DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
manisk depresiv,mentalt ustabil,psykisk syk...
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [35 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

Ble Medlem: 09 Apr 2003
 manisk depresiv,mentalt ustabil,psykisk syk...

Crying or Very sad har noen tenkt til Ă„ legge meg inn snart????

jeg er mentalt ustabil...har humÞrsvingninger som fÄ....hallusinerer...ser dobbelt...besvimer stÞtt og stadig...hÞrer stemmer...fÄr ikke sove...er aldri sulten og mangler matlyst....
jeg vil vekk herfra......nÄÄÄÄ......

psykologen min fikk meg til Ä gÄ til lege....
en lege kalte meg manisk depresiv....en annen sa jeg ville ha oppmerksomhet....er tredje sa jeg kanskje hadde diabetes...en fjerde sa han trodde det kunne vÊre kreft....en femte sa at "nei..noe slikt hadde han ikke sett fÞr..." og sÄ testet han hjertet mitt...en sjette sa at det var nok epilepsi...en sjuende sa jeg var mentalt ustabil....en Ättende kastet et blikk pÄ meg, kalte meg psykisk syk og sendte meg til psykologen....

leger er dumme....Evil or Very Mad

*snufs*.....det er synd pÄ meg.... Sad

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 10:08
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
basse
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 04 Apr 2003
kos deg....

hilsen basse

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 10:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Stiiine
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 14 Mar 2003
jeg hadde en venninne som var omtrent sÄnn der... hun hadde demoner og slikt pÄ rommet sitt trodde hun, og hun drev og tegna folk som hang seg og hadde kniv gjennom hjertet og you name it... hun fikk beskjed om at hun hadde noe sÄnn orm greier i kroppen...? Confused jeg syns det hÞrtes litt rart ut... det er 2Är siden, og hun har ikke forandret seg selvom de driver og propper i henne masse medisiner... jeg tror leger er overflÞdig.

legen til lillesÞstra mi sa at hun hadde lungebetennelse... det var helt pÄ jordet feil... for hun har nemlig lymfekreft... hmmm Confused

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 10:43
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
basse
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 04 Apr 2003
ja leger er litt pÄ jorde....

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 14:01
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
PĂ„ det meste har jeg melankoli...

Og leger er nok som alle oss andre - de kan gjĂžre feil, og gjĂžr feil.
Og det Ä skulle forstÄ et sinn er vel det vanskeligste man kan forsÞke seg pÄ...

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 14:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
bananku
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Mar 2003
helsenorge, pffft *riste pÄ hodet*

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 15:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
ash
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

KjÊre songbird, det eneste jeg kan komme pÄ er Ä jobbe hardt for Ä bli innlagt pÄ et psykiatrisk sykehus. Noen ganger virker det som om det er det som mÄ til for at man skal bli tatt pÄ alvor og fÄ en skikkelig diagnose.

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 15:38
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

kanskje...

kanskje jeg skal la meg inspirere av "de gales hus" og lĂžpe gjennom et glassvindu?? hun jenta ble lagt inn med en gang hun....

eller kanskje jeg skal la vĂŠre....

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 15:59
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

La det vĂŠre du..
Det er forsÄvidt sant at det eneste man kan gjÞre er Ä jobbe hardt for Ä bli lagt inn. Det er lettere sagt enn gjort. For nÄr man virkelig trenger hjelp og innleggelse, orker man gjerne ikke kjempe for det. Man har ikke det overskuddet som trengs. Du har ikke foreldre som kan vÊre sta og pÄstÄelige pÄ dine vegne? HelsesÞster, lÊrere e.l. som kan uttrykke bekymring og presse pÄ? Det legene og psykologen har uttalt om deg, det bÞr da vÊre nok til Ä i det minste ville ha deg til observasjon?
Jeg vet dessverre ikke om noen dyktige leger pÄ Þstlandet... men jeg skal hÞre med bekjente om de har noen Ä anbefale, eventuelt noen du kan henvende deg til. Det er for j*vlig at du skal gÄ rundt pÄ den mÄten og ikke fÄ hjelp! Evil or Very Mad

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 16:45
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

det er ikke vansklig Ă„ bli innlagt.
depresjon er nok i seg selv,men syns Ä kunne huske at du minimum mÄ vÊre der i 3 uker.

med tanke pÄ alle de forskjellige svarene legene har gitt deg songbird,sÄ har jeg en liten fÞlelse som sier at det er litt overdriving ute og gÄr? :p

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 16:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
maria
l33t
l33t

rebecca skrev:
med tanke pÄ alle de forskjellige svarene legene har gitt deg songbird,sÄ har jeg en liten fÞlelse som sier at det er litt overdriving ute og gÄr? :p

Ikke nÞdvendigvis... det er mye rart der ute av leger. Songbird, be om en full undersÞkelse med blodprÞver osv (det er jo du som betaler for det uansett), sÄ fÄr du fort vite om du feiler noe fysisk.

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 16:52
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

rebecca skrev:

jeg overdriver faktisk ikke...

jeg besvimte for fÞrste gang i 4.klasse (i tillegg til at jeg hallusinerte, men det var dt ingen som visste noe om...) da ble jeg sendte til lege. men de klarte aldri Ä finne ut hva som feilte meg...sÄ jeg ble sendt rundt fra lege til lege, og fikk stadig nye diagnoser...men de ombestemte seg alltid etter en kort stund...og slik har det fortsatt. jeg har tatt alle mulige slags prÞver. testet hjerte, lunger, hjerne...alt sammen. men de har aldri klart Ä finne ut hva som feiler meg. Rolling Eyes

sÄ jeg har mer eller mindre gitt opp...det er ikke noen vits i Ä bruke penger pÄ en ny undersÞkelse, nÄr jeg har tatt sÄ mange fra fÞr....de viser ingenting nytt.

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 17:51
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

hmm..
merkelig egentlig.

er ei her i byen som besvimer i hytt og pine (hun har ikke alle de andre tingene der da) men ingen finner ut hva der er heller.

det burde vĂŠre NOEN som kan finne ut ting..
men du mÄ kanskje ut av landet for Ä finne dem.

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 18:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

hmm

godt mulig det....

jaja...det blir nok en tur til legen snart uansett. pleier Ä bli sÄnn..med jevne mellomrom....

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 18:29
rebecca
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

hva sier stemmene du hĂžrer?

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 18:35
songbird
Jenkadanserinne
Jenkadanserinne

hmm.....

fĂžr sa de ingen ting...de laget bare lyder.
nÄ i det siste har disse ikke-eksisterende menneskene mine dukket opp oftere og oftere, men det er fÞrst de siste dagene de har begynt Ä snakke med meg. fÞr sÄ de bare dumt pÄ meg hvis jeg snakket til dem.
snakket mye med en av dem...en veldig ekkel mann. han har vist seg Ă„ vĂŠre ganske grei egentlig. han sier han heter Per Åge...

noen ganger kan jeg hÞre masse stemmer som desperat roper navnet mitt...det er litt skummelt. sÊrlig hvis jeg ligger vÄken midt pÄ natten, alene i mÞrket pÄ rommet mitt...

og sÄ er det en liten gutt...som ser sÄ lei seg ut...fÞr satt han bare i sofaen min og grÄt...nÄ i det siste har han vÄget seg nÊrmere og nÊrmere meg. i natt satt han seg pÄ sengen min og sÄ trist pÄ meg...blir lei meg bare ved Ä tenke pÄ ham. vil hjelpe...usj. Crying or Very sad

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 20:29
Veronica
Erkegranul
Erkegranul

Ble Medlem: 16 Mar 2003
SÄ du ser dem ogsÄ, i tillegg til Ä hÞre?
Hva om det ikke er stemmer i hodet ditt, men gjenferd, som ber om hjelp? I sÄ fall vet jeg hvordan du kan fÄ dem til Ä forsvinne. Smile

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 20:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Dette hÞres iallefall ut som noe som bÞr tas pÄ alvor...

Det er forsÄvidt ingenting galt i evnen til Ä ha en svÊrt livlig fantasi - sÄ lenge man har kontroll over den. DrÞmmer mens man er vÄken derimot - hallusinasjoner - som man ikke har kontroll over, kan vÊre et problem. Ikke nÞdvendigvis, men de kan det... Uansett er det noe en lege eller psykolog definitivt IKKE bare bÞr avfeie sÄnn helt uten videre som noe bagatellmessig!

InnleggSkrevet: Tor 10 Apr 2003, 23:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Randar
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 24 Mar 2003
Du har ikke prÞvd Ä ha andre tilstede, bare for Ä se om de dukker opp da ogsÄ?
*kunne tenkt seg Ă„ vĂŠre med*

InnleggSkrevet: Fre 11 Apr 2003, 14:06
Crispa
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 12 Mar 2003
... denne trÄden burde jeg ikke ha lest. det er helt jÊvlig Ä se skygger gÄ forbi, f.eks nÄr man plukker jordbÊr, ogsÄ ser du at noen gÄr over jordet rett foran deg, ser opp for Ä hilse, ogsÄ er det ingen der! *grÞsse rumpa av seg*

songbird: leger har lett for Ä ikke ta noen pÄ alvor, kom deg nordover hit, og jeg skal fÄ deg til lege. hun tok meg pÄ alvor, og det er den fÞrste som faktisk har gjort det. men henne har jeg ikke som fastlege, though. sÄ det sliter litt.

som Randar sa: fÄ noen til Ä vÊre i nÊrheten nÄr du legger deg, og sÄnn...

InnleggSkrevet: Fre 18 Apr 2003, 09:36
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [35 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   Utropstegn! »   Klagemuren
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet