DSGF.no Forum  
DSGF.no   HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
sove-morsomt!?
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
aneena
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005
 sove-morsomt!?

Nå er det snakk om å kjede seg for alle pengene(?)
Det er mørkt ute,iallefall det ute som jeg ser, jeg sitter her foran dataen og kan ikke gå hjem før det blir lyst, siden jeg er mørkredd.

Så kom jeg til å tenke på noe merkelig-teit.
Jeg kom nemlig på det at i går kveld da jeg tok situps sovnet jeg. Plutselig lå jeg på gulvet og var vekke et par minutter.
Å da kom jeg på det at forje dagen da hadde jeg sittet på dataen snakket med folk og lest til prøve, å plutselig bare duppet av.

Har du noen merkelig steder hvor du har sovnet eller??
Eller andre morsomme historier som inneholder sove??

Jeg har en, da jeg var liten delte jeg køyseng med min lillesøster og jeg lå oppe. Av og til fant jeg ut at jeg skulle sove på andre siden av sengen så tok puten og la meg der beina vanligvis pleier være. Men hver morning våknet jeg på den andre, "riktige" siden igjen, med puten. Aldri forstått meg på det, for jeg kan ikke huske at jeg har snudd meg og tatt med meg puten.
En annen er at jeg en gang sov hos en da-hverende-venninne. Moren skulle komme opp å se om vi hadde dynen på oss og slikt.Men da hun åpnet døren da reiste jeg meg opp i sittende stilling satt der litt,ikke lenge da, tok tak i dynen og la meg ned igjen med dynen på meg. Men jeg kan ikke huske noe av. Mystifistisk og samtidig ganske tidig...

Venter på flere morsomme historier fra dere...

InnleggSkrevet: Søn 22 Mai 2005, 03:42
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg snek meg inn på rommet til mamma og pappa da jeg var liten og fikk tak i mammas neglelakk som jeg åpnet og malte omgivelsene med før jeg sovnet. Mamma fikk et voldsomt sjokk da hun våknet og så meg ligge helt urørlig ved siden av senga, med flekker av noe som lignet blod over hele meg og teppet jeg lå på + noe av veggen bak. Mr. Green

InnleggSkrevet: Søn 22 Mai 2005, 11:34
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
haakoo
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Mar 2003
Jeg har sovna stående(!) på t-banen i oslo, endte med at jeg slo hodet inn i noe spist og våknet... Jeg vil ikke anbefale andre å gjøre det sammen.

InnleggSkrevet: Søn 22 Mai 2005, 12:23
Sist endret av haakoo den Tir 24 Mai 2005, 17:51, endret 1 gang
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
haibanker
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 17 Nov 2004
Jeg har sovnet av på skolen en gang, under en time seksualundervisning. Til mitt forsvar - vi hadde en kristen lærer som jatta on and on om mensen!

InnleggSkrevet: Søn 22 Mai 2005, 18:47
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Jeg har sovnet stående når vi skulle ta klassebilde.
Innimellom så danser og snakker jeg visstnok i søvne, men dette er bare rykter, selv har jeg aldri merket noe til det.
Og om jeg blir nødt til å sitte i ro over lengre tid (ca.5min, ikke fremfor data eller tv) så sovner jeg.

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Søn 22 Mai 2005, 19:51
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
haakoo skrev:
Jeg har sovna stående(!) på t-banen i oslo, endte med at jeg slo hodet inn i noe spist og våknet... Jeg vil ikke anbefale andre og gjør det sammen.

Laughing
stavefeilen var enda morsommere enn historien.. Laughing
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Søn 22 Mai 2005, 21:32
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Skumfidus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 03 Jun 2004
Sovnet i mattetimen...
Satt helt aleine for hun som jeg pleide å sitte med var syk, også bare sovnet jeg. Tror jeg hadde sovet en stund. Plutselig kom lærern bort å vekket meg...

Va på besøk hos noen venner av mamma. De fortalte at sønnen (som da var rundt3 år) hadde gått ned trappen i søvne, gått inn på kontoret, stilt seg opp ved skrivebordet som dataen sto på, og tisset på teppet under dataen... Laughing

InnleggSkrevet: Tir 24 Mai 2005, 11:57
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Norunn
Hurrafantastisk
Hurrafantastisk

Ble Medlem: 11 Mar 2003
Eg har sovna i dusjen, på jobb, på skulen, på do, på badegolvet.. Gjer utruleg mykje merkeleg i søvne. Går, pratar, skrik, sparkar, slår, snublar, flyttar på ting, går på do.. Sikkert meir eg ikkje kjem på.

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 00:22
aniraC
Moderator
Moderator

Ble Medlem: 11 Mar 2004
i sover i alt som kjører (bil, båt, buss osv)

men jeg sover stille som en mus da Wink

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 08:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Jeg sover på toget - mye erfaring som pendler gjør at samme hvilken tid på døgnet det er, så blir jeg trøtt ombord i tog.

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 08:44
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
wertoi
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 24 Feb 2004
Sovner som regel når jeg øver til prøve.. Noen ganger ikke så praktisk..
"Remember me...?" Slumped on a park bench, at the bottom of the social heap, the drunken derelict turns his eyes to the heavens as the first flakes of snow begin to fall. "Remember me? I ordered the blonde, the Firebird, the Alligator shoes... Somebody's made a terrible mistake."

- Tom Waits

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 22:10
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
Langemin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 18 Mai 2005
jeg pleide før, da jeg lå i Hoppesofan (gammelsofan vår som jeg og søs ødela ved å hoppe i den Laughing ) og da ble det alltid til at enten jeg eller pua mi snudde seg.... tror jeg opplevde kun 3 ganger at jeg lå med hodet på puta riktig vei..

jeg har også gått veeeeldig mye rundt som mindre... jeg gikk nesten hver natt inn på soverommet til mamme da jeg var mindre, og bare stod i døråpningen til mamma våknet.. hun spurte hva jeg skulle, og jeg svarte nesten alltid "vet ikke", og så spurte hun om jeg skulle på do / legge meg, og jeg svarte selvfølgelig ja.... og så la mamma meg i senga. det rare er at jeg alltid har øynene åpne, men husker aldri noe etterpå... Rolling Eyes

og så har jeg drukket vann og hostesaft i søvne..(men øynene åpne, ja..)

InnleggSkrevet: Tor 26 Mai 2005, 12:46
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

røverdatter'n skrev:
Va på besøk hos noen venner av mamma. De fortalte at sønnen (som da var rundt3 år) hadde gått ned trappen i søvne, gått inn på kontoret, stilt seg opp ved skrivebordet som dataen sto på, og tisset på teppet under dataen... Laughing

Heheh...det minnet meg på om broren til en venninne av meg. Han hadde gått i søvne, gått ned/opp i stuen stilt seg ved en stol og tisset, fordi han trodde det var doen Razz

Å snakke i søvne er moro å høre på. Min søster gjorde det av og til når jeg delt rom med henne. Hun sa ikke så mye, det var mer små ord. Og det ene ordet som jeg kommer nå som hun sa for en del år tilbake var dekning. Hun husker ikke helt hva hun hadde drømt så vi har hatt mange teorier på den der. Har sagt en del andre ting å, men det er mer små ord da...men er så morsomt å høre på...

InnleggSkrevet: Fre 03 Jun 2005, 16:03
sjokoladekjeks
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Nov 2004
oh, skummelt. Kom til å tenke på en gang jeg satt i stuen en natt og så på tv. Broren min sov på sofaen ved siden av meg (han er så søt og stille når han sover...aww...Razz) plutselig sperrer han opp øynene, setter seg opp i sofaen, strekker ut handa og peker. "Deeer!" sier han, og legger seg fort ned igjen. Wuææh! *Hjertet i halsen*
Rolling Eyes

"Hjelp!" ropte han da treet fløy forbi ham Shocked

InnleggSkrevet: Lør 04 Jun 2005, 00:52
bikerkids_88
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 19 Sep 2004
når jeg var liten å akurat ferdig med bleier, hadde jeg visst gått i søvne til doen, satt meg ned på en stol utenfor å bæsjet der...

elelrs sier alle at jeg snakker mye i søvne, og lager masse rare lyder.. jeg sovner på bussen nesten hver morgen, men av en eller annen grunn så våkner jeg alltid rett før stoppet jeg skal av på... ganske praktisk...

InnleggSkrevet: Lør 04 Jun 2005, 22:09
coolerguy
Främling
Främling

Ble Medlem: 05 Jun 2005
Tja, sovner ofte på bussen, men sovna på skolen i en fransktime en gang...

Plutselig dulter naboen til meg, og jeg hører:
"John? Vous etes-la?"
mumler etellerannet med "oui" i og setter meg opp... læreren var sur resten av dagen Razz

PS. Første post!

InnleggSkrevet: Søn 05 Jun 2005, 14:39
Findus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004
Jeg var veldig flink på sær-soving før.

Sovnet nesten alltid i dusjen, og badekaret. Jeg sovner enda hver gang jeg tar et bad i badekar, og sover gjerne i 1-2 timer, da begynner det å bli litt mer kjølig å ligg der, samt at jeg er totalt rosin.

Vistnok så har jeg ført en samtale med søstren min når jeg sov en gang, hun skulle vekke meg siden jeg hadde forsovet meg for skolen, og jeg lovet å stå opp osv, i.flg henne hadde jeg til og med øynene åpne. Men jeg kunne ikke huske noe av dette.

Jeg har sovnet mens jeg gikk hjem fra en kamerat etter et dvd-marathon (intern tradisjon vi hadde før hvor vi leide maaaaaange filmer og så alle i strekk). Jeg kan ikke huske noe etter at jeg var kommet halvveis, før jeg våknet på rommet mitt i andre etasje med sko og ytterjakke på. (og jeg hadde ikke drukket nei).

Sover stort sett alltid på bussturer over 30 min, og på tog.
Noe som kan være skremmende nok det.
En gang jeg tok bussen, en tur som tar ca 1 time, våknet jeg opp 4 timer etter at jeg gikk på bussen, og bussen sto i en skog og det var bekmørkt rundt meg. Heldigvis skulle jeg til siste stopp, og i bygde-norge pleier bussjåfører som kjører lange ruter å ha bussen hjemme hos seg selv.
Åpne nødutgang og løpe bort da ja.

Og neida, det er ikke slutt enda, jeg har sovet mye jeg...

I militæret sovnet jeg når vi kjørte hjem etter en ganske lang og hard øvelse. Det vil si, mens JEG kjørte. Kjørte beltevogn, i.flg troppssjefen min da så vinglet vognen en stund før den plutselig begynte å ligge i feil kjøreretning osv, akkurat da våknet jeg og, i feil fil. Veldig skummelt når man tenker på at jeg nok ville vært ca 1mm tykk om det hadde kommet en trailer i mot akkurat da (effektiv slanking).

Tror det er de rareste og mest skremmende plassene jeg har sovet på.

En ting jeg har lært er i allefall at det finnes ingen grensen for hva man faktisk kan klare å gjøre i søvne, man faller ikke bare sammen som en sekk.

InnleggSkrevet: Søn 05 Jun 2005, 17:14
Findus
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 11 Apr 2004
coolerguy skrev:
Tja, sovner ofte på bussen, men sovna på skolen i en fransktime en gang...

Plutselig dulter naboen til meg, og jeg hører:
"John? Vous etes-la?"
mumler etellerannet med "oui" i og setter meg opp... læreren var sur resten av dagen Razz

PS. Første post!

Gratulerer og velkommen Smile

InnleggSkrevet: Søn 05 Jun 2005, 17:15
coolerguy
Främling
Främling

Ble Medlem: 05 Jun 2005
hehe, takk! virker som et trivelig sted dette... kommer til å trives her... hvorfor har jeg ikke oppdaget noe sånt før?
Very Happy

InnleggSkrevet: Søn 05 Jun 2005, 17:46
aneena
Veronica
Veronica

Findus skrev:
Jeg var veldig flink på sær-soving før.

Det skal jeg være enig med at du er flink til. *notere bak øret med alt det andre glemte at jeg _aldri_ skal sitte på med Findus når han kjører bil siden han kan sovne da*
Skulle ønske jeg hadde noen sånne morsomme sove-historier, men det har jeg ikke, ikke som jeg kommer på iallefall...

InnleggSkrevet: Søn 05 Jun 2005, 20:35
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [23 Posts]   Gå til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
 Forumoversikten » Generelt » Tåkeprat
Gå Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet