|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 379
|
Drømmer
Fortell om en drøm dere har hatt... Og hva dere tror den betyr.
Har dere noen ganger drømt det samme om igjen? Hva er drømmer? Og hvorfor?
For spesielt interesserte er mine to største opplevelser her....: =)
En gang i barnehagen drømte jeg samme drømmen om og om igjen. Det satt masse katter rundty ett langbord i en gammel hytte med hver sin treskål og tresleiv, og jeg gikk rundt og delte ut sleiver med grøt til dem. De smilte fornøyd uten å se på meg, og begynte å spise. Så plutselig, da jeg kom til en oransje katt med svarte striper, snudde den seg mot meg og freste, og det lyste ut av øynene dens, og jeg var sikker på jeg skulle dø. Så våknet jeg.
En annen gang drømte jeg at noen slemme gutter tvang meg til å stå opp. jeg blånektet, fordi det var varmt og godt i senga. Da sa de: " Hvis du ikke står opp, så slår vi på DENNE!!" og så holdt de opp vekkerklokka mi. Nei, ikke den!! sa jeg fortvilet, men stod fortsatt ikke opp. Så de slo den på. Og akkurat da våknet jeg av vekkerklokka mi. HVORDAN KUNNE DRØMMEN VITE NÅR KLOKKA MI SKAL RINGE????
|
_________________ En verden uten Jentepust stopper opp
Skrevet: Ons 17 Okt 2001, 10:26 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
mirta
Gjest
|
Re: Drømmer
Eg har og drømt om vekker klokka mi. Eg trur vekkerklokker er onde og kan trenge seg inn i drømmene til folk. (eller så har ho byrja å ringa før du vakna og berre trur at ho ikkje har det)
|
Skrevet: Ons 17 Okt 2001, 17:49 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

|
Vekkerklokkeklubben
Vil du bli med, mirta min?
|
Skrevet: Ons 17 Okt 2001, 18:07 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Re: Vekkerklokkeklubben
Hvis jeg dør når jeg sover.. hvem i alle dager skal slå av vekkerklokka mi da? Det er en litt skremmende tanke egentlig..
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
Skrevet: Ons 17 Okt 2001, 18:20 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

|
Skremmtsomt
Jeg syns på en måte kanskje det er mer skremmende at du skal dø..
|
Skrevet: Ons 17 Okt 2001, 20:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
dybvik
Gjest
|
Re: Drømmer
I går snakket jeg i fon med mamma og pappa. Og de fortalte at brygge hjemme var fikset, at noen mennesker hadde fikset den mens de var på ferie. Men at det ikke var noen kant på bryggen, sånn at det gikk an å kjøre direkte ut i vannet med bilen om man ikke passer på. (Litt fakta fra mitt liv altså)
Og i natt hadde jeg en ekkel drøm. Jeg drømte at storebroren min og svigerinna mi kjørte bil ut i elva, men det var ikke på samme plassen som der mammaen og pappaen min bor da. Men de kjørte nu vaffal ut i elva, og døde. Og så fikk jeg ansvaret for å oppdra nevøen min, på 2,5 år.. Fordi jeg er fadderen hans. Men siden jeg er student, så fant mamma og bestemora mi ut at dem skulle flytte til Bergen og hjelpe meg å passe på nevøen min..
Etter at de fant ut det, så tror jeg at jeg våknet.. Husker ikke mer vaffal. Men det er jo ekkelt å tenke på at jeg drømte at storebroren min og svigerinna mi døde.. *sukke*
|
Skrevet: Ons 17 Okt 2001, 22:29 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

|
Underbevissthet
Jeg har en bok der jeg skriver ned alle drømmene mine med en gang jeg våkner. Det er lurt å ha, morwsomt å lese i senere.
Men veffal, jeg tror det har noe med underbevisstheten å gjøre. At det man tenker på, er veldig bekymret for, eller nettopp har skjedd, ligger nedi underbevisstheten og ulmer, men vi hakke tid til å tenke på det og la det komme opp, for vi er så opptatt at vi ikke merker det. Så da kommeer det fram i drømmene våre når vi sover.
|
Skrevet: Tor 18 Okt 2001, 07:24 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

Ble Medlem: 26 Mar 2003 Innlegg: 1410 Bosted: Skatval
|
Merkelige drømmer..
Når jeg drømmer så er drømmene alltid ekstremt merkelige.. eller de det er iallefall de gangene jeg husker de..
En gang drømte jeg masse rart...
*skrive ned hele drømmen her*
Jeg hadde hjemmealeneovernattingsfest, men jeg huset mitt var ikke sånn det egentlig er, og menneskene som var på besøk var mennesker fra alle deler av livet mitt.. også i kjelleretasjen bodde visst bok en venninne av meg sammen med forloveden og deres kjempesøte lille sønn.. så fant jeg ut at jeg skulle gå ned og sjekke at de hadde det bra, og da jeg kom ned så sa forloveden at Nina (venninnen min) var død.. og at det var min feil fordi jeg ikke hadde vært på besøk på lenge.. så ville han ikke prate med meg mer..
Men så plutselig var hele festen min på et sånt supermarked i Svinesund.. og det eneste jeg skulle ha var M&M's (jeg ELSKER M&M's uten nøtter..).. men så måtte vi tilbake til bussen og den skulle gå ti over to.. (Bussene som går hjem til meg fra Bergen sentrum går ti over hver hele time..) og for å komme til busstasjonen i Svinesund måtte vi gå igjennom en sånn "sydengate" med masse butikker som var åpne, ingen dører liksom.. og det var kjempehøyt under takene.. og plutselig så Camilla (den ene venninnen jeg var med akkurat dah) en butikk som solghte sprit og brus.. så kjøpte hun "absolutt appelsin", og som blandevann skulle hun ha fanta.. (jeg liker IKKE appelsin, og eneste appelsinbrusen jeg liker er Solo).. iallefall vi kom oss til busstasjonen til slutt, men da viste det seg at bussen var gått.. den gikk ti over halv to, ikke ti over to.. og da begynte panikken å spre seg.. vi måtte jo over grensen før den stengte.. (jeg drømte dette da det var forbud mot kjøttimport.. i vår ellerno..) Jeg sa at vi kunne ta fly.. men så såg vi en buss som gikk til Salhus (Bussen min siott endestopp er Salhus).. men bussen kjørte bare rett forbi oss..
Vi begynte å gi litt opp men da skulle plutselig Camilla ha kjøretime.. og litt etter kom hun tilbake med bilen til kjørelæreren hennes, men uten kjørelæreren.. han hadde sagt at hun bare kunne kjøre litt rundt for han måtte et ærend.. Så jeg og Line (en annen venninne som dukket opp i drømmen der og da..) hoppet inn i bilen.
Vi kjørte rundt i masse skog, men fant ikke veien til Norge.. og plutselig kræsjet bilen, og vi akte på ned en grusvei.. (vi satt oppå noe, men jeg er ikke sikker på hva det var for noe..) og i bunnen av bakken var det en hytte. Der så jeg at Ann Kristin (bestevenninnen til Nina på grunnskolen) og hennes samboer og sønn var.. og jeg tenkte at jeg måtte jo fortelle Ann Kristin at Nina var død.. og da jeg gjorde det stakk hun av og sønnen hennes ble til en jente,,
Og det er alt jeg husker.. våknet sikkert opp dah..
Hvis det er noen som har lest alt... vil dere tyde drømmen min for meg??
Jeg har til stadighet sånne rare drømmer, men denne er den jeg husker best.. sikkert fordi jeg fortalte den til veldig mange etter jeg hadde drømt den.. syns den var skummel jeg....
|
_________________ Let's play pretend, let's act like it
Skrevet: Tor 18 Okt 2001, 08:19 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

|
Spennende!
Det er AKKURAT sånn jeg åxå bruker å drømme. Sånn at plutselig er vi ett annet sted, og så dukker det opp noen som ikke hadde vert med før, og så kjennere man igjen stedene men de ser litt annerledes ut, og alt blir blanda, lissom.. Så gøy, dah! =)
Hm, jeg er vel ikke noe drømmetyder, dah, men. Du har sikkert dårig samvittighet fordi du ikek har besøkt Nina på lenge? Det der med grensen og det var sikkert bare noe som lå i tankene dine fordi det var så masse i media på den tida.
Vet ikke jeg, asså, men. jeg leset hele! =)
|
Skrevet: Tor 18 Okt 2001, 08:31 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

|
*smile masse*
Jentepust: har jeg sagt at jeg digger deg??
for det gjør jeg altså,, du og BSDgirl er de jeg liker bestest å diskutere med (nå må ikke dere andre bli lei dere for jeg liker å diskutere med dere også..)
Men du har sikkert rett... jeg har nesten alltid dårlig samvittighet for at jeg ikke besøker Nina ofte nok...
*kosemosemassepåJentepust*
|
Skrevet: Tor 18 Okt 2001, 08:34 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sexy
Gjest
|
Re: *smile masse*
kult!!
|
Skrevet: Tor 18 Okt 2001, 08:38 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

|
kjære sexy: ja.. det er kult..
*le litt oppgitt*
|
Skrevet: Tor 18 Okt 2001, 08:39 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Jentepust
SteinHakkeToillat

|
*smile ultramasse*
Så skjønn du er! Jeg digger veffal deg!! Åh, jeg blir helt rørt..
Meg og BSD har nettopp blitt enige om at du er koselig. Og koselig er jo noe av det beste.
*tubbieklem*
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
ash
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 1160 Bosted: Oslo
|
Du Marianne, er du tilfeldigvis i Bergen mellom 12. og 16.desember?
Interessann drøm ja.. Jeg drømmer aldri så mye på en gang. Men jeg tror du savna venninnene dine, og skulle ønske du kunne gjøre ting sammen med dem oftere.. helt enig med Jentepust i at du sikkert har dårlig samvittighet for å ikke besøke Nina ofte nok. Og så er du redd for å ikke nå bussen..
|
_________________ En dag uten kos er som en båt uten matros.
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

|
*smile enda mer enn mest*
tihi... *rødme*
|
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

|
Jeg når som regel bussen, men det går bare en buss i timen der jeg bor (untatt om morgenen.. da går det to eller tre i timen.. ikke verst..)
Jeg bor i Bergen så jeg regner med at jeg er i Bergen da ja.. jeg tviler på at jobben lar meg dra noe sted...
|
Skrevet: Tor 18 Okt 2001, 08:41 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Aurora
l33t

|
hold deg til ETT nick!!
ETT
ETT
ETT
ETT
ETT
ETT
ETT
ETT
ETT
ETT
*frustrertsinna*
|
Skrevet: Tor 18 Okt 2001, 08:42 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
sexy
Gjest
|
Re: hold defg til ETT nick!!
Eg skal ha et nick..... det var en misforståelse!!
|
Skrevet: Tor 18 Okt 2001, 08:43 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |