DSGF.no Forum  
DSGF.no    HjelpHjelp   SűkSűk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem   RetningslinjerRetningslinjer   InnstillingerInnstillinger   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Fra Penn og Pensel
liker alle lese?
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
Side 1 av 2 [29 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Av Innlegg
aneena
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 17 Mar 2005
 liker alle lese?

Er det sÄnn at alle her i dsgf liker Ä lese eller??

Jeg selv har aldri vÊrt noe stort fan av Ä lese. Av frivillige bÞker har jeg til sammen lest maks 5, ellers leser jeg bare om det er nÞdvening, som hvis jeg skal skrive et bok raport pÄ skolen.
Grunnen til at jeg ikke liker lese noe sÊrlig, er fordi jeg som liten har slete med lese- og skrive problemer. Ikke at de er sÄ gale nÄ da,men jeg bruker evig lang tid pÄ Ä lese. Men vil egentli lese litt, fÞler at jeg kanskje gÄr glipp av noe...

Er det noen som vet om noe jeg kan lese eller?? Som ikke er for vanskelig og ikke for mange sider, slik at jeg ikke bruker evig lang tid??

InnleggSkrevet: Sűn 22 Mai 2005, 03:30
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding    Til Toppen 
ellWood
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 04 Mai 2005
Jeg leste ikke en eneste bok sÄ lenge jeg gikk pÄ skolen.
-ingen skulle tvinge meg til noe jeg ikke ville.
-Sleit jo med lesing og skriving.
men for og gjĂžre en lang historie kort.Droppa ut av skolen etter niende(ikke og ambefalle) og begynte og lese de bĂžkene jeg hadde lyst til og lese,ikke de som ble bestemt at jeg skulle lese.
Har lest rundt 90 bĂžker i forskellige katogorier(mest fantasy)
OG INGENTING ER BEDRE EN EN GOD BOK.
SĂ„ tipset er bare og sette seg ned med en du har lyst og lese.

InnleggSkrevet: Sűn 22 Mai 2005, 09:23
Eyden
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 06 Mai 2003
Jeg leste masse da jeg gikk pÄ barne og ungdomsskolen, mest fantasy og krim/krigsromaner. Gjorde vel stort sett ikke annet pÄ fritiden i noen Är der.. Men nÄ leser jeg svÊrt lite, bortsett fra fag da, som er ting jeg liksom mÄ igjennom. Tror muligens det har Þdelagt interessen min for Ä lese pÄ en stund.

Jeg liker forsÄvidt tykke bÞker, med mange sider. Har aldri syns det har vÊrt et mÄl i seg selv Ä bli ferdig med en bok. Hovedsaken var Ä sitte og lese og drÞmme seg bort noen timer Smile DrÞye, velskrevne bÞker ble etter hvert en kjÊr eiendel som jeg ble glad av Ä bare se coveret til. Kunne liksom alltid vende tilbake til "goboka" Smile SÄ da var det alltid litt trist Ä lese ferdig den siste siden.

InnleggSkrevet: Sűn 22 Mai 2005, 11:05
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger 
ICQ Nummer 
  Til Toppen 
Moonshade
Spitzy (!)
Spitzy (!)

Ble Medlem: 09 Jan 2005
Eyden skrev:
Jeg leste masse da jeg gikk pÄ barne og ungdomsskolen, mest fantasy og krim/krigsromaner. Gjorde vel stort sett ikke annet pÄ fritiden i noen Är der.. Men nÄ leser jeg svÊrt lite, bortsett fra fag da, som er ting jeg liksom mÄ igjennom. Tror muligens det har Þdelagt interessen min for Ä lese pÄ en stund.

Jeg liker forsÄvidt tykke bÞker, med mange sider. Har aldri syns det har vÊrt et mÄl i seg selv Ä bli ferdig med en bok. Hovedsaken var Ä sitte og lese og drÞmme seg bort noen timer Smile DrÞye, velskrevne bÞker ble etter hvert en kjÊr eiendel som jeg ble glad av Ä bare se coveret til. Kunne liksom alltid vende tilbake til "goboka" Smile SÄ da var det alltid litt trist Ä lese ferdig den siste siden.

Hehe.
Helt enig! Du vet, stĂžrste feilen med Ringenes Herre f.eks... Den er for KORT!
Ingen fare for Ă„ Ăždelegge min leseglede eller interesse heldigvis!
(men sÄ har ikke jeg sÄ mye faglitteratur jeg mÄ gjennom heller da, siden jeg driver med kunst..)
Men har desverre ikke hatt noe sÊrlig tid eller ro pÄ meg til Ä lese i det siste.. Sad Blir sÄ mye annet som mÄ gjÞres.
Har nÄ blitt litt Sandman i hvert fall Smile dvs... egentlig hele serien; fikk jo dilla nÄr jeg fÞrst hadde begynt Wink Very Happy

InnleggSkrevet: Sűn 22 Mai 2005, 12:41
IceRose
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 07 Mai 2005
Aneena: De DÞdes Tjern av André Bjerke er ikke sÄ veldig lang, tror den er pÄ rundt 150 sider eller noe sÄnt og veldig spennende. Smile

InnleggSkrevet: Sűn 22 Mai 2005, 13:21
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
jeg er som ellwood, leste nÊrmere nada pÄ skolen.. bokrapporter og slikt hadde man internett til.
Etter Ä ha lest Nicky Cruz derimot, i 9kl eller sÄnn, sÄ begynte det Ä hjelpe.. Jeg leste alle Betongrosene-bÞkene og litt annet.. sÄ dabbet det av igjen til jeg oppdaget Hitchhiker's Guide to the Galaxy pÄ GK.. For en bok! Jeg leste ikke mye mer, men nÄr jeg leste samme boken igjen for et Är siden, begynte det.. siden da har jeg vÊrt stamkunde pÄ bokkilden.no , og stor fan av penguin classics-serien.. Det gÄr da i engelsk, som med hitchhiker's. Jeg mÄ lese pÄ engelsk om de er skrevet pÄ engelsk.. Jeg har lest alt av John Grisham siden det, han er umÄtelig bra.. SÄ Frankenstein, Dracula, nettopp ferdig med Journey to the centre of the earth, og skal nÄ igang med Crime & Punisment.. Bok er gÞy!
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Sűn 22 Mai 2005, 21:52
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
rotta
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004
tror ikke det finnes noen som ikke kan ha stor glede av Ă„ lese. det gjelder bare Ă„ finne riktig type bĂžker. tror jeg. leser for lite selv for tiden, men jeg har noe perioder en gang i blandt.

og du fÄr en stÞvel
midt mellom Ăžynene

smil
likevel

InnleggSkrevet: Man 23 Mai 2005, 00:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
sjokoladekjeks
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 26 Nov 2004
Jeg syns du bĂžr lese "Doppler" av Erlend Loe. En kort men veldig bra bok Smile
Jeg liker den ihvertfall veldig godt..

"Hjelp!" ropte han da treet flĂžy forbi ham Shocked

InnleggSkrevet: Man 23 Mai 2005, 15:32
Ronja
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!
HohoHihiHahaToTheFunnyFarm!

Ble Medlem: 13 Apr 2004
Jeg elsker Ă„ lese.
Romaner, noveller, dikt osv.
Alt fra Wergeland til Tolkien.

BĂžkene om Harry Potter er lange, men morsomme og lette og lese.

InnleggSkrevet: Man 23 Mai 2005, 16:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Stabeistet
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003
Jeg er i grunn ikke sÄ veldig glad i lese bÞker. Har generelt sett lest veldig fÄ bÞker i mitt liv, sÄ blir mest med de bÞkene vi mÄ lese i forbindelse med skolen.
Akkurat nÄ skal vi lese en roman som er skrevet etter 1945 (fritt valg), og skal helst vÊre ferdig med boka til 6. juni (eller 8. - husker ikke helt). Noen som kan anbefale en? En som er ganske lettlest, og ikke sÄ alt for stor bok...

InnleggSkrevet: Man 23 Mai 2005, 20:58
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
rotta
OoaHelaNatten
OoaHelaNatten

Ble Medlem: 11 Mar 2004
high fidelity av nick hornby

og du fÄr en stÞvel
midt mellom Ăžynene

smil
likevel

InnleggSkrevet: Man 23 Mai 2005, 21:27
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besűk Medlemmets Nettside    Til Toppen 
Coralin
Veronica
Veronica

Ble Medlem: 19 Jul 2004
Jeg like rÄ lese, men etter at jeg fikk bredbÄnd har jeg blitt nettslave. FÞr jeg fikk det kunne jeg nesten lese en bok om dagen. Jeg kjeda meg jo max da, nÄ har jeg prÞvd Ä begynne Ä lese litt igjen. Er jo ikek sunt og sitte foran skjermen hele dagen heller:P Men jeg liker Ä lese ja!!

InnleggSkrevet: Tir 24 Mai 2005, 09:47
Glahn
Mors Lille Ole
Mors Lille Ole

Ble Medlem: 10 Mar 2003
Trenger jeg engang si at jeg liker Ă„ lese? Smile

Men det er mye god litteratur som er undervurdert ogsÄ. Klassiske tegneserier som Asterix og Tintin er ogsÄ svÊrt god litteratur. Og det finnes en hel haug med nyere tegneserier i bokhandlene som er svÊrt gode.

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 08:35
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger    Til Toppen 
Stabeistet
SteinHakkeToillat
SteinHakkeToillat

Ble Medlem: 20 Okt 2003
Jeg trenger Ä finne en roman Ä lese nÄ. Og det litt fort...! Har bare to uker Ä lese den pÄ... Den bÞr ikke vÊre sÄ lang. Noen forslag, anyone???

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 09:54
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger    Til Toppen 
sharee
Slushpuppy!
Slushpuppy!

Ble Medlem: 09 Sep 2003
Stabeistet skrev:
Jeg trenger Ä finne en roman Ä lese nÄ. Og det litt fort...! Har bare to uker Ä lese den pÄ... Den bÞr ikke vÊre sÄ lang. Noen forslag, anyone???

Huckleberry Finn skrevet av Mark Twain

Reality is what you make of it.

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 11:29
toth42
Cowboy
Cowboy

Ble Medlem: 04 Nov 2003
Stabeistet skrev:

Jules Verne - Journey to the centre of the earth!
lettlest, morsom og gripende. leser den greit pÄ et par dager..
always eat the yellow snow - it could be beer!

InnleggSkrevet: Ons 25 Mai 2005, 18:36
Duckling
Varm i trĂžya
Varm i trĂžya

Ble Medlem: 10 Mar 2004
aneena: jeg er heller ikke en type som er glad i Ä lese, men enkelte bÞker prÞver jeg meg pÄ, og mange facinerer meg virkelig! Dette er spesielt morsomme og/eller spennende bÞker, som er forholdsvis lettleste.
FĂžrste jeg leste ordentlig var Harry Potter, og jeg falt pladask. Etter fĂžrste boka bare MÅTTE jeg lese de neste 4, og kan knapt vente pĂ„ at 6ern skal komme. De er spennende og lettleste, og anbefales pĂ„ det sterkeste!
Ellers leste jeg i hÞst Arne Berggrens "Fisken", og den var fantastisk morsom, og veldig lettlest. Dessverre var den veldig kort, sÄ gleden var over etter 2 timer, men det var to veldig latterfylte timer. Andre bÞker av Arne Berggren er ogsÄ bra, likte spesielt godt Aldo Monrad-serien Smile
Sist men ikke minst; Hitch Hiker's Guide to the Galaxy, eller Haikerens Guide til galaksen om du vil lese pÄ norsk (jeg foretrekker det.. hater Ä lese engelsk Razz). Det er en bok som er relativt lettlest, og det er en serie pÄ 5 bÞker som er pÄ over 800 sider totalt. BÞkene er spekket med sÄ absurd humor som man ikke trodde eksisterte pÄ denne jord, og jeg ler minst en gang per side! Anbefales pÄ det aller sterkeste!

Stabeistet: Mange alternativer her. Du kan for eksempel lese Harry Potter and the prisoner of Azkaban. Det er etter min mening den beste boka i harry potter-serien. (bok nr 3, selvfÞlgelig, det er en fordel Ä lese 1ern og 2ern fÞrst, men det er ikke nÞdvendig). Lettlest, og leses ut pÄ et par dager om du er effektiv. Det samme gjelder Haikerens Guide til Galaksen. FÞrste boka er pÄ nesten 200 sider, og med litt effektivitet skal det ikke mange dagene til. Mye absurd humor, sÄ det er virkelig en glede Ä lese denne boka Smile
Ellers har man jo ogsÄ en nÞdlÞsning: Fisken av Arne Berggren. Leses pÄ fÄ timer om du er kjapp, og det er en veldig morsom bok, dersom du liker "pubertetshumor". (jeg er 17 og synes boka var fantastisk Wink

Mye tekst fra meg i kveld, mye unÞdvendig og kansje, men hÄper da dere har fÄtt noe fornuftig ut av svaret mitt Smile Lykke til med lesinga!

InnleggSkrevet: Tor 26 Mai 2005, 00:03
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besűk Medlemmets Nettside MSN Messenger    Til Toppen 
mathianus
l33t
l33t

Ble Medlem: 19 Des 2003
Jeg begynte vel Ä lese allerede i 5/6 Ärs alderen og har vel holdt koken kontinuerlig siden da, men har fÄtt mindre og mindre tid til Ä lese etterhvert som Ärene begynte Ä hope seg opp. Den sjangeren som alltid har fascinert meg mest er nok fantasy/fiction. Noen av de (hittil) beste forfatterene er Terry Goodkind, JRR Tolkien, Anne Rice, Douglas Adams og Jon Bing (<-tro det eller ei:))

Mener selv at bĂžkene er best pĂ„ det sprĂ„ket forfatteren selv skriver pĂ„. Kan ikke flere sprĂ„k enn diverse typer engelsk, fransk og norsk men det kommer. Jeg tror det har en del Ă„ si pĂ„ mĂ„ten du opplever boka. Bare se pĂ„ hitchhikers guide to the galaxy for eks. Jeg liker den klart best pĂ„ engelsk. Det samme gjelder lotr, harry potter og the hobbit som er klassiske fantasy bĂžker. Allikevel leser jeg alt fra the vampire chronicles til Wergeland. Å lese er noe av det beste jeg vet, nest etter Ă„ skrive selv.

InnleggSkrevet: Tir 07 Jun 2005, 21:07
  Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger    Til Toppen 
aneena
Veronica
Veronica

NÄ har jeg satt meg selv pÄ oppdrag. Idag skal jeg gÄ inn pÄ rommet til min lillesÞster, finne meg en bok Ä lese. SÄ skal jeg lese hele boken Ä ikke bare legge den vekk etter en side Ä aldri rÞre den igjen.
Jeg skal legge hÄnden pÄ hjerte at jeg skal lese, og hvis jeg ikke finner noen bok idag sÄ skal jeg fÄ min sÞster til Ä gÄ pÄ biblioteket for meg, siden jeg ikke har peiling pÄ biblioteket og heller ingen anelse pÄ bÞker.
I'm going to read Rolling Eyes

InnleggSkrevet: Ons 08 Jun 2005, 16:40
Ennasus
l33t
l33t

Jeg brukte Ä henge ut pÄ biblioteket etter skolen nÄr jeg var yngre.. Har alltid likt Ä lese!

Den siste boken jeg leste var bÄde liten, lettlest og god! Det var "Alkymisten" av Paulo Coelho. Den anbefales pÄ det stÊrkeste til alle! Smile

InnleggSkrevet: Ons 08 Jun 2005, 21:43
Vis Innlegg fra:   Sorter etter:   
Side 1 av 2 [29 Posts]   Gć til side: 1, 2 Neste
Start Nytt Tema   Svar pć Tema Vis Forrige TemaVis Neste Tema
  Forumoversikten »   HjernefĂžde »   Fra Penn og Pensel
Gć Til:  

Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare pć temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet