DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Foreningen for Gjeninnføring av Hattemoten blant Menn
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 3 [52 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Av Innlegg
Cafein
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 14 Apr 2003
 Foreningen for Gjeninnføring av Hattemoten blant Menn

Ærede med-gaulikker!

Det er ikke uten en viss stolthet at jeg her legger fram agenden til en svært så ærverdig forening, nemlig Foreningen for Gjeninnføring av Hattemoten blant Menn. Foreningens medlemmer har det til felles at de synes det er forstemmende at herrehatten (primært) har forsvunnet fra motebildet. Et eksempel på at det blant så mange høyt omtalte 70-tall har hatt uhelbredelig effekt på folks dannelse!

Riktignok kan man enkelte steder registrere at folk begynner å gå med hatt igjen, men det later til at etikettereglene rundt herrehatten har gått tapt i folks bevissthet. Vår oppgave er å gjeninnføre hatten som en naturlig del av menns utendørsgarderobe, og bevisstgjøre folk på etiketten.

Et annet uttalt mål er å føre høyflyvende diskusjoner rundt dette under inntak av alkoholisk drikke.

InnleggSkrevet: Tir 15 Apr 2003, 22:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
*finner fram hatt og whisky*

Ikke at jeg er noen gigantisk hatte-fan, men jeg har da et par som er rimelig fine til sitt bruk. Hva er vel forresten en søndagstur uten en hatt som man kan løfte på for damene?

Dette høres ut som et utmerket tiltak, og får min fulle støtte!

InnleggSkrevet: Tir 15 Apr 2003, 22:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein

Referat fra medlemsmøte, 27/11-2002

Møtested: HvadSå, Grensen 9, Oslo.
Møtetid: 27. november 2002, kl. 20:00.
Innkalte: Hr. Stian Green, medlem; Hr. Helge Lund Kolstad, medlem; Hr. Martin Jacobsen, støttemedlem.
Oppmøtte: Hr. Green og Hr. Kolstad.

I. Møtet satt.

II.Godkjenning av innkalling og forretningsorden.
Dagsorden ble i siste liten omdøpt til forretningsorden fordi det vitterlig var kveld. I framtiden vil det hete kveldsorden; se eventuelt. Innkalling og dagsorden ble godkjent, selv om Hr. Jacobsen ikke møtte.

III. Pause for inntak av godkjent fluidum.
I dette tilfellet øl.

IV. Vedtak: Skal medlemskap innvilges til folk som sverger til tøylue?
Det ble raskt klart at dette egentlig var et spørsmål av mer generell art, og medlemsmøtet kom fram til at man ikke egentlig kunne diktere hva slags hodeplagg medlemmene skulle gå med, så lenge de støtter foreningens arbeid. Foreningens mannlige medlemmer oppfordres imidlertid til å gå med herrehatt.

V. Vedtak: Skal fruentimmer få være fullverdige medlemmer, støttemedlemmer eller ekskluderes fra foreningen?
Et enstemmig medlemsmøte mente ja, med bakgrunn i punktet over. Det skal også bemerkes at selv om vi er Foreningen for Gjeninnføring av Hattemoten blant Menn, så er vi vennlig innstilt til fruentimmer som går med damehatt.

VI. Til behandling: Medlemskapssøknader.
Hr. Peder Børve Horneland, Hr. Petter Bøckman, Frk. Veronica Sæther og Frk. Ingrid Storrø kan herved smykke seg med tittelen Medlem av Foreningen for gjeninnføring av hattemoten blant menn. Vi gratulerer.

VII. Slik tung saksbehandling fordrer nytt inntak av godkjent fluidum.
Vi måtte med et visst vemod registrere at HvadSå denne onsdags kveld hadde gått tom for både Newcastle Brown Ale, Frydenlund Bayer og Bodingtons Pub Ale. De frammøtte måtte derfor nøye seg med Ringnes Pilsener.

VIII. Eventuelt.
  • Fra nå av heter FFGHBMs saksliste kveldsorden.
  • Det ble utbrakt en skål for Frk. Hanne Hox, som har en prisverdig holdning til hatter generelt, og ved flere anledninger har båret riktig så elegante damehatter. Foreningen applauderer!
  • Det hersket en viss forvirring i hvorvidt man skulle kalle det annet kjønn for damer, kvinner eller fruentimmer. Medlemsmøtet greide å enes om intensjonen om å heretter kalle dem fruentimmer i forbindelse med Foreningens arbeid.
  • Avgjørelsen om hvorvidt man i så fall burde omdøpe FFGHBM til Foreningen for gjeninnføring av hattemoten blant herrer ble utsatt til neste møte.
  • I og med at foreningen nå er flere enn to medlemmer (støttemedlemmer ikke medregnet), må vi ha et styre. Foreningens to opprinnelige medlemmer fant da ut at de var et interimstyre, og at neste møte blir et valgmøte.
  • Det bør arbeides med å opprette en hjemmeside for Foreningen. Hr. Kolstad sa seg villig til å innlede forhandlinger med Hr. BALL.
IX. Møtet heves.

Møtesekretær, Hr. Helge Lund Kolstad.

InnleggSkrevet: Tir 15 Apr 2003, 22:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein

Vi har etter medlemsmøtet mottatt tre medlemskapssøknader, deriblant fra Frk. Hox, som frekventerer dette forum. Vi minner om at det fortsatt er mulig både å søke medlemskap og å stille til valg i styret. Interimstyret skal sørge for at opptak av nye medlemmer kommer før valg av styre på neste kveldsorden.

InnleggSkrevet: Tir 15 Apr 2003, 22:39
Jentepust
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Cafein - din dyktighet til å skrive formelle papirer facinerer meg

InnleggSkrevet: Ons 16 Apr 2003, 17:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Cafein

Jeg ser med blide øyne på en slik vurdering.

InnleggSkrevet: Ons 16 Apr 2003, 19:26
BagBiter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 10 Mar 2003
bruker nesten alltid bowlerhatt til fest Very Happy

InnleggSkrevet: Ons 16 Apr 2003, 22:51
Shealien
l33t
l33t

Ble Medlem: 17 Mar 2003
Hr. Kolstad, jeg ser med henrykkelse at De har utvidet Deres frekventeringsområder og ser frem til Deres alltid meget hyggelige selskap her på dette forum. Velkommen.

Har det forøvrig blivet foretaget noen nærmere vurderinger av hvilke stillinger styret i den udmerkede forening skal inneholde?

Ærbødigst
Frk. Hox

InnleggSkrevet: Ons 16 Apr 2003, 23:00
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein

Nei. Interimstyret har vurdert saken, og funnet at en slik vurdering best vil bli foretatt på valgmøtet, hvor diskusjonens medlemmer fortrinnsvis har tilgang på drikkevarer.

Det kan forøvrig opplyses om at foreningen i disse dager arbeider aktivt for å beholde hattemannen på fotgjengerfeltskiltene. I første omgang vil dette bestå i å sende et brev til rette instans, med kopi til Likestillingsrådet.

Ærbødigst,
Hr. Kolstad

InnleggSkrevet: Ons 14 Mai 2003, 08:39
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
Kan man foreslå at en herre med rette kunnskaper om emnet internett, lager en underskriftskampanje?
Dette hadde fortrinnsvis gjort seg best på en FFGHBM hjemmeside, men en hvilken som helst nettsiden vil angivelig gjøre sin nytte.

Ærbødigst,
frk. Sæther.

InnleggSkrevet: Ons 14 Mai 2003, 10:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Panter
l33t
l33t

Ble Medlem: 06 Apr 2003
Høystærede forening

Jeg håper at dere har motatt min søknad om medlemskap som det fruentimmer jeg er. Jeg støtter denne forening med hele mitt hjerte, og ingenting ville glede mitt hjerte mer enn å se hatten komme til heder og verdighet igjen!
Jeg ser med glede frem til neste møte.

Ærbødigst
Hilde

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 12:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein

Foreløpig har vi følgende søkere, uten spesiell rekkefølge. Det bør også noteres at om alle disse søkerne blir tatt opp, vil det mer enn doble antallet medlemmer i foreningen.
  • Frk. Hanne Hox, Trondheim
  • Hr. Torgrim Husvik, Levanger (støttemedlemskap)
  • Hr. Jørn Norum Slemdal, Stjørdal
  • Frk. Hilde Renate Hegle, Levanger
  • Frk. Margrethe Raaum, Oslo
  • Hr. Erik Pedersen, Skien
  • Hr. Cornelius Henriksen, Bergen
  • Frk. Mona W. Aabel, Kristansand.
Ta det med ro, Frk. Hegle, Deres søknad vil bli behandlet så snart foreningen får avholdt et møte.

Ærbødigst,
Hr. Kolstad

InnleggSkrevet: Man 19 Mai 2003, 13:04
Shealien
l33t
l33t

Ble det foretatt noen videre handlinger mot fjerningen av fotgjengermannens hatt?

Jeg vil forøvrig opplyse om min siste anskaffelse av sommerhatt. Det er dog en fruentimmers hatt, men en meget smart modell og jeg må få si det selv. Den nyeste vårkolleksjonen innen panamastrå har kommet, og jeg må si at det er mye lekkert der.

Så, løp og kjøp.

Erbødigst
Frk. Hox

InnleggSkrevet: Tor 22 Mai 2003, 16:53
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Cafein

Hr. Green tok ansvaret for å sende et brev, men noen statusrapport foreligger ikke fra det holdet. Jeg skal ta ham i tale så snart jeg får anledning. Det gleder meg forøvrig meget å se at Frk. Hox anskaffer nye damehatter, noe som også støttes av FFGHBM.

Ærbødigst,
Hr. Kolstad

InnleggSkrevet: Tor 22 Mai 2003, 21:39
Cafein

Innkalling til konstituerende medlemsmøte i Foreningen For Gjeninnføring av Hattemoten Blant Menn

FFGHBMs ærverdige interimstyre vil med dette innkalle alle medlemmer og støttemedlemmer til medlemsmøte kl. 2000, tirsdag 1. juli 2003, på Justisen, Møllergaten 15, Oslo. Medlemskapssøkende oppfordres også til å møte, men det er også mulig å bli innlemmet i Foreningen in absentia.

Kveldsorden:

1. Møtet satt.
  2. Valg av ordstyrer og referent.
  3. Opptak av nye medlemmer v/interimstyret. De søkende er Frk. Hanne Hox, Trondheim; Hr. Torgrim Husvik, Levanger, støttemedlemskap; Hr. Jørn Norum Slemdal, Stjørdal; Frk. Hilde Renate Hegle, Levanger; Frk. Margrethe Raaum, Oslo; Hr. Erik Pedersen, Skien; Hr. Cornelius Henriksen, Bergen; Frk. Mona W. Aabel, Kristansand. Hvis det er flere som ønsker å søke medlemskap, bes de melde seg snarest.
  4. Pause for inntak av brun drikke.
  5. Valg av leder.
  6. Valg av nestleder.
  7. Vedtak av lover. Interimstyret stiller med et forslag, men er åpne for forslag fra medlemsmassen.
  8. Pause for nok et inntak av brun drikke.
  9. Innkomne saker. Vi har blant annet hørt rykter om at Frk. Hox akter å opprette søsterforeningen FFGHBK, hvilket vi applauderer.
  10. Enda en pause for inntak av brun drikke.
  11. Eventuelt.
  12. Møtet heves.

Ærbødigst,
Hr. Kolstad

InnleggSkrevet: Tor 12 Jun 2003, 16:32
Shealien
l33t
l33t

Jeg vil gjerne uformelt benytte anledningen til å motta interessemeldinger for den underliggende foreningen FFGHBF, Foreningen For Gjeninnføring av Hattemoten Blant Fruentimmer, som enda er i etableringsfasen.

Foreningen vil med all sannsynlighet ha sine møter i Trondheim, og følge den samme struktur og hovedsakelig de samme reglene som FFGHBM, men foreningens hovedmål vil være å fremme kvinnehatten i dagens samfund.

Foreningen er nødvendigvis ikke forbeholdt fruentimmer, også herrer er oppfordret til å søke medlemsskap.

Ærbødigst
Frk. Hox

InnleggSkrevet: Ons 09 Jul 2003, 15:58
BlueNova
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 25 Jun 2003
hva trengs for å være med i hatte revulosjonen ? kan jeg bli med med min grå bowler ?

InnleggSkrevet: Ons 09 Jul 2003, 23:16
Cafein

Som formann i FFGHBM bifaller jeg dette ypperlige tiltak. Regn min søknad om medlemskap i FFGHBF med dette som innlevert.

Ærbødigst,
Hr. Kolstad

InnleggSkrevet: Tor 10 Jul 2003, 10:14
Shealien
l33t
l33t

For aa vaere med i hattens revolusion som De kaller det, maa de ha et oenske om at Hatten, som det edle plagg det er, blir gjeninnfoert i dagens samfund. De maa ogsaa vise interesse for aa opprettholde de gamle og gode skikk og brug vedroerende hatten som plagg.

Har Hr. Kolstad noe aa tilfoeye?

Deres soeknad er notert, Hr. Kolstad.

Hengiven
Deres Frk. Hox

InnleggSkrevet: Tor 10 Jul 2003, 11:15
kris_ter
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 04 Jul 2003
Kjære FFGHBM.

Jeg vil med dette brev søke om medlemskap i deres organisasjon.
Selv har jeg en meget stilig jazz-hatt, men p.g.a hattens sakte, men triste bortgang, er det ikke så ofte at jeg får brukt den.

Jeg håper dere vil vurdere min søknad om medlemskap.

Mvh:
Hr. Pedersen

>|...::::::::Krister::::::::...|<

------------(www)------------

InnleggSkrevet: Tor 10 Jul 2003, 17:03
Sist endret av kris_ter den Tir 15 Jul 2003, 13:47, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 3 [52 Posts]   Gå til side: 1, 2, 3 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet