|
 |
Av |
 |
Innlegg |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Cista
Spitzy (!)

Ble Medlem: 14 Mar 2003 Innlegg: 146 Bosted: Oslo
|
VÃ¥rtradisjon og litteratur
Jeg leser alltid Hamsun om våren.
Verkene hans holder meg som regel med selskap resten av året også, men om våren, da trenger jeg Hamsun like mye som jeg trenger å pugge til eksamen. (Eller noe i den duren, i alle fall)
I år blir det et gjensyn med Mysterier, har jeg bestemt.
Noen andre som har slike sesongpregede lesevaner? Noen som leser Marquez i juni eller Hemingway ved første snøfall?
|
_________________ Donatello er den kuleste ninja turtle'en!
Skrevet: Søn 13 Apr 2003, 11:46 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Glahn
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003 Innlegg: 7331 Bosted: Trondheim
|
Lesing i seg selv er ganske sesongprega for meg. Som regel er sommeren tiden hvor jeg pløyer gjennom bok etter bok. Men det er ingen spesifikk forfatter eller sjanger som jeg foretrekker til noen spesiell del av sommeren.
Derimot har jeg noe tilsvarende med musikk. Beethovens skjette symfoni er fast innslag hos meg når våren virkelig slår til.
|
Skrevet: Søn 13 Apr 2003, 19:10 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Jeg leser dårlige fantasybøker eller barnebøker når jeg er syk.. Og Ringenes Herre når jeg sliter, er misfornøyd og trenger å drømme meg bort. Dette styres ikke nødvendigvis av årstidene, men..
Jeg kan vel etterhvert måle livskvaliteten etter hva jeg leser "det året leste jeg LotR to ganger, jeg må ha hatt det tungt.." 
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Man 14 Apr 2003, 09:29 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Zatharee
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 11 Mar 2003 Innlegg: 1512 Bosted: Oslo
|
Krimbøker er også en påsketradisjon, men en tradisjon jeg aldri helt har klart å adoptere... Da vil jeg heller se Poirot på tv!
|
_________________ Vidi, Vici, Veni!
Skrevet: Man 14 Apr 2003, 09:31 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
Vis Innlegg fra: Sorter etter:
|
 |