|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lillemeg
FrÀmling

Ble Medlem: 23 Jul 2005 Innlegg: 3
|
SĂ„ ble jeg innlagt gitt
Dagen var ekstremt vellykket. Jeg hadde solgt mye av min kunst, og ville feire pÄ resteurant. Jeg feiret og min venn kom, men sÄ begynte vi av alle ting Ä diskutere politikk, og i bilen ble det en opprivende diskusjon som gikk pÄ person, og ingen av oss mente noe av det som ble sagt i sinne. Trolig hadde vi ledd av alt etterpÄ hvis ikke Murphis lov trÄtte inn og alt gikk galt. Plutselig begynner mobilen min Ä vibrere i lomma og automatisk skrur jeg pÄ hÞytaleren og roper hallo, men ingen svar. Den havner pÄ dashbordet og diskusjonen mellom oss er het i bilen. Til orientering er vi begge nordlendinger med en saftig lokal sleng. Plutselig bryter en lys stemme inn fra dashbordet, og stemmen ligner min venninnes: "Er du bevÊpnet?" Jeg flirer og svarer noe tull, og vi har kommet dit vi skal, og rukket Ä bli venner igjen, men to minutter etter at vi hadde parkert kom politiet i uniform, grep tak i meg og med handjern pÄ ble jeg kjÞrt til et mottak. Min venn forsÞkte forgjeves Ä forhandle da dette var en misforstÄelse. Og det som hadde skjedd var at mobilen min hadde virus, og pumpet nr, pÄ kontaktlisten. ofte fikk jeg telefoner fra venner som hadde blitt ringt opp pÄ natta mens jeg sov sÞtt. Men denne gangen hadde den ringt amfsentralen, og jeg forvekslet stemmen i den andre enden med min livlige gale venninne, og jeg var med pÄ det jeg trodde var en fleip- Ä Ja selvsagt er jeg bevÊpnet og du kjenner da meg osv...
Det ble en dyr erfaring, men legen pÄ mottaket konkluderte med at jeg ikke var syk i hodet, men mobilen var sinnssyk. Den ble sendt til Tyskland for Ä renses fra der jeg kjÞpte den, og etter det har heldigvis den vÊrt frisk 
|
Skrevet: Lűr 23 Jul 2005, 17:48 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Tittan
Erkegranul

Ble Medlem: 17 Mar 2004 Innlegg: 3272 Bosted: Trondheim
|
OMG
Ikke tro pÄ alt du hÞrer i telefonen... Hehe...
Glad det gikk bra med deg!
|
Skrevet: Lűr 23 Jul 2005, 22:22 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lillemeg
FrÀmling

|
Hadde jeg vĂŠrt mer edru
Ja da hadde jeg ikke slÞvt slengt fra meg mobilen med hÞytaleren pÄ og fortsatt krangelen i bilen da jeg trodde jeg ikke hadde forbindelse der, og plutselig hÞrer jeg en stemme sÄ lik min gode venninnes De kunne i det minste sagt det var fra amssentralen, og det var mÞrkt sÄ jeg sÄ heller ikke etter noe nr i displayet AltsÄ min livs stÞrste tabbe da jeg forvekslet stemmen og ramset opp en lekse med vÄpennavn samt jeg sa jeg hadde fjorten handgranater og resten husket jeg ikke. Og jeg som trodde min veninne fleipet Ikke rart jeg ble sent til "snille folk" og bevÊpnet politi holdt nesten pÄ Ä gÄ gjennom glassruta fÞr jeg kom meg ut. Min venn forhandlet, og fikk ikke bli med, og ble ikke trodd da han sa det hele var en misforstÄelse. Den kosta meg flere dager, men gudskjelov hadde "de snille" vettet i behold og konkluderte raskt at jeg ikke var farlig og trodde meg etterhvert og jeg fikk faktisk god behandling av dem de siste dagene. 
|
Skrevet: Lűr 23 Jul 2005, 22:47 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Findus
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004 Innlegg: 176 Bosted: Oslo
|
Wow, scary.
Det hÞrtes, ekkelt ut, jeg skal se nÞye pÄ telefonen hvem som ringer fÞr jeg sier lure ting neste gang ja.
|
Skrevet: Fre 29 Jul 2005, 20:33 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
lillemeg
FrÀmling

|
Heldigvis fortsatte viruset Ä ha kontroll pÄ telefonen mens jeg var innlagt. Fikk lov Ä bruke telefonen etter at jeg fikk utgang med en pleier, og jeg skulle ringe familie, men fÞr jeg rakk det, ringte den igjen av seg selv politiets nÞdsnummer, og da ble jeg trodd av personalet siden en sykepleier ble vitne, og bad henne svare disse og si det var en feilringing, noe hun gjorde, og hun skrev rapport om hendelsen. Dette ble tatt opp pÄ personalmÞte, og det ble bestemt at jeg skulle skrives ut dagen etter. Jeg fikk vÊre en uke ekstra frivillig, fordi jeg nektet Ä reise hjem syk av den medisin de hadde gitt meg. Jeg skulle vÊre i samme fysiske form som jeg ble innlagt hvis jeg skulle reise ut, og mÄtte styre med kontrollkommisjonen og advokat for Ä fÄ lov til Ä bli, og kontrollkommisjonen gav meg ti dager til frivillig. Etter syv dager hadde giften gÄtt ut av kroppen og jeg fÞlte meg frisk. Jeg spurte legen hva slags diagnose jeg ville fÄ, og han svarte: "Du er ikke syk i hodet ditt, men din telefon er sinnssyk. Du var dessverre sint pÄ feil tid pÄ feil sted pÄ Äpen linje til politiet, og det har ikke vi noen diagnose for! Du har oppfÞrt deg fint og vÊrt rolig hele tiden og vist omsorg for andre, sÄ noe sykt har ikke vi observert. FÄ sendt den telefonen din til tekniker eller kjÞp deg en ny, for vi vil ikke se deg igjen her. Neste gang du blir sint, sÄ husk Ä slÄ av mobilen!" og han lo SÄ reiste jeg hjem med en dyr erfaring rikere.
|
Skrevet: Lűr 30 Jul 2005, 17:11 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |
 |
|
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet
|
|