette seg inn i. Jeg skal derfor oversette lov-svadaen til vanlig norsk... Du har ikke lov til å kjøre Windows på mer enn en maskin. Skulle du allikevel installere Windows på flere maskiner, forbeholder Microsoft seg retten til å slå inn inngangsdøra di og slå istykker maskinen din med ei slegge, helst mens familien din står og ser på. OK - vi bør kanskje le av lisensavtalen allikevel.

InnleggSkrevet: Tir 29 Apr 2003, 11:10
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Matt Welsh skrev:
"...Unix, MS-DOS, and Windows (also known as the Good, the Bad, and the Ugly)."

InnleggSkrevet: Tir 29 Apr 2003, 11:11
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [30 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Generelt »   TÃ¥keprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet