DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Aldersforskjell o.l.
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [56 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
Stiiine
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 14 Mar 2003
 Aldersforskjell o.l.

hvis man er glad i hverandre, har alder noe å si?
er det noen grense for hvor stor aldersforskjell dere mener det kan være?
har det noe å si hvis feks han er 17år eldre enn hun hvis de bare er glad i hverandre og har lyst å dele livet med hverandre?

det sies at i krig og kjærlighet er alt lov, men er det det? Smile

hva mener dere?

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 08:23
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
basse
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 04 Apr 2003
det er jesus mere en en som runker litt med øye viss du sier att typen/dama er si 10 år eldre.... men det ække no gærent med det så lenge dem er glad i hverandre....

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 08:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Alder er bare et tall.. om de virkelig er glade i hverandre, synes jeg ikke at alderen skal hindre dem i å være sammen.
Det er andre ting som vil påvirke forholdet, som om de har mye til felles osv. Men det blir en annen diskusjon Wink

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 08:49
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg skal ikke si at det ikke betyr noe, for det gjør det. Men alder betyr ikke nok til at det burde være en avgjørende faktor. Det krever litt mer av folk fordi man må kjempe for at forholdet skal bli akseptert, men hvis man orker det, så sier jeg bare lykke til :)

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 09:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Det kommer an på, synes jeg.
Om jenta f.eks. er 14, og gutten(mannen) er 25, er det bare hæsli, og mannen burde sperres inne.
Men en 24 år gammel kvinne kan godt være sammen med en 35 år gammel mann, f.eks.
Det har noe å gjøre med hvilke faser av livet man befinner seg i, og det har veldig mye å gjøre med at den ene ikke befinner seg i en veldig ung fase.

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 15:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
BagBiter
Veronica
Veronica

35 år gammel kvinne og 24 år gammel mann da?

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 19:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Stiiine
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

jeg syns i grunn ikke alder har noe å si jeg..
en 35år gammel fyr kan være like voksen i hodet som en 20 år gammel jente, eller omvendt.

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 19:36
Stiiine
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

er det forresten greit å bli sammen med x-stefaren til en man har gått i klasse med...? det ville jo være litt rart, eller? Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 19:45
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Alder har sin betydning, ettersom årene faktisk har en tendens til å sette sine spor i mennesker. Forhåpentligvis modner en jo etterhvert som årene går. Derfor vil det gjerne være noen forskjeller ute og går mellom for eksempel en 24åring og en 35åring. Når det er sagt, skal en også huske på at det er mye annet som kan gjøre at folk er forskjellige, og at betydningen av alder heller ikke skal overdrives.

Selv er jeg 24, og føler meg på noen måter mye eldre enn en 18åring - på andre måter ikke eldre i det hele tatt.

Når det gjelder ex-stefedre og slikt vet jeg virkelig ingenting...

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 22:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
Jeg synes alder har noe å si. En 25 åring har opplevd vesentlig mindre, og har et helt annet mål med livet, enn de fleste 35 åringer. Nå snakker jeg selvfølgelig svært generaliserende, det finnes uendelig med unntak.

Men jeg tro ikke forhold mellom mennesker i veldig forskjellige faser av livet vil være særlig enkelt etter den første tiden. Når man kryper under overflaten er det for store forskjeller.

Og jeg tror kjærlighet mellom en tjueåring og en førtiåring blir feil på en måte. Det vil være for store forskjeller til at de to kan være i et likeverdig forhold. (tror jeg har mye med ansvarsholdning til hverandre og slikt å gjøre).

og jeg tror at hvis det er en god venns eks-stefar så bør man ha respekt nok for vennen til å holde seg unna.

InnleggSkrevet: Lør 19 Apr 2003, 23:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Det er ikke så stor forskjell mellom 18 og 24. Jeg og fido er stort sett 4 år samtidig likevel ;)

Men tommelfingerregelen min sier at jeg skal holde meg unna de som er mer enn dobbelt så gamle som meg.

InnleggSkrevet: Søn 20 Apr 2003, 10:02
maria
l33t
l33t

BagBiter skrev:
35 år gammel kvinne og 24 år gammel mann da?

Det er det samme hvilken vei det går, synes jeg. Spørsmålet her var ikke om de har mye til felles eller ikke.. Så lenge de er glade i hverandre kan de gjerne gi forholdet en sjanse.

Stiiine skrev:
er det forresten greit å bli sammen med x-stefaren til en man har gått i klasse med...?

Her er det andre ting en alder som spiller inn. Det spørs om hvor mye kontakt du (jeg sier du, det er så mye enklere) og denne andre personen har nå. Og om h*n har noe kontakt med x-stefaren sin. Om forholdet dem i mellom er dårlig og du har god kontakt med h*n, ville jeg latt vennskapet gått foran.

InnleggSkrevet: Søn 20 Apr 2003, 12:02
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

ash skrev:
Det er ikke så stor forskjell mellom 18 og 24. Jeg og fido er stort sett 4 år samtidig likevel Wink

Jo, det kan være stor forskjell. Som kameraten min sa - han syntes ikke jenter under tjue var spesielt interessante lenger. Rett og slett fordi de for ham var for mye små jenter, og ikke voksne mennesker. Selv om jeg ikke er helt enig selv (kanskje fordi jeg ikke alltid ser på meg selv som så store gutten), så skjønner jeg poenget hans.

InnleggSkrevet: Søn 20 Apr 2003, 21:37
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Det har nok en del å si hva for personligheter folk har.
En veldig barnslig gutt på 24 kan f.eks. sikkert komme godt overens med en moden og fornuftig jente på 18 (joda, de finnes). Eller omvendt, for den saks skyld.
Hey, jeg har selv sett på gutter som har vært yngre enn meg. Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Man 21 Apr 2003, 12:48
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
hihi Smile ja, vår alles lille lillebror Wink

men 18 og 24 er jo ikke så langt unna hverandre da. 24 åringen trenger jo egentlig ikke å være særlig barnslig heller... eller kjenner jeg bare barnslige 25 åringer fra før av Freakish

InnleggSkrevet: Man 21 Apr 2003, 13:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Barnslige 25-åringer? *gisp* Yikes Hva mener du?

Selv har jeg litt mentale problemer med aldersforskjeller; jeg er nok ganske enig med kompisen til Glahn. Men jeg mener også at man bør prøve hvis man har sjansen. Hey, hvis to mennesker er glade i hverandre, så er det dårskap å la være å bli sammen fordi «det vil ikke bli vel ansett.» Hva er det verste som kan skje? OK, det verste som kan skje er ganske ille, men hvis det ikke funker er sannsynligheten stor for at de to til slutt blir sittende igjen en kjæreste fattigere og en erfaring rikere. Hva har man tapt?

InnleggSkrevet: Man 21 Apr 2003, 23:05
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Det er slik jeg tenker også. Har man følelser for noen kan man jo iallefall se hva som skjer, og ikke bare la vær fordi det er litt aldersforskjell ute og går. Selvfølgelig - det kan jo være fornuftig å ikke legge seg etter altfor unge jenter, da. Ei jente ti år yngre enn meg (altså 14-15) ville neppe vært noen god ide uansett. Da begynner modenhetsforskjellene å bli altfor store, på alle områder.

Men jeg går da ikke av veien for å titte litt hardt på en 17 eller 18åring. Selv om det etterhvert begynner å bli litt forskjell på en som ikke er ferdig med videregående, og en som er ferdig med fem år med studier. Den tida man er 17-18-19... tror jeg ofte er en tid hvor man gjør ganske mange erfaringer som har med forhold, seg selv, og selvsikkerhet å gjøre. For en som er eldre og allerede har funnet ut mange av disse tingene, er det kanskje ikke så fristende med noen som ennå ikke har det.

InnleggSkrevet: Tir 22 Apr 2003, 00:55
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

jeg tror ikke at det trenger å være en barnslig 25-åring og en moden 18-åring for at det skal gå bra. Det er viktig at man har noe felles, men man kan faktisk ha mye til felles selv om alder og modenhet ikke er en av delene.

Men jeg tror det kan være lurt å finne ut av ting litt på egenhånd mens man ennå er ung, istedenfor å kaste seg inn i et forhold altfor tidlig og få alt servert.. for da blir det mye mer vanskelig å tørre å gå ut av forholdet hvis det ikke viste seg å være sånn man hadde tenkt.

InnleggSkrevet: Ons 23 Apr 2003, 10:12
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Shealien skrev:
Jeg synes alder har noe å si. En 25 åring har opplevd vesentlig mindre, og har et helt annet mål med livet, enn de fleste 35 åringer. Nå snakker jeg selvfølgelig svært generaliserende, det finnes uendelig med unntak.

Nå vil jeg påstå at det er større forskjell på 18 og 24 enn 35 og 24, men det er bare meg. Jeg vil vel egentlig sette grensen ganske greit på post-vgs og ikke. (Selvfølgelig ikke bastant, men grei pekepinn, 'alle' jeg vet om har forandra seg mye i løpet av vgs.)

InnleggSkrevet: Ons 23 Apr 2003, 11:19
Cafein

Ble Medlem: 14 Apr 2003
Jeg tør påstå at jeg forandret meg mer fra jeg var 19 til jeg var 22 enn fra da jeg var 15 til jeg var 19. Studietida og det å flytte hjemmefra gjorde det med meg.

InnleggSkrevet: Ons 23 Apr 2003, 13:09
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [56 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet