BagBiter
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 885 Bosted: Kopervik, Karmøy
|
Fortielsens makt.
Noen av dere fikk kanskje med dere denne dokumentaren som gikk på TV2 Onsdag 16.april klokka 20:00.
Denne skulle lissom ta for seg miljøet på KARMØY, som er en nokså stor øy, og vise hvor svart og hvit denne er. I følge dokumentaren var det enten folk som var kristne og var på bedehus hele dagen, eller så var de narkomane og var helt ute å kjøre.
Det første jeg vil ta med er at dokumentaren tok kun for seg den ene byen på øya av 3 byer; Åkrehamn. De 2 andre er Kopervik og Skudeneshavn. Disse fikk vi ikke se snurten av i programmet. Miljøene på disse 3 stedene er svært forskjellig fra hverandre på noen områder, men nokså like på andre.
TV2 fikk frem at det var mange kristne, og at noen av disse var tidligere narkomane, og de fikk med seg folk som var narkomane og fremdeles er det. Det som lissom var med Karmøy, som gjorde at øya skilte seg vekk fra andre steder, var denne svart/hvitt greia. Enten var du snill og kristen, eller ond og narkoman. TV2 glemte å ta for seg vi som verken er kristne eller narkomane. Vi som er normale ungdom og mennesker som bruker helgene på nattklubber og fyllekuler. Det TV2 gjorde var å beskrive en hel øy med 40'000 innbyggere ut ifra hvordan det er i EN av byene her..
Ble ganske forarget da jeg så denne dokumentaren.
meeen jeg veit ikke.. nå har jo det norske folk dannet seg et inntrykk av øya, og jeg kan ikke si det var direkte sunn reklame for kommunen vår.
*sukk*
|